×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

خانه و آشپزخانه

هر آنچه باید در مورد بهترین هود آشپزخانه بدانید

بهترین هود آشپزخانه

احتمالا این جمله را شنیده‌اید که آشپزخانه، قلب خانه است. این جمله‌ی زیبا اهمیت سلامت، زیبایی، بهینه بودن آشپزخانه و تاثیر آن در فضای کلی خانه را به خوبی متصور می‌شود و به ما یادآوری می‌کند تا با دقت بیشتری به مسائل مربوط به آشپزخانه از جمله انتخاب بهترین هود آشپزخانه و … بپردازیم. دراین میان مسائلی همچون طراحی فضای کاربردی، هارمونی رنگ‌های آرامش بخش و پرانرژی، بهداشت و تهویه مناسب و در سطح همه‌‌ی این‌ها خرید لوازم الکتریکی باکیفیت از اهمیت زیادی برخوردار است. کالاهایی از جمله هود که وجود آن یکی از ملزومات آشپزخانه است در صورتی که با دقت و تحقیق انتخاب شوند ما را به زحمت تعمیر هود نمی‌اندازند.

در تهیه لوازم برقی از جمله هود باید با دقت و بررسی بیشتری عمل کنید تا با خرید بهترین هود آشپرخانه، از دردسرهای خرابی و پرداخت هزینه‌های چندبرابری و ریسک پیداکردن یک متخصص تعمیرات و هزار مورد این‌چنینی دور باشید. در این مقاله آچارباز قصد داریم ویژگی‌های بهترین هودو همچنین بهترین مدل‌های هود را معرفی کنیم.

در انتخاب بهترین هود آشپزخانه به چه نکات مهمی باید توجه کنیم؟

در این قسمت به نکات مهمی که باید در انتخاب بهترین هود آشپزخانه درنظر داشته باشید، می‌پردازیم؛

  • ابعاد آشپزخانه: بهترین هود باید از نظر اندازه متناسب با سایز آشپزخانه باشد. هودهایی که بیش از اندازه کوچک یا بزرگ هستند کارایی مطلوب را ندارند.
  • نوع فضای آشپزخانه: آشپزخانه‌های باز به دلیل عدم وجود دیوار برای جذب دود و بخار نیاز به هود قوی‌تری دارند. هودهای ترکیبی که هم بخارها و دود را کاهش می‌دهند و هم تهویه هوا را انجام می‌دهند، برای آشپزخانه‌های باز مناسب‌تر هستند.
  • نوع غذاهای پخته شده: اگر شما به پخت و سرو غذاهای چرب علاقه‌ی بیشتری دارید، بهترین نوع هود آشپزخانه برای شما، هودهایی با توان و قدرت بالاست تا مکش بیشتری داشته باشد.
  • قدرت موتور هود: برای انتخاب بهترین مدل هود باید قدرت موتور هود را براساس اندازه آشپزخانه و نوع غذاهای پخته شده تنظیم کنید. هودهایی با موتور قوی‌تر، بخارها و دودها را بهتر جذب می‌کنند.
پیشنهاد مطالعه
بهترین مدل هود
قبل از انتخاب بهترین مدل هود، باید به ابعاد و میزان تهویه آشپزخانه و نوع پخت و پز متداول خود توجه داشته باشید.
  • سیستم تهویه: سیستم تهویه آشپزخانه باید با هود هماهنگ باشد. اگر سیستم تهویه مناسب نباشد، هود نمی‌تواند به‌درستی عمل کند.
  • میزان صدای هود: حین انتخاب بهترین هود بهتر است میزان صدای آن را در نظر بگیرید و از هودهایی که با وجود کیفیت بالا از صدای کمتری برخوردارند، استفاده کنید تا صدای بالای آن موجب آزردگی‌تان نشود.
  • نوع فیلتر: فیلترهای هود می‌توانند به دو نوع قابل شستشو و یکبار مصرف تقسیم شوند. فیلترهای قابل شستشو بیشترین کارایی را دارند و نیاز به تعویض مداوم ندارند.
  • طراحی و جنس بدنه: طراحی هود باید با سبک دکوراسیون آشپزخانه و سایر وسایل آن هماهنگ باشد. هود با بدنه فلزی بیشترین مقاومت را در برابر گرد‌و‌غبار و رطوبت دارد.

معرفی 8 برند از بهترین مدل هود ایرانی و خارجی برای آشپزخانه

در انتخاب بهترین هود آشپزخانه، بهتر است به موارد ذکرشده دقت کنید و با در نظر گرفتن نیازها و سلیقه شخصی خود  بهترین هود را انتخاب کنید.

بهترین مدل هود خارجی

  1. هود میله مدل DA 424 V-6 (Miele)

این هود از برند مشهور آلمانی Miele است و با قدرت مکش بالا، فیلترهای قابل تعویض و طراحی زیبا و جذاب، به عنوان یکی از بهترین نوع هودهای آشپزخانه شناخته می‌شود.

بهترین نوع هود آشپزخانه
هود DA 424 V-6 میله دارای موتور چهار سرعته، دودکش تلکسوپی، روشنایی LED و … است.
  • هود بوش مدل DHL885C (Bosch)

 این هود از برند Bosch می‌باشد و دارای فیلتر کربن فعال و صدای کم است. همچنین، این هود دارای چراغ LED با روشنایی بالاست.

  • هود الیکا مدل Grace (Elica)

این هود از برند ایتالیایی Elica است و با طراحی زیبا و مدرن، فیلترهای قابل تعویض و صدای کم، به عنوان یکی از بهترین هودهای خارجی شناخته می‌شود.

بهترین مدل هود های ایرانی

  1. هود اخوان: این برند فعالیت خود را از سال 1348  آغاز کرد و از کیفیت و عرضه و تقاضای خوبی در بازار برخوردارست. هر کدام از انواع متفاوت هود مانند زیرکابینتی، مورب، شیشه‌ای، شومینه‌ای را می‌توانید از بین محصولات این برند انتخاب کنید. چه طرفدار دکوراسیون کلاسیک باشید چه مدرن می‌توانید یکی از انواع محصولات این شرکت را انتخاب کنید. قدرت مکش بالا و صدای کم از مزیت هودهای این برند است.
  2. هود بیمکث: این برند نیز یکی دیگر از برندهایی است که تنوع محصولات بالایی دارد و با کیفیت و تنوع محصولات خوبی در بازار ظاهر شده‌است. این هود‌ها دارای موتور پرقدرت بی صدا هستند و برای هر نوع آشپزخانه محصولی را طراحی‌ کرده‌اند.  
  3. هود کن: این برند ایرانی با محصولاتی با کیفیت و قابلیت‌های متنوع، به عنوان یکی از بهترین هودهای ایرانی شناخته می‌شود. انواع محصولات این شرکت متناسب با هر فضای آشپزخانه‌ای قابل انتخاب است و به دلیل تنوع و کیفیت بالا توانسته است انواع گواهینامه‌های مختلف طراحی و کیفیت را کسب کند.
  4. هود البرز: این برند نیز با محصولاتی با کیفیت و طراحی زیبا در بازار هود آشپزخانه ایران، نام خود را جا انداخته است. هودهای این برند دارای صدای کمی هستند اما قدرت مکش بالایی دارند و از فیلتر آلومینیومی در طراحی آن استفاده شده‌است.
  5. هود درسا: این برند نیز با محصولاتی با کیفیت و قابلیت‌های متنوع، در بازار هود آشپزخانه ایران، جایگاه خود را دارد و انواع هود زیرکابینتی، مخفی، مورب و شومینه‌ای را در قدرت مکش و موتور متفاوت طراحی کرده‌است.
بهترین هود
برند درسا یکی از بهترین برندهای ایرانی است که هود‌هایی با پنل لمسی و دکمه‌ای و انواع مخفی، شومینه‌ای و .. تولید می‌کند.

بهترین نوع هود آشپزخانه باید با توجه به فضای آشپزخانه و همچنین نوع پخت و پز شما انتخاب شود تا بیشترین کارایی را داشته باشد.

در مقاله این آچارباز سعی کردیم تا شما را با بهترین نوع هود آشپزخانه آشنا کنیم و همچنین با ارائه‌ی فهرستی از بهترین مدل هودهای موجود در بازار آگاهی بخش شما باشیم. دقت داشته باشید، اگر وسايل برقی آشپزخانه از جمله هود شما دچار خرابی یا مشکل شد از تعمیر خودسرانه‌ی آن پرهیز کنید و کار را به متخصص آن حوزه بسپارید. چراکه دستکاری وسايل مهمی همچون هود بدون داشتن دانش و تخصص کافی موجب آسیب دیدن دستگاه شده و شما را با هزینه‌های بیشتر مواجه خواهد کرد. آچازباز اینجاست تا به شما کمک کند تا زندگی حرفه‌ای‌تر و لوکس‌تری را تجربه کنید. جهت دریافت خدمات و مشاوره رایگان با شماره 02154591616 تماس بگیرید.

5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا