×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

یخچال و فریزر

سیر تا پیاز راهنمای خرید یخچال فریزر در ایران | یخچال چی بخرم؟

راهنمای خرید یخچال فریزر

چه فاکتوری در خرید یخچال فریزر برای شما اولویت دارد؟ آیا ترجیح می‌دهید صرفا قیمت پایین‌تری پرداخت کنید؟ یا مدل ظاهری یخچال و گنجایش دستگاه هم برای شما اهمیت دارد؟
در راهنمای خرید یخچال فریزر آچارباز به این سوالات و موارد دیگر مانند ابعاد و امکانات جانبی و … به زبان ساده پاسخ می‌دهیم تا بتوانید بهترین گزینه را برای خرید انتخاب کنید. زیرا عدم آگاهی از این موارد باعث می‌شود یخچال بی‌کیفیت خریداری کنید که عمر کمی دارد یا در حالت خوشبینانه به سرعت ایراد پیدا می‌کند. در نتیجه برای نگهداری یا تعمیر یخچال باید هزینه زیادی پرداخت کنید.

یخچال چی بخریم خوبه؟ ؛ راهنمای خرید یخچال

در بازار انواع مختلفی یخچال‌ و فریزر وجود دارد که انتخاب را سخت می‌کند.از طرفی همه دوست دارند بهترین یخچال و فریزر را بخرند. اگر شما هم در انتخاب خودتان دچار تردید هستید و همواره این سوالات را با خود تکرار می‌کنید که یخچال چی بخرم؟ کدام مارک بهتر است؟ چه نکاتی را باید قبل از خرید بدانم؟ و…. شما به یک راهنمای خرید یخچال نیاز دارید، نکات ذکر شده در این مقاله را با دقت مطالعه و در زمان خرید از آن استفاده کنید. مهم‌ترین نکته که در راهنمای خرید یخچال وجود دارد، پاسخ دادن به سوالات زیر است. زیرا پاسخ دادن به این سوالات تا حد زیادی تکلیف شما را مشخص می‌کند.

برای تعمیر یخچال از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید

بودجه شما برای خریدن یخچال  چقدر است؟

توجه داشته باشید که خرید یک یخچال با برند معتبر و کیفیت خوب، شما را تا مدت‌ها از خرابی و تعمیر یخچال بی‌نیاز می‌کند. اما قیمت این یخچال‌ها در بیشتر مواقع حداقل دو برابر نمونه‌های داخلی است. در نتیجه اگر در بودجه‌ی خود محدودیت داشته باشید، مجبور هستید یخچال را از برندهایی که قیمت پایین‌تری دارند، انتخاب کنید.

راهنمای خرید یخچال
اگر برای خریدن یخچال و فریزر بودجه شما زیر 20 میلیون است، می‌توانید یخچال و فریزرهای برند دوو، جی پلاس، اسنوا و … را خریداری کنید.

فضای آشپزخانه یا فضای قرارگیری یخچال چقدر است؟

اگر فضای آشپزخانه شما کوچک است، یخچال فریزر دوقلو یا ساید بای ساید، فضای آشپزخانه شما را خواهند گرفت یا حتی ممکن است در آشپزخانه شما جا نشود در نتیجه بهتر است از یک یخچال فریزر متناسب با فضای آشپزخانه‌تان انتخاب کنید.

انتخاب یخچال با توجه به متراژ
اگر در آشپزخانه محدودیت فضا دارید، می‌توانید یخچال فریزرهای بالا و پایین خریداری کنید.

آیا می‌خواهید یخچال و فریزر شما تکنولوژی خاصی داشته باشد؟

اگر فقط می‌خواهید از یخچال برای خنک کردن یا یخ زدن مواد غذایی استفاده کنید و تکنولوژی خاصی مدنظرتان نیست، راحت‌تر می‌توانید یخچال را خریداری کنید. اما اگر قابلیت‌هایی مانند کنترل کردن یخچال فریزر با گوشی موبایل، تصفیه آب مصرفی، آبسرد کن، برفک نزدن و … مدنظرتان است باید در زمان خرید، دقت بیشتری به خرج دهید. خواندن مقاله معرفی تکنولوژی های یخچال فریزر از گذشته تا امروز اطلاعات جامعی را در مورد تکنولوژی‌های مختلف یخچال در اختیار شما می‌گذارد.

یخچال چی بخرم؟ معمولی یا هوشمند
هرچقدر قابلیت‌های موجود در یخچال بیشتر شود، قیمت دستگاه بالاتر می‌رود.

راهنمای خرید یخچال فریزر

با توجه به اینکه یخچال فریزر با ویژگی‌ها و سایزهای مختلف در بازار ایران وجود دارد، برای اینکه یک خرید مناسب و مقرون به صرفه داشته باشید، باید ابتدا ویژگی‌های یخچال فریزر‌های مختلف را بدانید. راهنمای خرید یخچال فریزر این ویژگی‌ها را به شما آموزش داده و کمک می‌کنند که انتخاب مناسب‌تری داشته باشید و بتوانید پاسخ سوال یخچال چی بخرم بهتر است را پیدا کنید.

پیشنهاد مطالعه

ابعاد و جهت باز شدن درب یخچال را بررسی کنید

در نظر گرفتن میزان فضای موجود در آشپزخانه و جهت بازشدن درب دستگاه، اولین نکته مهم در راهنمای خرید یخچال فریزر است. درب اکثر یخچال‌های موجود در بازار به سمت راست باز می‌شود، اما در برخی از مدل‌ها امکان تغییر جهت درب وجود دارد. در اینصورت اگر برای باز کردن درب دستگاه موانعی مثل پنجره، کابینت و … وجود داشته باشد، در زمان نصب دستگاه، سرویس‌کار می‌تواند جهت باز شدن درب را تغییر دهد.

فضای مناسب برای نصب یخچال فریزر
بهتر است در زمان بازسازی یا ساختن خانه، متناسب با سایز یخچال و فریزرها، محلی مناسب برای دستگاه در نظر گرفته شود.  

اندازه راهرو و درب ورودی چقدر است

یکی از مهم‌ترین نکات در راهنمای خرید یخچال فریزر، در نظر گرفتن ابعاد راهرو و درب ورودی محل و آشپزخانه است. در بسیاری از خانه‌ها که محدودیت فضا وجود دارد، ابعاد راهروها و درب ورودی ساختمان از حد استاندارد کوچک‌تر است. در نتیجه ممکن است یخچال و فریزرهایی که ابعاد بزرگ مانند ساید بای ساید دارند از آنجا عبور نکند.

توجه داشته باشید که خرید یک یخچال با برند معتبر و کیفیت خوب، شما را تا مدت‌ها از خرابی و تعمیر یخچال بی‌نیاز می‌کند.

در برخی موارد برای عبور دستگاه از راهرو ممکن است مجبور شوید، درب دستگاه یا قطعات اضافی را جدا کنید تا دستگاه از محل عبور کند.

عبور یخچال از راهرو و آشپزخانه
اگر مستاجر هستید و هرسال مجبور به اسباب کشی هستید، خریدن یخچال‌های بالا پایین یا دو قلو برای شما مناسب تر از یخچال فریزر ساید بای ساید است.
پیشنهاد مطالعه

به رنگ و جنس بدنه دستگاه دقت کنید

یخچال و فریزر جزء وسایلی است که چندسال از آن استفاده می‌شود و در زیبایی آشپزخانه شما نقش بسزایی دارد. در نتیجه یکی از مهم‌ترین نکات در راهنمای خرید یخچال فریزر توجه به رنگ و جنس بدنه دستگاه است. در حال حاضر برای لوازم برقی مانند یخچال و فریزر رنگ‌های سفید، سیلور و رنگ‌های فانتزی وجود دارد تا افراد مختلف بتوانند با توجه به رنگ غالب دکوراسوین بهترین گزینه را انتخاب کنند.

رنگ بدنه یخچال فریزر
جنس بدنه یخچال‌های موجود در بازار اغلب ورق گالوانیزه یا چرمی است.

آیا یخچال آبسردکن و یخساز دارد

در صورتی که میزان مصرف آب روزانه شما زیاد است و نمی‌خواهید برای خوردن یک لیوان آب، یخچال را باز کنید، در زمان خرید دستگاه به داشتن توجه کنید.

پیشنهاد مطالعه

قابلیت یخساز نیز باعث می‌شود برای داشتن یخ نیاز نباشد قالب‌های مختلف داخل فریزر بگذارید و تنها با فشردن یک دکمه به یخ‌های یکسان دسترسی داشته باشید.

آبسردکن و یخساز در یخچال
بعضی از یخچال و فریزرها دارای مخزن آب هستند باید دائم آن را پر کنید، اما بعضی از مدل‌ها به لوله‌کشی آب متصل می‌شوند.

تعداد طبقات و کشوهای دستگاه چقدر است

نکته مهمی دیگری که در راهنمای خرید یخچال فریزر وجود دارد، توجه به تعداد طبقات و کشوهای دستگاه است. در برخی از مدلها تعداد طبقات یخچال 5 طبقه و تعداد طبقات فریزر 2 طبقه است. در این صورت فضای محدودتری برای فریز کردن مواد غذایی وجود خواهد داشت.

تعداد طبقات و کشوهای یخچال فریزر
ظرفیت فریزر، یخچال‌های فریزر بالا از فریزر پایین کمتر است.

با مدل‌های مختلف یخچال آشنا هستید

با توجه به نیازهای کاربران تولیدکنندگان یخچال و فریزر مدل‌های مختلفی از این دستگاه را به بازار روانه کرده‌اند. با توجه به نیاز خود و نکات اعلام شده قبلی می‌توانید یک مدل را انتخاب کنید.

  • یخچال فریزر دو قلو

این یخچال فریزرها از قدیم در خانه‌ها وجود داشتند و دستگاه‌های آنها به طور کامل از یکدیگر جدا هستند. در نتیجه اگر یکی از آنها ایرادی داشته باشد، میتوانید از دستگاه دیگر استفاده کنید یا آنها را به صورت مجزا از هم کنترل کنید.

عکس یخچال فریزر دو قلو
اگر می‌خواهید فضای زیادی برای یخچال و فریزر داشته باشید، یکی از بهترین گزینه‌ها، یخچال فریزر دوقلو است.
  • یخچال های فریزر بالا

اگر به علت محدودیت در فضای خانه خود، میخواهید یخچال و فریزر در یک دستگاه باشد و می‌خواهید یخچال بزرگ‌تر از فریزر باشد، یخچال‌های فریزر بالا انتخاب مناسبی برای شماست.

عکس  یخچال فریزر بالا
یخچال های فریزر بالا برای افرادی که یک فریزر مجزا برای نگهداری وسایل غذایی دارند، انتخاب مناسبی هستند.
  • یخچال های فریزر پایین

اگر می‌خواهید گنجایش یخچال و فریزر شما یکسان باشد و امکان خرید دستگاه مجزا را ندارید، می‌توانید از یخچال‌های فریزر پایین استفاده کنید.

عکس یخچال فریزر پایین
در بیشتر یخچال های فریزر پایین 4 کشو برای فریزر و 4 طبقه برای یخچال وجود دارد.
  • یخچال فریزر ساید بای ساید

اگر می‌خواهید یخچال و فریزر شما در یک دستگاه و بهم چسبیده باشد و از ظاهری بسیار شیک به نظر برسد، یخچال‌ فریزر ساید بای ساید مناسب شماست.

 عکس یخچال ساید بای ساید
در بیشتر ساید بای سایدهای موجود در بازار، ویژگی‌های مختلف مثل یخساز خودکار، آبسردکن و … وجود دارد.
  • یخچال فریزر درب فرانسوی

این مدل یخچال‌ها از نظر ظاهری چند دسته هستند. در برخی از آنها قسمت بالا مربوط به یخچال و قسمت پایین مربوط به فریزر است و در برخی دیگر قسمت های یخچال درب دار و قسمت فریزر به صورت کشویی است.

عکس یخچال فریزر درب فرانسوی
یخچال فریزرهای درب فرانسوی گنجایش زیادی برای نگهداری مواد غذایی دارند و یکی از بهترین گزینه‌ها برای خانواده‌های پر جمعیت هستند.

در این مقاله سعی کردیم جامع‌ترین راهنمای خرید یخچال فریزر را بیان کنیم و به یخچال چی بخرم بهتره است پاسخ دهیم. در نظر داشته باشید برای انتخاب هر وسیله‌ علاوه بر توجه به نکات فنی، توجه به سلیقه و نظر اعضای خانواده و همچنین رنگ کابینت‌ها و نوع  دکوراسیون، از جمله سایر مؤلفه‌هایی هستند که باید به آن‌ها هم حتما توجه کنید. به یاد داشته باشید بزرگ‌ترین یا گران‌ترین یخچال بهترین انتخاب نیست؛ زیرا ممکن است آن‌ها هم خراب شوند و برای تعمیر یخچال به تعمیرکار نیاز پیدا کنید.

تعمیر یخچال و فریزر در محل با آچارباز
در صورت مشاهده هرگونه مشکل در نصب ، راه اندازی و خرابی های یخچال خود، به راحتی می‌توانید در سامانه آچارباز درخواست خود را ثبت کنید و منتظر تماس کارشناس باشید.
تعمیر یخچال

5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا