×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

لوازم کوچک آشپزخانه

تاثیر قهوه بر لاغری؛ استفاده درست از قهوه باعث لاغری می‌شود!

تاثیر قهوه بر لاغری

یکی از نوشیدنی‌های پرطرفدار در سراسر دنیا، قهوه است که مورد استقبال و توجه قرار گرفته و در روش‌های متنوعی تولید می‌شود. عطر دل‌انگیزی دارد و خوردن آن انرژی بخش است. اما عده‌ای معتقدند که قهوه موجب لاغری می‌شود. در اینجا قصد داریم به تاثیر قهوه بر لاغری صحبت کنیم.

چنانچه نحوه درست کردن قهوه را ندارید، می‌توانید به کمک دستگاه قهوه ساز این کار را انجام دهید. البته دستگاه قهوه ساز هم مانند سایر لوازم برقی خانگی نیاز به مراقبت دارد، در غیر اینصورت به سرعت آسیب می‌بیند. در این زمان تنها چاره شما تعمیر قهوه ساز است.

بهترین زمان خوردن قهوه برای لاغری

عده‌ای معتقدند که بهترین زمان برای نوشیدن قهوه اولین ساعات صبح است و به محض بیدار شدن قهوه جوش را روشن کرده و با خیال اینکه قرار است کل روز را با این فنجان قهوه سرحال باشند، آماده نوشیدن قهوه صبحگاهی می‌شوند. اما متاسفانه این یک تصور غلط است. در ساعات اولیه صبح (بین 5 تا 6:30) بدن بیشترین میزان هورمون کورتیزول را ترشح می‌کند و این موجب می‌شود که بدن شدیدا در برابر کافئین از خود مقاومت نشان داده و نوشیدن قهوه کاملا بی اثر است.

هورمون کورتیزول که سطح هوشیاری بدن را افزایش می‌دهد، در ساعات اولیه صبح در اوج خود است و در واقع نوشیدن کافئین در این ساعات بی اثر خواهد بود. حتی نوشیدن قهوه در این ساعات به جای اینکه انرژی را افزایش دهد، می‌تواند موجب افزایش استرس و اضطراب هم شود.

در واقع بهترین زمان برای نوشیدن قهوه ساعاتی است که میزان هورمون کورتیزول بدن در کمترین و پایین‌ترین میزان خود قرار دارد. ایدئال‌ترین زمانی هم میزان ترشح هورمون کورتیزول بدن کم است، ساعات 9 تا صبح است.

همچنین نوشیدن قهوه در ساعات 12 تا 13 و ساعات 5 تا 6 عصر هم توصیه نمی‌شود. زیرا در این ساعات هم میزان کورتزول زیاد است و نشویدن قهوه بی‌فایده خواهد بود.

پزشکان معتقدند که از نوشیدن قهوه با معده خالی هم خودداری کنید. خاصیت اسیدی قهوه، ترشحات معده را افزایش داده و موجب ورم و سوزش خواهد شد. مصرف دراز مدت قهوه با معده خالی، منجر به ایجاد زخم در معده می‌شود.

تعمیر قهوه ساز
نوشیدن قهوه قبل از خواب هم موجب اختلال در خوابیدن می‌شود.
تعمیر قهوه ساز در محل با آچارباز
سرویس تعمیر قهوه ساز و چای ساز آچارباز، یکی از خدمات آنلاین و سیار نصب،سرویس و تعمیر لوازم خانگی آچارباز است. سوختگی قطعات، از کار افتادن دستگاه های قهوه جوش و چای ساز یا اسپرسو ساز، ضعیف شدن دستگاه ها،گرم نماندن قهوه یا چای در این دستگاهها از جمله مشکلاتی است که با ثبت سفارش در سامانه اعزام تعمیرکار آچارباز می‌توانید، آنها را بررسی و رفع کنید:
تعمیر قهوه ساز

اثر قهوه بر لاغری؛ تاثیر قهوه تلخ در لاغری

متاسفانه عادت‌های غذایی بد موجب افزایش وزن و چاقی در افراد شده و به همین دلیل، اغلب افراد به دنبال این هستند که بتوانند با آسان‌ترین روش‌ها و کمترین میزان تحرک، به وزن ایدئال رسیده و از شر چربی‌های اضافی خلاص شوند.

یکی از مواد غذایی که به سوزاننده چربی اضافی شهرت یافته، قهوه است. برخی معتقدند که با نوشیدن قهوه می‌توانند به وزن دلخواه خود دست یابند. اما باید ببینیم که آیا این تصور درست یا غلط؟

قهوه با داشتن موادی از قبیل کافئین، تئوبرومین، تئوفیلین و کلروژنیک اسید، سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهد. این مواد با ارسال پیام‌هایی به سول‌های چربی، موجب شکسته شدن آنها شده و ترشح هورمون آدرنالین را افزایش می‌دهد. این امر سبب آزاد شدن اسیدهای چرب به داخل گردش خون می‌شود و در نهایت وزن کاهش می‌یابد. نوشیدن قهوه حتی به شما کمک می‌کند که در زمان خواب هم چربی‌سوزی داشته باشید.

قهوه و لاغری
اگر برای هدف چربی‌سوزی قهوه می‌نوشید، پس ذره‎ای شکر به آن نیفزایید.

اما این فرایند تا زمانی موثر است که میزان کالری دریافتی شما از میزان کالری مصرفی‌تان بیشتر نباشد. در صورتی که میزان زیادی کالری مصرف کنید، حتی نوشیدن قهوه نیز تاثیری بر چربی سوزی شما نخواهد داشت.

اگر تمایل دارید که وزنتان را کاهش دهید، باید در کنار نوشیدن قهوه و مواد چربی‌سوز، فعالیت‌های ورزشی هم داشته باشید.

ناگفته نماند که تاثیر چربی‌سوزی قهوه روی افراد لاغر، حدود 29 درصد افزایش یافته و نسبت به افراد چاق بیشتر است. همچنین اگر جزء افرادی هستید که به نوشیدن قهوه عادت دارید، قطعا تاثیر چربی‌سوزی آن روی شما خیلی کمتر خواهد بود، زیرا بدنتان به اثرات قهوه مقاومت نشان می‌دهد.

برای اینکه اثر چربی‌سوزی بیشتری از قهوه ببینید، یک قاشق مرباخوری قهوه ترک را با یک قاشق دارچین در یک لیوان آن جوش ریخته و بعد از وعده نهار میل کنید.

تعمیر دستگاه قهوه ساز
عادت نوشیدن قهوه، آن هم به صورت ناشتا را ترک کنید.

تاثیر قهوه سبز بر لاغری؛ بهترین نوع قهوه برای لاغری

همانطور که گفتیم، کلروژنیک اسید، یکی از مواد موجود در قهوه است. البته مقدار این ماده در قهوه خام، بسیار زیاد است. زمانی که دانه قهوه بو داده می‌شود، میزان کلروژنیک آن کاهش می‌یابد. از این روست که برخی معتقدند که تاثیر قهوه سبز بر لاغری بسیار بیشتر است.

در رابطه با تاثیر قهوه سبز بر لاغری هم مواردی که در بالا گفته شد صدق می‌کند. اگر به دنبال لاغری با قهوه هستید، باید آن را در کنار سایر فعالیت‌های خود بگنجانید. برای مثال در کنار رژیم غذایی و فعالیت‌های ورزشی که دارید، قهوه هم بنوشید و با سرعت بیشتری به وزن دلخواه برسید. زیرا جهت کاهش وزن، هیچ جایگزینی برای رژیم غذایی سالم و ورزش وجود ندارد.

البته ناگفته نماند که قهوه خام دارای خواص بسیاری از قیبل:

  • افزایش متابولیسم بدن
  • کاهش چربی و وزن
  • کم شدن اشتها
  • بهبود در عملکرد گردش خون
  • کاهش جذب قند در بدن

است و تاثیرات مثبتی روی بدن دارد.

پیشنهاد مطالعه


برای اینکه بیشترین تاثیر قهوه رو روی چربی‌های خود ببینید، بهتر است بعد از صرف غذا قهوه سبز بنوشید تا مانع از جذب قند و کربوهیدارت شود.

رابطه قهوه و لاغری
نوشیدن قهوه سبز مانع از افزایش ناگهانی قند خون می‌شود.

تاثیر نسکافه بر لاغری

کسانی که تمایل به کاهش وزن دارند، باید روزانه 5 تا 6 فنجان نسکافه بنوشند. اما نمی‌توان گفت که تاثیر آن بر لاغری و کاهش وزن، چشم‌گیر است. همان 5 تا 6 فنجان نسکافه‌ای که در طول روز مصرف می‌کنید هم باید فاقد شکر و قند باشند.

اما با توجه به خاصیت چربی‌سوزی نسکافه که به دلیل وجود کافئین است، باید رژیم غذایی فاقد چربی و فعالیت ورزشی هم داشته باشید تا بتوانید به نتیجه بهتر دست یابید.

تعمیرات تخصصی لوازم خانگی
اگر مزه تلخ قهوه برایتان لذت‌بخش نیست، برای شیرین کردن آن از قندهای طبیعی استفاده کنید.

تاثیر کاپوچینو بر لاغری

مواد تشکیل دهنده کاپوچینو شامل؛ قهوه اسپرسو، شکر و مقداری شیر است که به میزان معینی با یکدیگر ترکیب شده‌اند. خوب همین وجود شکر یکی از دلایل افزایش وزن است. وقتی صحبت از تاثیر کاپوچینو بر لاغری می‌شود، منظور یک نوشیدنی تلخ بدون شکر است. درست است که کافئین موجود در کاپوچینو موجب افزایش متابولیسم بدن می‌شود، اما طبق صحبت‌های قبلی، باید با یک رژیم غذایی بدون چربی و ورزش روزانه همراه باشد.

راهنمای خرید قهوه
بهترین گزینه برای لاغری در بین فرآورده‌های قهوه، قهوه سبز است.

طرز تهیه قهوه تلخ برای لاغری

فرقی نمی‌کند که شما برای تاثیر قهوه بر لاغری، قهوه را چگونه طبخ می‌کنید. با استفاده از قهوه ساز برقی، موکاپات، فرنچ پرس و یا قهوه‌جوش. فقط این نکته را باید بدانید که قهوه‌ای که آماده می‌کنید، حداکثر میزان کافئین را داشته باشد و از شکر و قند برای شیرین کردن آن استفاده نکنید.

ناگفته نماند که ترکیب قهوه و دارچین، تاثیر چربی سوزی بیشتری دارد و خود دارچین تا حدی می‌تواند شیرینی به قهوه بدهد.

تاثیر قهوه بر لاغری
هر نوع قهوه، روش آماده کردن خاص خود را دارد.

اگر هم در خانه یک دستگاه قهوه ساز دارید که مدتیست خراب و بدون استفاده در گوشه کابینت رها شده، به فکر تعمیر آن باشید و از نوشیدن قهوه در کنار خانواده لذت ببرید. تعمیر قهوه ساز یکی از خدمات سامانه آچارباز است و شما در هر شهری که باشید می‌توانید دستگاهتان را برای تعمیر به آچارباز ارسال کنید.

تعمیر قهوه ساز در محل با آچارباز
سرویس تعمیر قهوه ساز و چای ساز آچارباز، یکی از خدمات آنلاین و سیار نصب،سرویس و تعمیر لوازم خانگی آچارباز است. سوختگی قطعات، از کار افتادن دستگاه های قهوه جوش و چای ساز یا اسپرسو ساز، ضعیف شدن دستگاه ها،گرم نماندن قهوه یا چای در این دستگاهها از جمله مشکلاتی است که با ثبت سفارش در سامانه اعزام تعمیرکار آچارباز می‌توانید، آنها را بررسی و رفع کنید:
تعمیر قهوه ساز
لطفا به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. با سلام. بعضی قسمتها ضد و نقیض هستن ضمن اینکه کربوهیدراتها درشت مغذیهای لازم برای تامین انرژی هستن و مقدار مصرفیشون باید بیشتر از پروتئینها باشه از طرف دیگه نباید چربیها رو حذف کرد برای جذب ویتامینهای محلول در چربی، نیاز به مصرف چربی داریم

    1. سلام
      دوست عزیز؛ ممنون از توجه شما. ما هم رژیم غذایی با میزان حداقل چربی را برای افرادی که اضافه وزن دارند توصیه میکنیم. البته بهتر است از روغن ‌های مانند کنجد در رژیم غذایی استفاده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا