×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

لوازم کوچک آشپزخانه

راهنمای استفاده از قهوه جوش به زبان ساده

راهنمای استفاده از قهوه جوش

قهوه یکی از نوشیدنی‌های محبوب در بین مردم جهان است. این نوشیدنی محبوب به روش‌های مختلفی تهیه می‌شود و براساس روش تهیه، طعم آن خاص‌تر می‌شود. به دلیل این محبوبیت، دستگاه‌های مختلفی برای تهیه قهوه درست شده است. راهنمای استفاده از قهوه جوش و قهوه ساز کمک می‌کند تا قهوه دلپذیرتری تهیه کنید.این موضوع به خصوص در مورد اسپرسو و قهوه ترک بسیار مهم است چون یه اشتباه کوچک در روند کار باعث سوختن قهوه می‌شود.

اگر به دنبال یک راهنمای کامل برای استفاده از قهوه ساز هستید، در ادامه این مطلب آچارباز همراه ما باشید. اگر قهوه ساز شما به خوبی کار نمی‌کند و نیاز به سرویس یا تعمیر دارد، می‌توانید از خدمات آچارباز برای حل مشکل خود استفاده کنید. برای تعمیر قهوه ساز به سایت یا اپلیکیشن ما مراجعه و ثبت درخواست کنید.

آنچه در این مطلب می‌خوانید:

راهنمای استفاده از قهوه جوش برای تهیه قهوه ترک

وقتی حرف قهوه ترک به میان می‌آید، همه ما ظرف‌های مسی، آب سرد و پودر قهوه را به یاد می‌آوریم. برای تهیه قهوه ترک با این وسایل، باید مهارت داشت تا یک نوشیدنی خوش عطر و دلپذیر آماده شود. همه این‌ها درست است؛ اما برای درست کردن یک قهوه ترک درجه یک، قهوه جوش های برقی هم در بازار وجود دارد.

انواع قهوه جوش های برقی
انواع مختلفی قهوه جوش و قهوه ساز در بازار وجود دارد، می‌توانید با توجه به میزان استفاده و بودجه خود بهترین گزینه را انتخاب کنید.

راهنمای استفاده از قهوه جوش برای تهیه قهوه ترک، ساده است و می‌توانید با رعایت چند نکته کوچک یک نوشیدنی درجه یک آماده کنید.

تعمیر قهوه ساز در محل با آچارباز
سرویس تعمیر قهوه ساز و چای ساز آچارباز، یکی از خدمات آنلاین و سیار نصب،سرویس و تعمیر لوازم خانگی آچارباز است. سوختگی قطعات، از کار افتادن دستگاه های قهوه جوش و چای ساز یا اسپرسو ساز، ضعیف شدن دستگاه ها،گرم نماندن قهوه یا چای در این دستگاهها از جمله مشکلاتی است که با ثبت سفارش در سامانه اعزام تعمیرکار آچارباز می‌توانید، آنها را بررسی و رفع کنید:
تعمیر قهوه ساز

برای استفاده از این دستگاه‌ها می‌توانید مراحل زیر را انجام دهید:

  1. ابتدا درب قهوه ساز را باز کنید.
  2. در داخل محفظه آب، درجه‌بندی وجود دارد. با توجه به تعداد فنجان‌های قهوه‌ای که می‌خواهید آماده کنید، داخل مخزن آب بریزید.
  3. حالا یک فیلتر کاغذی را داخل محفظه قهوه قرار دهید. (برخی از قهوه‌سازها فیلتر پلاستیکی دارند و نیازی به استفاده از فیلتر کاغذی در آن‌ها نیست) استفاده نکردن از فیلتر باعث می‌شود که قهوه وارد فنجان شما شود یا در برخی موارد مجرای خروجی دستگاه مسدود شود.
  4. حالا با استفاده از پیمانه‌ای که همراه دستگاه است، برای هر نفر یک پیمانه قهوه داخل محفظه بریزید.
  5. بعد از انجام این کارها، محفظه را ببندید و دستگاه را روشن کنید.
  6. پس از چند دقیقه قهوه ترک شما آماده می‌شود.
پیشنهاد مطالعه

یکی از قهوه جوش های برقی زیبا، کوچک و اقتصادی در بازار ایران، فلاویا است. طرز استفاده از قهوه جوش فلاویا هم مانند راهنمای استفاده از قهوه جوش که در بالا گفته شد، است. حجم مخزن آب این قهوه جوش، 300 میلی‌لیتر است. طرز استفاده از قهوه ساز فلاویا آسان است و می‌تواند یک گزینه خوب برای زوج‌های جوان یا استفاده‌های شخصی باشد.

طرز استفاده از قهوه ساز برقی فلاویا
با مطالعه دفترچه راهنمای دستگاه می‌توانید به طور کامل با طرز استفاده از قهوه ساز برقی فلاویا آشنا شوید.

راهنمای استفاده از قهوه ساز فرانسه

بعد از قهوه ترک، به سراغ قهوه فرانسه می‌رویم. طرز استفاده از قهوه ساز برقی برای تهیه قهوه فرانسه هم ساده است. این قهوه ساز هم مدل‌های مختلفی دارد؛ اما اساس کار همه آن‌ها مشابه است.

  • برای استفاده از این قهوه ساز ابتدا باید محفظه دستگاه را باز کنید.
  • اگر قهوه ساز نیاز به فیلتر کاغذی دارد، آن را داخل قسمت مورد نظر قرار دهید.
استفاده از فیلتر کاغذی در قهوه ساز فرانسه
برای جلوگیری از گرفتگی مجرای خروجی قهوه ساز بهتر است از صافی کاغذی استفاده کنید.
  1. حالا به ازای هر فنجان قهوه که می‌خواهید آماده کنید، 225 گرم آب در مخزن مخصوص و 16 گرم قهوه فرانسه داخل فیلتر بریزید. اگر اهل خوردن قهوه غلیظ هستید به جای 16 گرم قهوه، 21 گرم قهوه داخل دستگاه بریزید.
طرز تهیه قهوه با استفاده از قهوه ساز برقی
راهنمای استفاده از قهوه ساز به شما کمک می‌کند تا قهوه بهتری درست کنید.

2. حالا دستگاه را روشن کنید.

3. اجازه دهید تا قهوه کامل وارد قوری شود.

4. بعد از تمام شدن کار دستگاه و پر شدن قوری، قهوه شما آماده است.

روش استفاده از فرانسه ساز
تهیه قهوه فرانسه با استفاده از دستگاه‌های برقی بسیار آسان است.

اغلب دستگاه‌های قهوه ساز فرانسه، یک صفحه هیتر دارند و برای مدتی قهوه را گرم نگه‌ می‌دارند. قهوه ساز برینا یکی از دستگاه‌های مناسب و اقتصادی بازار ایران برای تهیه قهوه فرانسه است. کار با این دستگاه راحت است؛ اما بهتر است قبل از شروع کار با آن دفترچه راهنمای قهوه ساز برینا را هم بخوانید.

استفاده درست از دستگاه‌های قهوه‌ساز بسیار مهم است؛ چون اشتباه در استفاده، علاوه بر آسیب به دستگاه باعث می‌شود که قهوه شما طعم مطلوبی هم نداشته باشد.

آموزش کار با قهوه ساز برای تهیه اسپرسو

در این بخش به قهوه اسپرسو می‌رسیم. قهوه‌سازهای اسپرسو، مانند دو نوع قهوه ساز دیگر، مدل‌های مختلفی دارند؛ اما قابلیت‌هایشان متفاوت است. برخی از قهوه سازهای اسپرسو قابلیت درست کردن لته، بافت دادن به شیر، درست کردن نسپرسو و کاپوچینو را هم دارند؛ به همین دلیل هنگام خرید، باید نحوه کار و قابلیت‌های آن را از فروشنده سوال کنید. خواندن دفترچه راهنمای دستگاه هم می‌تواند به شما در استفاده درست کمک کند.

پیشنهاد مطالعه

اگر قابلیت‌های جانبی این دستگاه‌ها را در نظر نگیریم، نحوه استفاده از آن‌ها برای تهیه اسپرسو نیز مشابه است. برای درست کردن یک اسپرسوی خوش عطر با دستگاه اسپرسوساز برقی می‌توانید مراحل زیر را انجام دهید:

  • ابتدا دستگاه خود را روشن کنید تا گرم شود. برای گرم شدن دستگاه می‌توانید در مخزن آب بریزید و یک بار بدون قهوه، از دستگاه استفاده کنید.
راهنمای استفاده از قهوه جوش
مرحله اول از راهنمای استفاده از قهوه جوش برای تهیه اسپرسو
  • حالا فیلتر کاغذی را داخل پرتافیلتر قهوه قرار دهید و حدود 20 گرم قهوه آسیاب شده مناسب برای دستگاه اسپرسو را در آن بریزید.
راهنمای استفاده از قهوه جوش
مرحله دوم از تهیه اسپرسو
  • چند ضربه به پرتافیلتر بزنید تا سطح پودر قهوه صاف شود.
  • حالا با تمپر کمی پودر قهوه را فشرده کنید. برای فشرده شدن قهوه باید به صورت عمودی روی قهوه فشار وارد کنید تا قهوه بافت یکنواخت بگیرد.
آموزش کار با قهوه ساز
مرحله چهارم از تهیه اسپرسو
  • پرتافیلتر را در جای خود قرار دهید و دستگاه را روشن کنید. برای تهیه یک قهوه اسپرسوی خوش عطر، حدود 20 تا 30 ثانیه باید دستگاه روشن باشد.         
راهنمای استفاده از قهوه ساز
مرحله پنجم از تهیه قهوه اسپرسو

با این روش شما یک قهوه اسپرسوی عالی خواهید داشت. اگر به دنبال یک اسپرسو ساز برقی مناسب، باکیفیت و اقتصادی هستید، فلر یک دستگاه مناسب برای شماست. طرز استفاده از قهوه ساز فلر هم مانند راهنمای بالاست.

استفاده درست از دستگاه‌های قهوه‌ساز بسیار مهم است؛ چون اشتباه در استفاده، علاوه بر آسیب به دستگاه باعث می‌شود که قهوه شما طعم مطلوبی هم نداشته باشد.

 اگر به دلیل استفاده نکردن از راهنمای استفاده از قهوه جوش ، دستگاه شما دچار مشکل شده است، می‌توانید برای تعمیر قهوه ساز از خدمات آچارباز استفاده کنید. برای دریافت خدمات می‌توانید در سایت یا اپلیکیشن ما درخواست خود را ثبت کنید.

تعمیر قهوه ساز در محل با آچارباز
سرویس تعمیر قهوه ساز و چای ساز آچارباز، یکی از خدمات آنلاین و سیار نصب،سرویس و تعمیر لوازم خانگی آچارباز است. سوختگی قطعات، از کار افتادن دستگاه های قهوه جوش و چای ساز یا اسپرسو ساز، ضعیف شدن دستگاه ها،گرم نماندن قهوه یا چای در این دستگاهها از جمله مشکلاتی است که با ثبت سفارش در سامانه اعزام تعمیرکار آچارباز می‌توانید، آنها را بررسی و رفع کنید:
تعمیر قهوه ساز

1/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا