×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

یخچال و فریزر

معرفی تکنولوژی های یخچال فریزر از گذشته تا امروز

تکنولوژی های یخچال فریزر

یخچال فریز، مهم‌ترین وسیله در آشپزخانه است. تکنولوژی های یخچال فریزر؛ از موتورهای برقی تا صفحات نمایشگر هم در طول زمان به آن اضافه شده‌اند. شاید کنجکاو باشید بدانید فناوری ‌های جدید در یخچال فریزر چه هستند یا یخچال‌های قدیمی، چه شکلی بوده‌اند. آیا این تکنولوژی‌ها، قرار است شما را از نیاز به تعمیر یخچال ، باز دارند؟ ما در این مقاله آچارباز، به سؤالات شما پاسخ داده‌ایم.

آشنایی با تکنولوژی های یخچال فریزر

قبل از اینکه با تکنولوژی های یخچال فریزر آشنا شویم با تاریخچه پیدایش یخچال فریزرها و سیری که آنها طی کرده‌اند آشنا می‌شویم:

نگاهی به تاریخچه پیدایش یخچال

تا سال 1834 میلادی که مخترعی به نام جیکوب پرکینز (Jacob Perkins)، اولین سیستم خنک‌کننده بخار را اختراع کرد، خبری از یخچال‌های جدید نبود. هرچند که ایده پرکینز، هرگز به مرحله اجرا نرسید. با این حال، تلاش‌ها برای ابداع وسیله‌ای که پاسخگوی نیازهای زندگی شهری باشد، متوقف نشد. حاصل این کوشش‌ها نیز، یخچال‌های چوبی بودند که تنها امکانات آنها، طبقات و قفسه‌هایی برای نگهداری یخ بود.

تعمیر یخچال و فریزر در محل با آچارباز
در صورت مشاهده هرگونه مشکل در نصب ، راه اندازی و خرابی های یخچال خود، به راحتی می‌توانید در سامانه آچارباز درخواست خود را ثبت کنید و منتظر تماس کارشناس باشید.
تعمیر یخچال

یخچال‌های برقی، وارد میدان می‌شوند

در سال 1927 میلادی، سرانجام کمپانی جنرال الکتریک، نخستین یخچال برقی را به تولید انبوه رساند. موتور این یخچال‌، بالای آن تعبیه شده و قیمت آن نیز، 520 دلار بود. از این رو، یخچال هنوز یک کالای لوکس به شمار می‌آمد. اما اندکی بعد و با سقوط قیمت آن، بسیاری موفق شدند یک یخچال برقی در خانه خود داشته باشند.

دهه 30 میلادی را می‌توان، سال ورود فریزر به دنیای یخچال‌ها دانست. در این دوره، محفظه‌های مکعبی یخ در یخچال‌های برقی مرسوم شد. بنابراین، دیگر زنان خانه‌دار می‌توانستند مواد غذایی را در آنها ذخیره کنند.

اما تغییر مهم‌تر، وقتی رخ داد که کارخانجات یخچال‌سازی برای عملیات سردسازی، استفاده از گاز خطرناک و سمی سولفور دی‌اکسید را کنار گذاشتند. در نتیجه، گازی به نام فریون 12 جایگزین آن شد.

نسل اولیه یخچال‌ها
در یخچال‌های اولیه علاوه بر مصرف بالای انرژی، گنجایش دستگاه نیز پایین بود.

تحول در تکنولوژی های یخچال فریزر

دهه 50 میلادی، نقطه عطفی برای تحول در تکنولوژی های جدید یخچال فریزر بود. حالا دیگر، موتور یخچال‌ها در قسمت پایین آنها قرار داشت. از آن پس، یخچال‌هایی در رنگ‌ها و طرح‌های شکیل وارد بازار شد. این موضوع، به خریداران اجازه می‌داد تا رنگ یخچال را با کابینت و دیوارهای آشپزخانه ست کنند.

تکنولوژی های یخچال فریزر؛ از موتورهای برقی تا صفحات نمایشگر هم در طول زمان به آن اضافه شده‌اند.

به‌علاوه، قطعات یخچال دیگر به موتور و یخ‌ساز محدود نمی‌شد. بلکه فناوری‌های جدیدی مانند یخ‌ساز و سیستم دیفراست (برفک‌زدایی) خودکار وارد میدان شدند. در سال‌های بعد نیز، شکل ظاهری یخچال‌ها تغییرات فراوانی کرد. در نتیجه این تغییرات، هم فضای داخلی یخچال و هم فریزر بزرگ‌تر شد.

تکنولوژی های یخچال فریزر کم مصرف و برچسب مصرف انرژی

در دهه 70 میلادی کمتر خانه‌ای از داشتن یخچال بی‌نصیب بود. بنابراین، تولیدکنندگان به رقابت بر سر ساخت یخچال‌های کم مصرف پرداختند. برای مثال یک یخچال در اواسط دهه 70، 2200 کیلووات انرژی را در سال مصرف می‌کرد.

قدم دیگر، حذف گاز خطرناک فریون 12 از این لوازم خانگی بود و ظاهر یخچال‌های این دوره، شباهت زیادی به دهه 40 میلادی داشت. شکلی جعبه مانند، کوچک و فشرده که با سبک زندگی شهری هم، مطابق بود.

اما برچسب‌ مصرف انرژی که روی یخچال‌های جدید مشاهده می‌کنید، در دهه 80 میلادی مرسوم شد. این برچسب، بر اساس استاندارد جهانی تعیین شده بود. در نتیجه، مشتریان قادر بودند هنگام خرید، کم‌مصرف‌ترین کالا را انتخاب کنند. لازم به ذکر است که در آن روزها، یک یخچال فریزر کم مصرف ،1700 کیلووات انرژی مصرف می‌کرد.

تکنولوژی های یخچال فریزر جدید از نظر مصرف انرژی
شکی نیست که مهم‌ترین تفاوت یخچال های قدیمی و جدید، توجه به مصرف انرژی است.

فناوری های جدید در یخچال فریزر کدام است؟

با ورود به دهه 90، فناوری های جدید در یخچال فریزر بیش از پیش توسعه یافتند. درب فرانسوی در کنار  بدنه استیل براق و ضدزنگ، ظاهری مدرن و شیک به یخچال‌ها بخشید. دیگر از یخچال فریزرهای غول‌پیکر خبری نبود و مدل‌های فشرده و کوچک، مورد توجه قرار می‌گرفتند. همچنین، میزان مصرف انرژی و هزینه برق باز هم کاهش یافت. به نحوی که یک دستگاه فریزر، 850 کیلووات انرژی به مصرف می‌رساند.

یخچال هوشمند

مدرن‌ترین فناوری‌های یخچال فریزر، از دل قرن بیست و یکم سر برآوردند. در این دهه یخچال هوشمند به بازار عرضه شدند و نخستین بار استفاده از اینترنت، دوربین، نمایشگر و غیره در یخچال فریزرهای سامسونگ و ال جی متداول شد. شکل و طراحی یخچال‌ها هم متنوع‌تر از گذشته شد. برای مثال یخچال فریزر دوقلو ساید بای ساید، روی کار آمد. ضمن اینکه، مصرف انرژی یخچال‌ها در حدود 460 کیلووات و برابر با یک لامپ 100 واتی بود.

وبگردی با یخچال هوشمند
علاوه بر امکان وصل شدن یخچال به موبایل، می‌توانید با یخچال هوشمند به اینترنت نیز متصل شوید.
پیشنهاد مطالعه

موتور اینورتر خطی

 بدون تردید یکی از کاربردی‌ترین فناوری های یخچال فریزر جدید موتور اینورتر خطی آن هستند. در واقع موتورهای اینورتر خطی، کمپرسورهای جدیدی هستند که فواید زیادی دارند که از جمله آنها می‌توان به بهبود و کاهش مصرف انرژی، صدا و لرزش یخچال و … اشاره کرد.

بدنه استیل

یخچال‌های با بدنه استیل، علاوه بر طراحی زیبا از اتلاف انرژی نیز جلوگیری می‌کنند. این نوع یخچال فریزرها، به راحتی با دیگر اجزای آشپزخانه ست می‌شوند و در مقابل زنگ‌زدگی هم، مقاوم هستند اما قیمت یخچال فریزر استیل از دیگر مدلها، بیشتر است.

استفاده از لامپ‌های ال ای دی

 در یخچال‌های مدرن، از لامپ‌های کوچک قبلی اثری نیست. حالا لامپ‌های ال ای دی بدون ایجاد هیچگونه گرما، به فضای داخل یخچال نور می‌بخشند. ضمن اینکه، لامپ‌های ال ای دی عمر بیشتری هم دارند.

لامپ های ال ای دی یخچال
لامپ‌های LED علاوه بر عمر بالا، مصرف برق پایینی هم دارند.

تکنولوژی ویتا فرش پلاس (Vita Fresh Plus)

یخچال فریزرهای قدیمی، توان چندانی در نگهداری از مواد غذایی مانند میوه‌ها و سبزیجات نداشتند. در نتیجه این مواد، تنها پس از چند روز پلاسیده و پژمرده می‌شدند. ویتا فرش پلاس به یخچال‌ها امکان می‌دهد تا میو‌ه‌ها و سبزیجات را تا دو برابر زمان معمول، سالم نگاه دارند.

میکروب‌زدایی

بوی نامطبوع، همواره یکی از مشکلات یخچال فریزرها در گذشته بوده است. اما فناوری باکتری و بوزدایی در نمونه‌های جدید، این معضل را از بین برده است. در نتیجه، هم غذاها سالم می‌مانند و هم بوی بد، شما را آزار نمی‌دهد.

دماسنج دیجیتال

بسیاری از یخچال فریزرهای امروزی، روی درب خود یک صفحه نمایش لمسی دارند. این صفحه نمایش در حقیقت، دماسنج دیجیتالی است که به شما امکان می‌دهد تا دمای هر قسمت را جداگانه تنظیم کنید. برای نمونه، دمای طبقه‌ای از یخچال که در آن میوه و سبزیجات قرار داده‌اید، با بخش نوشیدنی یا لبنیات متفاوت باشد.

دماسنج از تکنولوژی های جدید یخچال فریزر
از تکنولوژی های جدید یخچال فریزر می توان به داشتن دماسنج دیجیتال اشاره کرد.

قابلیت اتصال به اینترنت

در عصر اینترنت و فضای مجازی، فناوری های جدید در یخچال فریزر هم از قافله عقب نماندند. به عبارت دیگر، یخچال فریزر مدرن دیگر فقط محلی برای نگهداری مواد غذایی نیست. با کمک صفحه نمایش روی درب یخچال، شما به اینترنت متصل می‌شوید. حتی می‌توانید آن را با تلفن‌های هوشمند خود از راه دور، کنترل کنید.

فیلتر تصفیه آب

حالا دیگر، کمتر یخچالی فاقد آبسردکن است. اما در یخچال‌های مدرن‌تر، این آبریزها به فیلتری برای تصفیه آب تجهیز شده اند. چراکه ممکن است آب آشامیدنی شما چندان سالم نباشد یا در آنها رسوب و املاح وجود داشته باشد. از این رو فیلترهای کوچک حاوی کربن فعال، آب را تصفیه می‌کنند و کیفیت آن را، بهبود می‌بخشند.

تعویض کردن فیلتر تصفیه آب
یکی از خدمات پرطرفدار در حوزه تعمیرات یخچال و فریزر، عوض کردن فیلترها و سرویس یخچال فریزر است.

تکنولوژی های یخچال فریزر در طول زمان پیشرفت بسیاری‌ کرده‌اند. بدون تردید این پیشرفت‌ها، متوقف نخواهند شد. شرکت‌های بزرگی مانند سامسونگ و ال جی و … تصویری جدید از یخچال‌های آینده را پیش روی ما خواهند گذاشت.

درست است که یخچال‌های جدید نسبت به یخچال‌های قدیمی پیشرفت زیادی داشته‌اند. اما همچنان ممکن است در اثر استفاده نادرست دچار اشکال شوند. در این صورت باید از تعمیرکار حرفه‌ای برای رفع ایراد کمک بگیرید. در آچارباز انواع یخچال و فریزر تعمیر می‌شود. می‌توانید برای ثبت سفارش روی کلمه تعمیر یخچال در این صفحه کلیک کنید. تعمیرکاران ما در اسرع وقت به محل مورد نظر شما مراجعه کرده و ایراد دستگاه را برطرف می‌کنند.

لطفا به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا