×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

سبک زندگیلوازم کوچک آشپزخانه

طرز تهیه اسموتی، تابستان خنک را با نوشیدن اسموتی تجربه کنید!

طرز تهیه اسموتی، تابستان خنک را با نوشیدن اسموتی تجربه کنید!

فصل تابستان رسیده و هوا در حال گرم شدن است، اکنون تنها نوشیدن یک اسموتی سرد و تازه می‌تواند این گرمای طاقت فرسا را برای شما قابل تحمل کند. در این مقاله قصد داریم، طرز تهيه اسموتي خوشمزه و تابستانی را به شما بگوئیم که به راحتی در خانه قابل تهیه هستند. فرصت را از دست ندهید، تابستان خنک را با نوشیدن اسموتی تجربه کنید!

طرز تهيه اسموتي، همه چیز به سلیقه شما!

برای طرز تهيه اسموتي، روش‌ها و دستور‌های العمل‌های مختلفی وجود دارد. ما در ابتدای مقاله تصمیم گرفتیم، نکاتی عمومی و پایه که همه برای طرز تهیه اسموتی باید آن را بدانند به شما بگوئیم.

  • اولین قدم برای طرز تهيه اسموتي، انتخاب لیوان‌های زیبا و مناسب است. لیوان‌هایی که حس و حالی تابستانی به شما داده و البته از ظرفیت کافی برای اسموتی برخوردار باشند. نی را هم نباید فراموش کرد، از تعدادی نی اسموتی رنگارنگ و شیک که به سادگی در فروشگاه‌های آنلاین یافت می‌شوند استفاده کنید. لیوان‌های زیبا و نی‌های شیک علاوه بر اینکه ظاهری زیبا به اسموتی شما می‌دهند، اشتهای شما را نیز تحریک خواهند کرد.
  • بعد از انتخاب لیوان مناسب، نوبت به قطعه قطعه کردن میوه مورد علاقه شما می‌رسد. کیوی یا هندوانه، سیب یا زردآلو همه چی به انتخاب شما بستگی دارد. خود را محدود به یک میوه نکنید، می‌توانید از ترکیب چند میوه در طرز تهيه اسموتي استفاده کنید. میوه‌های شما می‌توانند یخ زده و یا تازه باشند، خبر خوب اینکه در طرز تهيه اسموتي هیچ محدودیتی نداریم. بر خلاف دیگر دستورالعمل‌های پخت و پز، که باید قدم به قدم از روش گفته شده پیش بروید طرز تهيه اسموتي را می‌توانید مطابق سلیقه خودتان انجام دهید. تنها تفاوت در انتخاب میوه‌های یخ زده و تازه است. باید بدانید اگر برای اسموتی از میوه یخ زده استفاده کنید، با بافتی به نسبت غلیظ روبرو خواهید شد. اگر میوه تازه انتخاب شما است، بافت اسموتی کمی رقیق خواهد بود. برای تناسب بیشتر در طرز تهيه اسموتي می‌توانید میوه‌های تازه و یخ زده را با هم ترکیب کنید.
طرز تهيه اسموتي
قبل از هرکاری ابتدا، یک لیوان مناسب و زیبا برای اسموتی خود انتخاب کنید
تعمیر مخلوط کن و غذاساز در محل با آچارباز
تعمیر و عیب یابی مخلوط کن و غذاساز در محل، یکی از خدمات ارائه شده، توسط سامانه اعزام تعمیرکار به محل آچارباز است. کند شدن سرعت چرخش تیغه‌ها، از کار افتادن دکمه‌ها و پاره شدن سیم از جمله مشکلاتی است که با ثبت سفارش در اپلیکیشن ارائه خدمات آنلاین آچارباز می‌توانید آنها را جهت بررسی و رفع ایراد به تعمیرکار سیار آچارباز بسپارید.
درخواست تعمیر غذاساز

طرز تهیه اسموتی هندوانه، تابستان را شروع کنید!

اجازه دهید با شیرین‌ترین و خنک‌ترین میوه شروع کنیم، بله درست حدس زده‌اید هندوانه و البته کمی توت فرنگی. ترکیب این دو میوه با یکدیگر، ممکن است نوشیدنی شیرینی را درست کند. بنابراین برای به تعادل رساندن مزه‌ها از یک برش لیموی تازه استفاده کنید. این لیمو مزه شیرینی میوه‌ها را جبران خواهد کرد.

طرز تهیه اسموتی هندوانه
از کمی لیموی تازه برای به تعادل رساندن مزه‌ها استفاده کنید

شیر بادام را فراموش نکنید، این عصاره که از مخلوط بادام با آب به دست می‌آید خواص فراوان زیادی دارد. علاوه بر این می‌تواند، در نوشیدنی شما بافتی خامه‌ای ایجاد کند. دوستداران این نوشیدنی، در صورت عدم دسترسی به شیر بادام، موز را جایگزین این عنصر می‌کنند. اگر طرفدار نوشیدنی‌های بسیار شیرین هستید، این انتخاب می‌تواند برای شما خوب باشد. شما به دلایل زیادی، طرز تهیه اسموتی هندوانه را دوست خواهید داشت، زیرا در این طرز تهیه اسموتی طراوت، سرما و همراه با شیرینی کمی ترشی نیز وجود خواهد داشت. می‌توانید این اسموتی را در میان وعده و یا شب میل کنید، اگر آن را درست کردید نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.

طرز تهیه اسموتی هندوانه
هندوانه در کنار توت فرنگی یک اسموتی شیرین و خوشمزه را برای شما خواهد ساخت

طرز تهيه اسموتي توت فرنگي، کمتر از پنج دقیقه

با طرز تهيه اسموتي توت فرنگي همراه با موز چطورید؟ این طرز تهيه اسموتي کلاسیک، در کمتر از پنج دقیقه آماده خواهد شد و روز شما را شیرین و رنگارنگ خواهد کرد.

توت فرنگی و موز در طرز تهيه اسموتي، کنار یکدیگر فوق العاده عمل می‌کنند زیرا مزه شیرین آن‌ها کنار یکدیگر کامل می‌شود. توت و فرنگی و موز را به قطعات دلخواه خود خرد کنید و آن‌ها را در مخلوط کن بریزید، کمی یخ از فریزر برداشته و درون پارچ مخلوط کن به این مخلوط اضافه کنید. اگر می‌خواهید بافت اسموتی شما کمی لطیف و خامه‌ای باشد، اضافه کردن شیر را فراموش نکنید.

طرز تهيه اسموتي توت فرنگي
بسته به قدرتی که دستگاه دستگاه شما دارد، قطعات میوه و یخ را خرد کنید

همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم، طرز تهيه اسموتي مانند دستورالعمل‌های پخت و پز نبوده و لازم نیست برای داشتن اسموتی خوشمزه قدم به قدم دستور پیش بروید. مزه اسموتی به سلیقه شما مربوط است، بنابراین می‌توانید، نعنای تازه و یا میوه‌های دیگر را نیز به این مخلوظ اضافه کنید. طرز تهيه اسموتي توت فرنگي را امتحان کرده و دستور آن را نیز به دوستانتان بگوئید. توت فرنگی در کنار اکسیدان‌های بالایش، یک چربی سوز بسیار خوب است. می‌توانید از این میوه‌ی خوشمزه به عنوان یک چربی سوز عالی نیز استفاده کنید. در مقاله‌ی «طرز تهیه نوشیدنی های چربی سوز» به روش استفاده آن برای یک نوشیدنی رژیمی اشاره شده‌است.

طرز تهيه اسموتي توت فرنگي
مزه اسموتي توت فرنگي امری سلیقه‌ای بوده و به ذائقه شما ارتباط دارد
پیشنهاد مطالعه

طرز تهیه اسموتی سیب، با یک دستور العمل ساده چطورید؟

طرز تهیه اسموتی سیب، که در ادامه خواهیم گفت سرشار از مواد مغذی و طعم دهنده‌های طبیعی است. اسموتی سیب بهترین روش برای شروع روز شما است. سیب میوه مورد علاقه خیلی‌هاست، بچه‌ها آن را دوست دارند و بزرگ‌تر‌ها عاشقش هستند بنابراین با این همه محبوبیت چرا طرز تهیه اسموتی سیب را امتحان نکنیم؟

برای طرز تهیه اسموتی سیب، شما به کمی آب سیب، یخ، قطعات یخ زده و یا تازه سیب و موز نیاز دارید برای مزه بیشتر می‌توانید کمی آناناس هم به آن اضافه کنید. این را به سلیقه شما می‌سپاریم. در مورد مزه سیب نیز باید بگوئیم، می‌توانید سیب ترش و یا شیرین را استفاده کنید هیچ محدودیتی ندارید همانطور که گفتیم همه چیز به سلیقه شما بستگی دارد.

طرز تهیه اسموتی سیب
برای طرز تهیه اسموتی سیب، از ریختن کمی آب سیب درون پارچ شروع کنید

اگر دوست دارید می‌توانید کمی سبزیجات تازه نیز، به طرز تهیه اسموتی سیب اضافه کنید. نظرتان در مورد نعنا و یا حتی کمی اسفناج چیست؟ ابتدا مایعات را درون پارچ اضافه کرده و سپس به سراغ قطعات میوه بروید و حالا مخلوط کن را روشن کنید. مقدار میوه ریخته شده درون اسموتی به سلیقه شما بستگی دارد، اگر بافت خیلی سفت و غلیط به نظر می‌رسد کمی آب سیب طبیعی چاشنی آن کنید و دوباره مخلوط کن را روشن کنید. بفرمائید اسموتی سیب شما آماده است، وقت آن رسیده است که این طرز تهیه اسموتی سیب را به دوستان خود هم بگوئید.

طرز تهیه اسموتی سیب
می‌توانید برای مزه‌های بیشتر داخل اسموتی خود، مقداری اسفناج و نعنا اضافه کنید
پیشنهاد مطالعه

طرز تهیه اسموتی موز، یک نوشیدنی خوشمزه

اجازه دهید شما را با خوشمزه‌ترین طرز تهیه اسموتی موز آشنا کنیم. این اسموتی موز سرشار از مواد سالم، پروتئین، فیبر و پتاسیم است. اسموتی موز یک انتخاب عالی برای صبحانه یا میان وعده‌ای بسیار خوشمزه به شمار می‌رود، ویتامین سی و منیزیم درون این اسموتی شما را با طراوت و سرحال خواهد کرد.

طرز تهیه اسموتی موز
در این طرز تهیه اسموتی موز، مقداری زیادی ویتامین سی و فیبر و پتاسیم وجود دارد

اگر دوست ندارید از یخ برای تهیه اسموتی استفاده کنید، از قبل میوه‌ها را درون فریزر گذاشته تا یخ زده و مزه عالی به اسموتی شما بدهند.

به یاد داشته باشید که به شما گفتیم، هیچ محدودیتی در طرز تهيه اسموتي وجود ندارد. شما می‌توانید به طرز تهيه اسموتي موز، هرچه دوست دارید اضافه کنید، از جو دو سر گرفته تا سبزیجات. این به سلیقه شما بستگی دارد.

مواد لازم برای طرز تهیه اسموتی موز

  • قطعات ریز خرد شده موز یک الی دو لیوان
  • ماست یونانی
  • شیر بادام
  • عصاره وانیل

تمام مواد گفته شده را درون پارچ مخلوط کن بریزید و دستگاه را روشن کنید. به یاد داشته باشید اینکه مخلوط شما غلیظ یا رقیق باشد به سلیقه شما بستگی دارد. اگر می‌خواهید اسموتی شما کمی رقیق باشد از مقدار شیر بادام بکاهید، اگر اسموتی خامه‌ای دوست دارید شیر بادام بیشتری به اسموتی اضافه کنید.

طرز تهیه اسموتی موز
با مقداری عصاره وانیل که در طرز تهیه اسموتی موز وجود دارد، عطری فوق العاده به نوشیدنی خود بدهید

طرز تهیه اسموتی شکلاتی، باید امتحان کنید

نمی‌شود به راحتی از شکلات گذاشت، به خصوص وقتی که پای طرز تهیه اسموتی شکلاتی در میان باشد. بله درست حدس زدید می‌خواهیم به شما، طرز تهیه اسموتی شکلاتی خوشمزه را آموزش دهیم. باید از الان به شما بگوئیم با بافتی شبیه به شکلات صبحانه روبرو خواهید شد، بنابراین اگر شکلات صبحانه را دوست دارید قلم و کاغذ را برداشته و به سرعت دستور طرز تهیه اسموتی شکلاتی را یادداشت کنید.

  • شما به دو عدد موز رسیده یخ زده نیاز دارید، باید قبل از قرار دادن موز‌ها درون یخچال آن‌ها را با دقت قطعه قطعه کنید.
  • یک سوم فنجان توت فرنگی منجمد، می‌توانید از گیلاس هم استفاده کنید. همانطور که گفتیم همه چیز به سلیقه شما بستگی دارد.
  • دو الی سه قاشق غذاخوری پودر کاکائو، برای بیشتر کردن مزه شکلات می‌توانید از پودر کاکائو بیشتری استفاده کنید.
  • دو قاشق غذاخوری کره بادام زمینی
  • یک و نیم فنجان شیر بادام و یا شیر نارگیل
  • یک سوم فنجان یخ
طرز تهیه اسموتی شکلاتی
قبل از اینکه موز را برای یخ زدن داخل فریزر قرار دهید، ابتدا آن را با دقت قطعه قطعه و سپس بسته بندی و درون یخچال بگذارید
پیشنهاد مطالعه

اگر به یکی از مواد گفته شده در طرز تهیه اسموتی شکلاتی، دسترسی ندارید می‌توانید میوه یا شیر و یا ماده دیگری را بر حسب سلیقه خود به آن اضافه کنید. تمام مواد را درون مخلوط کن ریخته و آن را روشن کنید تا مواد یکدست با یکدیگر ترکیب شوند. به یاد داشته باشید قبل از هر چیز، ابتدا باید قدرت دستگاه خود را در نظر بگیرید و سپس بر حسب آن مواد را درون پارچ بریزید. اگر دوست دارید طرز تهیه اسموتی شکلاتی، مزه کاکائو بیشتری به خود بگیرد کمی پودر کاکائو به آن اضافه کنید. اگر غلظت بیشتر را ترجیح می‌دهید، شیر بادام را فراموش نکنید. اگر دوست دارید اسموتی شکلاتی شیرین باشد، کمی شکر به آن اضافه کنید. از اسموتی شکلاتی خود لذت ببرید و نظرات خود را در مورد طرز تهیه اسموتی شکلاتی با ما در میان بگذارید.

طرز تهیه اسموتی شکلاتی
برای دادن مزه بیشتر به اسموتی شکلاتی، می‌توانید مقداری پودر کاکائو به ترکیبات اضافه کنید

طرز تهیه اسموتی طالبی، ساده و سریع

حالا با یکی از ساده‌ترین طرز تهیه اسموتی طالبی، همراه شما هستیم. دستورالعملی بسیار ساده با موادی که همه جا پیدا می‌شوند. با این طرز تهیه اسموتی طالبی، روزتان را شیرین و سالم شروع کنید.

  • یک فنجان ماست وانیلی و یا بستنی وانیلی
  • یک دوم فنجان آب پرتقال
  • یک دوم فنجان طالبی خرد شده
  • چهار الی پنج عدد قطعات یخ، اگر اسموتی خنک‌تری می‌خواهید یخ را بیشتر کنید.
طرز تهیه اسموتی طالبی
اگر تیغه‌های مخلوط کن قوی است و در کل دستگاه قدرتمندی دارید، می‌توانید برای خنکی بیشتر قطعاتی یخ به ترکیب اضافه کنید

این مواد را در مخلوط کن ریخته و در حدود سی ثانیه باهم ترکیب کنید. از اسموتی طالبی تازه خود در گرمای تابستان نهایت لذت را ببرید. می‌توانید این طرز تهیه اسموتی طالبی را، با دوستان خود هم به اشتراک بگذارید. در ویدیو زیر، طرز تهیه اسموتی طالبی سالم و خوشمزه را آورده‌ایم. اگر شما نیز یکی اسموتی‌های گفته شده را درست کردید، خوشحال می‌شویم از طرز تهیه آن برای ما فیلم گرفته و برای آچارباز بفرستید.

طرز تهیه اسموتی آلبالو، خوشرنگ و خوشمزه

بهترین میوه تابستانی را می‌شناسید؟ میوه‌ای خوشرنگ و بسیار خوشمزه که طرفداران زیادی دارد، بله آلبالو. اکنون به شما طرز تهیه اسموتی آلبالو را آموزش خواهیم داد، تا از گرمای تابستان و خوشمزگی این میوه نهایت لذت را ببرید.

طرز تهیه اسموتی آلبالو، فقط پنج دقیقه از شما زمان می‌گیرد. آلبالو‌هایی که هسته آن را گرفته و درون یخچال گذاشته‌اید تا یخ بزنند را فریزر بیرون بیاورید.

در این طرز تهیه اسموتی آلبالو، مقداری زیادی آلبالو یخ زده، موز، آب میوه و ماست وجود دارد. تمام کاری که شما باید بکنید این است که، این مواد را درون مخلوط کن ریخته و دکمه پاور را فشار دهید تا دستگاه به صورت یکدست این مواد را باهم ترکیب کند. آلبالو‌های یخ زده درون فریزر بدون هیچ دردسری، اسموتی شما را خنک و سرد خواهند کرد.

اگر از آلبالو‌های تازه برای طرز تهیه اسموتی آلبالو استفاده می‌کنید، باید مقداری قطعات یخ به این مخلوط اضافه کنید تا بافت یخ زده اسموتی حفظ شود. می‌توانید کمی آب آلبالو نیز به این ترکیب اضافه کنید، یا به جای ماست از کمی بستنی وانیلی بهره ببرید. گزینه‌های زیادی برای اضافه کردن به این طرز تهیه اسموتی آلبالو وجود دارد. می‌توانید برای اینکه ارزش غذایی آن را بالا ببرید، از اسفناج و یا مقداری نعنا استفاده کنید.

طرز تهیه اسموتی آلبالو
برای طرز تهیه اسموتی آلبالو، باید مقداری آلبالوی یخ زده و آب میوه تهیه کنید

طرز تهیه انواع اسموتی

در این مقاله به طرز تهیه انواع اسموتی پرداختیم، تا در گرمای تابستان از خنکی و خوشمزگی این نوشیدنی لذت ببرید. نکته‌ای که باید در طرز تهیه انواع اسموتی بدانید این است که، قطعات میوه‌ها را به درستی خرد کنید و قدرت دستگاه را نیز در نظر بگیرید. از ریختن قطعات بزرگ یخ را درون پارچ مخلوط کن اجتناب کنید، زیرا در چنین شرایطی باید برای تعمیر مخلوط کن اقدام کنید.

اگر  طرز تهيه اسموتي از میوه‌های دیگری را می‌دانید که در این مقاله به آن اشاره نشده، خوشحال می‌شویم دستور تهیه آن را با ما در میان بگذارید. اگر یکی از طرز تهيه اسموتي‌های گفته شده را امتحان کرده‌اید، نتیجه را در قسمت نظرات بگوئید و آن را با ما به اشتراک بگذارید.

لطفا به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

‫3 دیدگاه ها

  1. به به😋
    اسموثی‌های خیلی خوشمزه‌ای معرفی کردید. حتما درستشون میکنم.
    یه آبمیوه باحال هم هست که من درست میکنم، اگه دوست داشتید امتحانش کنید:
    ٣سانت زنجبیل
    ۱ خيار كوچيك
    ۱ سيب زرد
    ۱ شاخه كرفس
    یک سوم ليمو ترش سنگی با پوست
    چند برگ نعنا
    اینارو همه رو باهم بریزید تو آبمیوه گیری، یه لیوان آبمیوه خوشمزه و سالم نوش جان کنید.

    1. درود
      از شما برای به اشتراک گذاری این طرز تهیه آبمیوه سالم و مقوی سپاسگزاریم.
      اگر هر یک از اسموتی‌های گفته شده در مقاله را امتحان کردید خیلی خوشحال می‌شویم نظر خود را با ما در میان بگذارید.
      موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا