×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

پرینتر

روش اتصال گوشی موبایل به پرینتر

اتصال گوشی موبایل به پرینتر

یادداشت ویراستار: این مطلب در بهمن 99 توسط کارشناسان پرینتر و ماشین‌های اداری فالنیک، بررسی و تایید شده است.

ما فایل‌ها، اسناد‌ و تصاویر زیادی را درون گوشی‌های هوشمند خود نگه می‌داریم، گاهی اوقات نیاز داریم یکی از این اسناد را چاپ کرده نزد خود نگه داریم اتصال گوشی به پرینتر این امکان را برای ما فراهم می‌کند تا به آسانی بتوانیم مدارک مورد نیاز خود را چاپ کنیم.

امروزه تلفن‌های هوشمند این امکان را برای شما فراهم می‌کنند تا فایل‌ها و اسناد درون گوشی خود را به راحتی چاپ کنید. از جزوه دانشگاه گرفته تا عکسی خاطره انگیز از سفری به یاد ماندنی، همه و همه با اتصال گوشی موبایل به پرینتر امکان‌پذیر است. در ادامه این مقاله راهکار‌هایی درباره نحوه اتصال گوشی به پرینتر به شما خواهیم گفت. چنانچه پرینتر شما ایرادی دارد و نیازی به رفع مشکل یا تعمیر پرینتر دارید می‌توانید سفارش‌تان را در این صفحه ثبت کنید یا با شماره 02154591616 تماس بگیرید.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

اتصال مستقیم گوشی به چاپگر

بیشتر اوقات، برای چاپ فایل درون گوشی خود، آن را به کمک یک کابل USB به رایانه متصل کرده و اطلاعات آن را به سیستم منتقل می‌کنیم و  فرایند چاپ را انجام می‌دهیم.

عده‌ای فکر می‌کنند اتصال مستقیم گوشی به پرینتر غیر ممکن است، زیرا برای هر گوشی نرم افزار و برنامه مخصوص چاپ شرکت سازنده پرینتر وجود ندارد. در ادامه این مقاله شما را با چند روش اتصال مستقیم گوشی به چاپگر بدون نیاز به برنامه مخصوص چاپ آشنا خواهیم کرد که بتوانید به راحتی از گوشی خود به عنوان پرینتر استفاده کنید.

تعمیر پرینتر در محل
برای تعمیر پرینتر از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید

پرینت گرفتن با موبایل امکان پذیر است؟

iOS داشته باشید یا Android فرق نمی‌کند تا زمانیکه به WiFi متصل باشید، هر دو بدون نیاز به برنامه مخصوصی برای چاپ، اسناد شما را به چاپگر ارسال کرده و پروسه چاپ را انجام می‌دهند. پرینت گرفتن با موبایل کار سختی نیست. اگر آیفون دارید با کلیک بر روی گزینه Share Button on Documents می‌توانید به راحتی اسناد خود را چاپ کنید. بیشتر گوشی‌های اندروید قابلیت چاپ اسناد را دارند، اما اگر در تنظیمات دستگاه شما قابلیت پرینت گرفتن با موبایل وجود ندارد، باید برنامه Google Cloud Print را دانلود کرده و از آن استفاده کنید.

اتصال گوشی موبایل به پرینتر

راهنمای مرحله به مرحله پرینت گرفتن با موبایل

در بیشتر گوشی‌های اندروید برنامه Google Cloud Print از پیش نصب شده است، اما اگر در دستگاه خود آن را نمی‌بینید خودتان نیز می‌توانید آن را دانلود کنید.

بعد از نصب برنامه Google Cloud Print باید پرینتر سازگار با این برنامه را به شبکه اینترنت مشترک با دستگاه مبدا (موبایل) متصل کنید. این نکته را به یاد داشته باشید که پرینتر‌های قدیمی قابلیت پشتیبانی از نرم افزار‌ Google Cloud Print را ندارند و پرینتر‌های مدرن و به روز از این قابلیت پشتیبانی خواهند کرد.

  1. مرورگر کروم را باز کرده و وارد اکانت خود شوید پرینتر را نیز روشن کنید.
  2. به Settings رفته و گزینه Printing to add a printer را پیدا کنید.
  3. پس از انتخاب این گزینه برنامه Google Cloud Print را باز کرده و به سه نقطه موجود در گوشه سمت راست ضربه بزنید تا گزینه چاپ را انتخاب کنید.
اتصال گوشی موبایل به پرینتر
اتصال گوشی موبایل به پرینتر

بهترین برنامه برای اتصال گوشی به پرینتر

برنامه‌های زیادی برای اتصال گوشی به پرینتر وجود دارد که می‌تواند نیاز‌های چاپی ما را برطرف کند اما برنامهGoogle Cloud Print مطمئن‌ترین و بهترین راه است، این برنامه که توسط خود اندروید به شما توصیه می‌‎‌شود، امکان چاپ راحت و بدون دردسر هر فایلی را از گوشی موبایل به شما می‌دهد. البته ممکن است کمپانی سازنده پرینتری که از آن استفاده می‌کنید برنامه‌ای خاص برای پرینتر ساخته باشد، مانند پرینتر‌های HP که شما می‌توانید برنامه مخصوص آن را از Google Play دانلود کنید.

اتصال گوشی موبایل به پرینتر

راه دیگری هم برای اتصال گوشی به پرینتر وجود دارد؟

سیستم عامل اندروید فقط محدود به برنامه Google Cloud Print نیست و راه‌های دیگری نیز برای اتصال گوشی به پرینتر وجود دارد، یکی از این راه‌ها برنامه PrinterShare است که توسط Mobile Dynamix ارائه می‌شود.

برنامه PrinterShare پروسه پیچیده انتقال فایل‌ها به رایانه را آسان کرده و شما به راحتی می‌توانید با همین اپلیکیشن فایل‌ها را از روی گوشی به پرینتر منتقل کنید بدون اینکه مجبور باشید ابتدا سند‌ها را به رایانه ریخته و از روی آن چاپ کنید.

اپلیکیشن PrinterShare که به آن PrinterAnywhere نیز می‌گویند هم از پرینتر‌های بی سیم (بلوتوث یا وای فای) و هم از پرینتر‌های سیمی پشتیبانی می‌کند.

تعمیر پرینتر در محل

اگر پرینتر بی سیم دارید کافیست برنامه PrinterShare را نصب کرده به جستوجوی آن رفته و پرینتر مورد نظرتان را پیدا کرده و به آسانی فایل مورد نظرتان را چاپ کنید. اما اگر پرینتر شما عادی و سیمی است بعد از نصب این نرم افزار باید کلاینت ویندوزی یا کابل OTG آن را نیز دانلود کرده و در رایانه نصب کنید تا برنامه PrinterShare بتواند رایانه را شناسایی کند و از طریق آن با پرینتر ارتباط بگیرد.

اتصال گوشی موبایل به پرینتر
تعمیر پرینتر در محل با آچارباز
سرویس و تعمیر پرینتر در محل آچارباز شامل ارائه انواع خدمات تخصصی نصب، سرویس و تعمیر انواع پرینترهای لیزری و جوهری می‌شود. در هر ساعتی از روز که نیاز به تعمیر چاپگرتان دارید، در هر محله از تهران که باشید، می‌توانید با قیمت مناسب، از خدمات آچارباز بهره مند شوید.
تعمیر پرینتر

چگونه از PrinterShare استفاده کنیم؟

  • با استفاده از رایانه یا mac برنامه PrinterShare را دانلود کنید، تلفن اندروید خود را به رایانه متصل کرده و برنامه PrinterShare که روی سیستمتان نصب کرده‌اید را باز کنید. در برنامه، نام چاپگرتان را انتخاب کنید تا بتوانید بین آن و تلفن خود ارتباط ایجاد کنید.
  • حالا باید برنامه PrinterShare را در گوشی خود نصب کنید، اما قبل از آن اطمینان حاصل کنید که رایانه و wifi و پرینتر روشن هستند.
  • حالا برنامه را اجرا کرده و فایل مورد نظرتان را انتخاب کنید، تصاویر، صفحات وب، پیام‌ها و یا پرونده‌های pdf اقلامی هستند که به راحتی می‌توانید آن‌ها را با برنامه PrinterShare چاپ کنید.
  • وقتی فایل خود را انتخاب کردید، PrinterShare تنظیمات چاپ را از شما می‌پرسد، به عنوان مثال: اگر فایل شما چندین صفحه دارد می‌توانید صفحات مورد نظر خود را از بین آنها انتخاب کرده و بر روی دکمه بزرگ چاپ کلیک کنید.
اتصال گوشی موبایل به پرینتر

نحوه اتصال آیفون به چاپگر

با برنامه AirPrint به راحتی با ایفون یا آیپد پرینت بگیرید، برای اینکار ابتدا باید پرینتری سازگار با AirPrint داشته باشید.

اطمینان حاصل کنید که تلفن و پرینتر شما هر دو در شبکه WiFi قرار دارند. سپس برنامه‌ای که قصد چاپ آن را دارید را باز کرده و گزینهShare  یاPrint  را از روی منو پیدا کرده و روی آن بزنید. با استفاده از این برنامه شما به راحتی می‌توانید چاپگر مورد نظر خود را شناسایی کرده و انتخاب کنید و به راحتی اسناد و فایل مورد نظر خود را چاپ کنید.

پیشنهاد مطالعه

اتصال مستقیم گوشی آیفون به چاپگر اچ پی

هرکدام از پرینتر‌های HP نرم افزار‌های تخصصی دارند که به شما این امکان را می‌دهند تا دستگاه تلفن خود را بدون هیچ زحمتی به پرینتر متصل کنید. در ادامه این مطلب به شما پروسه اتصال مستقیم گوشی به چاپگر اچ پی را آموزش می‌دهیم.

برای این کار ابتدا دستگاه خود را از میان ویندوز، اندروید و آیفون انتخاب کنید، سپس دستگاه خود را به شبکه بی سیم پرینتر خود متصل کنید. اگر به این گزینه دسترسی ندارید بعضی از مدل‌های چاپگر hp دارای گزینهWireless Direct printing هستند که دستگاه شما را با استفاده از WiFi به طور مستقیم به پرینتر متصل می‌کنند. با استفاده از نرم افزارهای مخصصو پرینتر hp دیگر نیازی به استفاده از AirPrint نیست، کافیست پس از اتصال دستگاه مبدا با پرینتر صفحه یا محتوایی که می‌خواهید چاپ کنید را انتخاب کرده و روی دکمه Share ضربه بزنید سپس Print را انتخاب کرده و فایل مورد نظرتان را چاپ کنید.

تعمیر پرینتر در محل

اتصال مستقیم گوشی اندروید به چاپگر HP

با انجام این چند مرحله گوشی اندروید خود را به آسانی به چاپگر اچ پی متصل کنید، فقط کافیست بهGoogle Play Store رفته و برنامه HP Print Service را نصب کنید و بعد از نصب آن را روشن کنید. فایل مورد نظرتان را انتخاب کرده و از روی منوی موجود در سمت راست گزینه چاپ را انتخاب کنید، چاپگر خود را از لیست چاپگر‌های شبکه انتخاب کرده و سپس فرایند چاپ را انجام دهید.

پیشنهاد مطالعه
اتصال گوشی موبایل به پرینتر

اتصال گوشی به چاپگر Canon

ابتدا دستگاه خود را به شبکه متصل کنید، به iTunes یا Google Play رفته و برنامه پرینتر Canon را انتخاب کرده و نصب کنید.

سند یا تصویری که می‌خواهید برای چاپ به پرینتر خود ارسال کنید را انتخاب کرده و گزینه چاپ را بزنید. با انتخاب این گزینه پیش نمایش چاپ برای شما باز خواهد شد و طیف وسیعی از گزینه‌های پیکربندی را برای مرتب‌سازی چاپ به شما نشان خواهد داد.

در بخش پیش نمایش چاپ برنامه The Canon Mobile چاپگر را انتخاب کرده، این گزینه باعث می‌شود لیستی از چاپگر‌های متصل به شبکه برای شما باز شود. اگر نام پرینتر خود را نمی‌بینید، کافیست آن را به صورت دستی جست‌وجو کنید. بعد از پیدا کردن پرینتر خود روی گزینه چاپ ضربه بزنید.

اگر هنوز موفق به اتصال گوشی به پرینتر نشده‌اید و تنظیمات پرینتر تغییر کرده است، می‌توانید با مراجعه به سایت آچارباز درخواست خود برای تعمیر پرینتر را ثبت کنید. پشتیبانان آچارباز به سرعت با شما تماس خواهند گرفت و بهترین تعمیرکاران تهران را برای شما خواهند فرستاد. علاوه بر سرویس و تعمیر پرینتر، شما می‌توانید برای شارژ کارتریج در محل نیز، روی آچارباز حساب کنید.

تعمیر و شارژ کارتریج در محل با آچارباز
سرویس خدمات شارژ کارتریج در محل شامل ارائه تمامی خدمات شارژ کارتریج و تعمیر انواع کاتریج‌ های لیزری مشکی و رنگی می‌شود که با بهترین تعرفه و قیمت در محل مشتری ارائه می‌شود. کارتریج شما را با هر برندی که باشد، استاندارد شارژ خواهیم کرد.
شارژ کارتریج
5/5 - (5 امتیاز)

نوشته های مشابه

‫23 دیدگاه ها

  1. سلام من پیرینتر epson l1250 دارم و سوالم اینه ک آیا من میتونم به اندازه های دلخواهم پیرینت بگیرم؟من نمیتونم وقتی وارد برنامه میشم اندازه های مورد نظرمو تعریف کنم

  2. سلام پرینتر من HP P1102 است آیا قابلیت پرنت با بلوتوث داره؟

  3. سلام لطفا میشه منو راهنمایی کنید برای خریدن پرینتر
    چه پرینتری بگیرم که به تلفن همراهم که اندرویده وصل شود؟

    1. باسلام
      نرگس عزیز، اغلب پرینترهایی که قابلیت اتصال به وای فای دارند، می‌توانند به گوشی اندرویدی شما متصل شوند. پرینترهای اچ پی در مدل‌ها درایروایرلس می‌توانند موردهای مناسبی باشند. همچنین مطالعه مقاله «راهنمای خرید پرینترهای خانگی» نیز به شما کمک میکند.

  4. سلام. چرا من وقتی با موبایل پرینت میگیرم نصف صفحه چاپ میشه. پرینتر کنن هست و با کابل otg وصل میشم پریوتر هم میشناسه.

    1. باسلام
      رضای عزیز، برای رفع مشکل برنامه پرینت موبایل و درایور پرینتر خود را آپدیت کنید. اگر مشکل رفع نشد، صحت کارتریج باید بررسی شود. برای رفع مشکل کاتریج خود می‌توانید با شماره ۰۲۱۵۴۵۹۱۶۱۶تماس حاصل کنید.

  5. سلام من یک دستگاه شارپ مدلMX-M260دارم امکآن چاپ از طریق موبایل داره یانه ممنون

  6. سلام من دستگاه HP laser jet2035 دارم اما یا من بلد نیستم یا اصلا وصل نمیشه بنده با USB سعی میکنم متصلش کنم اگه این طوری میشه بگید اگه نه با چه روشی این گوشی رو متصل کنم به پرینتر با تشکر

    1. درود بر شما
      امیررضا عزیز، باید گوشی otg ساپورت کنید و با نرم افزار Printershare تست کنید.
      موفق باشید

  7. سلام گوشی من اندروید هست تمام کارها رو برای اتصال گوشی به پرینتر hpانجام دادم اما بازم گوشیم پرینتر رو شناسایی نمیکنه

    1. درود بر شما
      فرانک عزیز، وی پی ان باید خاموش باشد
      نرم افزار Mopria جهت پرینت نصب شود
      موفق باشید

  8. سلام
    من پرینتر hp mfp m26nw دارم اصولا این پرینتر به گوشی آیفون وصل میشه یا نه؟
    اگه وصل میشه لطفا راهنمایی کنید

    1. درود بر شما
      سیاوش عزیز
      پریتر نام برده از قابلیت شبکه بی سیم پشتیبانی می کند. شما می‌توانید با دانلود نرم افزار hp eprint از app itunes در هر کجا که باشید اسنادی که روی گوشی خود دارید را، بدون هیچ کابل به پرینتر اچ پی فرستاده و آن را چاپ کنید.
      موفق باشید

  9. سلام أیا پرینتر canon lbp6030 با کابل otg موبایل قابلیت پرینت گرفتن دارد

    1. درود بر شما
      برای اتصال گوشی به پرینتر باید از طریق وای فای و یا نرم افزار‌های eprint اقدام کنید
      موفق باشید

  10. با عرض سلام و ادب
    یک دستگاه پرینتر HP Laser Jet Pro MFP M127fs دارم که از طریق کابل USB به روتر متصل کردم و از لپ تاب به صورت بی سیم پرینت می گیرم. می خواهم بدانم از طریق گوشی موبایل هم امکان آن وجود دارد یا خیر؟ لطفا راهنمایی بفرمائید.
    باتشکر

  11. سلام چاپگر ودستگاه کپی سامسونگ مدل scx-4521Fدارم میخوام از طریق گوشی وبلوتز برنامه های گوشی مطالب را چاپ بگیرم ایا موفق میشوم . راهنمایی فرمایید ممنون میشوم

  12. سلام ببخشید با گوشی و کابل otg میشه به چاپگر سامسونگ مدل scx 3400 وصل شد و چاپ گرفت

    1. با سلام
      برای اتصال گوشی به پرینتر، باید از طریق وای فای و یا طریق نرم افزارهای ePrint اقدام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا