×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

پرینتر

صفر تا ۱۰۰ اتصال پرینتر به لپ تاپ

صفر تا ۱۰۰ اتصال پرینتر به لپ تاپ

اگر شما هم به دنبال راهی سریع و بدون دردسر، برای اتصال پرینتر به لپ تاپ هستید باید به پیش نیازهای لازم برای انجام این پروسه توجه کنید. اگر می‌بینید که لپ تاپ نمی‌تواند دستگاه را شناسایی کند، بهتر است ابتدا درگاه لپ تاپ و پورت usb آن را چک کنید. گاهی اوقات این شل شدن پورت، گرفتگی یا حتی شکستگی برخی از قطعات آن است که، مانع از ارتباط دستگاه جانبی به لپ تاپ می‌شود. در برخی موارد می‌توان با راه اندازی مجدد دستگاه، تعویض کابل و یا حتی استفاده از پورت‌های دیگر این مشکل را به طور موقت برطرف کرد. اما برای رفع ایرادات جدی‌تر که می‌تواند باعث کندی یا مختل شدن روند کار شود، باید برای تعمیر لپ تاپ اقدام کنید. چنانچه بعد از تعمیر هم پرینتر یا لپ تاپ شما ایراد دارد و میخواهید دستگاه جدید خریداری کنید میتوانید از کارشناسان فالنیک قیمت پرینتر یا لپ تاپ را بپرسید و درباره ویژگیهای دستگاه از آنها مشاوره بگیرید.

[post_links]

اتصال پرینتر به لپ تاپ در سیستم عامل ویندوز 

در ابتدای مقاله به این موضوع اشاره کردیم که، برای اتصال هرگونه دستگاه جانبی به لپ تاپ باید پورت usb را در نظر بگیرید. این شامل اتصال پرینتر به لپ تاپ، در سیستم عامل ویندوز نیز می‌شود. به پورت usb نگاه کنید، اکثر مدل‌های لپ تاپ از پورت usb معمولی برای اتصال چاپگر استفاده می‌کنند؛ اما برخی از آن‌ها از درگاه و پورت مخصوص پرینتر برخوردار هستند.

  1. در ابتدا از میزان کارتریج گزارش گرفته و به مقدار کافی درون سینی پرینتر کاغذ قرار دهید.
  2. چاپگر را به برق متصل کرده و سپس آن را خاموش کنید.
  3. حالا باید کابل usb را به چاپگر و سپس لپ تاپ خود متصل کنید.
  4. اکنون چاپگر را روشن کنید، در این مرحله چون از usb مخصوص دستگاه استفاده می‌کنید ویندوز فورا پرینتر را تشخیص داده و بعد از شناسایی مراحل راه اندازی را انجام می‌دهد.
  5. روی منو Start کلیک کنید و سپس روی گزینه Settings  بزنید. در این پنجره به دنبال دکمه Devices باشید.
  6. بعد از وارد شدن به منو devices می‌توانید گزینه Add a printer or scanner را مشاهده کنید، روی آن بزنید.
  7. اگر ویندوز شما بعد از اتصال پرینتر به لپ تاپ آن را تشخیص داده باشد، می‌توانید نام پرینتر مورد نظر را مشاهده کنید. باید روی نام چاپگر کلیک کرده و تنظیمات مورد نظر را اعمال کنید تا نصب به پایان برسد.
  8. اما اگر ویندوز چاپگر متصل به لپ تاپ را پیدا نکرد، در همین پنجره روی گزینه The printer that I want isn’t listed بزنید.
  9. در این مرحله راهنمای ویندوز به شما کمک می‌کند که، چاپگر مورد نظر خود را پیدا کنید. راهنما چاپگر‌های موجود را جست و جو و حتی درایور آن‌ها را بارگیری می‌کند.
آموزش اتصال پرینتر به لپ تاپ
اتصال پرینتر به لپ تاپ در سیستم عامل ویندوز 
برای تعمیر لپ تاپ از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید

اتصال پرینتر به لپ تاپ مک با کابل usb

چاپگر‌هایی که قابلیت شبکه ندارند، تنها از طریق usb و سایر اتصالات کابلی می‌توانند به لپ تاپ متصل شوند. برخی از پرینتر‌ها نیز، گرچه از قابلیت بی سیم برخوردار هستند اما باز هم برای اتصال به لپ تاپ به کابل نیاز دارند. در ادامه مقاله به شما نحوه اتصال پرینتر به لپ تاپ مک با کابل usb را خواهیم گفت.

  • Usbچاپگر خود را به لپ تاپ مک خود وصل کنید. در این مرحله مک به طور خودکار چاپگر‌های متصل با کمک usb را، شناسایی کرده و نرم افزار مورد نیاز را بارگیری می‌کند. اما اگر در همین مرحله با مشکل مواجه شده و دستگاه شناسایی نشد، باید از روش‌های زیر استفاده کنید.
  • روی نماد apple کلیک کنید.
  • سپس به قسمت System Preferences بروید.
  • می‌توانید گزینه Printers and Scanners را مشاهده کنید، در لپ تاپ‌های قدیمی مک این گزینه به صورت Print & Scan نمایش داده می‌شود.
  • اکنون می‌توانید لیست چاپگر‌ها را مشاهده کنید، روی گزینه + بزنید. در این قسمت می‌توانید نام پرینتر متصل با usb را مشاهده کنید. با کلیک روی آن شما می‌توانید نام چاپگر مورد نظر را در بخش Print & Scan مشاهده کنید.

پیشنهاد مطالعه

 اتصال پرینتر به لپ تاپ به شکل وایرلس

مراحل اتصال پرینتر به لپ تاپ به شکل وایرلس، بسته به کمپانی سازنده هر دستگاه می‌تواند کمی متفاوت باشد. این نکته را هم در نظر بگیرید که، پرینتر‌های جدید به سرعت شبکه را شناسایی کرده و نصب خودکار را آغاز می‌کنند.

  1. برای وارد شدن به بخش تنظیمات بی سیم، باید از صفحه lcd چاپگر استفاده کنید. به عنوان مثال در چاپگر اپسون باید از طریق صفحه نمایش وارد بخش Setup شده و گزینه Wireless LAN Settings را انتخاب کنید.
  2. در این مرحله باید شبکه وای فای خود را انتخاب کنید. در این قسمت باید SSID را به عنوان شبکه خانگی خود بزنید.
  3. حالا رمز عبور شبکه خود را وارد کنید. در برخی موارد ممکن است برای نصب نرم افزار لازم باشد که، از طریق کابل usb پرینتر خود را به طور موقت به لپ تاپ وصل کنید. اما در غیر این صورت تنها باید پرینتر خود را در بخش Printers & scanners اد کنید.
آموزش اتصال پرینتر به لپ تاپ
اتصال پرینتر به لپ تاپ به شکل وایرلس

اتصال پرینتر به لپ تاپ از طریق تلفن هوشمند

باید این نکته را هم در نظر گرفت که، استفاده از لپ تاپ و کامپیوتر تنها راه پرینت گرفتن از مقالات و عکس‌ها نیست و شما می‌توانید با استفاده از گوشی هوشمند نیز، تصاویر و مدارک خود را چاپ کنید. در اغلب موارد کاربران با استفاده از کابل usb، گوشی را به رایانه متصل و سپس با انتقال فایل به سیستم پروسه پرینت را آغاز می‌کنند.

اما چند راه ساده نیز برای انجام این پروسه و اتصال پرینتر به لپ تاپ از طریق تلفن های هوشمند وجود دارد که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم.

از کابل otg استفاده کنید!

شاید ساده‌ترین راه برای اتصال مستقیم گوشی با چاپگر، استفاده از کابل otg باشد. با استفاده از این کابل نیازی به لپ تاپ ندارید، فقط باید برنامه printshare را روی گوشی خود نصب کنید.

بعد از دانلود و نصب این برنامه به بخش تنظیمات گوشی بروید و عبارت printing را جست و جو کنید. با انجام این کار به تمامی پرینتر‌های نصب شده روی گوشی دسترسی خواهید داشت. شما می‌توانید در این لیست نام برنامه printshare را نیز مشاهده کنید. با فعال کردن این برنامه در لیست، printshare پرینرت پیشفرض گوشی اندروید شما خواهد شد. حالا باید کابل otg را برداشته و به یک سر آن کابل usb  و به سر دیگر آن را به گوشی متصل کنید.

پیشنهاد مطالعه

google cloud print را امتحان کنید

یک روش ساده‌تر استفاده از برنامه برنامه google cloud print است، که به شما امکان می‌دهد با استفاده از سرویس ابری ساده و سریع از اسناد خود پرینت بگیرید. با استفاده از این برنامه تنها با داشتن یک اکانت گوگل، قادر خواهید بود اسناد و فایل‌ها را به صورت ابری از طریق گوشی به پرینتر بفرستید.

البته برای هر برند شناخته شده پرینتر، یک نرم افزار مخصوص برای پرینت از طریق گوشی وجود دارد. به عنوان مثال اگر از پرینتر hp استفاده می‌کنید، باید نرم افزار HP Smart را نیز دانلود کنید. برای پرینتر کانن، برنامه Canon Print Service موثر خواهد بود.

اتصال پرینتر به لپ تاپ با گوشی
اتصال پرینتر به لپ تاپ از طریق تلفن های هوشمند

دلایلی که ممکن است پرینتر به لپ تاپ وصل نشود

گاهی اوقات هیچ راهی برای اتصال بدون دردسر پرینتر به لپ تاپ وجود ندارد. در ادامه قصد داریم به دلایلی که ممکن است پرینتر به لپ تاپ وصل نشود بپردازیم و ترفند‌هایی را برای رفع این مشکل بگوئیم.

  1. اگر مشکلی در کارکرد پرینتر و لپ تاپ نمی‌بینید، شاید بهتر باشد به سراغ اتصالات پرینتر رفته و آن‌ها را بررسی کنید. به عنوان مثال کابل usb و پورت چاپگر و لپ تاپ را چک کنید و ببینید که قطعی دارند یا نه؟
  2. در اغلب موارد بسیاری از مشکلات نرم افزاری مربوط به پرینتر، به درایور آن بر می‌گردد. درایور پرینتر را آپدیت کنید، می‌توانید برای گرفتن آخرین نسخه درایور به سایت اصلی کمپانی سازنده پرینتر مراجعه کنید. البته گاهی نیز حتی آپدیت کردن درایور هم، می‌تواند برای پرینتر دردسر ساز باشد. زیرا این امکان وجود دارد که با بروز شدن درایور، پرینتر نتواند برنامه را شناسایی کرده و offline شود.
  3. در اکثر اوقات بسیاری از مشکلاتی که هنگام اتصال پرینتر به لپ تاپ رخ می‌دهند، با راه اندازی مجدد دستگاه و سیستم به طور کامل برطرف می‌شوند. پس ابتدا شانس خود را، با ریستارت پرینتر و لپ تاپ امتحان کنید اما اگر دوباره با همین مشکل مواجه شدید بهتر است برای تعمیر پرینتر اقدام کنید.

پیشنهاد مطالعه

تست پرینتر پس از اتصال به لپ تاپ یا گوشی

بعد از اتصال درست پرینتر به لپ تاپ یا گوشی، باید دستگاه را تست کنید. سندی که می‌خواهید چاپ کنید را انتخاب و باز کنید و سپس روی آیکون پرینتر بزنید، یا دکمه‌های ctrl+p را فشار دهید. 

اگر تمام مراحل اتصال پرینتر به لپ تاپ، به درستی صورت گرفته باشد پروسه پرینت نیز کامل انجام خواهد شد. اما در مواردی کاربران بعد از تست پرینتر پس از اتصال به لپ تاپ یا گوشی، از کاهش کیفیت پرینت شکایت می‌کنند و گمان می‌کنند که اتصال به درستی صورت نگرفته است.

اما این یک تصور اشتباه است، کاهش کیفیت پرینت در اغلب موارد به کارتریج مربوط می‌شود. اگر کارتریج رو به اتمام باشد، اسناد پرینت شده اغلب کمرنگ چاپ خواهند شد. گاهی نیز حتی با وجود شارژ کارتریج، به دلیل پایین بودن کیفیت تونر یا جوهر به کار رفته، فایل پرینت شده بی کیفیت و محو چاپ می‌شود. برای جلوگیری از چنین مشکلاتی باید، پروسه شارژ کارتریج را به افراد ماهر و مراکز معتبر بسپارید. زیرا شارژ غیر حرفه‌ای، علاوه بر اینکه کیفیت پرینت را پایین می‌آورد می‌تواند در طولانی مدت باعث خرابی قطعات پرینتر شود.

تعمیر پرینتر در محل با آچارباز
سرویس و تعمیر پرینتر در محل آچارباز شامل ارائه انواع خدمات تخصصی نصب، سرویس و تعمیر انواع پرینترهای لیزری و جوهری می‌شود. در هر ساعتی از روز که نیاز به تعمیر چاپگرتان دارید، در هر محله از تهران که باشید، می‌توانید با قیمت مناسب، از خدمات آچارباز بهره مند شوید.
درخواست تعمیر پرینتر
4/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا