×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

لوازم کوچک آشپزخانه

چرا چای ساز بعد از جوش آمدن قطع نمی شود؟

علت قطع نشدن چای ساز

چای ساز یکی از وسایل برقی‌ است، که برای تامین نوشیدنی‌های گرم همچون چای، در منازل، محیط‌های کار و … مورد استفاده قرار می‌گیرد. چای ساز دارای انواع مختلفی است و نسبت به سایر رقبای خود، از جمله: سماور و کتری، پر سرعت‎‌تر عمل می‌کند. همچنین پس از رسیدن آب به دمای مورد نظر خاموش می‌شود.

در برخی موارد ممکن است با قطع نشدن کار چای ساز، بعد از جوش آمدن آب، مواجه شوید، که در این حالت باید به فکر عیب یابی و تعمیر چای ساز باشید. در این مقاله از آچارباز شما را با چگونگی رفع این مشکل آشنا می‌کنیم پس با ما در ادامه همراه باشید.

دلایل قطع نکردن چای ساز بعد از جوش آمدن

اگر به دنبال علت قطع نکردن چای ساز بعد از جوش آمدن و همچنین راهکارهایی جهت رفع این مشکل هستید. لازم است بدانید که دلایل مختلفی باعث بروز این مشکل در چای ساز می‌شوند. از جمله این دلایل، موارد زیر را می‌توان نام برد:

  1. خرابی ترموستات
  2. بروز اختلال در برد الکترونیکی
  3. خرابی توری
  4. بروز اختلال در سنسور حرارتی

در ادامه به صورت کامل موارد گفته شده را بررسی کرده و علت بروز این مشکل را در دستگاه شما عیب یابی می‌کنیم.

تعمیر چای ساز با آچارباز
تعمیر چای ساز آچارباز، یکی از خدمات آنلاین و سیار نصب،سرویس و تعمیر لوازم خانگی آچارباز است. سوختگی قطعات، از کار افتادن دستگاه چای ساز، ضعیف شدن دستگاه ها،گرم نماندن چای در این دستگاهها از جمله مشکلاتی است که با ثبت سفارش در سامانه اعزام تعمیرکار آچارباز می‌توانید، آنها را بررسی و رفع کنید:.
تعمیر چای ساز

نقش ترموستات در قطع نکردن چای ساز

ترموستات به قطعه‌ای درون چایساز گفته می‌شود، که وظیفه کنترل دما و دستور قطع و وصل کردن برق ورودی المنت‌ها را به عهده دارد. ترموستات روی اکثر وسایل برقی‌ها، مثل: کولر گازی، جاروبرقی، اتو، یخچال، ماشین ظرفشویی و … تعبیه شده است و زمانی که دمای دستگاه بیشتر از مقدار تنظیم شده آن باشد باعث قطع شدن اتصال برق دستگاه خواهد شد.

عملکرد ترموستات روی چای ساز اینگونه است که پس از جوش آمدن آب، جهت جلوگیری از آسیب دیدن دستگاه و تبخیر شدن آب، برق ورودی به المنت دستگاه قطع می‌شود و باعث خاموش شدن دستگاه خواهد شد. در صورت خرابی ترموستات، دستگاه شما این عملکرد را ندارد و باعث قطع نکردن چای ساز بعد از جوش آمدن آب، خواهد شد.

  • علت خرابی ترموستات استفاده طولانی مدت از آن یا نوسانات برق است.
ترموستات چای ساز
به کمک ترموستات، چای ساز پس از جوش آمدن به صورت اتوماتیک خاموش خواهد شد.

پس از خرابی ترموستات به صورت کلی ممکن است، ترموستات اجازه ورود برق به دستگاه را ندهد یا اینکه دستگاه به صورت یکسره کار کند و المنت قطع نشود.

  • جهت رفع مشکل قطع نکردن چای ساز بعد از جوش آمدن، باید ترموستات را تعویض کنید.

اشکال در برد الکترونیکی از دلایل قطع نشدن چای ساز

یکی از اصلی‌ترین قطعات چای‌ساز برد الکترونیکی است که در چای سازهای جدید تعبیه شده است. وظیفه برد الکترونیکی این است که تمامی دستورات عملیات چای ساز به وسیله آن صادر می‌شود. درصورتی‌که برد دچار اختلال شود، ممکن است دستگاه را به صورت کلی از کار بیندازد یا اینکه باعث قطع نکردن چای ساز بعد از جوش آمدن آب شود.

  • علت خرابی برد الکترونیکی رسیدن رطوبت به آن یا نوسانات برق است.

پیشنهاد مطالعه

برد الکترونیکی چای ساز
در عکس بالا برد الکترونیکی را مشاهده می‌کنید که در اثر تغییر ولتاژ دچار سوختگی شده است.

برد الکترونیکی یکی از پیچیده‌ترین قطعات در همه وسایل برقی‌ها است، که بهتر است عیب یابی آن به واسطه نیروهای کاربلد انجام شود.

  • البته جهت رفع مشکل برد الکترونیکی هم می‌توانید به کمک یک آمپرمتر، اتصالات آن را بررسی کنید. در صورتی‌که مشکل از سیم کشی آن بود، سیم را تعویض کنید. اما اگر برد به صورت کامل سوخته باشد برد باید تعویض شود.

خرابی سنسور حرارتی از علت‌های قطع نکردن چای ساز

از دیگر دلایل قطع نکردن چای ساز بعد از جوش آمدن، خرابی سنسور حرارتی چای ساز است. سنسور حرارتی، وظیفه اندازه گیری دمای آب درون چای ساز را به عهده دارد. یعنی زمانی که آب به درجه جوش می‌رسد، سنسور حرارتی دستور خاموش شدن المنت‌ها را می‌دهد. در صورت خرابی سنسور حرارت، چای ساز توانایی تشخص دمای آب را ندارد و باعث قطع نکردن چای ساز بعد از جوش آمدن آب خواهد شد.

سنسور حرارتی
سنسور حرارتی و ترموستات عملکردی شبیه به یکدیگر دارند.
  • امکان تعمیر سنسور حرارتی وجود ندارد و برای تعمیر چای ساز در این حالت باید سنسور حرارتی به صورت کلی تعویض شود.

نقش توری در قطع نشدن چای ساز

یکی از دلایل قطع نکردن چای ساز بعد از جوش آمدن آب، خرابی توری چایساز است. وظیفه توری در چای ساز، جلوگیری از خارج شدن املاح معدنی موجود در آب و جلوگیری از خروج بخار آب از محفظه و کتری آب جوش است.

توری باعث می‌شود که بخار از کتری خارج نشود، در این حالت با جمع شدن بخار درون کتری، ترموستات متوجه جوش آمدن آب خواهد شد و دستور قطع شدن برق المنت را صادر می‌کند.

  • در صورت بروز هرگونه مشکل در توری چایساز، بخار از کتری خارج شده و باعث می‌شود که ترموستات تجمع بخار را احساس نکند و باعث قطع نکردن چای ساز بعد از جوش آمدن آب شود.

از دیگر دلایل قطع نکردن چای ساز بعد از جوش آمدن، خرابی سنسور حرارتی چای ساز است.

توری چای ساز
آچارباز مرکز تخصصی عیب یابی و تعمیر چای ساز در استان تهران است.

جهت رفع مشکل قطع نکردن چای ساز بعد از جوش آمدن آب، باید توری را بررسی کنید:

  • اگر توری از محفظه خود خارج شده بود، آن را در محل مناسب خود قرار دهید.
  • در صورتی‌که در اثر ضربه یا هرچیز دیگر آسیب دیده بود، آن را تعویض کنید.

در این مطلب آچارباز سعی کردیم کلیه نکات قطع نکردن چای ساز بعد از جوش آمدن آب را بیان کنیم. چانچه با مطالعه نکات اعلام شده نتوانستید مشکل را برطرف کنید می‌توانید درخواست خود را در قسمت تعمیر چای ساز ثبت کنید و از کارشناسان آچارباز کمک بگیرید.

تعمیر چای ساز با آچارباز
تعمیر چای ساز آچارباز، یکی از خدمات آنلاین و سیار نصب،سرویس و تعمیر لوازم خانگی آچارباز است. سوختگی قطعات، از کار افتادن دستگاه چای ساز، ضعیف شدن دستگاه ها،گرم نماندن چای در این دستگاهها از جمله مشکلاتی است که با ثبت سفارش در سامانه اعزام تعمیرکار آچارباز می‌توانید، آنها را بررسی و رفع کنید:.
تعمیر چای ساز

لطفا به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا