×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

لوازم کوچک آشپزخانه

راهنمای انتخاب و خرید چای ساز

نکات طلایی در خرید چای‌ساز

در زمانی نه چندان دور از آتش و ذغال برای گرم کردن آب و تهیه چای استفاده می‌کردند. ولی امروزه سماورهای برقی و انواع چای‌سازها جایگزین آتش شده است. ما نیز برای سرعت بخشیدن به زندگی و آسان‌تر کردن کارها همگام با تکنولوژی، اینگونه دستگاه‌ها را تهیه می‌کنیم. اگر قصد خرید یک چای ساز خوب با کیفیت و همینظور اقتصادی هستید، در جهت انتخاب و خرید چای ساز با ما در آچارباز همراه باشید تا باهم فاکتورها و نکات مهم در رابطه با خرید چای ساز را مرور کنیم.

چای نوشیدنی مورد علاقه هر ایرانی، بهانه‌ای برای دور هم نشستن خانواده، رفع کننده خستگی بعد از کار و پای ثابت صبحانه است. برای ما درست عمل آوردن چای به گونه‌ای که عطر و طعم و رنگ خوبی داشته باشد، از اهمیت بالایی برخوردار است. شاید در تصور عموم اینگونه باشد که برای داشتن یک چای با کیفیت باید کتری و قوری و یا سماورهای سنتی استفاده شود. ولی چای‌سازها هم گزینه مناسبی برای تهیه چای هستند.

برای تهیه هر وسیله منزل، بخصوص وسایل برقی نیاز است تحقیق و مطالعه در مورد کارکرد و امکانات هر دستگاه انجام داد و نوع نیاز را با نوع انتخاب هماهنگ کرد و در انتها راجع به انواع برندهای آن وسیله، برای خریدی هوشمندانه تحقیق کرد تا پس از چندی استفاده مجبور به تعمیر چای‌ ساز خود نباشیم.

انواع چای‌ساز

چای‌سازها در سه نوع متفاوت عرضه می‌شوند:

  • چای‌سازهای دم آور
  • چای‌سازهای استند دار
  • چای‌سازهای بدون قوری
تعمیر چای ساز با آچارباز
تعمیر چای ساز آچارباز، یکی از خدمات آنلاین و سیار نصب،سرویس و تعمیر لوازم خانگی آچارباز است. سوختگی قطعات، از کار افتادن دستگاه چای ساز، ضعیف شدن دستگاه ها،گرم نماندن چای در این دستگاهها از جمله مشکلاتی است که با ثبت سفارش در سامانه اعزام تعمیرکار آچارباز می‌توانید، آن‌ها را بررسی و رفع کنید:.
تعمیر چای ساز

چای سازهای دم آور:

در نوع چای سازهای دم آور، قوری بالای کتری چای ساز قرار می‌گیرد. کتری به جوش می‌آید و با بخار آن قوری گرم می‌شود و چای با حرارت آن به آرامی دم می‌کشد. در این نوع چای ساز که به نوع سنتی چای درست کردن بسیار شبیه است، عطر و طعم چای به خوبی حفظ می‌شود. اگر به کیفیت چای اهمیت بسیاری می‌دهیم، بهتر است این نوع چای ساز را تهیه کنیم.

چای ساز دم آور
طعم چای در چای ساز نوع دم آور شبیه به سماور است

چای سازهای استند دار:

در این نوع چای سازها یک صفحه در زیر قرار دارد که کتری و قوری هر دو روی آن قرار می‌گیرد. در روی این صفحه قسمتی برای قوری در نظر گرفته شده است که به آرامی گرم می‌شود و چای با این گرما دم می‌کشد. اگر ظاهر دستگاه و نمای آن در آشپزخانه برایمان اهمیت بالایی دارد، نوع استند دار چای ساز، گزینه بسیار مناسبی است.

نکته: قبل از انتخاب و خرید چای ساز به این نکته توجه کنید که روشن ماندن قوری به مدت طولانی، باعث از بین رفتن کیفیت چای می‌شود.

در برندهای ایرانی، شرکت پارس خزر محصولی قابل رقابت با چای سازهای خارجی موجود در بازار ارائه می‌کند.

چای ساز استند دار
چای ساز استد دار ظاهر شیک و زیبایی دارند

چای سازهای بدون قوری:

در هنگام انتخاب چای ساز مناسب باید بدانید که در نوع چای سازهای بدون قوری، چای سازها، قوری جداگانه وجود ندارد. یک محفظه داخل کتری تعبیه شده است که چای درون آن از طریق گرمای کتری دم می‌کشد. این نوع از چای سازها مورد اقبال عمومی قرار نگرفته است.

چای ساز بدون قوری
چای ساز بدون قوری دارای محفظهای داخل کتری است که چای در آن دم میکشد

مزایای خرید چای ساز

  • چای سازها آب را چندین برابر سریع‌تر از کتری و سماور به جوش می‌آورند. این مزیت در این دوره زمانی که همه ما دچار کبود وقت هستیم، بسیار کمک کننده و مفید است.
  • چای ساز صدای بی مورد تولید نمی‌‌کند. کتری‌ها و سماورها هنگام جوش آمدن سر و صدای زیادی تولید میکنند. ولی چای ساز بی‌صدا آب را جوش می‌آورد و سپس خاموش می‌شود.
  • چای ساز هیچگاه نمی‌سوزد. یکی از دردسرهای کتری و سماور دغدغه بی آب ماندن و سوختن آن‌هاست. ولی چای سازها اگر هم بی آب بمانند، نمی‌سوزند و فقط خاموش می‌شوند.
  • در چای سازها درجه تنظیم حرارت وجود دارد که ما می‌توانیم آب را در دمای مورد نظر خود نگه داریم. این امکان در سماور و کتری وجود ندارد. ما برای تهیه قهوه و چای سبز و دیگر نوشیدنی‌ها به دماهای متفاوتی نیاز داریم. برای مثال برای تهیه قهوه به دمای 190 درجه و برای چای سبز به دمای 170 درجه نیاز داریم.
  • با چای ساز دستتان نمی‌سوزد. یکی از مشکلاتی که در استفاده از کتری و سماور با آن روبرو هستیم داغ شدن دسته قوری و کتری است. در چای ساز با طراحی درست و استفاده از پلاستیک نسوز در دسته این مشکل را رفع کرده‌اند.

نکات مهمی که در انتخاب چای ساز باید در نظر بگیریم

  • نوع چای ساز را بر اساس سلیقه خودمان انتخاب کنیم. اگر تازه کتری و قوری را کنار گداشته‌ایم و همه نتهای عطر و طعم چای برایمان قابل تشخیص و مهم است، بهتر است از نوع دم آور تهیه کنیم. زیرا عملکرد بسیار نزدیکی با کتری و سماور دارد. ولی اگر ظاهر برایمان پر اهمیت‌تر است بهتر است از نوع استنددار خریداری کنیم.
  • جنس بدنه چای سازها از سه نوع پلاستیکی، شیشه‌ای و فلزی است. هر کدام از این انواع معایبی دارند. نوع پلاستیکی طعم چای را تغییر می‌دهد. نوع شیشه‌ای رسوب می‌بندد و نوع فلزی بسیار داغ می‌شود.
  • اندازه لیتر کتری چای سازها، با یکدیگر متفاوت است. بهتر است اندازه آن را بر اساس میزان مصرفمان انتخاب کنیم.
  • دقت داشته باشیم که کتری چای ساز، در پوش داشته باشد. تا در مواقعی که از آن استفاده نمی‌کنیم، سر کتری را ببندیم.
  • توجه داشته باشیم که در کتری‌های پلاستیکی و فلزی درجه میزان آب وجود دارد.
  • در دهانه کتری یک توری صافی قرار دارد که مانع از ورود رسوب به داخل لیوان می‌شود. دو نوع ثابت و پرتابل دارد که نوع متحرک آن بهتر است زیرا جدا ‌می‌شود و شستشوی آن، آسان است.
  • حالت گرم نگه دارنده چای ساز باعث می‌شود آب گرم و نزدیک به جوش باشد ولی قل نزند.
  • در بعضی از چای سازها درجه تنظیم دما وجود دارد. به خصوص نوع استنددار آن‌ها، که قابلیت بسیار خوبی برای تنظیم درجه دلخواه آب است.
پیشنهاد مطالعه

معرفی برندهای چای ساز ایرانی

در برندهای ایرانی، شرکت پارس خزر محصولی قابل رقابت با چای سازهای خارجی موجود در بازار ارائه می‌کند. شرکت سام و تکنو نیز دو شرکت ایرانی دیگر هستند که چای ساز تولید می‌کنند. ولی حجم کمتری از تقاضای بازار را در اختیار دارند.

  • چای ساز پارس خزر در دونوع دم آور و استنددار تولید می‌شود.
  • هر دونوع دم آور و استند دار هم از جنس استیل و هم پلاستیک تولید می‌شود.
  • کاربران از عملکرد این دستگاه ابراز رضایت می‌کنند
  • از دیگر آپشن‌های آن، مصرف کم انرژی است که توسط ترموستات، کنترل می‌شود.
  • جنس استیل آن از نوع براق است و قوری ها از جنس چینی مرغوب است.
  • قورس چینی طعم چای را حفظ می‌کند.
  • همچنین چای ساز پارس خزر مجهز به گرم کن است که بعد از جوش آمدن دمای چای را حفظ می‌کند.
  • تنها بازخورد منفی در این دستگاه صدای زیاد آن هنگام جوش آوردن است.
راهنمای انتخاب و خرید چای ساز ایرانی
چای ساز پارس خزر از برندهای خوب سازنده چای‌ساز است که قابل رقابت با انواع چای‌سازهای خارجی است

چای سازهای خارجی خوب کدامند؟

در بازار ایران انواع برندهای لوازم خانگی خوب دنیا وجود دارد.اما ما اگر تمایل به انتخاب و خرید چای ساز از برندهای خارجی مطرح داشته باشیم. در ادامه چند برند معروف و معتبر چای ساز را بررسی می‌کنیم:

  • چای ساز بوش: محصولات بوش ساخته کشور آلمان هستند. این محصولات از کیفیت بسیار بالایی برخوردارند. و نیازهای همه جانبه مشتری در این محصولات در نظر گرفته می‌شود. این محصول در انواع مختلفی تولید می‌شود. مواد مصرفی در این برند بسیار مرغوب است و برای مدت طولانی عمر می‌کند. دستگاه‌های بوش همچنین طراحی زیبا و بی‌نظیری دارند. این دستگاه در شرکت بوش در مدل‌های متنوعی ساخته می‌شود. انواع مختلف آن شباهت‌های زیادی در طراحی و کارآیی دارند ولی تفاوتهایی را نیز می‌توان برای آن‌‍ها قائل شد.
پیشنهاد مطالعه
راهنمای انتخاب چای ساز بوش
محصولات بوش به دلیل کیفیت بالای ساخت از دیرباز طرفداران زیادی در کشور دارد.
  • چای ساز متئو: با انتخاب درست چای ساز برای همیشه خاطری راحت خواهیم داشت. چای ساز متئو یکی از بهترین چای سازهای موجود در بازار است. این دستگاه ساخت کشور آلمان است. جنس بدنه از پلاستیک مرغوب است و قوری آن از جنس پیرکس درجه یک تولید شده است. کتری این دستگاه نشانگر آب دارد و دکمه روشن کردن و گرمکن روی دسته آن قرار گرفته است.
  • چای ساز واتسون: این دستگاه نیز مانند سایر برندهای مشابه از کتری و قوری تشکیل شده است. جنس بدنه از استیل ضد زنگ و قوری از نوع پیرکس مرغوب است. حجم کتری آن 2 لیتر است و این حجم قابلیت پذیرایی از تعداد زیادی مهمان را برای ما فراهم می‌کند. توجه کنید که چای ساز واتسون، نمایشگر ندارد.

چای ساز فیلیپس: این برند متعلق به کشور هلند است. با اینکه از لحاظ کیفیت به چای ساز بوش نمی‌رسد، ولی از کیفیت خوبی برخوردار است و برای مدت طولانی کار می‌کند. حجم کتری آن 9/1 لیتر است. همچنین انتخاب و خرید این چای ساز  توجه کنید که دستگاه قابلیت گرم نگهداشتن چای را دارد.

تعمیر چای ساز با آچارباز
تعمیر چای ساز آچارباز، یکی از خدمات آنلاین و سیار نصب،سرویس و تعمیر لوازم خانگی آچارباز است. سوختگی قطعات، از کار افتادن دستگاه چای ساز، ضعیف شدن دستگاه ها،گرم نماندن چای در این دستگاهها از جمله مشکلاتی است که با ثبت سفارش در سامانه اعزام تعمیرکار آچارباز می‌توانید، آن‌ها را بررسی و رفع کنید:.
تعمیر چای ساز
لطفا به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا