×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

لوازم کوچک آشپزخانه

برای خرید کتری برقی باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

راهنمای خرید کتری برقی

خرید کتری برقی نیاز به دانستن نکاتی ضروری دارد که در نهایت می‌تواند به شما در انتخاب و خرید یک کتری خوب و با کیفیت کمک کند. از این رو در این مقاله از آچارباز تلاش داریم یک مطلب جامع در رابطه با راهنمای خرید کتری برقی در اختیارتان قرار دهیم. آب جوش و نوشیدنی‌های داغ جزء جدایی ناپذیر زندگی همه‌ی ما هستند. با توجه به این مسئله به نظر شما آیا به جز کتری برقی، وسیله‌ای دیگر وجود دارد که بتواند در کم‌ترین زمان ممکن آب جوش مورد نیاز ما را فراهم کند؟ قطعا جواب این سوال خیر است.

همه‌ی ما حتی برای یک بارهم که شده برای تهیه‌ی آب جوش به سراغ کتری‌های معمولی رفته‌ایم و می‌دانیم جوش آوردن آب با این روش دردسرهای خاص خود را دارد، اما خوشبختانه با ورود کتری برقی به زندگی ما، اینگونه دردسرها برای همیشه از بین رفته‌اند. اگر به تازگی تصمیم به خرید کتری برقی گرفته‌اید، لازم است قبل از خرید نکاتی را در رابطه با این نوع کتری بدانید، تا در نهایت بتوانید خرید خوبی را تجربه کنید. از جمله‌ی این نکات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

سایز و اندازه کتری برقی

با توجه به نیاز و سلیقه‌ی متفاوت مشتریان کتری‌هایی در سایز و ابعاد گوناگون طراحی و تولید می‌شوند. در حال حاضر فضای آشپزخانه‌ها بسیار کوچک و محدود است، اگر شما با محدودیت فضا، روبرو هستید بهتر است کتری‌هایی که از سایز و حجم کوچک‌تری برخوردار هستند را انتخاب کنید.

سایز کتری برقی
استفاده از کتری برقی می‌تواند تاثیر چشم گیری در کاهش هزینه‌ها داشته باشد، چرا که این کتری به گونه‌ای طراحی شده است که می‌تواند در کمترین زمان ممکن آب را به نقطه‌ی جوش برساند.

ظرفیت کتری برقی

ظرفیت، یکی دیگر از فاکتورهایی است که حین خرید کتری برقی باید آن را در نظر بگیرید، اغلب ظرفیت این دسته از کتری‌ها به اندازه‌ی چند استکان آب است، اگر شما به دنبال یک کتری با ظرفیت بیشتری هستید، حین خرید، ظرفیت حجمی کتری را بسنجید و طبق نیاز خود، کتری مدنظرتان را خریداری کنید.

طراحی ظاهری کتری

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که طراحی و شکل ظاهری برایتان اهمیت زیادی دارد، در حین انتخاب خود وسواس به خرج داده و این کار را با نهایت دقت انجام دهید. چرا که کتری برقی استفاده‌ی روزانه دارد. از این رو انتخاب یک کتری با یک نما و ظاهری زیبا، می‌تواند جلوه‌ی شیک و چشم انداز بهتری را به آشپزخانه شما بدهد.

تعمیر کتری برقی در محل با آچارباز
تعمیر کتری برقی در محل شامل عیب یابی و تعمیر انواع کتری برقی است و در دسته تعمیر لوازم کوچک آشپزخانه سامانه آچارباز قرار می‌گیرد. با ثبت سفارش در سامانه اعزام تعمیرکار در محل آچارباز می‌توانید آن‌ها را جهت بررسی و عیب یابی به تعمیرکار سیار آنلاین آچارباز بسپارید.
درخواست تعمیر کتری برقی

سهولت در استفاده

سهولت در استفاده از کتری یکی دیگر از فاکتورهایی است که در حین خرید باید به آن توجه داشته باشید. برای مثال نحوه‌ی قرارگیری دکمه و ظرافت بکار رفته در آن‌ها، همچنین محل تعبیه سیم کتری، از آن دسته مواردی هستند که می‌توانند، سهولت در استفاده را برای شما به ارمغان آورند. اغلب کار کردن با دکمه‌هایی که روی بدنه‌ی کتری برقی تعبیه شده‌اند، نسبت به سایر نقاط آسان‌تراست.

دمای بیرونی و جنس بدنه کتری

همه‌ی ما برای یکبار هم که شده تجربه‌ی سوختن دستمان را در اثر تماس با بدنه‌ی کتری تجربه کرده‌ایم. اگر شما می‌خواهید چنین اتفاقی دوباره برای شما رخ ندهد، در کنار هزینه‌ای که برای خرید کتری برقی می‌کنید، لازم است به جنس بدنه کتری نیز توجه کنید.

کتری‌هایی که بدنه‌ی آن‌ها از شیشه یا پلاستیک ساخته شده است، نسبت به کتری‌هایی که بدنه‌ی فلزی دارند خیلی کم‌تر گرما را به بدنه‌ی بیرونی خود انتقال می‌دهند. از این رو اگر می‌خواهید برای همیشه از دست این مسئله‌ی آزار دهنده (سوختن دست با بدنه‌ی کتری) خلاص شوید، خرید کتری‌هایی با یک بدنه‌ی شیشه‌ای یا پلاستیکی، می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد.

دمای بیرونی بدنه کتری برقی
کتری برقی در عرض مدت کوتاهی توانست در رده‌ی وسایل محبوب‌و پرطرفدار جای بگیرد، نوشیدنی داغ جزء نیازهای ضروری در هر خانه‌ای بشمار می‌آید. همین امر نقش بسزایی در پرکاربرد بودن این وسیله ایفامی‌کند.

 صدای کتری‌ برقی

صدا یکی دیگر از مواردی است که مشتریان سخت سلیقه به آن توجه می‌کنند، اغلب کتری‌های‌ برقی‌ مانند کتری‌های معمولی، حین جوش آمدن آب، از خود سر و صدا تولید می‌کنند، اگر شما فرد حساسی هستید که با کوچک‌ترین صدا تمرکزتان به هم می‌ریزد، بهتر است در حین خرید کتری، یک کتری با عایق بالا که صدا را به محیط بیرون منتقل نمی‌کند، خریداری کنید.

اغلب کار کردن با دکمه‌هایی که روی بدنه‌ی کتری برقی تعبیه شده‌اند، نسبت به سایر نقاط آسان‌تراست.

جنس مواد بکار رفته در ساخت کتری

در ساخت کتری از چهار دسته مواد استیل ضد زنگ، پلاستیک، فلز و شیشه استفاده می‌شود. متریال پلاستیک پس از داغ شدن، موادی از خود آزاد می‌کند که همین مواد آزاد شده، می‌تواند تاثیر منفی روی طعم نوشیدنی برجای گذارد.

با توجه به این مسئله کتری‌هایی که در قسمت درونی‌شان جنس پلاستیک بکار رفته است شاید انتخاب مناسبی برای شما نباشند، اما از آنجایی گه پلاستیک به عنوان یک لایه‌ی عایق عمل می‌کند به همین خاطر از آن در ساخت این گونه وسایل استفاده می‌شود. طبق نظر مصرف کنندگان کتری‌هایی که از جنس استیل هستند، نسبت به سایر کتری‌های برقی می‌توانند گزینه‌ی بهتری باشند. چرا که این جنس، از دوام و کیفیت بالایی برخوردار است.

اگر کتری برقی از جنس مناسبی ساخته نشده باشد امکان بروز مشکل و خرابی در این کتری فراوان است و باید خیلی زود اقدام به تعمیر کتری برقی کنید.

توان مصرفی

توان مصرفی یکی دیگر از فاکتورهایی است که حین خرید کتری برقی باید آن را در نظر گرفت. هر چه میزان توان مصرفی کتری، بالاتر باشد، کتری از کیفیت و البته کارایی بالاتری نیز برخوردار است.

خاموش شدن خودکار

خاموش شدن خودکار کتری برقی یکی از مهم‌ترین معیارهایی است که سازندگان حین ساخت، به آن توجه کرده‌اند. اما متاسفانه این آپشن در برخی از کتری‌ها به درستی کار نمی‌کند. که این مسئله می‌تواند خطرات زیادی را برای مصرف کنندگان در پی داشته باشد. چرا که در اکثر مواقع جوش آمدن آب و عدم خاموش شدن خودکار کتری، در نهایت می‌تواند به آتش سوزی منجر شود.

از این رو ما به شما توصیه می‌کنیم حین خرید کتری برقی این نکته را در نظر داشته باشید و همچنین از درستی عملکرد این خصوصیت اطمینان حاصل کنید.

پیشنهاد مطالعه

مزایای استفاده از کتری برقی

کتری برقی به دلیل مزایای منحصر به فردی که دارد، در رده‌ی محبوب‌ترین و پرکاربردترین وسایل منزل قرار گرفته است. از جمله مزایای خارق العاده‌ی این وسیله‌ی کارآمد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مزایا کتری برقی در زندگی
سهولت در استفاده، سرعت در عملکرد، دقیق بودن آن، کاهش در هزینه‌ها و… .ازجمله مواردی هستند که این کتری برقی را به یک وسیله‌ی خارق العاده و پر کاربرد تبدیل کرده است.

سرعت بالا در جوشاندن آب

سرعت بالای این کتری در جوش آوردن آب، یکی از بارزترین ویژگی‌هایی است که این کتری از آن بهره‌مند است. وجود چنین معیاری بهانه‌ی خوبی است که افراد به این وسیله‌ی کارآمد روی بیاورند.

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که سرعت جوش آب برای شما مهم است کتری برقی بهترین گزینه‌ی پیش روی شماست. چرا که این کتری توانایی به جوش آوردن آب در کمتر از 4 دقیقه را دارد.

قابلیت تنظیم دما

کتری برقی به گونه‌ای تنظیم و طراحی شده است که می‌تواند آب را برحسب میزان دمای درخواستی شما داغ کند. همانطور که شما نیز می‌دانید دمای لازم برای درست کردن انواع نوشیدنی با هم متفاوت است.

برای مثال برای درست کردن انواع دم نوش‌ها، قهوه، چای سیاه و سایر آشامیدنی‌های قابل شرب دمای متفاوتی جهت آماده شدن در نظر گرفته می‌شود. با توجه به این موضوع اگر شما اهل نوشیدن انواع نوشیدنی داغ در طول روز هستید، کتری برقی می‌تواند گزینه‌ی خوبی برای شما باشد. اگر بین خرید کتری برقی و چای ساز مردد هستید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله «راهنمای انتخاب و خرید چای ساز» را نیز مطالعه کنید.

لطفا به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

‫3 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا