×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

خدمات ساختمانی

چگونه درب اتوماتیک را بدون برق باز و بسته کنیم

باز و بسته کردن درب برقی بدون ریموت

در سال‌های اخیر درب‌های اتوماتیک که با برق کار می‌کنند و بدون دخالت انسان باز و بسته می‌شوند، به بازار عرضه شدند که از آن‌ها برای اماکن عمومی، فروشگاه‌ها، مغازه‌ها، پارکینگ منازل استفاده می‌شود. درب‌های اتوماتیک یک چالش بزرگ دارند و آن هم قطع برق است. کسانی که از درب‌های اتوماتیک استفاده می‌کنند، حتما اولین سوالی که ذهنشان را مشغول می‌کند این است که آیا باز و بسته کردن درب اتوماتیک بدون برق امکان‌پذیر است؟ اگر این سوال شما هم هست، ادامه مطلب را مطالعه کنید.

در صورت نیاز می‌توانید از خدمات آچارباز در زمینه تعمیر درب اتوماتیک که توسط تعمیرکار حرفه‌ای و باتجربه انچام می‌شود استفاده کنید.

مکانیزم کاری درب اتوماتیک

درب‌های اتوماتیک مجهز به سنسورهایی هستند که تشخیص می‌دهند چه زمانی باید درب باز یا بسته شود، سنسورهای درب به محض دریافت سیگنال آن را به مکانیسم درب منتقل می‌کنند و سپس درب باز و بسته می‌شود.

سنسورهای فشار و سنسورهای حرکتی روی درب اتوماتیک تعبیه شده‌اند، سنسورهای فشار تغییرات وزن و فشار را تشخیص می‌دهند و براساس آن باز و بسته شدن درب مشخص می‌شود. این سنسورها روی زمین، تشک یا لنت جلوی درب متصل می‌شوند.

سنسورهای حرکتی که به آنها حسگرهای تشخیص حرکت و سنسورهای نوری نیز گفته می‌شود، حرکت را با استفاده از پالس‌های مایکروویو یا حسگرهای مادون قرمز (غیرفعال) تشخیص می‌دهند.

درب‌های اتوماتیک دارای انواع متفاوتی هستند، مانند:

  • درب اتوماتیک شیشه‌ای
  • درب اتوماتیک پارکینگ
  • درب اتوماتیک صنعتی و تجاری
  • درب اتوماتیک کشویی و تلسکوپی

  از مزایای استفاده از درب‌های اتوماتیک موارد زیر را می‌توان نام برد:

  • افزایش امنیت ساختمان‌های مسکونی، تجاری و اداری
  • دسترسی راحت‌تر برای افراد معلول و سالمندان
  • جلوگیری از گسترش ویروس‌ها یا میکروب‌های روی درب‌ها
  • صرفه جویی در وقت
  • صرفه جویی در هزینه مصرف انرژی گرمایشی و سرمایشی سالانه
به چه روشی درب اتومات را بصورت دستی باز کنیم؟
استفاده مداوم از روش کلید خلاص کن، برای باز کردن درب آسیب زیادی به موتور درب می‌زند.
پیشنهاد مطالعه

چگونه درب اتومایتک را بدون برق باز و بسته کنیم

هنگامی که برق قطع می‎شود درب‎ها بصورت اتوماتیک از گیربکس موتور خارج شده و درب‎ها را می‎توان با نیروی انسانی باز و بسته کرد. اما به دلیل اتصال درب‌ها به تسمه و گیربکس باز و بسته کردن درب با دست کار سختی است.

اگر مطمئن هستید که برق درب اتوماتیک قطع شده است، فیوز برق درب اتوماتیک را قطع کنید و سپس درب را با فشار دست باز کنید. باز کردن درب اتوماتیک با نیروی انسانی، هنگامی که جریان برق قطع شده است، آسیبی به درب نخواهد زد.

پس از وصل شدن برق، ابتدا درب‌ها را کامل ببندید و بعد فیوز درب را وصل کنید. سپس درب یک بار باز و بسته خواهد شد و این عمل در حافظه دستگاه ذخیره شده و از آن پس میزان باز و بسته شدن درب براساس این الگو صورت می‌گیرد. اگر قبل از بستن کامل درب‌ها جریان برق به دستگاه کنترلر درب برگردد داده درستی به سیستم دستگاه داده نخواهد شد و درب دچار مشکل می‌شود.

باز و بسته کردن درب اتوماتیک بدون برق

  1. باز و بسته کردن با برق اضطراری

اگر هنگام باز و بسته شدن درب اتوماتیک جریان برق شهری قطع شود، در نیمه‌باز خواهد ماند. اما در صورت اتصال درب به برق اضطراری UPS، برق اضطراری بطور خودکار وارد عمل شده و برق را تامین کرده و درب باز یا بسته خواهد شد. در اماکن تجاری بزرگ، برج‌ها، هتل‌ها و بانک‌ها حتما درب اتوماتیک را به یک سیستم برق اضطراری متصل می‌کنند. البته UPSهای خانگی نیز وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

  • باز و بسته کردن با اپراتورهای دارای باتری و شارژر

در اماکن بزرگ تجاری و ادرات دولتی مانند وزارتخانه‌ها، درب اتوماتیک را به سیستم برق اضطراری مرکزی متصل می‌کنند تا هنگام قطع برق اختلالی در کارکرد درب‌های اتوماتیک ایجاد نشود.

  • باز و بسته کردن درب با کلید خلاص کن

اگر درب اتوماتیک شما به سیستم UPS متصل نیست، می‎توانید از طریق کلید خلاص کن آن را باز کنید. برای این کار ابتدا کابل اصلی برق ورودی را از سیستم جدا کنید. سپس با استفاده از آچار آلن، کلید خلاص کن درب را بچرخانید، تا اصطلاحا درب خلاص شود و امکان باز و بسته کردن آن با دست فراهم شود. کلید خلاص کن روی تمام درب‌های اتوماتیک وجود دارد و برای شرایط اضطراری می‌توان از آن استفاده کرد. دقت کنید که استفاده دائم از این روش به موتور درب فشار وارد کرده و طول عمر آن را به شدت کاهش می‌دهد.

پیشنهاد مطالعه

در صورت قطعی برق یا مفقود شدن ریموت درب می‌توانید از این روش‌ استفاده کنید.

توصیه می‌کنیم برای جلوگیری از معیوب شدن زود هنگام موتور درب اتوماتیک، حتما آن را به برق اضطراری متصل کرده و از ریموت درب هم یدکی تهیه کنید.

در صورت نیاز به تعمیرکار باتجربه و حرفه‌ای، می‌توانید از خدمات آچاربــاز برای تعمیر درب اتوماتیک استفاده کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا