×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

یخچال و فریزر

راهنمای خرید فریزر تک؛ معرفی 5 تا از بهترین برند و مدل ها

راهنمای خرید فریزر

اگر به‌دنبال یک فریزر تک با کیفیت و عملکرد بالا هستید یا می‌خواهید با انتخاب درست، از هزینه‌های اضافی جلوگیری کنید به راهنمای خرید فریزر تک نیاز دارید.

در این مقاله آچارباز به شما می‌گوییم در هنگام خرید فریزر تک باید به چه نکاتی توجه کنید تا به‌راحتی بتوانید بهترین گزینه را مطابق با نیازهایتان بخرید. همچنین بهترین برندهای فریزر تک و بهترین مدل‌های فریزر ایرانی را به شما معرفی می‌کنیم تا در صورتی‌که محدودیت بودجه دارید بتوانید از بین آنها یکی را انتخاب کنید.

چنانچه چند سال از عمر یخچال یا فریزرتان گذشته و مشکلات مختلفی چون برفک زدن، خنک نکردن، فاسد شدن موادغذایی، تنظیم نشدن درجه و … به وجود آمده است باید از یک تعمیرکار برای رفع مشکل کمک بگیرید. می‌توانید در این صفحه یا اپلیکیشن آچارباز روی گزینه تعمیر یخچال یا فریزر کلیک کنید یا با شماره 02154591616 تماس بگیرید. تکنسین در اسرع وقت به محل شما اعزام شده و مشکل را برطرف می‌کند.

 راهنمای خرید فریزر تک

 در ادامه مطلب راهنمای خرید فریزر لیست مواردی که باید در زمان خرید مدنظر قرار دهید را به شما آموزش می‌دهیم.

1- دلیل خرید را مشخص کنید

پیش از خرید باید به این نکته فکر کنید که چرا می‌خواهید فریزر بخرید. آیا فضای فریزر فعلی برای شما کم است؟ آیا فریزر کارایی خود را از دست داده‌است؟ اگر علاوه بر فریزر قسمت یخچال هم محدودیت دارد؛ یخچال‌های فریزر پایین یا سایدبای‌ساید و مدل‌های دوقلو می‌تواند برای شما مناسب باشد. پس از آنکه دلیل این نیاز را پیدا کردید بهتر است به سراغ سایر ویژگی‌های فریزر بروید.

باید رنگ فریزر را به نحوی انتخاب کنید که با سایر لوازم خانه و آشپزخانه شما همخوانی داشته باشد.

2- ظرفیت فریزر چقدر است

ظرفیت فریزر یکی دیگر از نکات مهم در راهنمای خرید فریزر خانگی است. برای تعیین ظرفیت باید ابتدا تعداد اعضای خانواده و مقدار مواد غذایی که در فریزر جای می‌دهید را مشخص کنید. اگر خانواده شما کم‌جمعیت است به مواد غذایی زیادی برای نگهداری در فریزر نیاز ندارید، لازم نیست فریزر بزرگ خریداری کنید. فریزر با ظرفیت کم نیز می‌تواند فضای کافی را در اختیار شما قرار دهد. اما اگر خانواده 3 یا 4 نفره هستید می‌توانید فریزری با ظرفیت 230 تا 240 لیتر انتخاب کنید. گنجایش فریزر را می‌توانید باتوجه‌به تعداد اعضای خانواده خود افزایش دهید.

راهنمای خرید فریزر تک با ظرفیت بالا
برای خانواده‌های کم جمعیت یخچال فریزر بالا و پایین و برای خانواده‌های پرجمعیت فریزر صندوقی، تک یا سایدبای ساید مناسب است.

3- به قیمت فریزر توجه کنید

سومین نکته مهم در راهنمای خرید فریزر تک، توجه کردن به قیمت دستگاه است. قیمت فریزر می‌تواند یکی از ملاک‌های اصلی برای انتخاب یک مدل باشد. اگر محدودیت بودجه داشته باشید باید سراغ مدل‌های ارزان‌تر و برندهای ایرانی بروید؛ اما در صورتی‌که برای خرید محدودیت ندارید می‌توانید مدل‌هایی که قابلیت و ظرفیت بیشتری دارند را انتخاب کنید. البته باید بدانید قیمت همیشه تعیین‌کننده میزان کیفیت نیست. بسیاری از مدل‌های ایرانی که در سال‌های اخیر وارد بازار شده‌اند قیمت به مراتب پایین‌تری نسبت به مدل‌های خارجی دارند؛ همچنین از مواد اولیه باکیفیت تولید شده و می‌توانند تا چند سال پاسخگوی نیاز شما باشند.

4- نوع فریزر را انتخاب کنید

فریزرهای تک اغلب در دو دسته خانگی و صنعتی به بازار عرضه می‌شوند. بسته به نیاز و کاربری، می‌توانید بهترین نوع فریزر را انتخاب کنید.

  • فریزر خانگی: فریزرهای خانگی برای تأمین نیاز خانواده‌ها تولید شده‌اند. این فریزر‌‌‌ها در خانه‌ها یا هتل‌ها و محل کار قابل استفاده هستند.
  • فریزر صنعتی: فریزرهای تک صنعتی برای مصارف در صنایع غذایی تولید شده‌اند که هر مدل مختلف آن دارای امکانات مختلفی است.
فرق فریزر صنعتی با خانگی
فریزرهای تک صنعتی برای مصارف در صنایع غذایی تولید شده‌اند اما فریزر خانگی برای مصارف منزل و هتل‌ها طراحی شده‌اند.

5- مصرف انرژی فریزر چقدر است؟

میزان مصرف انرژی یکی از ویژگی‌های مهم برای وسایل برقی است. پس باید حتما در زمان خرید یخچال فریزر به مصرف انرژی دستگاه دقت کنید. چنانچه مصرف انرژی دستگاه A،A+، A++، A+++ باشد یعنی در زمان کار، برق کمی مصرف می‌کند؛ اما در صورتی‌که برچسب انرژی روی B و C است یعنی برق زیادی استفاده شده و بهتر است مدل دیگری را برای خرید انتخاب کنید.

6- کیفیت ساخت و مدل کمپرسور چگونه است؟

 در ساخت فریزرها از دو نوع موتور یا کمپرسور پیستونی و خطی استفاده می‌شود. کمپرسورهای نوع خطی قدرت بالایی دارند؛ بنابراین باکیفیت بالاتری می‌توانند عملیات انجماد مواد غذایی را انجام دهند. پس در زمان خرید باید نوع کمپرسور را از فروشنده بپرسید.

راهنمای خرید فریزر خانگی با کمپرسور قدرتمند
 هرچقدر کمپرسور باکیفیت‌تر باشد فریزر بیشتر عمر می‌کند.

7- رنگ بدنه فریزر

هفتمین نکته مهم در راهنمای خرید فریزر خانگی ، انتخاب رنگ بدنه دستگاه است. رنگ بدنه فریزر برای بسیاری از خانواده‌ها اهمیت زیادی دارد، چرا که تأثیر زیادی در زیبایی دکوراسیون آشپزخانه و محیط خانه دارد. فریزرها در رنگ‌بندی مختلفی مشکی، سفید، نقره‌ای و رنگ‌های فانتزی در بازار موجود هستند؛ اما در این میان رنگ نقره‌ای و سفید در سال‌های اخیر طرفدار بیشتری پیدا کرده‌اند. باید رنگ فریزر را به نحوی انتخاب کنید که با سایر لوازم خانه و آشپزخانه شما همخوانی داشته باشد.

8- ایمنی فریزر

یکی از ویژگی‌های مفید فریزرهای خانگی، قفل کودک یا قفل ایمنی است. این قابلیت از آسیب‌های احتمالی که ممکن است کودکان در اثر کنجکاوی برای باز کردن درب داشته باشند، جلوگیری می‌کند. پس در صورتی‌که در خانه‌تان کودک خردسالی دارید، بهتر است به این قابلیت در زمان خرید دقت کنید.

9- باز شدن درب از دو طرف

 بعضی از برندها، فریزرهای خود را با ویژگی‌های منحصربه‌فردی عرضه می‌کنند. یکی از این قابلیت‌ها باز شدن در یخچال از دو طرف است. لولای در این دستگاه به نحوی طراحی شده‌است که می‌تواند از سمت چپ و راست به‌راحتی باز شود. اگر مستاجر هستید یا علاقه زیادی به تغییر دکوراسیون خانه دارید، این قابلیت برای شما کلیدی است؛ زیرا در اینصورت می‌توانید فریزر تک خود را در هر محلی قرار داده و به‌راحتی درب آن را باز و بسته کنید. البته باید بدانید این ویژگی اغلب روی قیمت فریزر تاثیر زیادی می‌گذارد.

10- نوع یخ‌ساز فریزر

برخی از مدل‌های فریزر با قابلیت یخساز به بازار عرضه می‌شوند. با وجود قابلیت یخساز دیگر نیاز نیست برای داشتن یخ قالب‌های مختلف را داخل فریزر بگذارید؛ بلکه با فشردن یک دکمه می‌توانید حجم مناسبی یخ را در مدت کوتاهی بدست آورید. یخسازهای فریزر در دو مدل نیمه اتوماتیک و اتوماتیک در بازار وجود دارند که باتوجه به کارایی و قیمت می‌توانید یکی از آنها را انتخاب کنید.

11- سایر ویژگی‌ها و امکانات منحصربه‌فرد

 آخرین ویژگی مهم در راهنمای خرید فریزر خانگی، داشتن قابلیت‌های ویژه در دستگاه است. بسیاری از برندها برای منحصربه‌فرد کردن محصولات خود، آن‌ها را با ویژگی‌های مختلفی عرضه کرده‌اند. این ویژگی‌های منحصربه‌فرد شامل موارد زیر هستند. اگر این موارد برای شما اهمیت دارند باید در زمان خرید بررسی کنید که این قابلیت‌ها را داشته باشند.  

  • فیلترهای تصفیه آب
  • فیلتر تصفیه هوای درون فریزر
  • صفحات LED برای نمایش تنظیمات
  • یخساز خودکار
در هنگام خرید فریزر به چه نکاتی باید توجه کنید
اگر برای خریدن فریزر محدودیت بودجه دارید می‌توانید مدل‌های یخچال و فریزر مشترک (بالا و پایین یا دو درب) را امتحان کنید.

 پس از بررسی امکانات و قابلیت محصول، بهتر است با بهترین برندهای فریزر تک آشنا شوید. در ادامه مقاله نیز نکاتی درباره راهنمای خرید فریزر ایرانی و معرفی بهترین مدل و برندهای فریزر تک عنوان می‌کنیم.

 معرفی بهترین برند ها و مدل‌های فریزر تک

برندهای متعددی در زمینه تولید فریزر تک فعالیت می‌کنند که هر کدام از این برندها مزایا و معایب مخصوص خود را دارند. برندهای ایرانی خوشنامی نیز سال‌هاست که در زمینه تولید فریزر تک خانگی فعالیت می‌کنند که در ادامه پرطرفدارترین مدل‌های فریزر از برندهای ایرانی را معرفی می‌کنیم.

برند بوش

یکی از بهترین برندهای فریزر در بازار، بوش است. محصولات بوش آلمانی هستند ولی ممکن است در کشورهای دیگر مانند ترکیه جمع شوند. این برند فریزرهای مختلفی در انواع مدل‌های دو درب، فریزر تک، ساید بای ساید را تولید می‌کند. فریزرهای برند بوش بسیار باکیفیت هستند و به‌راحتی چند سال می‌توانید از آنها استفاده کنید.

برند lg

محصولات برند ال جی نیز در بازار ایران و جهان جزء پرطرفدارترین و باکیفیت‌ترین محصولات هستند. در حال حاضر تنوع تعداد فریزرهای این برند به دلیل تحریم‌ها کمتر شده و قیمت بالایی دارند. اما اگر تمایل دارید می‌توانید یکی از مدل‌های فریزر چند درب، ساید بای ساید، تک یا دو درب را انتخاب و خریداری کنید.

برند سامسونگ

شرکت سامسونگ نیز یکی از باکیفیت‌ترین شرکت‌های تولید کننده فریزر است که مانند lg محصولات خود را در مدل‌های مختلف چند درب، ساید بای ساید، تک یا دو درب به بازار عرضه کرده است. بسته به نیاز و نوع استفاده از فریزر می‌توانید یکی را انتخاب و خریداری کنید.

برند پاناسونیک

پاناسونیک یک برند ژاپنی است که با فعالیت حرفه‌ای در زمینه تولیدات محصولات خانگی توانسته نام خود را بر سر زبان‌ها بیاندازد. این برند ژاپنی که جزء فهرست بهترین تولیدکنندگان محصولات خانگی محسوب می‌شود، فریزرهایی را با قابلیت‌های منحصربه‌فردی روانه بازار کرده‌است.

برند هیتاچی

 از دیگر برندهای ژاپنی که در فهرست بهترین فریزرهای تک قرار دارد، هیتاچی است. محصولات این برند برای کاهش مصرف انرژی دارای برچسب انرژی با گرید A هستند.

برند اسنوا

اسنوا یکی از شناخته شده‌ترین برندهای ایرانی در بازار است. این برند خوشنام در زمینه تولید انواع محصولات خانگی اعم از فریزر تک فعالیت می‌کند و توانسته‌است محصولاتی با ویژگی‌های مناسبی تولید کند.

برند الکترو استیل

برند الکترو استیل به عنوان یکی از قدیمی‌ترین تولید کننده لوازم خانگی در ایران، شناخته می‌شود. این برند فریزرهای مختلفی را تولید و به بازار عرضه کرده است که علاوه بر قیمت مناسب و کیفیت بالایی دارند.

برند امرسان

از دیگر برندهایی که در ادامه این راهنمای خرید فریزر خانگی معرفی می‌شود، برند خوشنام و خوش‌آوازه امرسان است. محصولات برند امرسان علاوه‌بر طراحی بسیار زیبا و ویژه، کیفیت بالایی نیز دارند.

 معرفی چند مدل‌های فریزر تک ایرانی

برندهای ایرانی سال‌هاست که در زمینه تولید فریزر تک خانگی و صنعتی فعالیت می‌کنند و برخی از این برندها توانسته‌اند به محبوبیت بالایی در بین خانواده‌ها دست پیدا کنند. در ادامه برخی از پرفروش‌ترین مدل‌های فریزر خانگی از برندهای ایرانی را معرفی می‌کنیم.

فریزر تک 7 فوت الکترو استیل کامپکت مدل ES7

 این فریزر طراحی بسیار جمع‌وجور و ساده‌ای دارد که برای فضای کوچک مانند اداره‌ها یا آپارتمان‌ها کوچک و… مناسب است. از مشخصات این مدل از فریزر تک الکترو استیل می‌توان به صدای بسیار کم، اخطار باز ماندن در، فیلتر بوگیر و ضدباکتری اشاره کرد.

فریزر الکترو استیل
فریزر تک الکترو استیل دارای صدای بسیار کم، اخطار باز ماندن در، فیلتر بوگیر و ضدباکتری است.

فریزر 10 فوت برند امرسان مدل 1410

این مدل از فریزر تک برند امرسان با گنجایش 205 لیتر برای هتل‌ها و خانه‌هایی با متراژ کم انتخاب خوبی خواهد بود. برچسب مصرف انرژی این مدل فریزر تک گرید A است و مصرف انرژی بسیار کمی دارد. از مشخصات آن می‌توان به 3 طبقه داخل فریزر و 5 طبقه داخل در فریزر، سیستم خنک‌کننده دیفراست، ابعاد 68×60×164 سانتی‌متر اشاره کرد.

فریزر 10 فوت برند امرسان مدل 1410
این مدل از فریزر تک برند امرسان با گنجایش 207 لیتر برای هتل‌ها و خانه‌هایی با متراژ کم انتخاب خوبی خواهد بود. 

فریزر اسنوا مدل SN5-0190SW

این محصول از برند اسنوا با ظرفیت 270 لیتر برای خانواده‌هایی با جمعیت متوسط به بالا انتخاب ایده‌آل است. این فریزر 5 کشو دارد و میزان مصرف انرژی آن +A است.

آنچه در راهنمای خرید فریزر خواندیم

در این مقاله راهنمای خرید فریزر ایرانی و خارجی بهترین برندهای فریزر تک را معرفی کردیم. چنانچه شما برای تعمیر یخچال و فریزر نیاز به تعمیرکار حرفه‌ای دارید می‌توانید درخواست خود در این صفحه یا اپلیکیشن آچارباز ثبت یا با شماره 02154591616 تماس بگیرید.

تعمیر یخچال و فریزر در محل با آچارباز
در صورت مشاهده هرگونه مشکل در نصب ، راه اندازی و خرابی های یخچال خود، به راحتی می‌توانید در سامانه آچارباز درخواست خود را ثبت کنید و منتظر تماس کارشناس باشید.
تعمیر یخچال

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا