×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

لوازم کوچک آشپزخانه

تفاوت اسپرسو ساز و نسپرسو ساز چیست ؟

تفاوت اسپرسو ساز و نسپرسو ساز چیست

بعید است که اهل نوشیدن قهوه باشید و قهوه اسپرسو را امتحان نکرده باشید؛ یک قهوه اصیل که غلظتی دو تا سه برابر قهوه‌های معمولی دارد و می‌تواند تمرکز ذهن شما را تا چند برابر افزایش دهد. با این تفاسیر، حتما با دستگاه اسپرسوساز هم آشنایی دارید. آیا می‌دانید که این دستگاه مفید در دنیای تجارت رقیب قدرتمند دیگری به نام نسپرسوساز دارد؟ تا چه اندازه با این دستگاه آشنا هستید؟ آیا می‌دانید تفاوت اسپرسو ساز و نسپرسوساز در چیست؟

قصد داریم در این مقاله از آچارباز به این سوالات پاسخ دهیم تا با هر یک از این دستگاه‌ها بیشتر آشنا شوید. این راهنما به شما کمک می‌کند تا با توجه به نیاز خود، یکی از این دستگاه‌ها را انتخاب کنید. اگر خرابی و تنظیم نبودن اسپرسوساز، باعث شده تا به فکر خرید یک دستگاه جدید باشید، بهتر است یک بار، تعمیر اسپرسوساز را به تیم آچارباز واگذار کنید و در صورتی که دستگاه ارزش تعمیر نداشت، دستگاه جدید خریداری کنید.

تفاوت اسپرسو ساز و نسپرسو ساز

برای این که تفاوت اسپرسو ساز و نسپرسو ساز بهتر مشخص شود، ابتدا باید با هر یک از این دستگاه‌ها به صورت جداگانه آشنا شویم.

اسپرسو ساز چیست؟

اسپرسوساز، یک دستگاه نام آشنای قهوه‌ساز برای تهیه قهوه است که راهی طولانی را تا رسیدن به شکل امروزی طی کرده است. اولین گام‌های شکل‌گیری این دستگاه از سال 1878 آغاز و به مرور در دوره‌های مختلف، تکنولوژی‌های جدید به آن افزوده شده است.

دستگاه اسپرسو ساز
دستگاه اسپرسو ساز برای تهیه یک قهوه با عطر و طعم عالی طراحی شده است.

برای تهیه یک قهوه اسپرسو دلچسب با این دستگاه، کافیست مقداری قهوه را پودر کنید و در محفظه دستگاه بریزید و با وجود آب کافی، آن را روشن کنید. اساس کار دستگاه به این صورت است که آب، در مدت کوتاهی جوشیده و بخار کنترل شده آن با فشار از ذرات ریز قهوه عبور می‌کند. حاصل کار، یک فنجان قهوه اسپرسوی لذیذ خواهد بود که در مدت کوتاهی آماده است.

تعمیر اسپرسو ساز در آچارباز
خدمت تعمیر اسپرسوساز، شامل عیب‌یابی، سرویس و تعمیر اسپرسوساز های مختلف می‌شود. برای تعمیر اسپرسو ساز خود دیگر نیاز نیست به تعمیرگاه مراجعه کنید. از طریق کلیک روی دکمه درخواست تعمیر اسپرسو ساز می‌توانید درخواست خود را ثبت و منتظر تماس کارشناس باشید..
تعمیر اسپرسو ساز

نسپرسوساز چیست؟

این دستگاه اولین بار در سال ۱۹۷۶ در شرکت سوئیسی نستله (Nestlé) ساخته شد و پس از پشت سر گذاشتن مراحل بهینه­سازی، سرانجام جای خود را در میان انبوه مصرف‌کنندگان و علاقمندان به قهوه­ باز کرد.

دستگاه نسپرسو ساز
دستگاه نسپرسو ساز، برای تهیه قهوه از کپسول‌های فشرده طراحی شده است.

کار دستگاه نسپرسو هم تهیه قهوه اسپرسو است؛ اما در ساخت آن از تکنولوژی پیشرفته­تری استفاده شده تا کار مصرف‌کننده، راحت­تر شود. برای تهیه قهوه با این دستگاه، باید کپسول قهوه مورد نظر را در دستگاه بگذارید و پس از ریختن آب کافی، دستگاه را روشن کنید. به همین سادگی و در کمتر از یک دقیقه، با سرازیر شدن آب داغ روی کپسول، قهوه اسپرسوی شما آماده است و می‌توانید نوش جان کنید.

فرق اسپرسو ساز و نسپرسو ساز ، مهم‌ترین فاکتورها

اگرچه هر دوی این دستگاه‌ها یک قهوه اسپرسوی عالی به شما می‌دهند؛ اما تفاوت‌های زیادی با هم دارند که دانستن آن‌ها می‌تواند به تصمیم‌گیری بهتر شما کمک کند.

شکل ظاهری و اندازه

اسپرسوسازها دستگاه‌های حجیم‌تری هستند. مهم‌ترین بخش‌های آن‌ها عبارت‌اند از:

  • پمپ آب
  • بویلر یا همان دیگ بخار
  • هد گروپ (محفظه‌ای که در آن آب با فشار زیاد به پودر قهوه برخورد می‌کند)
  • پرتافیلتر (پودر قهوه داخل آن ریخته می‌شود)
  • پنل کنترلی یا دکمه‌های فیزیکی برای کنترل فرایند تولید قهوه اسپرسو

این در حالی است که نسپرسوساز، بسیار کوچک‌تر از اسپرسوساز است. در این دستگاه‌ها، خبری از هد گروپ، پرتا فیلتر و… نیست؛ بلکه تمام این قسمت‌ها با کپسول قهوه جایگزین شده‌اند.

بنابراین اگر در آشپزخانه یا محل کار خود، فضای کافی ندارید، انتخاب یک دستگاه نسپرساز می‌تواند مناسب‌تر باشد.

نحوه آماده سازی قهوه

یکی از مزیت‌های قابل توجه دستگاه اسپرسوساز این است که می‌توانید میزان غلظت قهوه را مطابق با سلیقه خود تنظیم کنید. برای این کار کافیست، پس از آسیاب کردن قهوه، مقدار دلخواه از پودر قهوه اسپرسو را داخل پرتافیلتر بریزید و دستگاه را روشن کنید. به همین راحتی قهوه دلخواه شما آماده است.

پیشنهاد مطالعه

اگر دستگاه اسپرسو ساز شما مجهز به سیستم ترموبلاک پیشرفته باشد، می‌توانید متناسب با نوع قهوه یعنی کاپوچینو، لاته و…، دما و بخار دستگاه را هم تنظیم کنید.

برخلاف اسپرسوساز در دستگاه نسپرسوساز، بدون آسیاب کردن قهوه، کافیست کپسول قهوه دلخواه خود را انتخاب کرده و در جای تعبیه شده در دستگاه قرار دهید. سپس مقدار آب لازم را در دستگاه بریزید و دستگاه را روشن کنید. اگر علاقه‌مندید که با نسپرسوساز، کاپوچینو تهیه کنید، باید دستگاهی انتخاب کنید که کف‌ساز شیر هم داشته باشد یا آن را جداگانه تهیه کنید تا مراحل تهیه کاپوچینو، کامل شود.

بسیاری از علاقه مندان قهوه معتقدند که طعم قهوه حاصل از اسپرسوساز، بهتر از نسپرسوساز است.

زمان آماده سازی قهوه

با توجه به اینکه در استفاده از اسپرسوساز، پودر کردن و آماده‌سازی اولیه دانه‌های قهوه بر عهده خودتان است، زمان بیشتری صرف درست کردن قهوه خواهد شد و این یکی دیگر از موارد مهم تفاوت اسپرسو ساز و نسپرسو ساز است. البته خیلی از افراد هم ترجیح می‌دهند به جای پودر کردن دانه‌های قهوه از پودرهای اسپرسوی آماده استفاده کنند تا سرعت درست کردن قهوه بیشتر شود؛ اما باز هم نسپرسوساز سرعت بیشتری دارد.

افراد شاغل و کسانی که وقت کافی ندارید، همین موضوع را یکی از دلایل ترجیح خود برای انتخاب یک نسپرسوساز بیان می‌کنند.

تفاوت اسپرسو ساز و نسپرسو ساز
تفاوت اسپرسو ساز و نسپرسو ساز در قیمت دستگاه‌ها، زمان و کیفیت قهوه‌ای است که آماده می‌کنند.

کیفیت قهوه اسپرسوی آماده شده

بسیاری از علاقه مندان قهوه معتقدند که طعم قهوه حاصل از اسپرسوساز، بهتر از نسپرسوساز است. آن‌ها استدلال می‌کنند که عطر و بوی قهوه تازه آسیاب شده در اسپرسوساز با اکسیژن هوا ترکیب و آزاد می‌شود، در حالی که در نسپرسوساز، پودر قهوه برای یک مدت زمان طولانی در کپسول‌هایی فاقد اکسیژن نگهداری می‌شود و عطر و طعم اولیه خود را از دست می‌دهد.

در مقابل، بعضی افراد استفاده از کپسول‌های بسته‌بندی شده را از نظر بهداشتی مناسب‌تر می‌دانند و معتقدند که نسپرسوساز، از نظر تمیزی کار، سرعت عمل و حفظ بهداشت، مناسب‌تر از اسپرسوساز است.

یک نکته مهم در مورد کیفیت قهوه تهیه شده با این دستگاه‌ها این است که شما می‌توانید با استفاده از اسپرسوساز، غلظت قهوه را با توجه به سلیقه خود تغییر دهید؛ اما این امکان در دستگاه نسپرسوساز برای شما فراهم نیست.

قیمت دستگاه

استفاده از تکنولوژی جدید و کپسول‌های قهوه در نسپرسوساز، قیمت این دستگاه را در مقایسه با رقیبش یعنی اسپرسوساز بالاتر برده است، اما با این وجود به دلیل سرعت، کوچکی و بهداشتی بودن، باز هم نسپرسو ساز طرفداران خاص خود را دارد.

کدام انتخاب بهتر است، اسپرسو ساز یا نسپرسوساز؟

در پاسخ باید بگوییم که این انتخاب به شما بستگی دارد. آیا دوست دارید خودتان قهوه را پودر کنید یا وقت کافی ندارید؟ آیا ترجیح می‌دهید قهوه‌های غلیظ تری بنوشید یا این مورد چندان مهم نیست؟ آیا بودجه کافی برای تهیه نسپرسوساز دارید؟ هزینه تهیه کپسول‌های قهوه برای شما زیاد نیست؟ پس از پاسخ به این سوال‌ها، به طور حتم، انتخاب مناسب‌تری خواهید داشت. اطلاع از تفاوت اسپرسو ساز و نسپرسو ساز می‌توانید بین این دو دستگاه، بهترین انتخاب ممکن را داشته باشید. فراموش نکنید که بهترین معیار برای این انتخاب، توجه به شرایط و خواسته‌های خود شما است. اگر دستگاه اسپرسوساز شما نیاز به تعمیر یا تنظیم مجدد دارد، می‌توانید از تعمیرکاران آچارباز برای تعمیر اسپرسوساز کمک بگیرید تا مشکل دستگاه شما را برطرف کنند.

لطفا به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا