×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

لوازم کوچک آشپزخانهلوازم برقی آشپزخانه

تفاوت مایکروفر و سولاردام چیست؟

تفاوت مایکروفر و سولاردام

هر روز چندین ساعت صرف پختن و آماده سازی غذا می‌شود. این موضوع باعث شده تا بسیاری از تولیدکنتدگان لوازم خانگی به دنبال تولید دستگاه‌هایی باشند که این زمان را کوتاه‌تر کنند. دو مورد از وسایلی که در چند سال گذشته با این هدف به بازار عرضه شدند و طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند، مایکروفر و سولاردام هستند. بسیاری از افراد تصور می‌کنند کارکرد این دو وسیله شبیه به هم هستند؛ اما تفاوت مایکروفر و سولاردام زیاد است.

در ادامه این مقاله آچارباز همراه ما باشید تا با تفاوت مایکروفر و سولاردام بیشتر آشنا شوید. البته اگر شما هم جز افرادی هستید که یکی از این وسایل را در منزل دارید ولی به علت استفاده نادرست و خرابی دستگاه به فکر خرید دستگاه جدید هستید. پیشنهاد می‌کنیم قبل از خرید، از کارشناسان تعمیر ماکروویو آچارباز کمک بگیرید تا ایراد را برطرف کنید.

تفاوت مایکروفر و سولاردام

قبل از بررسی تفاوت مایکروفر و سولاردام بهتر است با نحوه کار دستگاه مایکروفر و سولاردام آشنا شویم. سپس نحوه کار و ویژگی‌های این دو دستگاه را با یکدیگر مقایسه کنیم.

  • مایکروفر: دستگاه مایکروفر به کمک تولید اشعه ماکرو فرایند پخت غذا را تکمیل می‌کند. در مایکروفر ها اغلب یک منبع در بالا یا اطراف دستگاه وجود دارد که این اشعه را تولید می‌کند.
  • سولاردام: دستگاه سولاردام نیز مانند مایکروفر فرآیند پخت را به کمک اشعه انجام می‌دهد با این تفاوت که از چند جهت اشعه به غذا برخورد می‌کند تا غذا با سرعت بیشتری بپزد.
تفاوت سولاردام و ماکروفر و ماکروویو
فرآیند پخت در هر دو دستگاه مایکروفر و سولاردام، به کمک تبخیر آب و چربی موجود در غذا انجام می‌شود.

سرعت تبخ غذا اولین فرق سولاردام و مایکروفر

اولین موردی که می‌توان به عنوان فرق سولاردام و مایکروفر بیان کرد، سرعت طبخ غذا است. در مایکروفرها سرعت طبخ غذا، یخ زدایی و … زیاد است؛ اما در دستگاه سولاردام سه مدل گرم کننده از نوع سرامیکی، هالوژنی و زغالی وجود دارد. گرم کننده‌های سرامیکی و هالوژنی در پایین و گرم کننده زغالی در بالای دستگاه نصب شده‌اند تا بتوانند گرمای بیشتری را به غذا منتقل کنند. نتیجه وجود این گرم‌کننده‌ها پخت انواع غذا در عرض چند دقیقه است.

تعمیر مایکروفر و مایکروویو در محل با آچارباز
خدمت تعمیر مایکروفر و مایکروویو در محل آچارباز، شامل عیب‌یابی و تعمیر انواع مایکروفر، مایکروویو و سولاردام است. تعمیرکار سیار آنلاین آچارباز، دستگاه شما را تحویل گرفته، به تعمیرگاه برده، تعمیر می‌کند و تحویلتان می‌دهد.
درخواست تعمیر مایکروفر

البته باید بگوییم اگر قصد خرید دستگاه سولاردام را دارید، بهتر است از دستگاه‌های استاندارد با برند معتبر مثل ال جی، سامسونگ و … استفاده کنید؛ زیرا در این برندها دستگاه اصولی طراحی شده تا گرم کننده‌های بالا و پایین دستگاه بتوانند گرما را به صورت یکنواخت به غذا منتقل کنند تا همه جای آن یکدست پخته شود.

فرق سولاردام و مایکروفر
فرق سولاردام و مایکروویو با آون توستر این است که آون توستر غذا را از بین می‌پزد ولی مایکروویو و سولاردام غذا را از داخل می‌پزند.

حفظ طعم غذا دومین تفاوت مایکروفر سولاردام

طعم غذا یکی از مهم‌ترین فاکتورها در زمان آشپزی است. طبخ غذا در مایکروفر و سولاردام باعث حفظ بهتر طمع آن می‌شود؛  البته باید بگوییم در حال حاضر اغلب مایکروفرهای موجود در بازار امکانات محدودی برای پخت دارند و بیشتر برای گرم کردن غذا قابل استفاده هستند. در نتیجه اگر به دنبال روشی برای پخت غذا در سریع‌ترین روش ممکن هستید، می‌توانید از دستگاه سولاردام استفاده کنید.

تفاوت مایکروفر سولاردام
طعم غذا در دستگاه سولاردام بیشتر از مایکروفر حفظ می‌شود.

قیمت دستگاه سومین فرق سولاردام و مایکروفر

یکی از فاکتورهای تاثیرگذار در زمان خرید دستگاه سولاردام و مایکروفر، قیمت دستگاه است. ممکن است همه افراد بودجه کافی برای خرید این وسایل را نداشته باشند؛ در نتیجه به دنبالدستگاه‌های ارزان‌تر باشند. در این صورت بایدد با توجه به نیازها دستگاه انتخاب شود.

پیشنهاد مطالعه

مثلا اگر قصد دارید، از دستگاه برای گرم کردن و یخ‌زدایی استفاده کنید، مایکروفر گزینه مناسب شماست. اگر می‌خواهید علاوه بر گرم کردن، برای پختن غذا نیز از دستگاه استفاده کنید، بهتر است سولاردام بخرید. اما باید بدانید قیمت دستگاه سولاردام نسب به مایکروفر بیشتر است.

تفاوت سولاردام و ماکروفر و ماکروویو
قیمت سولاردام در بازار دو برابر ماکروفر است.

برندها و تولیدکنندگان، چهارمین فرق سولاردام و مایکروویو

از دیگر تفاوت سولاردام با مایکروفر می‌توان به تعداد تولیدکنندگان این دستگاه‌ها اشاره کرد. قدمت مایکروفر نسبت به سولاردام بیشتر است و تولیدکنندگان بیشتریتکنولوژی ساخت آن را دارند. اما از تولید سولاردام تنها چند سال می‌گذرد و برندهای کمتری دست به تولید آن می‎زنند.

قیمت دستگاه سولاردام نسب به مایکروفر بیشتر است.

به علت قیمت بالای سولاردام امکان خرید آن برای همه میسر نیست؛ به همین دلیل، ممکن است تولید آن نیز برای تولید کننده صرفه اقتصادی نداشته باشد. پس شرکت‌های کمتری آن را تولید می‌کنند.

اولین سولاردام توسط شرکت ال جی تولید شد. پس از آن شرکت‌های دیگری مانند سامسونگ و دلمونتی دست به تولید سولاردام زدند.

مصرف برق، پنجمین تفاوت مایکروفر با سولاردام

یکی از مهم‌ترین مواردی که می‌توان در تفاوت مایکروفر و سولاردام بیان کرد، میزان مصرف انرژی در این دو دستگاه است. به طور کلی مصرف برق هر دوی این دستگاه‌ها زیاد است؛ اما سولاردام بیشتر از مایکروفر انرژی مصرف می‌کند.

پیشنهاد مطالعه

پس اگر مصرف انرژی یکی از اولویت‌های شما در زمان خرید وسایل است، مایکروفر گزینه مناسب شما خواهد بود.

تفاوت مایکروفر سولاردام
قیمت یک تفاوت مهم سولاردام و مایکروفر است.

در این مطلب، تفاوت مایکروفر و سولاردام را به زبان ساده بیان کردیم. امیدواریم این مطلب بتواند شما را در خرید بهترین و مناسب‌ترین دستگاه راهنمایی کند. اگر برای تعمیر یا نصب دستگاه سولاردام و ماکروفر خود به تعمیرکار نیاز دارید، می‌توانید درخواست تعمیر مایکروویو خود را در سایت یا اپلیکیشن آچارباز ثبت کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا