×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

گرمایش و سرمایش

راههای جلوگیری از ورود گرما در تابستان و خنک ماندن خانه

خنک نگه داشتن خانه در تابستان

برای شما هم قطعا این اتفاق رخ داده که در یک روز گرم تابستان ناگهان کولر آبی یا گازی خانه خراب شود. از آن بدتر اینکه پنکه‌ای نیز در دسترس‌تان نباشد و یا پنکه خانه نیز خراب باشد. در این شرایط، هوای منزل حسابی گرم و طاقت‌فرسا خواهد بود و خنک نگه داشتن خانه در تابستان کار ساده‌ای نیست. آچارباز قصد دارد در این مواقع به کمک شما بیاید.

مقاله «تمام ترفندهای خنک نگه داشتن خانه در تابستان» شما را برای شرایطی این چنینی آماده کرده و تمام راهکارهای خنک نگه داشتن خانه در تابستان را با شما در میان می‌گذارد. با ما همراه باشید تا ببینیم چگونه از ورود گرما در تابستان جلوگیری کنیم و یا چگونه باد پنکه را سرد کنیم و هزاران راهکار دیگر برای خنک نگه داشتن خانه در تابستان که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

راههای جلوگیری از ورود گرما در تابستان و خنک ماندن خانه

با شروع فصل گرما، سرویس و تعمیر و حتی بساط خرید کولری آبی و یا گازی برپا می‌شود. در واقع سریع‌ترین راه برای خنک نگه داشتن خانه در تابستان استفاده از دستگاه‌های تهویه است. اما استفاده مدام از آنها سوای اینکه هزینه بالایی دارد، به دلیل انتشار ترکیبات کلرینه و مسئله نازک شدن لایه ازن یک روش مناسب برای دوستداران محیط زیست نیست.
برای اینکه کمتر از سیستم‌های سرمایشی استفاده کنیم و در عین حال خانه‌ای با دمای مطبوع و خنک داشته باشیم در ابتدا باید راه‌های ورود گرما به خانه را بررسی کنیم و بدانیم که در صورت خرابی این سیستم‌ها، چگونه از خدمات فنی سرمایش و گرمایش استفاده کنیم.
راه‌های ورود گرما به خانه عبارتند از:

  • تابش گرمای خورشید از طریق پنجره‌ها و سقف

    بهتر است راه‌های ورود گرما به داخل خانه را ببندیم.

  • منابع حرارتی و وسایل گرمایی داخل خانه همچون اجاق گاز و فرهای برقی

    در ساعات گرم روز، کمتر اجاق گاز را روشن بگذارید و از غذاهایی که کمتر نیاز به پخت و پز دارند، استفاده کنید.

خدمات فنی سرمایش و گرمایش
استفاده کمتر از منابع حرارتی در ساعات اوج گرما یکی از شیوه‌های خنک نگه داشتن خانه در تابستان است.
  • رنگ ساختمان و بازتاب گرما

    ساختمان‌هایی که پوشش بیرونی آنها تیره هستند، حدود 70 تا 90 درصد انرژی خورشیدی تابیده شده را جذب خود می‌کنند. یکی از راه‌های پایین آوردن دمای محیط، استفاده از نماهای روشن است که حرارت را انعکاس داده و گرما را دفع می‌کند.

 

تعمیر کولر گازی در محل با آچارباز
برای تعمیر کولر گازی خود کافیست درخواست خود را در سامانه آچارباز ثبت کنید و منتظر تماس کارشناس باشید. سرویسکاران آچارباز تمامی ابزارهای موردنیاز برای رفع مشکلات کولر شما را همراه خود دارند و دستگاهتان را حتی در روزهای تعطیل تعمیر خواهد کرد.
درخواست تعمیر کولر گازی

 

  • آفتاب و پشت بام

    بخش زیادی، حدودا یک سوم از گرمای ناخواسته که وارد خانه ما می‌شود، از پشت بام سرایت می‌کند. بیشتر آسفالت‌ها و پوشش‌های پشت بام رنگ تیره‌ای دارند. حتی نوع سفید رنگ فایبرگلاس آن هم تقریبا 70 درصد نورهای تابیده شده را جذب خود می‌کند. راهکارهایی که برای پایین آوردن دمای محیط پشت بام می‌توان استفاده کرد عبارتند از:
    1- کف پوش‌های ساخته شده از لاتکس سفید یا ورقه‌های فلزی
    2- آسفالت‌های حاوی فایبرگلاس و آلومینیوم
    3- نصب پرده‌های آفتابگیر در کنار پشت بام

راه های جلوگیری از ورود گرما در تابستان
پرده‌های آفتاب گیر چیزی حدود 25 درصد گرمای وارد شده از طریق سقف خانه را کاهش می‌دهند.
    • درها و پنجره‌ها

      بخشی از گرما از طریق پنجره‌ها وارد خانه می‌شود. استفاده از پرده، باعث خنک نگه داشتن خانه از تابش مستقیم نور خورشید می‌شود. علاوه براین از کم رنگ شدن مبلمان، پرده و فرش هم جلوگیری می‌کند. بخش اعظمی از گرما از طریق درها وارد خانه می‌شود. بنابراین درهای اتاق‌هایی که استفاده نمی‌کنید را ببندید تا اتاق از گرمای اضافی دور بماند.

    • آیا خنک شدن بدون کولر امکان‌پذیر است؟

      تا اینجا سعی کردیم به این پرسش پاسخ دهیم که چگونه از ورود گرما در تابستان جلوگیری کنیم. اینک با ارائه چند روش سعی داریم خنک شدن بدون کولر و یا استفاده کمتر از آن را تجربه کنیم. ناگفته نماند که در صورت خرابی کولر، این راهکارها بسیار کارآمد خواهند بود. هر زمانی که کولر منزل شما دچار مشکل شد، خدمت تعمیر کولر آبی آچارباز، آماده ارائه خدمت به شماست.

پیشنهاد مطالعه
  • استفاده بهینه و درست از لوازم منزل

    یکی از روش‌های موثر برای خنک کردن محیط داخلی، استفاده هوشمند از سیستم‌های الکترونیک و وسایل برقی منزل است. اگر از وسیله‌ای استفاده نمی‌کنید، می‌توانید آن را خاموش نگه دارید.
    غذاهایی را برای پخت انتخاب کنید که امکان طبخ آنها در صبح زود وجود دارد و یا از وسایلی همچون زودپز، پلوپزهای برقی، توستر و … استفاده کنید که نیاز به گاز نداشته و یا زمان استفاده از گاز آنها اندک است.

  • استفاده درست از درهای خانه

    بستن درهای خانه از خروج هوای خنک جلوگیری می‌کند. در روزها در خانه و یا اتاق‌های بلااستفاده بسته باشد و در شب که هوا خنک می‌شود، درها را باز کنید تا هوا در خانه در جریان باشد. از طرفی دیگر فضای داخلی خانه نیز خنک می‌شود.

  • استفاده از جریان طبیعی هوا

    یکی از روش‌های موثر خنک شدن بدون کولر، استفاده از پنجره‌های باز است تا جریان طبیعی هوا در خانه هوای گرم را به سرد تبدیل کند. اگر خانه شما در جهت وزش باد باشد، هوا می‌تواند بین پنجره‌ها جریان داشته باشد. برای جریان هوا و تبدیل هوای گرم به سرد، بهتر است یک پنجره را به بیرون و یک پنجره دیگر را به داخل باز کنید تا هوا به خوبی جریان داشته باشد.

  • عایق کاری

    همانطور که در مقاله «تمام ترفندهای گرم نگه داشتن خانه در زمستان» نیز به آن اشاره کردیم، عایق کاری یا ایزولاسیون علاوه بر جلوگیر کننده از هدر رفت گرما، یک خنک کننده هوای اتاق است که می‌تواند خانه را از گرمای تابستان و سرمای زمستان محافظت کند. بهترین محل برای عایق کاری هم پشت بام، سقف و راهرو طبقه بالاست که بیشترین جذب گرما را دارند. با

تعمیر کولر آبی در محل با آچارباز
سرویس و رفع ایراد انواع کولر آبی خود را به تیم متخصص آچارباز بسپارید. سرویسکاران آچارباز تمامی ابزارهای موردنیاز برای رفع مشکلات کولر شما را همراه خود دارند و دستگاهتان را حتی در روزهای تعطیل تعمیر خواهد کرد.
درخواست تعمیر کولر آبی
  • سایبان برای پنجره‌ها

    یکی از روش‌های موثر در پایین آوردن دمای محیط و تبدیل هوای گرم به سرد استفاده از سایبان‌هاست. سایبان‌ها با جذب یا بازتاب نور خورشید از ورود نور به داخل خانه جلوگیری می‌کنند. نصب سایبان به دو صورت انجام می‌گردد. هم در قسمت خارجی پنجره نصب می‌شود و هم در قسمت داخلی پنجره.
    نصب سایبان، دمای خانه را تا 11 درجه سانتی‌گراد کاهش می‌دهد. جذب گرما در پنجره‌های جنوبی تا 65 درصد و در پنجره‌های شرقی تا 77 درصد دما را کاهش می‌دهد.

خنک کردن خانه بدون کولر
یکی از روش‌های پایین آوردن دمای محیط نصب سایبان روشن و براق برای دفع گرماست.
  • کاشت درخت در حاشیه پنجره

    درختان و گیاهان هم می‌توانند به عنوان خنک کننده هوای اتاق عمل کنند و در تبدیل هوای گرم به سرد موثر باشند. کاشت درخت در دیوار شرقی یا غربی خانه باعث تولید سایه شده و در پایین آوردن دمای محیط و تبدیل هوای گرم به سرد بسیار موثر است.
    اگر در آپارتمان زندگی می‌کنید، می‌توانید حاشیه پنجره را با گیاهان آپارتمانی پر کنید. گیاهان به صورت نامحسوس جلوی نور مستقیم خورشید را می‌گیرند. از طرفی دیگر باعث زیبایی فضای جلوی پنجره می‌شوند.

خانه ای خنک بدون کولر
استفاده از گیاهان آپارتمانی در حاشیه پنجره علاوه بر خنک نگه داشتن خانه در تابستان، فضا را زیباتر و با طراوت‌تر می‌کند.
  • استفاده از پنکه

    پنکه‌ها یکی از ساده‌ترین سیستم‌های گرمایشی هستند که به عنوان خنک کننده هوای اتاق از آنها می‌توان استفاده کرد. پنکه‌ها در انواع سقفی یا رومیزی و پایه‌دار در بازار موجود هستند. بهترین نوع پنکه‌ها برای تبدیل هوای گرم به سرد، پنکه سقفی است. کافی است تا چرخش پره‌های پنکه را برخلاف عقربه‌های ساعت کنید. این کار باعث شده تا به مانند یک خنک کننده هوای اتاق عمل کرده و دمایی مطلوب در اتاق شما ایجاد کند.

پیشنهاد مطالعه
استفاده از پنکه برای خنک کردن خانه
استفاده از پنکه یکی از شیوه‌های خنک نگه داشتن خانه در تابستان است.

چگونه باد پنکه را سرد کنیم؟

گاهی اوقات با اینکه ما از پنکه در خانه استفاده می‌کنیم اما نه تنها هوا خنک نمی‌شود، بلکه گرم‌تر نیز می‌شود. در این شرایط برای تبدیل باد گرم پنکه به باد خنک باید به این مسئله فکر کنیم که جای پنکه را در جای درست قرار داده‌ایم یا خیر؟
پنکه را باید در مسیر جریان ورودی هوا از یک پنجره و خروجی هوا از پنجره دیگر قرار دهیم. اگر این کار را انجام ندهیم، تبدیل هوای گرم به سرد پنکه اتفاق نمی‌افتد و باز هم پنکه باد سرد تولید نمی‌کند.
مورد دیگر که برای تبدیل باد گرم پنکه به باد خنک، باید رعایت کنیم، تمیز و سالم نگه داشتن پنکه است. اگر با تدابیر انجام شده باز هم تبدیل باد گرم پنکه به باد خنک انجام نشد می‌توانیم از ترفند یخ و پنکه استفاده کنیم. یخ‌ها را در یک کاسه می‌ریزیم و روبروی باد پنکه قرار می‌دهیم. این کار باعث می شود تا نسیمی خنک ایجاد شود.
روش دیگر قرار دادن چندین بطری کوچک آب یخ زده در قسمت پشتی پنکه است. این روش نیز در تبدیل باد گرم پنکه به باد خنک بسیار موثر است. در نهایت اگر با هیچ کدام از ترفندهای گفته شده باد پنکه سرد نشد، از تعمیرکاران ماهر آچارباز برای حل این مشکل کمک بگیرید.

سرد کردن باد پنکه
برای خنک نگه داشتن خانه در تابستان می‌توان در برابر پنکه مقداری یخ قرار داد.

در مقاله تمام ترفندهای خنک نگه داشتن خانه در تابستان، سعی براین داشتیم تا در ابتدا راه‌های ورود گرما به داخل خانه را با یکدیگر مرور کنیم. سپس به دنبال راه‌هایی برویم که بدون استفاده از کولر خانه‌ای خنک داشته باشیم و در انتهای مقاله به بررسی علل سرد نکردن باد پنکه بپردازیم. در صورتیکه با بستن راه‌های ورود گرما به فضای داخل خانه، باز هم هوای اتاق‌ها گرم باقی ماند، بهتر است از متخصصان ما در این زمینه کمک بگیرید تا مشکل را در سریع‌ترین زمان ممکن حل کنند. خدمات تعمیر سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی آچارباز، آماده است تا هر زمانی که نیاز داشتید، برای تعمیر کولر آبی و تعمیر کولر گازی شما اقدام کند.

2/5 - (3 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا