لوازم کوچک آشپزخانه

دلایل رایج خرابی کتری برقی و چای ساز

با دلایل خرابی کتری برقی و چای ساز آشنا شویم

امروزه وسایل آشپزخانه نقش مهمی در صرفه جویی وقت در زندگی انسان ایفا می‌کنند. در گذشته افراد با امکانات حداقلی زندگی خود را مدیریت می‌کردند، ولی در دنیای امروز که تکنولوژی همه ابعاد زندگی ما را در برگرفته است، گویی نمی‌توان بدون ابزار و وسایل مدرن گذران زندگی کرد. امکانات و ابزار در عین مفید بودن، چالش‌هایی نیز با خود به همراه دارند که یکی از آن‌ها خرابی ناگهانی و از کار افتادنشان است. چای ساز یکی از این ابزار است که بسیار کاربردی است. ما در این مقاله از آچارباز، به بررسی دلایل رایج خرابی چای ساز و کتری برقی می‌پردازیم و راه حل‌هایی برای تعمیر چای ساز و تعمیر کتری برقی را به شما آموزش می‌دهیم.

هنگام خرید یک دستگاه، بررسی و مطالعه در مورد نحوه عملکرد و جنس دستگاه و قطعات استفاده شده در آن، اهمیت ویژه‌ای دارد. شناخت عملکرد و ویژگی‌های هر محصول، به استفاده بهینه از آن محصول کمک شایانی می‌کند. اولین نکته‌ایی که باید در هنگام خرابی چای ساز و کتری برقی در نظر داشت، شناخت تفاوت‌های این دو محصول است.

در واقع چای ساز یک کتری برقی پیشرفته و مجهزتر است. به این معنی که چای ساز همه مشخصات کتری برقی را داراست. بعلاوه اینکه دارای قوری اضافه و امکانات گرمکن قوری و تایمر و تنظیم درجه حرارت و… است.

خرابی المنت چای ساز
مشکلات برقی چای ساز را با اهم متر چک کنیم.

عمده مشکلات و خرابی‌های چای ساز  و کتری برقی، عبارتند از:

چرا کتری برقی یا چای ساز، روشن نمی ‌شود؟

برای بررسی دلیل روشن نشدن کتری برقی و چای ساز:

  • ابتدا باید پریز برق متصل به دستگاه را بررسی کنیم. از یک اهم متر برای بررسی این موضوع می‌توان بهره برد.
  • سپس باید سیم برق دستگاه را تست کنیم که قطعی نداشته باشد. اگر مشکل قطعی وجود نداشت، باید خود دستگاه بررسی شود.
  • اغلب این مشکل از خراب شدن یا سوختن المنت و یا خرابی دکمه قطع و وصل، ایجاد می‌شود.

المنت یک میله فلزی نیمه هادی است که مقاومت بالایی در مقابل عبور جریان الکتریسته دارد. هنگام عبور جریان الکتریسیته بر اثر مقاومت فلز، گرما تولید می‌شود. گاهی اتصالات الکتریکی قطع می‌شود. و گاهی المنت می‌سوزد. اگر المنت خراب باشد با تعویض آن مشکل دستگاه حل می‌شود.

برای تعمیر چای ساز از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید
خرابی المنت چای ساز
المنت وسیله گرم کننده چای ساز است.

چرا چای ساز بعد از جوش آمدن قطع نمی‌شود و یا بعد از سرد شدن روشن نمی ‌شود؟

علت خاموش نشدن چای ساز و کتری برقی، پس از جوش آمدن آب و یا روشن نشدن آن پس از سرد شدن، اغلب مربوط به سنسور دستگاه است. دمای چای ساز و کتری برقی توسط یک ترموستات کنترل می‌شود. این قطعه از دو فلز ناهمجنس تشکیل شده است که بر اثر مجاورت با گرما منبسط می‌شود. وقتی به اندازه کافی منبسط شد، باعث قطع شدن دستگاه می‌شود و هنگامی که کامل به حالت عادی برگشت، دوباره دستگاه وصل و روشن می‌شود. گاهی ترموستات از جایش جابجا می‌شود و یا دچار قطعی و یا سوختگی می‌شود که در اینصورت نیاز به تعویض دارد. با تعویض ترموستات مشکل چای ساز به راحتی برطرف می‌شود.

بر اثر روشن کردن چای ساز یا کتری برقی  فیوز برق قطع می‌شود

اگر با روشن کردن چای ساز یا کتری برقی، فیوز برق قطع می‌شود، بهتر است با یک متخصص ماهر در این زمینه مشورت کنیم. زیرا این مشکل نشان می‌دهد که اتصالات الکتریکی درون چای ساز دچار مشکل شده است. در این مورد خطر برق‌گرفتگی وجود دارد، بنابراین باید یک متخصص با تجربه اتصالات داخلی و مشکل چای ساز را بررسی و آن را تعمیر کند.

اگر برد چای ساز دچار مشکل شود چه می‌شود؟

اگر برد چای ساز دچار مشکل شود به احتمال زیاد دستگاه روشن نمی‌شود. گاهی مشکل چای ساز از برد آن است. قطعی در برد و یا خراب شدن قطعات برد، باعث می‌شود دستگاه به درستی عمل نکند. تعمیر چای ساز  را نیز بهتر است به یک متخصص مجرب بسپاریم و هرگز خودمان اقدام به تعمیر نکنیم.

چای ساز یک کتری برقی پیشرفته و مجهزتر است.

خرابی برد چای ساز
تعمیر برد چای ساز را به تعمیرکار مجرب بسپریم

چرا در چای ساز رسوب وجود دارد؟

گاهی داخل چای ساز دچار رسوب گرفتگی می‌شود و این رسوب را به چای وارد می‌کند. دلیل این موضوع املاح زیاد موجود در آب است. بهتر است که هفته‌ای یک بار، چای ساز را با سرکه و یا جوهر لیمو شستشو دهیم و کامل تمیز کنیم تا از رسوب گرفتگی آب در امان بمانیم.

پیشنهاد مطالعه
حل مشکل خاموش شدن چای ساز قبل از جوش آمدن آب به دلیل وجود رسوب
پس از شستن کتری با جوهر لیمو یا سرکه چند بار کتری را از آب پر و خالی کنید.

علت عدم عملکرد صفحه نمایش لمسی چای ساز و کتری برقی، چیست؟

  • صفحه لمسی چای ساز و کتری برقی، یک قطعه الکترونیکی است. این قطعه دارای یک برد و صفحه مدار است. ممکن است در اثر مجاورت با بخار آب و دمای بالا، برد صفحه نمایشگر، دچار آسیب شود.
  • تعمیر این قطعه اغلب در منزل امکان پذیر نیست و بهتر است، توسط یک متخصص انجام گیرد.
  • در صورتی که تمایل داشته باشیم که در منزل علت خرابی صفحه لمسی را بررسی کنیم، ابتدا باید از عدم قطعی اتصال برق آن قسمت، مطمئن شویم.
  • سپس صفحه چاپ و اتصالات مدار، مانند مقاومت و خازن‌ها را بررسی می‌کنیم.
  • گاهی ممکن است بخار آب، وارد آن قسمت شده باشد و با باز و خشک کردن آن، مشکل برطرف شود.

پیشنهاد مطالعه

چرا دکمه‌های چای ساز و کتری برقی کار نمی‌کنند؟

دکمه چای ساز برای اتصال الکتریکی دستگاه است. هر بار برای روشن کردن کتری، باید از کلیدی که روی دسته کتری تعبیه شده است استفاده کنیم. ممکن است به مرور زمان، بر اثر استفاده مداوم و یا رسوب گرفتگی و یا یکسره شدن المنت، کلید دچار خرابی شود.

مراحل تعمیر دکمه کتری برقی

  • جهت تعمیر کتری برقی، ابتدا باید برای دسترسی پیدا کردن به اتصالات کلید، بدنه دستگاه را باز کنیم.
  • پس از دسترسی به اتصالات کلید، پلاتین متصل به کلید را پیدا می‌کنیم.
  • حال نوبت تمیز کردن پلاتین است. این کار را با یک سنباده انجام می‌دهیم تا اگر رسوب و یا خال زدگی وجود داشته باشد، بر طرف شود.
  • باید در این مرحله فاصله پلاتین را چک کنیم. در صورتیکه فاصله پلاتین از کلید زیاد شده بود، با خم کردن پلاتین، آن را به کلید نزدیک می‌کنیم.
  • در آخر دستگاه را مونتاژ و مانند روز اول، از آن استفاده می‌کنیم.

چه چیزی باعث عمل نکردن کلید خاموش و روشن می شود؟

کلید خاموش و روشن یک قطعه مکانیکی الکتریکی است. این قطعه به گونه‌ای طراحی می‌شود که مدت طولانی برای ما کار کند. ولی گاهی به دلیل در معرض حرارت زیاد قرار گرفتن و یا استفاده زیاد دچار خرابی می‌شود. در صورت بروز این مشکل باید کلید را تعویض کنیم.

تعمیر کتری برقی در آچارباز
خدمت تعمیر کتری برقی، شامل عیب‌یابی، سرویس و تعمیر کتری برقی های مختلف می‌شود. برای تعمیر کتری برقی خود دیگر نیاز نیست به تعمیرگاه مراجعه کنید. از طریق کلیک روی دکمه درخواست تعمیر کتری برقی می‌توانید درخواست خود را ثبت و منتظر تماس کارشناس باشید..
تعمیر کتری برقی
دلیل عمل نکردن کلید خاموش و روشن
در صورتی که کلید خاموش و روشن عمل نمیکند صحت اتصالات را بررسی کنید.
پیشنهاد مطالعه

چرا چای ساز داغ نمی‌شود و چای در چای ساز و کتری برقی، سرد است؟

  • برای داغ شدن آب کتری چای ساز باید المنت دستگاه روشن شود. در هر دستگاه چراغی تعبیه شده است که روشن شدن المنت را نشان می‌دهد.
  • در صورتیکه المنت کار نکند، این لامپ نیز روشن نمی‌شود. حال اگر کلید روشن کردن دستگاه را فشار دهیم و المنت روشن نشود، بهتر است المنت دستگاه بررسی شود.
  • ممکن است المنت دچار سوختگی شده باشد.
  • در صورتیکه چراغ المنت روشن می‌شود ولی باز هم آب داخل کتری گرم نمی‌شود، بهتر است اتصالات و پایانه‌های دستگاه را مورد بررسی قرار دهیم.
  • در صورت خرابی هر کدام از این قطعات با تعویض آن‌ها، به راحتی می‌توان دستگاه را تعمیر کرد.
پیشنهاد مطالعه

مشکل خاموش شدن چای ساز و کتری برقی قبل از جوشیدن آب ناشی از چیست؟

  • روشن ماندن و تنظیم دمای آب در چای ساز و کتری برقی ، بر عهده سنسور دستگاه است.
  • در صورتیکه کتری قبل از جوش آمدن خاموش می‌شود، مشکلی در سنسور دستگاه وجود دارد.
  • با تعویض و یا تعمیر سنسور چای ساز، این مشکل برطرف خواهد شد.
  • ضعیف بودن جریان برق نیز باعث خاموشی دستگاه شما خواهد شد.

نکته: هنگام خرید چای ساز و کتری برقی بهتر است در مورد خصوصیات چای سازها و کیفیت هر برند آن و همچنین امکانات تعبیه شده در هر مدل آن، تحقیق کاملی انجام دهیم. چای ساز با وجود کارکرد ساده‌ای که دارد، به دلیل کابردی بودن و روشن ماندن آن به مدت طولانی، باید از کیفیت خوب و مقاومت بالایی برخوردار باشد. هر چه قطعات استفاده شده در آن کیفیت بهتری داشته باشد، مدت طولانی‌تری بدون دغدغه برای ما کار خواهد کرد. در غیر اینصورت ممکن است در مدت زمان کوتاهی به مشکل بخوردو در این زمان باید به دنبال یک تعمیرکار مطمئن برای تعمیر چای ساز یا تعمیر کتری برقی خود باشید.

تعمیر چای ساز با آچارباز
تعمیر چای ساز آچارباز، یکی از خدمات آنلاین و سیار نصب،سرویس و تعمیر لوازم خانگی آچارباز است. سوختگی قطعات، از کار افتادن دستگاه چای ساز، ضعیف شدن دستگاه ها،گرم نماندن چای در این دستگاهها از جمله مشکلاتی است که با ثبت سفارش در سامانه اعزام تعمیرکار آچارباز می‌توانید، آن‌ها را بررسی و رفع کنید:.
تعمیر چای ساز
3.5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. سلام وقتی چایی ساز اب رو جوش میاره دسته در ناحیه زیر دکمه خاموش و روشن به شدت داغ میشه جوری که دسته داره اب میشه مشکل از کجاست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا