×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

لوازم کوچک آشپزخانه

مهم‌ترین دلایل نشتی آب از چای ساز

دلایل نشتی آب از چای ساز

همانطور که در مقاله «دلایل رایج خرابی کتری برقی و چای ساز»، اشاره کردیم. یکی از رایج‌ترین مشکلات دستگاه چای ساز، نشتی آب در آن است. این دستگاه کاربردی و مفید به علل مختلفی دچار این مشکل می‌شود. آچارباز در این مطلب به بررسی دلایل نشتی آب از چای ساز می‌پردازد. در صورتی که شما هم با این مشکل در دستگاه خود مواجه شده‌اید این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

اگر احساس کردید که مشکل جدی برای چای ساز مورد استفاده‌تان پیش آمده است، می‌توانید از تعمیرکاران برای تعمیر چای ساز کمک بگیرید.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

اختلال در ترموستات و نشت آب از کتری

آب دادن چای ساز می‌تواند به خاطر خرابی بردها یا خرابی ترموستات دسته و کف کتری باشد. در این صورت جریان برق ورودی به المنت دیرتر از موقع لزوم قطع می‌شود. این اتفاق موجب می‌شود تا مدت زمان جوش آمدن آب بیشتر شود و در نهایت آب بندهای چای ساز دچار مشکل شوند.

نبود توری چگونه باعث نشتی آب از کتری برقی می‌شود؟

توری در کتری چای ساز، از خروج سریع بخار آب درون دستگاه، جلوگیری می‌کند. در صورت عدم وجود آن ترموستات به درستی عمل نکرده و آب بند کتری در اثر حرارت بالا از بین می‌رود، که در نهایت نشتی آب را به دنبال خواهد داشت.

تعمیر چای ساز با آچارباز
تعمیر چای ساز آچارباز، یکی از خدمات آنلاین و سیار نصب،سرویس و تعمیر لوازم خانگی آچارباز است. سوختگی قطعات، از کار افتادن دستگاه چای ساز، ضعیف شدن دستگاه ها،گرم نماندن چای در این دستگاه‌ها از جمله مشکلاتی است که با ثبت سفارش در سامانه اعزام تعمیرکار آچارباز می‌توانید، آن‌ها را بررسی و رفع کنید:.
تعمیر چای ساز

تاثیر املاح آب در کتری برقی

املاح جمع شده در بدنه کتری، موجب خوردگی بدنه یا کف آن می‌شود. چنانچه برای تمیز کردن این املاح از اجسام نوک تیز هم استفاده کنید، بدنه دستگاه آسیب می‌بیند و نشتی پیدا می‌کند. برای از بین بردن رسوب کتری می‌توانید از مقداری سرکه استفاده کنید. یک لیوان سرکه را با مقداری آب بجوشانید تا تمام جرم و رسوبات کتری از آن جدا شود.

پیشنهاد مطالعه
بدون آب ماندن کتری در هنگام روشن بودن دستگاه
یکی از دلایل نشتی آب از چای ساز روشن ماندن دستگاه بدون آب است که باعث آسیب دیدن آب بند کتری می‌شود

روشن ماندن کتری بدون آب چگونه باعث ایجاد مشکل نشتی در کتری می‌شود؟

اگر دستگاه بدون آب روشن باشد، حرارت زیاد بدنه کتری و المنت آن، روی آب‌نمای چای ساز اثر می‌گذارد. در این حالت، چای ساز نشتی پیدا می‌کند.

به کیفیت بدنه چای ساز توجه کنید

بی‌کیفیت بودن بدنه کتری، یکی دیگر از دلایل نشتی آب از چای ساز است. چای ساز در جنس‌های مختلفی از جمله: شیشه‌ای، پلاستیکی، فلزی، استیل و… در بازار موجود است. ممکن است شما برای صرف هزینه کم‌تر چای ساز شیشه‌ای یا پلاستیکی را انتخاب کنید، که با این انتخاب قطعا پس از چندین بار استفاده از دستگاه چای ساز، شاهد آب دادن آن خواهید بود.

چنانچه برای تمیز کردن این املاح از اجسام نوک تیز هم استفاده کنید، بدنه دستگاه آسیب می‌بیند و نشتی پیدا می‌کند.

نحوه رفع مشکل آب دادن چای ساز

با توجه به دلایلی که موجب می‌شوند تا چای ساز نشتی داشته باشد، چندین راه‌حل وجود دارد تا بتوانید به کمک آن‌ها مشکل آب دادن چای ساز را رفع کنید:

  1. به عنوان اولین و بهترین راهکار، بهتر است قبل از اینکه شاهد بروز چنین مشکلی در چای ساز باشید، در هنگام خرید به جنس آن توجه کنید. از بین تمامی مدل‌های چای ساز، نوع پلاستیکی و شیشه‌ای آن، با مشکل نشتی آب روبرو هستند.
  2. اگر قوری چای ساز شیشه‌ای است، برای شستن آن، از یک اسفنج نرم استفاده کنید، چرا که وارد شدن خط و خش به قوری باعث نشتی آب می‌شود.

گاهی ممکن است داشتن یک چای ساز با بدنه شفاف را به هر جنس و مدلی دیگر ترجیح دهید. اما اگر بدنه پلاستیکی چای ساز باشد، قطعا مشکل نشتی آب پیش می‌آید که در این صورت می‌توانید با استفاده از چسب‌های مخصوص، از بروز این مشکل جلوگیری کنید.

لطفا به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا