×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

یخچال و فریزر

فهرست تمامی خطاهای یخچال دوو در همه مدل ها

کد خطاهای یخچال دوو

ممکن است بعضی اوقات، در هنگام استفاده از یخچال دوو یا هر برند دیگری، روی صفحه نمایش کدها یا به اصطلاح ارورهایی را مشاهده کنید. این کدها هر یک مربوط به بروز اختلال در قسمت‌های خاصی از یخچال دوو هستند. خطاهای یخچال دوو می‌توانند جزئی باشند و به راحتی رفع شوند، یا اینکه مشکل جدی‌تری باشد و شما به تعمیر یخچال دوو نیاز داشته باشید. در این مقاله از آچارباز به بررسی کدهای خطا همه مدل‌های یخچال دوو به خصوص مدل p660 می‌پردازیم تا بتوانید با شناخت این کد خطاها، مشکل یخچال خود را شناسایی و برای رفع آن مشکل، اقدامات لازم را انجام دهید. فراموش نکنید که مطالعه دفترچه راهنمای یخچال هم می‌تواند به شما در تشخیص مشکل یخچال کمک کند.

کد خطای F1 یخچال دوو و روش رفع آن

از جمله خطاهای یخچال دوو می‌توان به کد F1 اشاره کرد؛ این کد مربوط به سنسور فریزر است. این ارور به قطع جریان برق در سنسور فریزر یا اتصالات کوتاه در آن اشاره دارد.

  • با بررسی سنسور فریزر، یا اتصالات برقی مربوط به آن می‌توان به رفع این مشکل پرداخت.
  • اگر سنسور فریزر مشکل خاصی نداشته باشد، این ارور هم رفع می‌شود.

کد خطای r1 یخچال دوو

کد خطای r1 از وجود مشکل در سنسور یخچال خبر می‌دهد. سنسور یخچال کنترل دمای داخلی یخچال را بر عهده دارد. ممکن است خود سنسور خراب شده باشد، یا جریان برق درون سنسور قطع شده باشد، یا اینکه اتصال کوتاه درون مدار وجود داشته باشد.

  • برای رفع این کد خطا، سنسور یخچال و اتصالات مربوط به آن را چک کنید.

کد خطای rt یخچال دوو

از دیگر خطاهای یخچال دوو، می‌توان به کد rt اشاره کرد؛ نمایش این کد به معنی وجود مشکل در سنسور دمایی یخچال است. کارکرد معمولی یخچال مربوط به سنسور دمایی است. در این مورد هم خراب شدن خود سنسور، قطع شدن جریان برق داخلی، یا وجود اتصال کوتاه در آن، می‌توانند از جمله دلایل نمایش این ارور باشند.

  • با بررسی سنسور دمایی یا RT و موارد مربوط به آن، می‌توانید به رفع مشکل بپردازید.

کد خطای d1 یخچال دوو

سنسور دیفراست دچار مشکل شده است! بله، این کد خطا حاوی پیامی مبنی بر وجود مشکل در سنسور دیفراست است. این مشکل می‌تواند، بر اثر خراب شدن خود سنسور دیفراست، قطع شدن جریان برق، یا اینکه وجود اتصالات کوتاه در مدار به وجود بیاید.

  • با بررسی سنسور دیفراست، می‌توانید به حل مشکل بپردازید، اگر مشکلی در سنسور وجود نداشت، ارور بعد از یک مدت برطرف می‌شود.

پیشنهاد مطالعه

کد خطاهای یخچال دوو، کد خطای d1
کد خطای d1 مربوط به سنسور دیفراست و مشکلات مربوط به آن است.

کد خطای dr یخچال دوو

از دیگر خطاهای یخچال دوو می‌توان به کد dr اشاره کرد. ارور dr یا همان  doorمربوط به درب یخچال است، به این صورت که در صورت باز ماندن درب یخچال، این کد نمایش داده می‌شود، به غیر از کد dr کد df هم مربوط به باز ماندن درب فریزر است، یک کد دیگر هم برای باز ماندن درب هوم بار وجود دارد، که عبارت است از کد dh.

  • در صورت مشاهده هر یک از این کدها، درب مربوط به خطای نمایش داده شده را باز کنید و دوباره ببندید، اگر خطا رفع نشد، میکوسوییچ درب، دچار مشکل شده و نیاز به تعویض دارد.

کد خطای C1 یخچال دوو

کد خطای C1 مربوط به عملکرد غیر طبیعی، یکسره کار کردن یخچال و کمپرسور و فعالیت بیش از سه ساعت است. در این حین هم سنسور دیفراست دمایی بیشتر از حد معمولی داشته باشد، یعنی از 5- درجه بیشتر باشد. این کدخطا به نمایش در می‌آید.

  • با اتمام کارکرد کمپرسور و تنظیم دما، این ارور رفع می‌شود.

علت نمایش کد خطای F3 یخچال دوو چیست؟

ارور F3 که از خطاهای یخچال دوو است، مربوط به زمانی است که بعد از دیفراست، در هنگام برگشت به حالت معمولی، مشکلی در جریان برگشتی از دیفراست به وجود آمده است.

  • باز ماندن درب یخچال یکی از دلایل ایجاد این ارور است، در غیر اینصورت ممکن است مشکلی در سنسور دیفراست ایجاد شده باشد.
  • علاوه بر این موارد، خرابی برد الکترونیکی، ترمودیسک، المنت و … هم می‌تواند، دلیلی بر ایجاد این کد خطا باشد.
  • با چک کردن درب یخچال و تعمیر یا تعویض قطعاتی که خراب شده‌اند، می‌توانید این ارور را رفع کنید.

 

تعمیر یخچال و فریزر در محل با آچارباز
در صورت مشاهده هرگونه مشکل در نصب و راه اندازی یخچال و همچنین خرابی یخچال خود، به راحتی می‌توانید در سامانه آچارباز درخواست خود را ثبت کنید و منتظر تماس کارشناس باشید.
درخواست تعمیر یخچال و فریزر

 

کد خطای d2 یخچال

این کد خطا در زمان دیفراست اجباری، نشان داده می‌شود. برای رفع این ارور:

  • قفل یخچال را باز کنید.
  • دکمه تنظیم فریزر و دکمه تنظیم یخچال را با هم فشار دهید، اما دکمه تنظیم یخچال را به صورت یکباره فشار ندهید، بلکه 5 بار آن را پشت سر هم فشار دهید.
  • بعد از تنظیم شدن دمای دیفراست و قرار گرفتن آن در دمای بالاتر از 10 این کد خطا رفع می‌شود.

روش رفع کد خطای E1 یخچال دوو چگونه است؟

یکی دیگر از کد خطاهای یخچال دوو کد E1 است. این کد به سنسور یخ سازی ارتباط دارد و اگر مشکلی در سنسور یخ سازی به وجود بیاید، مانند وجود اتصالات کوتاه، قطع شدن جریان برق یا سیم، کد خطای E1 به نمایش درمی‌آید.

  • با بررسی کردن سنسور یخسازی و حل مشکلات آن می‌توانید، ارور E1 را رفع کنید. توجه کنید که برای تعمیر و بررسی سنسور لازم است از یک کارشناس ماهر تعمیر یخچال در محل، کمک بگیرید.

پیشنهاد مطالعه

کد خطای یخچال دوو، ارور E1
کد خطای E1 مربوط به سنسور یخ سازی است. وجود هرگونه مشکل در این سنسور باعث ایجاد کد خطا E1 می‌شود.

کد خطای EF یخچال دوو

ارور EF مربوط به سنسور جریان یا FLOW است. در صورتی که مشکلی برای این سنسور به وجود بیاید، یخچال هیچ جریانی را تشخیص نمی‌دهد. در این صورت باید سنسور جریان را تعویض کنید، تا ارور مربوط به آن برطرف شود.

کد خطای Et یخچال

این کد خطا به سنسور توازن یا SW مربوط می‌شود، زمانی که این سنسور دچار اختلال شود، کد Et نشان داده می‌شود.

  • برای رفع ارور مربوط به آن، لازم است با تکنسین تعمیر یخچال دوو، جهت تعویض سنسور تماس بگیرید.

چگونه کد خطای E9 یخچال دوو را رفع کنیم؟

از دیگر کد خطاهای یخچال دوو، کد خطای E9 است. این ارور هنگامی که آب مورد نیاز یخچال تامین نشود به وجود می‎آید. در برخی مدل‌ها هم این کد خطا، نشان دهنده زیاد بودن یخ در مخزن یخ است.

  • با برداشتن یخ‌های اضافه می‌توانید این خطا را برطرف کنید.

ارور dr یا همان  doorمربوط به درب یخچال است.

کد خطای EA یخچال دوو

کد خطای EA زمانی نشان داده می‌شود، که سنسور توازن یا SW تشخیص دهد، که یخ 3 بار یا بیشتر به صورت پشت سرهم از یخ ساز، خارج شده است. در این صورت این کد خطا ایجاد و یخ ساز متوقف می‌شود.

  • بعد از اینکه سنسور توازن به حالت طبیعی خود برگشت، می‌توانید با ریست کردن قسمت مربوطه، یخچال خود را به حالت معمولی برگردانید.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا