×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

لوازم کوچک آشپزخانه

دلایل اصلی خاموش شدن کتری برقی قبل از جوش آمدن

دلیل خاموش شدن کتری برقی قبل از جوش آمدن

نوشیدن چای از گذشته های دور در عادت غذایی ایرانی‌ها جای داشته و راهی برای بدست آوردن نشاط و تمرکز بوده است. با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی، کتری و سماورهای سنتی جای خود را به چای ساز و کتری برقی داده است تا خواسته‌های ما را در کمترین زمان ممکن و با مصرف کمتر انرژی برآورده کنند.

اگر شما هم جزء افرادی هستید که از کتری برقی استفاده می­‌کنید، ممکن است هنگام کار با مشکل خاموش شدن دستگاه قبل از جوشیدن آب روبه­‌رو شده باشید، ما در این مقاله از آچارباز قصد داریم دلایل اصلی این مشکل را بررسی و بهترین روش برای تعمیر کتری برقی را آموزش دهیم.

کتری برقی چگونه کار می کند؟
برای اینکه کتری برقی کمتر با مشکل مواجه شود بهتر است هنگام خرید دستگاه، مشخصات را با دقت بررسی و از محصولات تولیدکنندگان معتبر استفاده کنید.

نحوه کارکرد کتری برقی

برای درک اینکه چرا این مشکل برای دستگاه ایجاد می‌شود، باید از اصل عملکرد کتری برقی آشنایی داشته باشد. دامنه مدل‌های این لوازم خانگی بسیار متنوع است، اما اصل کارکرد و طرح مونتاژ برای همه اغلب یکسان است.

کارکرد کتری برقی بسیار ساده است:

  • جریان برق از طریق یک سیم به پایه و از پایه به المنت دستگاه انتقال پیدا می­‌کند و انرژی الکتریکی را به گرما تبدیل کرده و باعث گرم شدن آب می‌شود.
  • سنسور دما (ترموستات) به صورت صفحات گرد و از جنس فلزهایی با ضرایب انبساطی مختلف تشکیل شده که در انتهای کتری قرار گرفته و برای انتقال بهتر گرما سطح آن‌ها با خمیر مخصوص آغشته شده است.
  • پس از جوش آمدن آب، بخار در فضای بین سطح آب و درب کتری جمع و گرمای آن از طریق لوله مخصوص به سنسور دما منتقل می­‌شود و صفحات فلزی را خم و جریان برق کتری را قطع می­‌کند.

چرا کتری برقی قبل از جوش آمدن خاموش می شود؟

ایراد در صفحات فلزی سنسور دما :

رایج ­ترین نقص در خاموش شدن دستگاه قبل از جوش آمدن ایراد در فلزهای ساخته شده سنسور دما است که در طول عملیات چندین مرتبه منقبض می­‌شوند. پس از مدتی استفاده از کتری برقی ممکن است این صفحات فلزی تغییر شکل داده و خواص خود را از دست می‌دهند. در نتیجه این اتفاق کتری برقی قبل از جوش آمدن خاموش می‌شود.

البته این مورد در کتری برقی های با بیش از یکسال کارکرد شایع است ولی در محصولات بی­ کیفیت نیز ممکن است این مشکل پس از چند ماه استفاده اتفاق بیافتد.

برای رفع این مشکل، اقدام به تعمیر صفحه سنسور کرده و آن را در موقعیت صحیح قرار دهید و یا آن را تعویض کنید. توجه کنید که راهکار موقتی است و دستگاه پس از مدتی دوباره به مشکل خواهد خورد. پس بهتر است، کتری جدیدی خریداری کنید. برای انتخاب کتری برقی مناسب می توانید مقاله برای خرید کتری برقی باید به چه نکاتی توجه کنیم؟ را بخوانید.

رسوب گرفتن بدنه کتری برقی:

رسوب در کف و دیواره‌­های کتری برقی می­‌تواند باعث خاموش شدن زود هنگام دستگاه شود. برای از بین بردن رسوب کافی است مقداری آب و اسید سیتریک (جوهر لیمو) را درون کتری ریخته و به جوش آورید و چند مرتبه آن را آبکشی کنید.

همچنین برای سرعت بخشیدن به فرآیند رسوب زدایی کتری برقی، می­‌توانید چند قاشق غذاخوری سرکه به محلول اضافه کنید.

پیشنهاد مطالعه

رسوب در کتری برقی
اگر رسوب‌ها بر روی المنت دستگاه بیش از حد باقی بماند ممکن است باعث سوختن المنت شود‌.

ایراد در سنسور دما:

اگر رسوب در کتری وجود نداشته باشد ممکن است ایراد از سنسور دمای دستگاه باشد. رفع این موضوع ممکن است با هزینه بالا همراه باشد، برای اطمینان و بررسی موضوع می­‌توانید کار را به متخصصین مجرب آچارباز بسپارید تا با بهترین هزینه و در سریع­ترین زمان دستگاه را تعمیر کنند.

تعمیر کتری برقی در محل با آچارباز
تعمیر کتری برقی در محل شامل عیب یابی و تعمیر انواع کتری برقی است و در دسته تعمیر لوازم کوچک آشپزخانه سامانه آچارباز قرار می‌گیرد. با ثبت سفارش در سامانه اعزام تعمیرکار در محل آچارباز می‌توانید آن‌ها را جهت بررسی و عیب یابی به تعمیرکار سیار آنلاین آچارباز بسپارید.
درخواست تعمیر کتری برقی

ایراد در بدنه ضعیف سوییچ :

بدنه ضعیف سوییچ نیز می­تواند باعث خاموش شدن کتری برقی شود. اگر دستگاه خاموش شود و بعد از 15 دقیقه مجدد به حالت اولیه خود بازگردد و به درستی کار کند می‌­تواند نشان دهنده ایراد در سوییچ کتری برقی باشد.

ترک در بدنه:

نشت مداوم آب از کتری برقی حتی اگر به شکل چند قطره باشد، نشان دهنده این موضوع است که دستگاه قبل از جوشیدن خاموش شده است. در این حالت باید وضعیت دستگاه را بررسی کنید. زیرا ممکن است به دلیل اخلاف دما ترک­های ریز ایجاد شده در بدنه باعث خاموش شدن کتری برقی شود. نشت آب از بدنه کتری می‌تواند دلایل دیگری نیز داشته باشد که می‌توانید با مطالعه مقاله «مهم‌ترین دلایل نشتی آب از چای ساز» با آنها آشنا شده و مشکل را رفع کنید.

پیشنهاد مطالعه
ترک روی بدنه انواع کتری برقی
اغلب ترک بر روی بدنه دستگاه هایی ایجاد می­‌شود که جنس آن‌ها از شیشه یا پلاستیک ساخته شده است.

برای سرعت بخشیدن به فرآیند رسوب زدایی کتری برقی، می­‌توانید چند قاشق غذاخوری سرکه به محلول اضافه کنید.

ایراد در نصب المنت:

اگر المنت کتری برقی شُل باشد اغلب باعث خاموش شدن زودرس دستگاه می‌شود. اگر المنت کتری برقی بیرون از دستگاه باشد، بررسی آن بدون باز کردن کتری امکان پذیر است ولی اگر المنت داخل دستگاه نصب شده، این مورد باید توسط متخصص فنی انجام شود.

فرسودگی واشر المنت :

استفاده طولانی مدت از کتری برقی ممکن است باعث فرسودگی واشر لاستیکی المنت و خاموش شدن دستگاه شود. بررسی این مورد بدون بازکردن کامل دستگاه امکان پذیر نیست و باید توسط کارشناسان انجام گیرد.

نحوه نگهداری از کتری برقی:

  • از قراردادن کتری برقی در نزدیکی اجاق گاز یا در معرض نور خورشید خودداری کنید.
  • در زمان نوسان برق، دستگاه را خاموش کنید.
  • از کتری برقی برای پختن مواد غذایی مثل تخم مرغ، سیب زمینی، سبزیجات استفاده نکنید.
  • برای جلوگیری از رسوب کتری از آب معدنی به جای آب لوله‎کشی استفاده کنید.
  • در زمان استفاده به هیچ عنوان سیم را دور دستگاه نپیچید.
  • برای تمیز کردن بدنه، دستگاه را از برق جدا کنید و پس از خنک شدن نظافت را انجام دهید.
1/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا