×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

لوازم کوچک آشپزخانه

فرق توستر، آون توستر و ماکروفر چیست؟

فرق توستر، آون توستر و ماکروف

همه ما به دلیل نداشت زمان، دنبال راهی برای انجام دادن سریع‌تر کارها هستیم. در همین راستا شرکت‌های تولید کننده وسایل برقی آشپزخانه، آون توستر و ماکروفر را تولید کرده‌اند. این وسایل کمک می‌کنند تا وعده‌های غذایی در کوتاه‌ترین زمان ممکن آماده سرو شوند؛ اما فرق آون توستر و ماکروفر چیست و خرید کدامیک به‌صرفه‌تر است؟

وسایل مختلفی با پیشرفت تکنولوژی به آشپزخانه ما راه پیدا کرده‌اند. هدف از تولید این وسایل بالا بردن رفاه افراد است. مایکروفر و آون توستر از محبوب‌ترین این وسایل هستند. بسیاری از افراد بین خرید این دو وسیله مردد هستند و نمی‌دانند خرید کدامیک بهتر است.

در ادامه این مقاله از آچارباز شما را با فرق آون توستر و مایکروفر آشنا می‌کنیم تا بتوانید از بین این دو، دستگاهی که برای شما کارایی بیشتری دارد را انتخاب کنید. در ادامه همراه ما باشید. اگر دستگاه مایکروفر یا آون توستر شما مشکلی دارد می‌توانید برای تعمیر مایکروویو یا تعمیر آون توستر خود از خدمات کارشناسان ما استفاده کنید.

[post_links]

فرق آون توستر و ماکروفر چیست؟

قبل از اینکه فرق آون توستر و ماکروفر را بیان کنیم بهتر است با نحوه کار این دو دستگاه آشنا شویم:

ماکروفر

ماکروفر با نام‌های مایکروفر و مایکروویو نیز در بازار شناخته می‌شود. این وسیله به کمک اشعه ماکرو و برنامه‌های مختلف برای گرم کردن، پختن، یخ زدایی و گریل مواد غذایی استفاده می‌شود. ماکروفرها در مدل‌های مختلفی در بازار وجود دارند. برخی از آنها رومیزی هستند و به راحتی امکان جابه‌جایی دارند؛ ولی برخی دیگر باید در فضای مخصوص کابینت‌ها نصب شوند. در ماکروفر امواج تولید شده در دستگاه موجب به حرکت درآوردن مولکول‌های آب و پخته شدن، گرم شدن و یخ‌زدایی غذا می‌شود.

برای تعمیر توستر از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید

آون توستر

آون توسترها در واقع مانند فرهای گاز هستند با این تفاوت که به جای گاز با برق کار می‌کنند. آون توسترها ممکن است در ابعاد، امکانات و قیمت‌های مختلف در بازار موجود باشند. آون توسترها در بازار با نام فر برقی نیز شناخته می‌شوند. در این دستگاه هیچ گونه اشعه‌ای وجود ندارد و غذا از طریق حرارت تولید شده توسط المنت‌های حرارتی پخته می‌شود.

فرق بین آون توستر و مایکروفر
از نظر ظاهری آون توستر و ماکروفر تقریبا مشابه هستند.

زمان پخت غذا اولین فرق آون توستر و مایکروفر

اولین و شاید مهم‌ترین فرق آون توستر و مایکروفر، زمان پختن غذا در آن‌ها است. در مایکروفر، طی فرآیند پخت، مولکول‌های آب موجود در غذا گرم و منجر به گرم شدن یا پختن غذا می‌شوند. این فرآیند بسیار سریع و در عرض چند دقیقه اتفاق می‌افتد. اما در آون توستر باید مدتی زمان بگذرد تا المنت هوای داخل دستگاه را گرم کند و غذا بپزد. در نتیجه زمان پخت غذا در مایکروویو نسبت به آون توستر کمتر است.

زمان پخت کوتاه در ماکروفر باعث می‌شود ویتامین و مواد مغذی موجود در غذا باقی بماند و مواد غذایی خاصیت خود را از دست ندهند؛ اما از طرفی برخی از محققان معتقدند که پخت سریع مواد غذایی باعث از بین نرفتن میکروب و ویروس‌ها می‌شود.

فرق آون توستر و ماکروفر از نظر زمان پخت
برای پخت کیک و پیتزا در آون توستر باید از چند دقیقه قبل دستگاه را روشن کنید تا کامل فضای داخل آن گرم شود.

مصرف انرژی دومین فرق آون توستر و مایکروویو

دومین موردی که می‌توان به عنوان فرق آون توستر و مایکروویو بیان کرد، میزان مصرف برق دستگاه‌ها است. به طور کلی میزان مصرف انرژی آون توستر بیشتر از ماکروفر است. از طرفی چون زمان پخت غذا در آون توستر بیشتر است پس برق بیشتری برای پخت غذا نسبت به ماکروفر صرف می‌شود.

پیشنهاد مطالعه

نحوه پخت مواد غذایی سومین  تفاوت آون توستر و ماکروفر

تفاوت آون توستر و مایکروفر تنها به زمان پخت و مصرف انرژی ختم نمی‌شود. یکی از مهم‌ترین تفاوت‌ها بین آون توستر و ماکروفر، نحوه پخت آن‌هاست. در ماکروفرها پخت به وسیله امواج ماکرو انجام می‌شود و اغلب باید غذاهای آبدار در آن پخته شود؛ در غیر اینصورت همه آب موجود در مواد غذایی از بین رفته و غذا کاملا خشک می‌شود.

در آون توستر بسته به مدل یک یا چند المنت وجود دارد و از جهت‌های مختلف حرارت به غذا رسیده و غذا برشته می شود. اگر قصد دارید از دستگاه برای پخت پیتزا ،کیک و ماهی برشته استفاده کنید، بهتر است دستگاه آون توستر بخرید.

تفاوت آون توستر و مایکروویو به علت تفاوت در نوع المنت
در برخی از آون توسترها دو المنت در دستگاه وجود دارد تا از بالا و پایین بتواند مواد غذایی را برشته کنند.

تفاوت‌های ظاهری آون توستر با مایکروفر

از نظر ظاهری می‌توان گفت تقریبا ابعاد و قطعات ظاهری آون توستر و مایکروفر مشابه هستند. هر دو دستگاه، دارای بدنه، شیشه، دسته و چند دکمه هستند که تعداد این دکمه‌ها معمولا در مایکروفر بیشتر است. روی دستگاه آون توستر تعداد دکمه‌ها کم‌تر، اما چند ولوم قرار دارد که به کمک آنها می‌توانید درجه حرارت ، زمان روشن بودن دستگاه و جهت گرم شدن بدنه را انتخاب کنید.

تفاوت مایکروفر و آون توستر از نظر ظاهری
در برخی از ماکروفرها به جای دکمه، از صفحه لمسی برای کنترل دستگاه استفاده می‌شود.

تفاوت اون توستر و ماکروفر از نظر قیمت

شاید بتوان گفت از دید کاربران فرق مایکروفر و آون توستر از نظر قیمتی اهمیت زیادی داشته باشد؛ زیرا با توجه به بالا رفتن هزینه‌ها همه افراد امکان خرید وسایل برقی گران‌قیمت را ندارند.

اولین و شاید مهم‌ترین فرق آون توستر و مایکروفر، زمان پختن غذا در آن‌ها است.

از نظر قیمت باید گفت دستگاه ماکروفر نسبت به آون توستر گران‌تر است. البته این قیمت نسبت به ویژگی‌های دستگاه متغیر است؛ اما بر اساس تحقیقات صورت گرفته، قیمت آون توستر تقریبا یک سوم قیمت ماکروفر است. در نتیجه اگر برای خرید دستگاه محدودیت بودجه دارید، می‌توانید دستگاه آون توستر را انتخاب کنید.

قیمت آون توستر و ماکروفر
آون توسترهایی که دارای قابلیت‌های جوجه گردان، کانوکشن ،صفحه لمسی باشند، قیمت بالاتری نسبت به مدل‌های معمولی دارند.

در این مطلب، مهم‌ترین تفاوت آون توستر با مایکروفر را بررسی کردیم تا بتوانید بهترین گزینه را برای آشپزخانه خود بخرید. با اطلاع از این تفاوت‌ها و در نظر گرفتن ویژگی‌های مدنظرتان می‌توانید انتخاب بهتری داشته باشید تا در کنار صرف هزینه بتوانید از آن به بهترین شکل استفاده کنید. اگر برای تعمیر دستگاه آون توستر یا مایکروویو خود نیاز به یک تعمیرکار ماهر و مطمئن دارید می‌توانید از خدمات آچارباز استفاده کنید. برای استفاده از خدمات ما، درخواست تعمیر مایکروویو یا تعمیر آون توستر خود را در سایت یا اپلیکیشن آچارباز ثبت کنید.

تعمیر مایکروفر و مایکروویو در محل با آچارباز
خدمت تعمیر مایکروفر و مایکروویو در محل آچارباز، شامل عیب‌یابی و تعمیر انواع مایکروفر، مایکروویو و سولاردام است. تعمیرکار سیار آنلاین آچارباز، دستگاه شما را تحویل گرفته، به تعمیرگاه برده، تعمیر می‌کند و تحویلتان می‌دهد.
تعمیر مایکروفر
4.4/5 - (7 امتیاز)

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

  1. وقتتون بخیر اون توستر من پارس پیدن هستش تازه خریدم. کار باهاشو بلد نیستم ممنون مییشم راهنمایی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا