×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

یخچال و فریزر

یخچال هوشمند چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

یخچال هوشمند

در پاسخ به سوال یخچال هوشمند یعنی چه؟ باید گفت یخچال هوشمند، یخچالیست با قابلیت‌های ویژه‌ مانند اتصال به اینترنت، ارتباط با گوشی تلفن همراه و … که آن را هوشمند ساخته است. اگر به فکر تغییر یخچال خود به یخچال هوشمند هستید و می‌خواهید بدانید یخچال هوشمند چیست و چه ویژگی‌هایی دارد در ادامه این مقاله آچارباز با ما همراه باشید. همچنین اگر به خدمات تعمیر یخچال نیاز دارید، کارشناسان و تعمیرکاران متخصص آچارباز، در کنار شما هستند.

یخچال هوشمند چیست؟

شاید روزی داشتن یک یخچال هوشمند، رویا به نظر می‌رسید، اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی و طراحی و ساخت انواع نرم افزارها و سیستم‌عامل‌های قدرتمند، امکان کنترل و هوشمندسازی همه دستگاه‌ها وجود دارد. یخچال هوشمند هم از این دسته مستثنی نیست و  تکنولوژی آن، روز به روز در حال ارتقاء و پیشرفت است. یخچال‌ هوشمند امکان کنترل شدن توسط تلفن همراه را دارند در نتیجه به راحتی می‌توان آنها را حتی از فاصله دور هم کنترل کرد.

چنانچه شما هم به دنیای تکنولوژی علاقه مندید و می‌خواهید یخچال و فریزر خود را تعویض کنید پیشنهاد می‌کنیم ویژگی این یخچال‌ها را نیز بررسی کنید.

تعمیر یخچال و فریزر در محل با آچارباز
در صورت مشاهده هرگونه مشکل در نصب ، راه اندازی و خرابی های یخچال خود، به راحتی می‌توانید در سامانه آچارباز درخواست خود را ثبت کنید و منتظر تماس کارشناس باشید.
تعمیر یخچال

ویژگی یخچال هوشمند

مهم‌ترین ویژگی‌ یخچال هوشمند، امکان مدیریت و کنترل محتویات یخچال از راه دور است. یخچال‌ هوشمند علاوه‌ بر اتصال به اینترنت، دارای دوربینی داخلی هستند و شما می‌توانید از هر جایی توسط گوشی تلفن همراه، کامپیوتر و… درون یخچال فریزر خودتان را ببینید و از محتویات آن آگاه شوید. تصور کنید در حال خرید هستید، این آپشن به شما کمک خواهد کرد، با بررسی محتویات  یخچالتان، مواد غذایی مورد نیاز خود را تهیه کنید.

ویژگی یخچال هوشمند
اتصال به اینترنت و استفاده از تکنولوژی‌های نو، از ویژگی‌های جالب یخچال هوشمند است.

آشنایی با امکانات یخچال هوشمند

یخچال‌های هوشمند دارای ویژگی‌های متعددی هستند، به طوری‌ که این ویژگی‌ها در هر مدل و برند متفاوت بوده و تولیدکنندگان مختلفی در این زمینه با هم رقابت می‌کنند. در این بخش، تعدادی از امکانات یخچال فریزرهای هوشمند ذکر شده است:

  • به‌طور معمول، یخچال فریزرهای هوشمند دارای یک صفحه نمایش بزرگ هستند. علاوه بر برخورداری از منوهای متعدد، امکان فوق‌العاده‌ای در اختیار شما قرار می‌دهند تا شما بتوانید فیلم و عکس و… را در این نمایشگر تماشا کنید.
  • صفحه نمایشگر‌های یخچال‌های هوشمند دارای رابط صفحه لمسی است و شما می‌توانید به راحتی منوها و بخش‌های مختلف را جستجو کنید.
  • از مهم‌ترین ویژگی‌های یخچال‌های هوشمند، اتصال آن‌ها به اینترنت از طریق مودم وای فای است.
  • امکان ارتباط با سایر دستگاه‌ها‌ برای انتخاب و پخش موزیک به کمک یخچال هوشمند، ویژگی بسیار جذابی است.
  • سیستم‌عامل قدرتمند یخچال هوشمند و امکان نصب اپلیکیشن‌های مختلف روی آن، از دیگر ویژگی‌های این یخچال‌ها است.
  • یخچال‌های هوشمند دارای دوربین‌های داخلی هستند و شما در هر لحظه می‌توانید درون آن را از طریق صفحه نمایشگر یخچال و یا گوشی خودتان، از راه دور ببینید.
  •  خنک‌کننده‌های یخچال‌های هوشمند دارای قابلیت کنترل توسط کاربر هستند. امکان تنظیم این یخچال‌ها از طریق تلفن همراه هوشمند یا تبلت، حتی از فاصله خیلی دور از خانه هم وجود دارد.
  •  بیشتر یخچال‌های هوشمند، قادر هستند به سایر دستگاه‌های هوشمند خانه شما متصل شوند. دستگاه‌های هوشمندی مانند بلندگوهای هوشمند، تلویزیون‌های هوشمند، ماشین ظرفشویی، مایکروویو و … از جمله دستگاه‌هایی هستند که می‌توانند با هم در ارتباط باشند.
پیشنهاد مطالعه
امکانات یخچال‌های هوشمند
یکی از امکانات جالب یخچال‌های هوشمند، بررسی و کنترل وضعیت دستگاه از طریق گوشی و تبلت است.
  • یخچال هوشمند اغلب دارای حسگر‌های متعدد است و به کمک آن‌ها می‌توان بخش‌های مختلف یخچال را بررسی کرد. در صورت بروز اشکال، هشدار‌های لازم به کاربر اعلام می‌شود. برای مثال، اگر نیاز به تغییر فیلتر آب یا سایر فیلتر‌ها باشد، یخچال به شما هشدار می‌دهد.
  • یخچال هوشمند قابلیتی دارد که شما می‌توانید یخ‌ساز آن را از طریق تلفن هوشمند خود روشن یا خاموش کنید.
  •  بعضی از یخچال‌های هوشمند، دارای دستیار صوتی هستند و پیام‌ها و هشدار‌ها را به صورت صوتی اعلام می‌کنند.
  • امکان ثبت و گذاشتن پیام روی صفحه نمایشگر یخچال هوشمند یا ارسال پیام، از دیگر امکانات این یخچال‌ها است.
  • از طریق همگام‌سازی تقویم گوشی با یخچال هوشمند، امکان اطلاع از اخبار، رویدادها، سالگردها، تاریخ‌های تولد و…. برای همه افراد خانواده شما فراهم می‌شود.
  • تعیین درجه حرارت آب سرد و گرم، تعیین مقدار آب خروجی، اعلام آماده شدن آب گرم و… از امکانات جالب یخچال‌های هوشمند است.
  • در یخچال‌های هوشمند پیشرفته، یک قهوه‌ساز تک فنجانی Keurig هم تعبیه شده است. این ویژگی یخچال هوشمند، نیاز شما را به خریدن جدا قهوه‌ساز برطرف می‌کند.  
  • در طراحی برخی از مدل‌های یخچال هوشمند، باز شدن خودکار درب نیز در نظر گرفته شده است. با این امکان، زمانی که دستانتان از مواد غذایی پر باشد، با یک ضربه‌ی آرام، می‌توانید درب یخچال فریزر را باز کنید. چندین حسگر مخصوص در درب یخچال، بدین منظور قرار داده شده‌اند.
  • در یخچال‌های هوشمند، اگر درب یخچال به طور کامل بسته نشود، به کمک سنسورها، باز بودن یخچال تشخیص داده شده و درب یخچال به صورت خودکار، بسته خواهد شد. با این کار، مواد غذایی درون یخچال دراثر بازماندن درب، خراب نخواهد شد و انرژی مصرفی هم هدر نخواهد رفت.

از مهم‌ترین ویژگی‌های یخچال‌های هوشمند، اتصال آن‌ها به اینترنت از طریق مودم وای فای است.

کاربردهای یخچال‌های هوشمند

استفاده کاربردی از ویژگی‌های یخچال، بیشتر به شما بستگی دارد. همان‌طور که گفته شد، امکانات متعددی در این یخچال‌ها وجود دارد که شما می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. در زیر، تعدادی از کاربردهای روزمره یخچال فریزر هوشمند، ذکر شده است: 

  • برای تهیه غذا، می‌توانید از یخچال فریزر هوشمند خودتان کمک بگیرید. برای این کار، می‌توانید دستورالعمل‌های پخت غذا را در اینترنت و حافظه یخچال جستجو کرده و به کمک دستیار صوتی یخچال، قدم به قدم مراحل آشپزی را انجام دهید.
  • در یخچال هوشمند، لیست مواد غذایی و غذا‌های مختلف را ثبت کنید و در زمان لازم از آن‌ها استفاده کنید.
  • ثبت تاریخ انقضا برای مواد غذایی در یخچال‌های هوشمند باعث می‌شود در صورت اتمام  تاریخ انقضا، هشدار و پیام لازم توسط یخچال اعلام شود.
  • می‌توانید عکس‌های قدیمی و جدید خودتان را در حافظه یخچال هوشمند ذخیره کنید و در هنگام خوردن صبحانه، از طریق نمایشگر بزرگ یخچال، تماشا کرده و لذت ببرید.
  • می‌توانید‌ برای هر یک از اعضای خانواده خودتان، پروفایل‌ ایجاد کنید تا پیام‌ها، یادداشت‌ها یا لیست کارهای شخصی خودش را برای آن‌ها ارسال بفرستید.
  • امکان مشاهده درون یخچال بدون باز کردن درب آن و به کمک صفحات لمسی شفاف و همچنین مشاهده محتویات آن از اتاق دیگر، به وسیله تلویزیون هوشمند، گوشی و یا تبلت خودتان، بسیار جذاب خواهد بود.
یخچال هوشمند چیست؟
یخچال هوشمند، دارای بهره‌وری بالاتر و استفاده‌ی کاربردی‌تر نسبت به یخچال معمولی است.

یخچال هوشمند چقدر قیمت دارد؟

متناسب با امکانات و آپشن‌های یخچال هوشمند، قیمت یخچال هوشمند متغیر است. هر کدام از امکانات و ویژگی‌هایی که برای یخچا‌ل‌ هوشمند ذکر شد، می‌تواند به عنوان یک آپشن به یخچال اضافه شود.

 طبیعی است که قیمت دستگاه، با اضافه شدن هر آپشن، بالاتر خواهد رفت. به‌طور معمول، یخچال‌های پیشرفته‌ هوشمند، تمامی امکانات را به صورت یکجا دارند و قیمت آن‌ها هم نسبت به سایر یخچال‌های هوشمند بالاتر است. البته سایر هزینه‌های این یخچال‌ها مانند نگهداری یا تعمیر قطعاتی چون کندانسور، فن‌ها ، کمپرسورها و… به اندازه یک یخچال معمولی است.

پیشنهاد مطالعه

امنیت یخچال هوشمند چگونه است؟

همه فناوری‌های هوشمند به خاطر اتصال به اینترنت‌، در صورت رعایت نکردن مسائل امنیتی، از طریق دسترسی وای فای، امکان هک شدن دارند. یکی از مسائل امنیتی، استفاده از یک پسورد یا رمز قوی و پیچیده است. این کار به شما اطمینان می‌دهد که همه دستگاه‌ها و لوازمی که قصد ارتباط و اتصال با یکدیگر را دارند، در صورت تأیید و داشتن رمز بتوانند با هم ارتباط داشته باشند.

آیا یخچال هوشمند از نظر نرم افزاری امکان بروزرسانی دارد؟

اتصال یخچال هوشمند به اینترنت Wi-Fi این امکان را می‌دهد تا در صورت توسعه و انتشار نرم‌افزار جدید برای یخچال، به صورت خودکار یا با تأیید شما، بروزرسانی انجام شود. اکثر شرکت‌های تولید‌کننده نرم‌افزار و سیستم‌عامل، اغلب در طول شب، بروزرسانی نرم‌افزار را انجام می‌دهند تا از ایجاد دردسر برای کاربران جلوگیری کنند.

تکنولوژی یخچال هوشمند
یکی از جالب‌ترین کاربردهای یخچال هوشمند، امکان وبگردی آن است.

تکنولوژی موجود در یخچال‌های هوشمند، این وسیله‌های ضروری را بیشتر از همیشه، کاربردی و جالب کرده است؛ به‌طوری که همه‌ی ما دوست داریم یکی از آنها را در آشپزخانه خود، داشته باشیم. در این مقاله، شما را با یخچال‌های هوشمند آشنا کردیم. اگر مدتی از استفاده یخچال شما می‌گذرد و دستگاه شما مشکل پیدا کرده است، می‌توانید در قسمت تعمیر یخچال درخواست خود را ثبت کنید و منتظر تماس و اعزام کارشناس ما به محل باشید. تعمیرکاران آچارباز انواع یخچال و فریزرها را تعمیر می‌کنند.

لطفا به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا