×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

ماشین های اداری

لیست مشکلات کارتریج پرینتر + راه حل رفع مشکل

مشکلات کارتریج پرینتر

امروزه ماشین‌های اداری و پرینترها در چاپ، اسکن، ارسال فکس و … در مراکز اداری، تجاری و حتی دانشگاه و منازل بسیار کاربرد دارند. کارتریج مهم‌ترین قطعه پرینترها برای چاپ اطلاعات روی کاغذ است؛ چنانچه مشکلی برای این قطعه به وجود آید کارکرد کل پرینتر دچار اختلال می‌شود.

پس تصمیم گرفتیم در این مقاله آچارباز لیست مشکلات کارتریج پرینتر و راه حل‌های برطرف کردن آنها را به شما آموزش دهیم. در اینصورت می‌توانید خودتان دستگاه را عیب یابی کنید تا فرآیند تعمیر با سرعت بیشتری انجام شود. در اکثر مواقع اگر کارتریج مشکلی داشته باشد باید برای شارژ کارتریج یا تعویض آن اقدام کنید. چنانچه خودتان امکان عیب یابی یا تعمیر پرینتر را ندارید می‌توانید در این صفحه سفارش‌تان را ثبت یا با شماره 02154591616 تماس بگیرید. کارشناسان ما در اسرع وقت مشکل دستگاه را پیدا و برطرف می‌کنند تا دستگاه به سرعت به چرخه کار بازگردد و در کار شما اختلال ایجاد نکند. 

لیست 8 مورد از مشکلات کارتریج پرینتر

پرینترها در دو مدل جوهرافشان و لیزری در بازار وجود دارند. کارتریج‌های پرینتر‌های لیزری از پودر یا تونر پر شده اما در پرینترهای جوهری، فرآیند چاپ توسط جوهر انجام می‌شود. برخی از مشکلات کارتریج پرینتر برای هر دو مدل کارتریج تونری و جوهری یکسان است، اما برخی از آنها فقط مربوط به یک مدل است که در ادامه با آنها آشنا می‌شویم:

زمانی که بعد از شارژ کارتریج بدرستی در دستگاه قرار نگیرد یا چیپست کارتریج عوض نشده یا مشکلی داشته باشد، ارورهایی به معنی درست نصب نشدن کارتریج روی پرینتر به نمایش در می‌آید.

1- کم رنگ چاپ کردن کارتریج پرینتر

اولین و رایج‌ترین مورد از لیست مشکلات کارتریج پرینتر، کم رنگ شدن اطلاعات یا تصاویر چاپ شده در پرینتر است. این مشکل اغلب بعد از مدتی که کارتریج زیاد کار کرده و مقدار جوهر یا تونر آن کاهش پیدا کرده به وجود می‌آید. البته ممکن است بهم ریختن تنظیمات دستگاه هم در بروز این مشکل بی تاثیر نباشد؛ در نتیجه پیشنهاد می‌کنیم برای بررسی و رفع این مشکل کارتریج پرینتر اقدامات زیر را انجام دهید:

  • ابتدا تنظیمات رنگ پرینتر را از طریق کامپیوتر یا منوی روی دستگاه بررسی کنید.
  • سپس آن را روی درجه بالاتر ببرید.
  • در مرحله بعد بهتر است یکبار کارتریج را بیرون آورده و تکان دهید و دوباره آن را در دستگاه بگذارید.
  • در این مرحله باید یک برگه را به صورت تستی پرینتر بگیرید تا وضعیت رنگ اسناد را بررسی کنید.
  • چنانچه با بالا بردن رنگ پرینتر هم اطلاعات کم رنگ چاپ می‌شود باید برای خرید یا شارژ کارتریج اقدام کنید.
کم رنگ چاپ کردن یکی از مشکلات کارتریج پرینتر
اگر از پرینتر جوهرافشان استفاده می‌کنید، بهتر است به جای شارژ به فکر خرید کارتریج جدید باشید؛ زیرا شارژ آن خطرناک است و احتمال خرابی پرینتر را افزایش می‌دهد.

2- شناسایی نشدن کارتریج پرینتر بعد از شارژ

کارتریج‌های لیزری بعد از هربار تمام شدن تونرشان به شرط سالم بودن بدنه و قطعات می‌توانند با تونر استاندارد و باکیفیت شارژ شوند. اما گاهی پس از شارژ و در زمان نصب کارتریج در دستگاه با ارورهایی روبرو می‌شوید یا می‌بینید که کارتریج در پرینتر شناخته نمی‌شود. در این زمان باید قسمت‌هایی مانند پلمپ کارتریج، تمیز بودن محل اتصالات کارتریج به پرینتر، سالم بودن چیپست، نداشتن محافظ برای درام و … را بررسی کنید. پس از شناسایی علت مشکل، اقدامات لازم برای رفع ایراد را انجام داده یا از یک تعمیرکار ماهر در این زمینه کمک بگیرید. برای آموزش‌های بیشتر در این زمینه می‌توانید مقاله شناخته نشدن کارتریج در پرینتر را مطالعه کنید.

پیشنهاد مطالعه

3- ظاهر شدن خطوط و نقاط اضافه یا چاپ نشدن بخشی از اطلاعات

سومین مورد از لیست مشکلات کارتریچ پرینتر ظاهر شدن خطوط عمودی یا افقی و نقاط مختلف روی صفحه است. البته گاهی نیز ممکن است بخشی از اطلاعات شما روی کاغذ چاپ نشود. در اینصورت باید به سراغ هد، جوهر(کارتریج)، فول رول، بلید، مگنت و درام بروید و آنها را عیب‌یابی و ریشه مشکل را بدست آورید. در بسیاری از مواقع آسیب دیدم درام یا خم و کج شدن مگنت یا حتی خرابی بلید عامل اصلی بروز این مشکلات است. اما با توجه به نوع ایراد پاسخ آنها متفاوت است و باید این مورد از نزدیک توسط تکنسین بررسی شود.

خط افتادن روی کاغذ مشکلات کارتریج پرینتر
در اکثر مواقع وجود خطوط عمودی در سراسر کاغذ ناشی از خراشیدگی درام در اثر ورود کاغذ منگنه‌دار یا یک جسم خارجی به کارتریج است.

4- بهم ریختگی و اشتباه بودن رنگ اسناد چاپ شده

ممکن است برای همه کاربرانی که از پرینترهای رنگی جوهری یا لیزری استفاده می‌کنند این مشکل به وجود آید که می‌توانید یک عکس رنگی را پرینت بگیرید اما تصویر به یک رنگ خاص متمایل شود. برای مثال رنگ دریا یا برگ درختان قرمز باشد یا همه کاغذ یک هاله از رنگ خاص مثلا زرد داشته باشد. در این زمان باید اقدامات زیر را برای عیب یابی و رفع این مشکلات کارتریج انجام دهید:

  • بررسی کنید که داخل پرینتر تونر یا جوهر نشت نکرده باشد.
  • از درست قرار دادن کاغذ و کارتریج‌ها مطمئن شوید.
  • تنظیمات رنگی پرینتر را از طریق کامپیوتر متصل به پرینتر یا از روی صفحه کلید روی آن بررسی و تنظیم کنید.
  • حالا باید یک گزارش از کارتریج‌ها بگیرید تا از مقدار جوهر یا تونر داخل آنها مطمئن شوید. در بسیاری از مواقع اگر کارتریج یک رنگ زودتر از رنگ‌های دیگر تمام شود، این مشکل برای دستگاه به وجود می‌آید. 
پیشنهاد مطالعه

5- نشت پودر یا جوهر کارتریج در پرینتر

یکی دیگر از مشکلات کارتریج پرینترها، نشت جوهر یا پودر داخل پرینتر است. این مشکل اغلب پس از شارژ کردن کارتریج‌ها یا خریدن کارتریج‌های بی‌کیفیت یا آسیب دیدن درام و سایر قطعات کارتریج به وجود می‌آید. برای مطمئن شدن از تونر ریزی یا نشت جوهر کارتریج می‌توانید درب دستگاه را باز و محل قرار نصب کارتریج‌ها را بررسی کنید. چنانچه کارتریج نشت داشته باشد در این قسمت مقداری پودر یا جوهر مشاهده می‌کنید که باید آن را به دقت و با دستمال مخصوص تمیز کنید تا به سایر قطعات پرینتر آسیبی وارد نشود.

نشتی پودر یا جوهر یکی از مشکلات کارتریج پرینتر
اغلب به دلیل کیفیت پایین قطعات سازنده کارتریج یا شارژ شدن به روش غیراصولی و استفاده از مواد نامرغوب این مشکل به وجود می‌آید.

6- سیاه شدن صفحات پرینتی

ششمین مورد از لیست مشکلات کارتریج پرینتر خاکستری یا سیاه شدن کاغذ خارج شده از پرینتر است. این مسئله نیز اغلب بدلیل خرابی قطعه  وایپر بلید کارتریج به وجود می‌آید. این قطعه وظیفه وارد کردن فشار مناسب به درام برای تمیز کردن پودرهای باقی مانده از روی درام اقدام می‌کند. چنانچه این قطعه درست نصب نشده یا مشکلی داشته باشد درام بدرستی تمیز نمی‌شود و تمامی سطح کاغذ با تونر پوشیده شده و خاکستری می‌شود.

7- درست نصب نشدن کارتریج پرینتر

زمانی که بعد از شارژ کارتریج بدرستی در دستگاه قرار نگیرد یا چیپست کارتریج عوض نشده یا مشکلی داشته باشد، ارورهایی به معنی درست نصب نشدن کارتریج روی پرینتر به نمایش در می‌آید. البته گاهی نیز در اثر جدانکردن پلمپ کارتریج این ارورها به نمایش در می‌آیند. برای رفع مشکل می‌توانید اقدامات زیر را انجام دهید:

  • ابتدا اتصالات کارتریج و پرینتر را به خوبی تمیز کنید.
  • بررسی کنید که کارتریج نصبی روی پرینتر پلمپ یا پلاستیک‌های اضافه نداشته باشد.
  • اگرموارد بالا را بررسی کردید ولی همچنان مشکل پابرجاست بهتر است از یک کارشناس برای بررسی وضعیت چیپست کمک بگیرید.

8- ظاهر شدن ارورهای مختلف حین کار

آخرین مورد از مشکلات کارتریج پرینتر، ظاهر شدن ارورهای مختلف روی صفحه نمایشگر پرینتر یا چشمک زدن چراغ‌های روی دستگاه است. این ارورها می‌توانید ناشی از خرابی هد، تمام شدن جوهر یا تونر کارتریج‌ها، شناسایی نشدن کارتریج، همخوانی نداشتن کارتریج و پرینتر و … به وجود آید. با توجه به مدل و برند پرینتر، ممکن است این ارورها با عبارت‌ها یا شماره‌های مختلف نمایش داده شوند.

ظاهر شدن ارور روی نمایشگر از مشکلات کارتریج پرینتر
برای عیب یابی و تعمیر کردن پرینتر و مشخص کردن علت ظاهر شدن ارورها بهتر است از تعمیرکار ماهر کمک بگیرید.

در این مقاله سعی کردیم تمام مشکلات کارتریج پرینتر را به همراه راه حل عیب یابی و تعمیر آنها به شما آموزش دهیم. چنانچه با وجود راهنمایی‌های انجام شده نتوانستید مشکلات کارتریج را شناسایی کنید می‌توانید برای تعمیر پرینتر یا  شارژ کارتریج از کارشناسان ما کمک بگیرید. کافیست با شماره 02154591616 تماس بگیرید یا سفارش‌تان را در این صفحه ثبت کنید.

تعمیر پرینتر در محل با آچارباز
سرویس و تعمیر پرینتر در محل آچارباز شامل ارائه انواع خدمات تخصصی نصب، سرویس و تعمیر انواع پرینترهای لیزری و جوهری می‌شود. در هر ساعتی از روز که نیاز به تعمیر چاپگرتان دارید، در هر محله از تهران که باشید، می‌توانید با قیمت مناسب، از خدمات آچارباز بهره مند شوید.
تعمیر پرینتر

5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا