×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

آبگرمکن و پکیج

بررسی مشکلات خرابی برد پکیج بوش

نشانه های خرابی برد پکیج بوش و روش تعمیر آن

برد پکیج بوش یک صفحه‌ الکترونیکی است که قطعات روی آن تعبیه شده‌اند. این قطعه در پکیج اساسی و مهم است و اگر با اختلالی روبرو شود، ممکن است هزینه بالایی را به شما تحمیل کند. یکی از موارد مهمی که در تعمیر پکیج مورد توجه قرار میگیرد برد پکیج است. در این مقاله به بررسی نقشه برد و اجزای آن پرداخته و وظایف آن را شرح می‌دهیم و شما را با علائم، علت و کدهای خطای مربوط به خرابی برد پکیج آشنا خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

سر تیتر مطالب به این شرح است:


نقشه برد پکیج بوش؛ معرفی اجزای برد پکیج بوش

اغلب تعمیرکاران با نقشه برد پکیج بوش آشنایی کامل دارند. اما در صورتی که شما نیز تمایل دارید با اجزای آن آشنا شوید می‌توانید از تصویر زیر استفاده کنید. بر روی این تصاویر مکان قرار گیری فن، ترموستات، حسگرها، رابط‌ها، فیوزها و… مشخص گردیده است.

نقشه برد پکیج بوش
برای تعمیر برد با یک تکنسین ماهر تماس بگیرید.

برای تعمیر پکیج از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید

  1. سوئیچ فشار هوا
  2. فن
  3. حسگر دمای گرمایش
  4. حسگر فشار آب
  5. ترموستات حد
  6. الکترود کنترل
  7. الکترود جرقه
  8. تجهیزات و ادوات شیر گاز
  9. توربین
  10. اتصال علامت هشدار
  11. شیر سه طرفه
  12. پمپ گرمایش
  13. حسگر دمای آب گرم مصرفی
  14. کابل اتصال
  15. اتصال OTM
  16. اتصال حسگر دمای بیرون
  17. رابط تشخیص
  18. فیوزها
  19. ترانسوفرماتور
  20. ترانسفورماتور جرقه

وظایف برد پکیج بوش چیست؟ کنترل چه بخش هایی را بر عهده دارد؟

بردها یکسری اطلاعات را از طریق سنسور، دما و برنامه‌های موجود نوشته شده بر روی پکیج دریافت و با توجه به این داده‌ها، یک سری دستورات را صادر می‌کند.  قطعاتی چون فن، پمپ، شیرگاز، جرقه زن و حسگر قطعاتی هستند که وظیفه‌ی اجرای فرمان را برعهده دارند برد پس از ارسال دستور عملکرد این قطعات را جهت نظارت بر اجرا کنترل می‌کند.

تعمیر پکیج بوش در آچارباز
خدمت تعمیر پکیج بوش آچارباز، شامل عیب‌یابی، سرویس و پکیج بوش است. برای تعمیر پکیج خود دیگر نیاز نیست به تعمیرگاه مراجعه کنید. از طریق کلیک روی دکمه درخواست تعمیر پکیج بوش می‌توانید درخواست خود را ثبت و منتظر تماس کارشناس باشید..
تعمیر پکیج بوش

نشانه‌های خرابی برد پکیج بوش

همواره خرابی برد با نشانه‌هایی همراه است که می‌توانید با مشاهده آن به وجود اختلال در برد پی ببرید. اما این نشانه‌ها می‌تواند ریشه‌ از وجود مشکل در سایر قطعات نیز داشته باشد. پس ابتدا قطعات مرتبط را بررسی و در صورت صحت آنها اقدام به تعمیر برد پکیج کنید.

پکیج بوش روشن نمی‌شود

با اینکه جریان آب و گاز ورودی به پکیج برقرار و طبیعی است، پکیج روشن نمی‌شود. این مشکل را باید در برد الکترونیکی دستگاه جستجو کنید.در صورت خرابی برد دستگاه و یا سوختن هر یک از اجزای آن، پکیج روشن نمی‌شود. اغلب در این حالت چراغ قرمز دستگاه هم روشن می‌شود.

پکیج جرقه نمی زند

در صورت خرابی برد الکتریکی پکیج، دستگاه جرقه نمیزند و شعله پکیج روشن نمی‌شود.

کاهش فشار آب گرم مصرفی و صدای سوت

کارکرد پکیج را در نظر بگیرید، اگر احساس می‌کنید آب گرم مصرفی گرما و فشار همیشگی را ندارد و یا صدای سوت از دستگاه می‌شنوید باید این موضوع را با یک تعمیرکار در میان بگذارید تا رسوب گیری پکیج را انجام دهد. رسوب گذاری پکیج به دلیل وجود املاح سخت آب در جداره‌ی مبدل پکیج رخ می‌دهد. برای حل این مشکل تعمیرکار فرایند اسید شویی را انجام می‌دهد.

علت خرابی برد پکیج بوش

گفتیم که یکی از علائم خرابی برد روشن نشدن آن است. عواملی مانند رسوب گرفتن، نصب نادرست دودکش می‌تواند در روشن نشدن پکیج اثر گذار باشد. همانطور که پیشتر با علائم خرابی برد پکیج بوش آشنا شدید حال بهتر است علت آن را بررسی کنیم. عوامل زیادی در خرابی این قطعه موثر هستند که در اینجا به چند مورد اشاره خواهیم کرد.

نوسانات شدید و یا قطعی جریان برق پکیج بوش

اولین دلیل و عامل برای خرابی برد پکیج بوش نوسانات شدید جریان برق و یا قطعی آن است. بهترین روش برای مقابله با نوسانات و شوک‌های جریان برق استفاده کردن از محافظ های برق است.

گرد غبار و ذرات ریز در برد پکیج بوش

دومین دلیل برای خرابی برد پکیج می‌تواند نشستن گرد غبار و ذرات ریز روی برد دستگاه باشد.

نشت آب در برد پکیج بوش

نشتی آب را هم نمی‌شود نادیده گرفت، فرسودگی اتصالات دستگاه و سوراخ شدن مبدل ها و در نهایت خرابی شیر تخلیه می تواند باعث نشتی آب و خیس شدن برد دستگاه شود.

عمر مفید برد پکیج بوش

آخرین دلیل برای خرابی برد پکیج به پایان رسیدن عمر مفید این قطعه است. برد پکیج هم مانند هر قطعه و یا هر وسیله دیگر عمر مفید دارد. برای جلوگیری از خرابی برد بهتر است به موقع برای سرویس و تعمیرات پکیج بوش اقدام به موقع کنید.

تعمیر برد پکیج بوش
اولین قدم برای رفع خرابی، خواندن دفترچه راهنمای پکیج است
پیشنهاد مطالعه

کد خطای مربوط به خرابی برد پکیج بوش

در صورت بروز هرگونه مشکل در عملکرد پکیج کد‌های خطا نشان داده می‌شوند. در پکیج‌های قدیمی این کدها به صورت چراغ قرمز و در پکیج‌های جدید ارورهای ترکیبی از نمادها و حروف لاتین هستند که روی صفحه‌ی نمایش داده می‌شوند. آشنایی با معانی این کدها به شما در پی بردن به علت اختلال در پکیج و یا برد آن کمک خواهد کرد.

این کدها خطاها هنگام بروز خطا در برد پکیج بوش اتفاق میفتد:

  • ارور A3 در پکیج یورواسمارت بوش
  • کد خطای CC و F0 در پکیج بوش کلاس ۶۰۰۰
  • ارور E9،EA ، EO/FO و F7 در پکیج بوش مدل کامفورت و مدل یورومکس
  • ارور E9/40 در پکیج بوش مدل کلاسیک سیلور

برای آشنایی با تمام خطاهای پکیج بوش و روش تعمیر و رفع آن می‌توانید مقاله «بررسی متداولترین کد خطا پکیج بوش» را مطالعه کنید.

چگونگی رفع خرابی برد پکیج بوش؛ آیا برد قابل تعمیر است؟

اگر می‌خواهید با چگونگی رفع خرابی برد پکیج بوش آشنا شوید، در اولین قدم باید دفترچه راهنمای آن را مطالعه کنید تا طرز کار با دستگاه را یاد بگیرید. برد پکیج به علت قرار گرفتن اجزای مختلف بر روی آن از حساسیت بالایی برخوردار است که بررسی و تعمیر برد پکیج فقط توسط کارشناسان حرفه‌ای می‌تواند صورت گیرد. در نتیجه هنگامی که از خرابی برد خود اطمینان حاصل کردید و یا برای بررسی پکیج خود سعی کنید با مراکز ارائه دهنده خدمات پکیج به صورت تخصصی تماس بگیرید.

آموزش تعویض برد پکیج بوش

روال تعویض برد پکیج بوش به صورت زیر است:

  1. جدا کردن تک به تک تمامی کابل‌ها (سوکت‌ها) از روی صفحه‌ی برد
  2. باز کردن پیچ‌های نگهدارنده برد
  3. خارج کردن صفحه برد با وارد کردن فشار از چپ به راست برای بیرون کشیدن صفحه به بیرون
  4. قرار دادن برد جدید در مکان برد قبلی
  5. بستن پیچ‌های مربوط به صفحه برد پکیج
  6. وصل کردن کابل‌ها
تعویض برد پکیج بوش
در 6 گام می توانید برد پکیج بوش را تعویض کنید

تعویض برد پکیج بوش

روال تعویض برد پکیج بوش به صورت زیر است:

  1. جدا کردن تک به تک تمامی کابل ها (سوکت ها) از روی صفحه ی برد
  2. باز کردن پیچ های نگهدارنده برد
  3. خارج کردن صفحه برد با وارد کردن فشار از چپ به راست  برای بیرون کشیدن صفحه به بیرون
  4. قرار دادن برد جدید در مکان برد قبلی
  5. بستن پیچ های مربوط به صفحه برد پکیج
  6. وصل کردن کابل ها
پیشنهاد مطالعه

تعمیر ic و یا میکرو در برد پکیج بوش

یکی دیگر از قطعات مهم در پکیج بوش میکرو و یا همان ic برد است. در مواقعی امکان دارد بر اثر آب خوردگی زیر قطعه برد، حالت شوره زدگی ایجاد شود که باعث قطعی یا اتصالی جریان در پایه‌های برد و یا خاموش شدن و کار نکردن کلید‌های برد الکترونیک می‌شود.

برای رفع آسیبی که به ic وارد شده است به کمک وسیله‎ی قلع کش تمامی لحیم‌ها را برداشته و محل آب خوردگی را تمیز کنید. با کمک یک سیم ظرفشویی و مایع ظرفشویی تمامی شوره‌هایی که روی برد بر اثر آب خوردگی ایجاد شده است را تمیز کنید.

 برای اینکه لحیم کاری و یا میکرو در جای خود قرار گیرد چند روش ساده وجود دارد:

  1. اول اینکه از یک پایه شروع به لحیم کاری کنید تا پایه تکان نخورد. پس از اینکه یک پایه را لحیم کاری کردید، به سراغ پایه‌های بعد بروید تا پایه‌ها به خوبی در جای خود فیکس شوند.
  2. میکرو و یا ic از المان‌هایی بر روی برد پکیج بوش هستند که در صورت خرابی به هیچ وجه تعمیر نمی‌شوند. هنگامی که می‌خواهید میکرو را از روی برد جا به جا کنید با دقت بالا این کار را انجام دهید.

اینکه پکیج شما چه برندی است و چه قیمتی دارد مهم نیست، مهم استفاده‌ درست از دستگاه و سرویس به موقع آن است. برای عملکرد بهتر و بیشتر و بالا بردن عمر مفید آن باید سرویس‌های دوره‌ای و تعمیر پکیج بوش را در برنامه ریزی خود قرار دهید. بهترین زمان برای سرویس کردن دستگاه پکیج قبل از شروع سرما و به پایان رسیدن روز های گرم تابستانی است.

تعمیر پکیج در محل با آچارباز
خدمت تعمیر پکیج در محل آچارباز، شامل ارائه انواع خدمات، عیب یابی، تعمیر و رفع خرابی تمامی برندهای پکیج دیواری و زمینی می‌شود. دستگاه شما را از هر مدلی که باشد، در هر نقطه از تهران و در محل خودتان تعمیر خواهیم کرد.
تعمیر پکیج
لطفا به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

‫14 دیدگاه ها

  1. سلام
    پکیج بوش مدل 600w یکدفعه خاموش شد اصلا صفحه نمایش روشن نمیشه.
    برق و محافظ رو کنترل کردم دو تا فیوزهای زاپاس که داخل جعبه برد بود هم عوض کردم تاثیری نداشت و اصلا روشن نمیشه . فقط یک لحظه صفحه چشمک میزنه و هیچ خبری از اتصال نیست . لطفا راهنمایی کنید تشکر

    1. با سلام
      علی عزیز، این مشکل اغلب بدلیل خرابی برد بوجود می آید اما برای نظر قطعی باید تعمیرکار فنی از نزدیک دستگاه شما را بررسی و عیب یابی کند.

  2. پکیج بوش خودبخود کلا خاموش شده، یعنی انگار که از برق کشیده باشند. روشن نمیشود مگر اینکه چند ثانیه دوشاخه آن از برق جدا شده و سپس مجددا به برق وصل شود، در اینحالت بدون مشکل تا چند روز کار میکند، علت چیست؟

  3. با سلام جناب مهندس
    پکیج دیواری بدلیل عدم استفاده دچار ایراد در برد گردید
    برد جدیدی نصب کردم و کار میکنه
    و برد معیوب رو دادم تعمیر
    آوردم دوباره نصب کردم دیدم ارور E9 میده
    در اینترنت سرچ کردم دیدم معایب زیادی مربوط به این ارور هست
    یک سوال دارم کدام قسمت برد مشکل داره که دستگاه e9 نشون میده
    چون هیچ مشکلی در قسمتهای فوقانی دستگاه وجود نداره و با برد جدید کار میکنه و نتیجه میگیریم که برد معیوب یکی از اجزایش نیاز به تعویض داره مثال ( آی سی جرقه زن یا آی سی شیر گاز یا ،،،،،؟) ممنون میشم راهنمایی فرمایید ضمنا برد جدید بصورت عاریه قرض گرفتم

    1. درود بر شما
      سعید عزیز: این خطا مربوط به عدم تشکیل شعله است حسگر شعله شیر گاز و در اخر برد چک شود. برای چک کردن حسگر شعله باید درب مخزن شعله را باز کنید و جرقه زن و حسگر را تمیز کنید. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه سرویس و تعمیر پکیج، از طریق شماره 02154591616 با کارشناسان آچارباز در ارتباط باشید.
      موفق باشید

  4. پکیج بوش 6000w در هنگام روشن کردن سیستم گرمایش با اولین جرقه شعله روشن میوشد ولی سریع خاموش شده و دوباره جرقه میزند. این کار هی تکرار می شود. میله یون را نیز چک کردم و مشکلی ندارد

    1. باسلام
      نیمای عزیز، فشار گاز ورودی به پکیج و عدم گرفتگی شیر کنترل گاز پکیج را بررسی کنید. از صحت جرقه زن اطمینان حاصل کنید بررسی کنید که آیا ترموکوپل و فلومتر سالم است یا خیر؟ برای رفع مشکل یکبار ریست کردن آن را امتحان کنید اگر باز هم مشکل وجود داشت لازم است برد نیز بررسی شود. در صورتی که مشکل حل نشد شما می‌توانید درخواست تعمیر پکیج در محل خود را از طریق سایت ثبت کنید تا کارشناسان ما مورد را بررسی و رفع کنند.

  5. با سلام .
    تنظيمات دماي رادياتورها و اب گرم در پکیج بنده غیر فعال شده است. شعله پكيج مانند همیشه است ولی روي صفحه نمايش درجه حرارت و ارور LO روشن و خاموش ميشوند؟ آیا اشکال از برد پکیج است؟ چه راه حلی ارائه می دهید؟

    1. باسلام
      آقا/خانم شریف حسنی عزیز؛ برای رفع این مشکل اتصالات و جرقه زن را بررسی کنید اگر اختلالی در آنها وجود نداشت بله ممکن است مشکل از برد باشد. اما قبل از تعویض آن پیشنهاد می‌کنیم دستگاه توسط کارشناس بررسی شود ممکن است مشکل با یک تعمیر ساده رفع شود. شما می‌توانید درخواست تعمیر پکیج در محل خود را در سامانه آچارباز با شماره ۰۲۱۵۴۵۹۱۶۱۶ ثبت کنید تا همکاران ما مشکل را بررسی و حل کنند.

  6. سلام ببخشید٬ دستگاه ما یه ضربه به بردش خورده و شیشه اش ترک خورده٬ برد دستگاه از کار افتاده. میخواستم هزینه تعمیرش رو بپرسم٬ اصلا درست میشه؟

    1. با سلام
      برای اطلاع از هزینه تعمیر، با شماره 02154591616 تماس بگیرید. همکاران ما شما را راهنمایی میکنند.

  7. چرا پکیج من مدام خاموش میشود؟ یعنی این اتفاق دو سه روز یه بار داره تکرار میشه؟

    1. سلام
      این مشکل می‌تواند از پیلوت دستگاه باشد. پیشنهاد می‌شود دستگاه را سرویس کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا