×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

سرویس و تعمیر خودرو

بهترین روش پولیش ماشین

بهترین روش پولیش ماشین

ماشین یکی از مهم‌ترین ملزومات زندگی به حساب می‌آید. اغلب مردم علاقه خاصی به ماشین خود دارند و به زیبایی و کارایی آن توجه می‌کنند. در دنیای امروز دلایل زیادی برای صدمات احتمالی به ماشین وجود‌ دارد. این صدمات می‌تواند آسیب‌هایی جدی و یا جزئی به ماشین وارد کند. اگر این آسیب‌ها خدشه‌ای به ماشین شما وارد کرده‌اند، در این مقاله با ما همراه شوید تا بهترین روش پولیش ماشین را یاد بگیرید.

پولیش ماشین چیست؟

پولیش را می‌توان در دسته مواد ساینده قرار داد. این ماده مانند یک سنباده عمل می‌کند اما بسیار ظریف‌تر کار پرداخت را انجام می‌دهد. به این دلیل که دانه‌هایی بسیار ریزتر از سنباده دارد.

عمل پرداخت پولیش در واقع بر‌اثر مالش مواد و استحکاک دانه‌های ریز آن است. وقتی برای ترمیم یا براق‌کردن ماشین خود به سراغ پولیش می‌روید، در واقع لایه‌ی بسیار نازکی از رنگ ماشین خود را بر‌می‌دارید. اینکار موجب می‌شود سطح جدیدی از لایه بالا بیاید و ماشین، رنگی براق و نو به خود بگیرد. درست است پولیش یک لایه از رنگ ماشین را بر‌می‌دارد، اما این لایه  آنقدر نازک است که تاثیر چندانی بر کیفیت رنگ ماشین ندارد.

بهترین روش پولیش ماشین
برای تعمیر خودرو از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید

چرا خودرو را پولیش می کنیم؟

دلایل مختلفی برای استفاده از پولیش وجود دارد. گاهی اوقات برای از بین بردن خط و خش ماشین از آن استفاده می‌کنیم. این خراش‌ها در اثر برخورد ماشین با سطوح و اشیای خارجی ایجاد می‌شوند. گاهی اوقات گردو ‌غبار و خاک معلق در هوا هستند که ما‌را مجبور به پولیش زدن می‌کنند. همچنین برخورد خودرو با سرعت بالا به این ذرات، باعث ایجاد خطوطی ریز بر روی ماشین می‌شود که این خطوط باعث شکسته شدن نور و مات دیده شدن رنگ ماشین می‌گردند.

وجود سوختگی ناشی از نور آفتاب یا آتش نیز ما را به سمت پولیش سوق می‌دهد. گفتنیست استفاده از شوینده‌های نامناسب برای شستشوی اتوموبیل، فضولات پرندگان و باران اسیدی ‌می‌تواند لکه‌هایی را بر روی ماشین ایجاد کند که پولیش به راحتی این لکه‌ها را پاک می‌کند.

بهترین روش پولیش ماشین

فرق واکس با پولیش

واکس در دو نوع مایع و چسبی در بازار وجود دارد. بیشتر واکس‌ها با مواد مصنوعی ساخته شده‌اند اما گاهی اوقات با مواد طبیعی نیز در بازار یافت می‌شوند.

واکس مایع یا چسبی را بر روی بدنه‌ی خودرو بزنید. وقتی واکس روی بدنه حالتی مات به خود پیدا کرد سریع آن را با یک پارچه تمیز کنید. اینکار علاوه‌بر ایجاد یک لایه‌ی درخشان، از بدنه ماشین شما در برابر اشعه فرابنفش و زنگ زدگی محافظت می‌کند. جالب است بدانید واکس چند ماه روی ماشین شما می‌ماند و  به مرور زمان اثر خود را از دست خواهد داد. گفتنیست واکس برای همه ماشین‌ها از هر رنگی کاربرد دارد.

همانگونه که گفتیم از پولیش برای از بین بردن خط و خراش‌های روی ماشین استفاده می‌شود. پولیش لایه‌ی نازکی از رنگ ماشین را بر‌می‌دارد و آن را براق می‌کند. در اکثر پولیش‌ها واکس نیز وجود دارد. پولیش را می‌توان دستی و یا با استفاده از لوازم مخصوص به ماشین زد البته لازم نیست بعد از زدن پولیش به بدنه ماشین آن را پاک کنید.

همچنین می‌توانید هر چند‌ ماه یکبار از واکس برای ایجاد لایه‌ای جدید و براق کردن ماشین استفاده کنید. پولیش تنها زمانی به‌کار برده می‌شود که ماشین در برابر عوامل مخرب قرار بگیرد.

بهترین روش پولیش ماشین

روش دستی و ماشینی پولیش

پولیش و جلا دادن خودرو باعث افزایش طول عمر و زیبایی رنگ و بدنه‌ی ماشین . پولیش زدن اگر به درستی انجام شود ماشین را براق و تمیز می‌کند. امروزه پولیش کردن ماشین به دو روش دستی و ماشینی انجام می‌گیرد.

اگر از دستگاه پولیشر برای پولیش زدن استفاده می‌کنید، نظافت را رعایت کنید، چراکه دستگاه پولیشر همزمان با شروع چرخش، مواد پولیش را به اطراف می‌پاشد. پس سعی کنید در مکانی خلوت و به دور از اشیای قیمتی این کار را انجام دهید. اگر در پارکینگ هستید، دیوار یا اشیایی که نمی‌خواهید کثیف شوند را با پارچه‌ای بپوشانید. قبل از هرچیز دستورالعمل‌های مربوط به ماده پولیش را بخوانید. مقداری از ماده پولیش را روی پد قرار دهید. سپس دستگاه پولیشر را روشن کرده و آن را به طور موازی با سطح خودرو نگه دارید. دستگاه پولیش را با فشاری ثابت به جلو و عقب حرکت دهید. سپس پد را به موازات بدنه ماشین نگه دارید و فشاری یکنواخت به بدنه وارد کنید.

هنگامی که در محدوده‌ی مورد نظر احساس گرما کردید، خش‌ها با پولیش ناپدید می‌شوند. وقتی سطح درخشان کار را مشاهده کردید، به سراغ قسمت دیگر بروید و پولیش را ادامه دهید. به این نکته توجه کنید که وقتی شروع به پولیش زدن می‌کنید، بعد از مدتی ماده پولیش روی پد جمع می‌شود، بهتر استگاهی‌اوقات پولیش زدن را متوقف کنید و  سر پد را بشویید.

بهترین روش پولیش ماشین

اصول و روش پوليش كردن ماشين

می‌خواهید واکس بزنید یا پولیش کنید؟ تفاوتی ندارد  قبل از هرچیز باید ماشین را خوب بشویید. بدنه خودرو باید فاقد هرگونه خاک و ذرات دیگری باشد. به این دلیل که گرد و غبار چسبیده به ماشین، هنگام پولیش زدن می‌توانند خراش‌های سطحی ایجاد کنند. هنگام شستشو از فشار آب قوی استفاده کنید. و شوینده‌های مناسب را به کار ببرید. چرا که پودر‌های شستشو می‌توانند روی ماشین را خط بی‌اندازند.

بهتر است ماشین را جای مناسبی بگذارید. لازم نیست برای خشک کردن ماشین، آن را زیر آفتاب قرار دهیدزیرا دمای خودرو باید معمولی باشد، به این دلیل که بدنه داغ یا سرد می‌تواند باعث ماسیدن پولیش شود. بعد از انجام این مراحل، بدنه‌ی خودرو را کامل خشک کنید.

پولیش مناسب برای ماشین انتخاب کنید و نرمی یا زبری آن را در نظر بگیرید.

به برچسب پشت پولیش نگاه کنید. این عدد معمولا بین هزار تا چهار‌هزار است . هرچه این عدد بزرگ‌تر باشد، تعداد دانه‌های ساینده‌ی آن بیشتر است. در نتیجه با پولیشی نرم و ریزتر طرف هستیم. همچنین پایین بودن عدد، نشان دهنده‌ی پولیش سفت و زبر است که قدرت بیشتری دارد که می‌توانیداز این پولیش برای خراش‌های عمیق استفاده کنید. پولیش زدن برنامه زمانی خاصی دارد، سعی‌کنید سالی یک بار از آن بهره ببرید.

بهترین روش پولیش ماشین

چگونه ماشین خود را پولیش کنیم؟

دو تکه حوله تمیز و پرزدار بردارید. اندازه حوله‌ها طوری باشد که به راحتی بتوانید آن‌ها را تا کنید و در دستانتان نگه‌دارید. مقداری از ماده پولیش را روی بدنه بریزید.

سپس پارچه‌ای که برای پولیش‌کردن انتخاب کرده‌اید را روی ماده پولیش و  بر بدنه قرار دهید. با فشاری ملایم و سرعتی یکدستسطح ماشین را پولیش کنید.

شاید برای شما هم این سوال پیش بیاید که حوله را چگونه حرکت دهید ؟ دایره‌ای یا چپ و راست؟

فرقی نمی‌کند اما جهت حرکت دستتان را انتخاب کنید و پیوسته با همان جهت پیش بروید. اگر خراش تنها در یک محدوده کوچک وجود دارد، کار    را ادامه دهید تا به نتیجه برسید. اگر می‌خواهید کل بدنه را پولیش بزنید، یک منطقه خاص را انتخاب‌کرده و به آرامی به بقیه نقاط پیش روید.

تا زمانیکه پولیش کامل روی بدنه قرار بگیرد و محو شود این فرآیند را تکرار کنید. حالا به پایان کار رسیده‌ایم. حوله تمیز را بردارید و چربی باقی‌مانده از پولیش را پاک کنید. می‌توانید از حوله مرطوب برای پاک کردن پولیش استفاده کنید. همچنین اگر می‌خواهید به درخشندگی بیشتری برسید واکس را فراموش نکنید. می‌توانید بعد از پولیش کردن ماشین به سراغ واکس بروید و آن را هم مانند پولیش بزنید جالب است بدانید واکس با لایه‌ای که بر روی بدنه ماشین درست می‌کند، از فرسایش و زنگ‌زدگی آن جلوگیری می‌کند.

حال اگر خودروی شما هم نیاز به پولیش دارد و فرصت ندارید که ماشین خود را به کارواش منتقل کنید، آچارباز اینکار را در کمترین زمان و در محل شما انجام می‌دهد. فقط کافیست درخواست خود را در سامانه آچارباز ثبت کنید.

سرویس کارواش خودرو در محل با آچارباز
خدمات کارواش خودرو در محل آچارباز، ارائه انواع خدمات ماشین شویی، روشویی و توشویی خودرو در محل و انواع خدمات آنلاین کارواش خودرو در کمترین زمان. با کارواش آنلاین خودرو، نظافت خودروی شما در هر محله‌ای از تهران و در هر ساعتی که شما بخواهید با تعرفه‌های از پیش تعیین شده انجام می‌شود.
درخواست کارواش خودرو
4.5/5 - (10 امتیاز)

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا