×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

آبگرمکن و پکیج

چرا فیوز پکیج می سوزد و چه زمان نیاز به تعویض فیوز پکیج است؟

علت سوختن پکیج گرمایشی

یکی از مشکلاتی که اغلب در فصل زمستان برای پکیج شما به وجود می‌آید سوختن فیوز پکیج است، که پس از تعویض آن ممکن است با سوختن دوباره آن مواجه شوید، در این حالت ابتدا باید علت سوختن فیوز پکیج را بیابید و سپس آن را تعویض کنید. در ادامه این مقاله آچارباز قصد دارد شما را با نحوه تست، زمان تعویض فیوز پکیج و تعمیر پکیج در این شرایط به صورت کامل آشنا کنیم، با ما همراه باشید.

کارکرد فیوز پکیج چیست؟

فیوز یک قطعه الکتریکی است، که جهت محافظت از یک مدار الکتریکی، در مدار تعبیه شده است. فیوز یک نوار فلزی رسانا است که در یک محفظه نارسانا قرار گرفته و اجازه عبور جریان الکتریکی بیش تر از حد مجاز را نمی‌دهد، این زمان نوار فلزی ذوب شده و مانع از عبور جریان الکتریکی به سایر قسمت‌های مدار می‌شود، می‌توان گفت فیوز با قربانی کردن خودش از سایر قسمت‌های مدار محافظت می‌کند. به صورت کلی علت سوختن فیوز در پکیج را می‌توان اتصالی یکی از قطعات آن نام برد، که در ادامه به صورت کامل به بحث درباره آن می‌پردازیم.

فیوز پکیج
فیوز را می‎توان یک محافظ برای یک مدارالکتریکی در نظر گرفت.

دلایل سوختن فیوز پکیج

در این بخش از مقاله قصد داریم علت سوختن فیوز پکیج را با هم بررسی کنیم، در صورتی که شما دست به آچار باشید می‌توانید با مطالعه این مقاله اقدام به برطرف کردن مشکل ناشی از فیوز پکیج خود کنید.

فیوز با قربانی کردن خودش از سایر قسمت‌های مدار محافظت می‌کند

برای تعمیر پکیج از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید

یکسره شدن یا خرابی رله برد پکیج

رله برد یا تقویت کننده به کلیدی گفته می‌شود، که وظیفه آن دریافت جریان برق اضافی برای یاری رساندن به پکیج است. طبق عملکرد این قطعه باید متوجه این موضوع شده باشید، که با میزان برق ورودی، ارتباط مستقیم دارد، در صورت بروز اختلال در رله برد، شاهد بروز اختلال در عملکرد فیوز دستگاه خواهید بود.

اتصالی یا بروز اختلال در شیر موتوری

شیرموتوری، محرک الکتریکی پکیج است که وظیفه آن، بررسی میزان جریان سیال است. بروز هرگونه مشکل در شیر موتوری، می‌تواند باعث سوختن فیوز پکیج شود که برای رفع مشکل فیوز در این حالت، باید ابتدا مشکل شیر موتوری را برطرف کنید.

تعمیر پکیج
آچارباز مرکز تخصصی عیب یابی، تعمیر و سرویس پکیج در تهران است

عملکرد غیر استاندارد و اختلال در محافظ برق

محافظ برق به قطعه‌ای در پکیج گفته می‌شود، که وظیفه جلوگیری از ورود برق با ولتاژ نامناسب به پکیج را دارد. اگر ولتاژ برق ورودی به پکیج استاندارد نباشد، محافظ برق از ورود آن جلوگیری می‌کند، در صورتی که محافظ برق دچار مشکل شود و توانایی جلوگیری از نوسانات برق را نداشته باشد، فیوز آسیب دیده و در این حالت باید فیوز و محافظ تعویض یا تعمیر شوند.

اتصالی یا خرابی پمپ سیرکولاسیون

پمپ سیرکولاسیون به قطعه‌ای در پکیج گفته می‌شود، که وظیفه به حرکت در آوردن سیالات در لوله‌ها را بر عهده دارد. اغلب این دستگاه را درون سیالات لوله‌ها جایگذاری می‌کنند تا سیالات با فشار بیشتری در لوله‌ها حرکت کنند، همچنین سیرکولاسیون باعث جلوگیری از اسراف آب در پکیج‌ هم می‌شود. خرابی و یا اتصالی این قطعه، سوختن فیوز پکیج را در پی دارد.

پیشنهاد مطالعه

سوختن یا بروز اختلال در عملکرد فن پکیج

یکی از مهم ترین قطعات پکیج فن است، این قطعه وظیفه خنک کردن سایر قطعات پکیج را داشته و در صورتی که فن دستگاه دچار اختلال شود، قطعات دستگاه پس از کار کردن داغ شده و به فیوز آسیب می‌رسانند. در صورتیکه مواجه با سوختن فیوز، قبل از بررسی سایر قطعات، فن دستگاه را بررسی کنید.

سوختن یا بروز اختلال در بوبین 220 شیر گاز

بوبین 220 شیرگاز قطعه‌ای آهنربایی شکل است که جهت کنترل و قطع و وصل جریان سیالات در لوله‌ها، روی پکیج تعبیه شده است. در صورتیکه با سوختن فیوز مواجه شدید ، بوبین‌ها را بررسی کنید. چراکه اختلال در این قطعه، می‌تواند علت خرابی فیوز باشد.

علت سوختن فیوز پکیج
دلایل سوختن فیوز پکیج، خرابی قطعاتی مثل فن، شیر موتوری و … است.

نحوه تست قطعات مختلف برای تشخیص دلایل سوختگی فیوز پکیج

زمانی که با مشکل سوختن فیوز پکیج مواجه شویم، تنها راه تعمیر پکیج، تعویض فیوز است، پس از اینکه فیوز جدید را نصب کردید:

  • چک کنید که در این حالت پکیج خاموش و برق دستگاه قطع باشد.
  • سپس اتصالات یکی از قطعاتی که در قسمت قبل به آن اشاره کردیم مث فن را قطع کنید.
  • در مرحله بعد برق پکیج را وصل کرده و آن را روشن کنید.
پیشنهاد مطالعه
تست قطعات پکیج
برای رفع مشکل پکیج، قبل از انجام هر کاری ایمنی کار را رعایت کنید.
  • در صورتی که فیوز بسوزد، مشکل از سایر قطعات است و باید اتصالات فن را وصل و اطلاعات سایر قطعات را مانند فن قطع کنید،
  • این کار را تا زمانی بررسی کنید که قطع اتصال یکی از قطعات مذکور از سوختن فیوز جلوگیری کند.

سپس آن قطعه را تعمیر یا تعویض کرده و در جای مناسب خود وصل کنید تا مشکل سوختن فیوز برطرف شود.

علت برق داشتن بدنه پکیج

برق داشتن بدنه پکیج دلایل مختلفی دارد که اصلی‌ترین علت آن، بروز اختلال در عملکرد فیوز و نیم سوز بودن یکی از سایر اجزای پکیج است، جهت رفع مشکل برق داشتن بدنه، باید یک رشته سیم به مهره شیر گاز ورودی متصل و سر دیگر آن را به بدنه پکیج وصل کنید. پس از انجام این کار به احتمال زیاد برق بدنه قطع خواهد شد. در صورتی که مشکل پکیج برطرف نشد، بهتر است از مراکز تخصصی تعمیر، عیب یابی و سرویس پکیج کمک بگیرید.

تعمیر پکیج در محل با آچارباز
خدمت  تعمیر پکیج در محل آچارباز، شامل ارائه انواع خدمات عیب یابی، تعمیر و رفع خرابی تمامی برندهای پکیج دیواری و زمینی می‌شود. دستگاه شما را از هر مدلی که باشد، در هر نقطه از تهران و در محل خودتان تعمیر خواهیم کرد.
تعمیر پکیج

لطفا به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا