×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

دکوراسیوندکوراسیون و ساختمان

7 ایده‌ نو برای کاغذ دیواری اتاق خواب؛ تبدیل رویا به واقعیت

کاغذ دیواری اتاق خواب جوان

همه می‌دانیم طراحی اتاق خواب روی اتمسفر آن تاثیر می‌گذارد. کوچکترین تغییر در فضا، روی احساسات ما اثر مستقیم دارد. برای کسانی که تازه ازدواج کرده‌اند، تغییر دکوراسیون اتاق خواب عروس و داماد اهمیت پیدا می کند. برای کسانی که فرزند دارند، مرتب کردن اتاق کودک  یک دغدغه است. اما سوال این است که چگونه این کار را انجام دهیم؟ شما هم اگر تصمیم دارید در اتاق خواب خانه دستی ببرید، با ما همراه شوید.

انتخاب بهترین کاغذ دیواری اتاق خواب؛ جزیره آرام خود را زیباتر کنید

اتاق خواب مثل یک جزیره آرام وسط خانه است. همان جایی که سلیقه واقعی شما را نشان می‌دهد چون اینجا شخصی‌ترین فضای شما است. به روش‌های مختلفی می‌توان حالت، فرم و کیفیت فضا را تغییر داد. با چیدمان یا تعویض مبلمان، تغییر بافت کف، سقف و دیوارها، طراحی نور و استفاده از رنگ یا کاغذ دیواری. اینکه کدامیک از گزینه ها را انتخاب می‌کنید به سلیقه و میزان بودجه شما برمی‌گردد. اگر انتخاب شما کاغذ دیواری است، نکات ریز این متن را گوشه ذهن بسپارید:

کاغذ دیواری اتاق خواب

1- کاغذ دیواری سحرآمیز؛ سادگی در طرح را با چیزی تاخت نزنید

این فقط یک ترفند اساسی برای اتاق خواب متراژ پایین نیست. زیبایی در سادگی است. طراحی بجا و ساده، یک اتاق خواب دنج و گرم برایتان ایجاد می‌کند. تاثیر خلاقانه در سادگی نمود بیشتری دارد و هر کسی را به خود جذب می‌کند. پس همیشه دنبال کاغذ دیواری عجیب و غریب نباشید. به ظرافت و تناسب آن نسبت به اتاق خواب خود فکر کنید. اگر کاغذ دیواری اتاق خواب مستر را می‌خواهید انجام دهید هرگز سادگی بلند مدت را فدای طرح یک شبه شاخدار نکنید.

نقاشی ساختمان در آچارباز
در صورتی که نیاز به هرگونه مشاوره در زمینه انتخاب رنگ و خدمات رنگ و نقاشی ساختمان داشتید، کافیست درخواست خود را در سامانه آچارباز ثبت کنید و منتظر تماس کارشناس باشید:
درخواست نقاشی ساختمان

2- از کاغذ دیواری ساده و طرح‌دار در کنار هم برای اتاق خواب استفاده کنید

اگر هم سادگی را دوست دارید و هم طرح‌های متنوع کاغذدیواری‌ها، هوش از سرتان برده، هر دو را در کنار هم استفاده کنید. فقط در این کار، تنالیته‌های رنگ‌ها را در نظر بگیرید تا از شلوغ شدن بیش از حد اتاق جلوگیری شود.

ایده ساده کاغذ دیواری

اگر هم هزینه کاغذ دیواری کردن همه اتاق برایتان زیاد است، چند دیوار را با رنگی ساده و ملایم نقاشی کنید و یک دیوار یا بخشی از یک دیوار بزرگ را کاغذ دیواری طرح‎دار کنید.

3- اتاق کوچک را بزرگنمایی کنید

با استفاده از کاغذدیواری شما یک لحن تازه به فضای اتاق اضافه کرده‌اید. این روی احساس عمق در فضا تاثیر می‌گذارد. از رنگهای هماهنگ یا خنثی استفاده کنید. با این طرح شما اتاق خواب کوچک خود را بزرگتر نشان خواهد داد. برای عمق بخشیدن به یک اتاق کوچک، باید مرزها از بین برود، که این کار با استفاده از رنگ های مشابه در کاغذ دیواری‌ها و مبلمان انجام‌پذیر است. رنگ‌های متنوع و شلوغ باعث تنگ دیده شدن فضا می‌شود. اما با ناپدید شدن مرز میان رنگ‌ها، ظاهری باز و بزرگ ایجاد می‌شود.

4- تخیل کودکانه خودتان را آزاد کنید؛ با انتخاب بهترین کاغذ دیواری اتاق خواب

کاغذ دیواری اتاق خواب کودک دوست داشتنی است چون در مرتب کردن اتاق کودک دست شما باز است. به کاراکتر یک کارتون معروف فکر کنید. شما کاغذ دیواری‌های زیادی با پس زمینه شخصیت‌های کارتونی می‌توانید پیدا کنید. ببینید سلیقه کودک شما چیست؟

کاغذ دیواری اتاق خواب زن و شوهر

بچه‌ها عاشق این شخصیت‌های خیالی هستند. اگر انتخاب برای کودک شما سخت است، کاغذ دیواری با تصاویری از سفینه، ماشین و دیگر اشیا فانتزی هم بچه‌ها را جذب می‌کند.

پیشنهاد مطالعه

5-  به اتاق خود نقطه کانونی بدهید

اگر مبلمان شما از نظر رنگی خنثی است، یک کاغذ دیواری جذاب و جلب‌کننده اضافه کنید تا تاثیر آنها را کم کند. با یک سبز جیغ  و هندسی، می‌توانید فضای دراماتیک ایجاد کنید. با قرمز جگری، خاکستری متمایل به قهوه‌ای، فضای مردانه خلق کنید. رنگ‌ها و طراحی ماهرانه به اتاق خواب شما قدرت و جان می‌بخشد. حالا که وارد اتاق می‌شوید نگاه شما به دیوار خوشرنگ جلب می‌شود. این همان نقطه کانونی اتاق شماست. این تکنیک را در مورد اتاق خواب عروس و داماد نیز به کار ببرید.

6-  از کاغذ دیواری‌های مدرن نترسید!

کاغذ دیواری مدرن، طیف وسیعی را در بر می‌گیرد. برخی کاغذ دیواری‌ها طرحهای گیاهی زیبایی دارند. مثلا اتاق خواب شما می‌تواند شبیه اتاقی بامبویی به نظر آید یا شبیه فضایی استوایی. با انتخاب کاغذ دیواری مورد علاقه خودتان یک نمای تازه به اتاق بدهید. از ایده‌های نو برای کاغذ دیواری نترسید. بعضی وقتها ایجاد تفاوت با شکستن یک کلیشه به دست می‌آید.

ایده کاغذ دیواری

7-ردی از کاغذ دیواری را در مبلمان به کار بگیرید

طرح کاغذ دیواری اتاق شما می‌تواند در راستای طرح مبلمان هم باشد. شاید از خیلی از آدمها اصطلاح «ست کردن» را شنیده باشید. به جای این نگاه تکراری در پی ایجاد هارمونی باشید. یک هماهنگی متوازن بین رنگها و خطوط کاغذ دیواری با مبلمان اتاق. این یک بازی مهیج است.

ست کردن کاغذ دیواری با وسایل اتاق خواب

کمی آشنایی با تنالیته‌های رنگی و تنوع آن به شما در یافتن هارمونی کمک خواهد کرد. بسته به فضا، مهم است چه تمی غالب می‌شود. مثلا در اتاق نوجوان، خطوط هندسی روشن یا طرح زبرا با رنگهای مورد علاقه جواب می‌دهد.

در پایان دو پیشنهاد برای شما داریم:

سلیقه و زیبایی شناسی خود را ارتقا بدهید

خیلی از ما در انتخاب کاغذ دیواری گوشه چشمی داریم به طرحی که در خانه فامیل و آشنا دیده‌ایم. شما حق دارید چون روی زیبایی شناسی خودتان کار نکرده‌اید. شما تا حدودی می‌دانید از چه رنگی خوشتان می‌آید و چه بافتی را بیشتر می‌پسندید یا کدام طرح را دوست ندارید. حالا برای فضای خانه خودتان دست بکار شوید و نمونه‌هایی از اینترنت پیدا کنید که شما را شیفته می‌کند. قطعا وجه اشتراکی بین طرح‌های انتخابی شما وجود دارد. تلاش کنید این ذائقه و سلیقه خودتان را دکوراسیون نشان دهید.

پیشنهاد مطالعه

 از دنیای دکوراسیون روز آگاه شویدید

هم فال است و هم تماشا. حالا که سلیقه خودتان را شناخته‌اید و برنامه تغییر کاغذ دیواری در پیش دارید، از دنیای شگفت‌انگیز کاغذ دیواری معاصر سر دربیاورید. مجلات و ژورنالهای اینترنتی را ببینید. با رنگها و طرحهای سال آشنا شوید. نمونه‌های موفق دکوراسیون را نگاهی بیندازید.

یادتان باشد سلیقه شما فقط انتخاب رنگ نیست. شما با کمترین تغییر، می‌توانید بیشترین تاثیرات را در اتاق خواب ایجاد کنید.

اما یک نکته ای را هم فراموش نکنید که بعد انتخاب کاغذ دیواری نیاز به افرادی دارید که آنها را به بهترین نحوه نصب کنند. خدمات نظافت منزل آچارباز با داشتن افرادی خبره به شما در انجام اینکار کمک خواهد کرد.

لطفا به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا