×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

ماشین ظرفشویی

علل خشک نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی

علل خشک نشدن ظروف در ظرفشویی

امروزه ماشین ظرفشویی یکی از پرکاربردترین لوازم هر منزل به حساب می‌آید. اما گاهی اوقات در عملکرد این دستگاه، اختلالاتی به وجود می‌آید. یکی از این اختلالات، خشک نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی است و ظروف پس از اتمام کار دستگاه خیس و یا لکه‌دار باقی می ماند. این مشکل موجب دردسر کاربر می‌شود؛ زیرا باید ظروف را خشک کند و سپس مورد استفاده قرار دهد.

خواندن این مطلب به شما کمک می‌کند که با دلایل خشک نشدن ظروف در ظرفشویی آشنا شوید و در جهت رفع آن اقدام کنید. البته لازم به ذکر است که در برخی موارد مسائل فنی دستگاه باعث بروز این اختلال می‌شود. در این صورت شما می‌توانید جهت تعمیر ماشین ظرفشویی به سایت آچارباز مراجعه کنید و با کارشناسان مجموعه آچارباز مشورت کنید.

تنظیمات غلط برنامه ماشین ظرفشویی

برنامه‌های ماشین ظرفشویی مانند هم نیستند. برخی از آن‌ها فاقد مرحله خشک شدن و بعضی دیگر دارای این مرحله هستند. شما ممکن است بر روی برنامه‌ای که فاقد مرحله خشک شدن است، تنظیم کرده باشید. برای برطرف کردن این مشکل به دفترچه راهنمای دستگاه خود مراجعه و برنامه درست را انتخاب کنید.

چینش نادرست ظرف‌ها در درون ظرفشویی

یکی دیگر از دلایل خشک نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی چینش نادرست آن‌ها در دستگاه است. چیدن اشتباه در برخی اوقات باعث اختلال در مراحل شستشو می‌شود.

آموزش چینش درست ظروف در ظرفشویی
چینش نادرست ظروف در ماشین ظرفشویی یکی از دلایل خشک نشدن ظرف‌ها توسط دستگاه هستند

برای رفع این مشکل، ظروف را به این روش بچینید:

  • باید ظرف‌ها را در فواصل مناسب و مرتب بچینید تا هوای گرم در بین آن‌ها در گردش باشد.
  • ظروف و بشقاب‌های بزرگ‌تر را در کنار و بقیه آنها را به ترتیب کاهش سایز به سمت مرکز ظرفشویی جای دهید.
  • ظرف‌هایی که مشابه هستند را در کنار یکدیگر قرار دهید.
  • ظروف را طوری جای دهید که به سمت داخل تمایل داشته باشند.
  • ماهیتابه و ظروف بزرگ را در سینی پایین قرار دهید.
  • لیوان‌ها باید در طبقه بالای ظرفشویی چیده شوند.
  • لیوان و فنجان‌ها را به صورت برعکس و رو به پایین بچینید.
  • ظروفی مانند کاسه را به صورت مایل جای دهید تا آب درون آن‌ها جمع نشود.
پیشنهاد مطالعه

عدم استفاده از مایع جلا دهنده ظرفشویی

مایع کمک شستشو  یا جلا دهنده با کم کردن نیروی کشش سطحی آب، سبب می‌شود که قطرات کروی تشکیل نشود. این مایع، آب را به صورت لایه نازکی بر روی ظرف‌ها قرار می‌دهد تا به راحتی خشک شوند. به عبارت دیگر مایع جلادهنده با سرریز کردن آب از روی ظرف‌ها موجب می‌شود که مرحله خشک شدن به راحتی انجام شود. برای رفع این خطا از مایع کمک شستشو استفاده کنید. باید مخزن مایع جلا دهنده در ظرفشویی را نیز بررسی کنید تا دچار گرفتگی نشده باشد.

استفاده از مایع جلا دهنده در ماشین ظرفشویی
عدم استفاده از مایع جلا دهنده ظرفشویی موجب خشک نشدن ظروف در دستگاه می‌شود

وجود اشکال در هیت پمپ ظرفشویی

وظیفه هیت پمپ ظرفشویی، گرم کردن آب در مرحله خشک شدن ظروف است. اگر هیت پمپ دستگاه دچار آسیب شود؛ در روند خشک شدن ظروف، اختلال به وجود می‌آید. جهت تعمیر یا تعویض این قطعه باید از تعمیرکاران حرفه‌ای کمک بگیرید. برای تشخیص سوختگی هیت پمپ می‌توانید از یک مولتی متر استفاده کنید. اگر جریان برق در قطعه وصل نبود، آن را تعویض کنید.

خارج کردن زود هنگام ظرف‌ها قبل از پایان کار

یکی دیگر از دلایل خشک نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی بیرون آوردن ظرف‌ها قبل از پایان کار دستگاه است. اگر ظرف‌ها را قبل از اتمام کار ظرفشویی از درون دستگاه بیرون بیاورید، مسلما مرطوب هستند. برای رفع این مشکل باید تا پایان کار، صبر کنید.

 

تعمیر ماشین ظرفشویی در محل با آچارباز
آچارباز، در زمینه خدمات و تعمیرات انواع ماشین ظرفشویی آماده ارائه خدمت به مشتریان خود است. شما می‌توانید جهت ثبت درخواست در سامانه آچارباز از طریق این لینک اقدام کنید تا کارشناس با شما تماس گرفته و هماهنگی‌های لازم صورت گیرد:
درخواست تعمیر ماشین ظرفشویی

 

وجود مشکل در ترموستات و المنت

اگر ترموستات ماشین ظرفشویی خراب باشد، ظرف‌ها به درستی خشک نمی‌شوند. تامین ایمنی دستگاه در برابر افزایش بیش از اندازه دما از وظایف ترموستات است. اگر این قطعه در عملکرد خود دچار مشکل شود؛ ممکن است قبل از خشک شدن ظروف، المنت حرارتی را خاموش کند. به همین سبب ظرف‌ها خشک نمی‌شوند. خرابی المنت هم می تواند باعث ایجاد این مشکل شود.

وجود ایراد در دریچه هوا

برخی از ماشین‌های ظرفشویی از یک دریچه هوا برخوردار هستند. این دریچه، هوای گرم و مرطوب تولید شده از چرخه آبکشی را تخلیه می‌کند. اگر دریچه هوای ظرفشویی خراب شود، رطوبت بر روی ظرف‌ها باقی می‌ماند.

خرابی دریچه هوای ظرفشویی
وجود مشکل در دریچه هوای ظرفشویی موجب خشک نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی می‌شود

وجود مشکل در موتور فن دریچه هوا

یکی از علت‌های خشک نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی خرابی موتور فن دریچه هواست. برخی از دستگاه‌ها از این قطعه به منظور سهولت در عملیات خشک کردن ظرف‌ها بهره می‌گیرند. بنابراین در صورت خرابی موتور فن دریچه هوا، ظرف‌ها به درستی خشک نمی‌شوند. برای رفع این ارور در ابتدا قطعه را بررسی کنید. پروانه فن را بچرخانید تا اگر آزادانه و روان نمی‌چرخد، قطعه را تعویض کنید.

چند نکته ضروری برای بهتر خشک شدن ظروف در ماشین ظرفشویی

برای اینکه روند خشک شدن ظروف‌ در ظرفشویی بهبود یابد، بهتر است موارد زیر را انجام دهید:

  • درب ظرفشویی را پس از اتمام کار آن باز کنید تا هوای مرطوب خارج شود.
  • در هنگام خارج نمودن ظروف از دستگاه، ابتدا طبقه پایین را خالی کنید. ممکن است درون فنجان‌ها آب جمع شود و بر روی ظروف طبقه پایین بریزد.
  • از مایع کمک شستشو یا جلا دهنده به اندازه مورد نیاز استفاده کنید.

تنظیمات برنامه ظرفشویی را طوری قرار دهید که دارای حالت گرما باشد.

لطفا به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا