×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

لوازم کوچک آشپزخانه

متداول ترین مشکلات غذاساز

 مشکلات رایج غذاساز

غذا ساز یکی از لوازم برقی مورد استفاده در آشپزخانه است که وظیفه اصلی آن خرد کردن، له  و مخلوط کردنانواع مواد غذایی است. گاهی اوقات به دلیل استفاده نادرست ، غذاساز دچار مشکل می‌شود و به درستی کار نمی‌کند.  استفاده طولانی مدت از دستگاه، خرد کردن مواد غذایی خیلی سفت، تغییرات ولتاژ برق، آب ریختن روی موتور  از جمله مواردی است که می‌تواند باعث خرابی غذاساز شود.  از جمله مشکلات غذاساز که به دلیل استفاده نادرست پیش می‌آید باید به : نچرخیدن تیغه‌ها، خاموش شدن ناگهانی دستگاه، کار نکردن برخی از دکمه‌های آن، خرد نشدن مواد غذایی و … اشاره کرد.

گاهی با چند بررسی و کار ساده می‌توان مشکلات غذاساز را برطرف کرد؛ ولی مشکلات موتور و نچرخیدن تیغه‌ها باید توسط یک شخص متخخص بررسی شود. اگر می‌خواهید دستگاه شما توسط یک متخصص بررسی و عیب آن برطرف شود می‌توانید به صفحه تعمیر غذاساز بروید و درخواست تعمیر خود را ثبت کنید. آچارباز با کمک نیروها و تعمیرکارهای متخصص خود، آماده خدمت‌رسانی به شما است. در ادامه این مقاله آچارباز، همراه ما باشید تا مشکلات رایجی که برای غذاساز پیش می‌آید را بررسی کنیم.

روشن نشدن غذاساز

یکی از مشکلات غذاساز که بسیار رایج است روشن نشدن آن است. این مشکل، دلایل مختلفی دارد، که باید آن‌ها را به ترتیب بررسی و رفع کنید، در آخر اگر مشکل شما رفع نشد باید از یک مرکز تخصصی تعمیر غذاساز کمک بگیرید.

  1. برخی از دستگاه‌ها مانند غذاساز و آبمیوه‌گیری به دلایل امنیتی، زمانی‌که قطعات آن‌ها به درستی روی هم قرار نگیرند روشن نمی‌شوند، ممکن است علت اصلی روشن نشدن غذاساز همین باشد. یک بار قطعات دستگاه را جدا و دوبار روی هم قرار دهید. حالا دستگاه را روشن کنید.
  2. در مرحله بعد باید از سالم بودن پریز برق مطمئن شوید. دستگاه را به سایر پریزها متصل کنید و اگردستگاه روشن شد، مشکل از پریز برق است و دستگاه شما مشکلی ندارد.
  3. اگر با امتحان سایر پریزها باز هم دستگاه روشن نشد، باید سیم اتصال و دوشاخه را بررسی کنید و از سالم بودن آن‌ها مطمئن شوید.
تعمیر غذاساز در محل با آچارباز
تعمیر و عیب یابی غذاساز در محل، یکی از خدمات ارائه شده، توسط سامانه اعزام تعمیرکار به محل آچارباز است. کند شدن سرعت چرخش تیغه‌ها، از کار افتادن دکمه‌ها و پاره شدن سیم از جمله مشکلاتی است که با ثبت سفارش در اپلیکیشن ارائه خدمات آنلاین آچارباز می‌توانید آنها را جهت بررسی و رفع ایراد به تعمیرکار سیار آچارباز بسپارید.
درخواست تعمیر غذاساز
علت روشن نشدن غذاساز
گاهی به دلیل خراب بودن دو شاخ دستگاه یا پریز، غذاساز روشن نمی‌شود. در این شرایط دستگاه را با یک پریز دیگر تست کنید تا سالم بودن آن مطمئن شوید.

بیرون ریختن غذا از دستگاه حین کار

بیرون ریختن مواد غذایی ازپارچ یا خردکن هم یکی دیگر از مشکلات غذاساز است. این مشکل می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد از جمله:

  • پر کردن بیش از حد ظرف دستگاه با مواد غذایی: ریختن مواد غذایی بیشتر از ظرفیت دستگاه، علاوه بر بیرون ریختن غذا از دستگاه و کثیف شدن محیط به موتور غذاساز هم فشار می‌آورد.
  • مشکل لاستیک آب‌بند ظرف غذاساز: در برخی موارد هم لاستیک آب‌بند کننده پارچ یا ظرف غذاساز به درستی در جای خودش قرار نگرفته یا پوسیده است. برای رفع این مشکل می‌توانید ظرف غذاساز را باز لاستیک آن را درست جا بزنید. اگر لاستیک پوسیده است بهتر است آن را تعویض کنید.
  • شکستگی و ترک خوردگی ظرف غذاساز: این مشکل غذاساز گاهی به دلیل ترک یا شکاف ریز در بدنه، ایجاد می‌شود. در این شرایط باید ظرف دستگاه را عوض کنید.
بیرون ریختن مواد غذایی از غذاساز
یکی از مشکلات رایج غذاساز، بیرون ریختن مواد غذایی از آن است.

بی وقفه کار کردن غذاساز

به دو دلیل مختلف این مشکل در غذا ساز ایجاد می‌شود.

  • در رفتن تسمه: ممکن است تسمه موتور دستگاه در رفته باشد. در این شرایط بهتر است یک شخص کاربلد دستگاه را باز کند و تسمه را جا بیندازد.  
  • مشکلات سیم‌پیچی دستگاه: اگر تسمه دستگاه مشکلی نداشته باشد؛ احتمالا مشکل غذاساز از سیم‌پیچی موتور است.  موتور غذاساز وسیله پیچیده‌ای است و باز کردن آن ممکن است باعث ایجاد خرابی و مشکل بیشتر شود؛ پس زمانی که غذاساز بی وقفه کار می‌کند، باید آن را به یک تعمیرکار متخصص بسپارید.

ریختن مواد غذایی بیشتر از ظرفیت دستگاه، علاوه بر بیرون ریختن غذا از دستگاه و کثیف شدن محیط به موتور غذاساز هم فشار می‌آورد

غیر فعال شدن بعضی از کلیدهای غذاساز

یکی دیگر از مشکلات غذاساز کار نکردن بعضی از دکمه‌های آن است. این مشکل به دلیل ایراد در قسمت سوئیچ کلیدها ایجاد می‌شود. در این شرایط هم باید یک شخص متخصص با ابزاری به نام مولی‌متر دستگاه را بررسی و عیب‌یابی کند.

عیب یابی غذاساز
جهت جلوگیری از مشکل خاموش شدن ناگهانی دستگاه بهتر است در حین کار، آن را به طور متناوب خاموش کنید تا به موتور دستگاه فشار وارد نشود.

جرقه زدن زغال های غذاساز

در برخی موارد ممکن است در حین کار کردن دستگاه متوجه جرقه زدن موتورآن شوید. این مشکل ناشی از بروز اختلال در قسمت‌های مختلف دستگاه است، از جمله:

  • کوتاه شدن زغال‌های دستگاه: زغال یکی از قطعات مهم موتور است. این قطعه به دلیل استفاده زیاد از دستگاه، کوتاه می‌شود. می‌توانید با تعمیرغذاساز و تعویض زغال آن مشکل را برطرف کنید.
  • خرابی فنر: دلیل دیگر مشکل جرقه زدن موتور غذاساز، خرابی فنر آن است. در این شرایط هم دستگاه باید تعمیر شود.
  • مشکل بلبرینگ و بوشن دستگاه: این قطعات هم جز موتور غذاساز هستند و برای تعمیر و تعویض آن‌ها باید از یک متخصص کمک بگیرید.
  • مشکل شفت آرمیچر: اگر شفت آرمیچر، نازک شود، در موتور دستگاه جرقه ایجاد می‌شود. با تعویض شفت آرمیچر این مشکل حل می‌شود.
  • سوختن آرمیچر یا بالشتک: از مشکلات غذاساز که بسیار مهم است و باعث ایجاد جرقه‌های شدید در دستگاه می‌شود، سوختن آرمیچر یا بالشتک است.
  • مشکلات سیم کشی موتور: آخرین دلیل جرقه زدن موتور غذاساز، مشکل در سیم‌کشی است. سیم‌کشی غذاساز،یکی از حساس ‌ترین بخش‌های دستگاه است و فقط افراد متخصص می‌توانند آن را تعمیر کنند.

پیشنهاد مطالعه

مهمترین مشکلات غذاساز
جرقه زدن موتور غذاساز یکی از مشکلات متداول این دستگاه است که برای رفع آن باید از یک تعمیرکار کمک بگیرید.

نچرخیدن تیغه های غذاساز

اصلی ترین علت نچرخیدن تیغه‌های غذاساز، شکسته شدن تیغه است. دلیل دیگر، درست قرار نگرفتن آن در محل خود است. در ابتدا بهتر است تیغه را به درستی بررسی کنید؛ اگربا بررسی موراد بالا مشکل شما حل نشد، برای رفع این مورد به تسمه‌ای یا چرخ‌ دنده‌ای بودن غذاساز توجه کنید:

  • غذاسازهای تسمه‌ای: برخی از غذاسازها تسمه‌ایی هستند و ممکن است در صورت شل یا پاره شدن تسمه دستگاه توانایی چرخاندن تیغه را نداشته باشد در این حالت با تعویض تسمه مشکل رفع خواهد شد.
  • غذاسازهای چرخ دنده‌ای: آن دسته از غذاسازها که تسمه‌ای نیستند، دارای چرخ دنده‌اند، در این حالت ممکن است چرخ دنده شکسته شده یا دچار در رفتگی باشد که باید آن را جا انداخت یا به صورت کلی تعویض کرد تا مشکل غذاساز برطرف شود.

خاموش شدن غذاساز در حین کار

یکی از مشکلات غذاساز که ممکن است پیش آید، خاموش شدن ناگهانی آن در حین کار کردن است. اصلی بروز این مشکل داغ شدن دستگاه بیشتر از حد معمول است. جهت جلوگیری از بروز این مشکل بهتر است هر ده دقیقه یکبار دستگاه را خاموش کنید و پس از مدت کوتاهی دوباره آن را روشن کنید.

اگر در این مدت زمان کوتاه هم دستگاه شما خاموش می‌شود، بهتر است دستگاه توسط یک تعمیرکار غذاساز بررسی شود.

تعمیر غذاساز
آچارباز مرکز تخصصی عیب یابی و تعمیر غذاساز و انواع لوازم خانگی‌ها در استان تهران است، جهت تعمیر غذاساز خود می‌توانید از آن‌ها کمک بگیرید.

در این مطلب آچارباز، نکات مربوط به مشکلات غذا ساز را بیان کردیم. چنانچه با راه‌حل‌های بیان شده نتوانستید مشکل را برطرف کنید، می‌توانید درخواست خود را در قسمت تعمیر غذا ساز ثبت کنید و از کارشناسان آچارباز کمک بگیرید.

لطفا به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا