لوازم کوچک آشپزخانه

مشکلات رایج گوشت کوب برقی و روش رفع آن‌ها

مشکلات رایج در گوشت کوب برقی

گوشت کوب برقی یک وسیله کارآمد، سبک و جمع و جور است که می‌تواند بسیاری از کارهای خانه را در کمترین زمان ممکن انجام دهد. در واقع می‌تواند به مانند یک مخلوط کن در بسیاری اوقات کار کند. با این تفاوت که سبک‌تر بوده و اجزای کمتری دارد و شستن آن هم زمان زیادی را به خود اختصاص نمی‌دهد.

در عین حال جای زیادی را هم در کابینت اشغال نمی‌کند و از همه مهم‌تر کار کردن با آن بسیار راحت‌تر از مخلوط کن است. اما گاهی همین وسیله‌ی کارآمد و کوچک، دچار مشکل می‌شود. در این‌صورت برای تعمیر گوشت کوب برقی می‌توانید از کارشناسان آچارباز کمک بگیرید.

در این مقاله آچارباز قصد داریم مشکلات رایج گوشت کوب برقی و روش رفع آنها را به زبان ساده بیان کنیم. می‌توانید ابتدا راهنمایی‌های اعلام شده در مقاله را بکار گیرید و آنها را عیب یابی کنید. چنانچه مشکل حل نشد از یک تعمیرکار کمک بگیرید.

چرا گوشت کوب برقی روشن نمی‌شود؟

روشن نشدن گوشت کوب برقی اغلب به دلایل زیر اتفاق می افتد:

  • نوسان برق
  • داغ شدن و گاهی سوختن موتور گوشت کوب برقی
  • ورود ضربه به بدنه
  • عدم استفاده از ظرف استاندارد
  1. اولین دلیل ساده روشن نشدن گوشت کوب برقی، نوسان برق است. نوسان برق باعث سوختن برد گوشت کوب برقی می‌شود. در برخی اوقات نوسان برق به حدی است که موجب سوختن موتور گوشت کوب برقی خواهد شد.
برد الکترونیکی گوشت کوب برقی
بهتر است گوشت کوب برقی را در حین استفاده به دستگاه محافظ برق وصل کنید، چون نوسان برق بلافاصله روی برد الکترونیکی دستگاه اثر می‌گذارد و حتی موجب سوختن آن می‌شود.
  1. داغ شدن و گاهی سوختن موتور گوشت کوب برقی نیز، از دیگر مشکلات رایج گوشت کوب برقی و از مهم‌ترین دلایل روشن نشدن این دستگاه است. گوشت کوب برقی خنک کننده موتور ندارد. با توجه به همین مسئله نباید گوشت کوب برقی را به مدت طولانی روشن گذاشت، استفاده طولانی از آن سبب می‌شود دستگاه داغ شده و موتور بسوزد.
داغ شدن و سوختن موتور گوشت کوب برقی
یکی از دلایل روشن نشدن گوشت کوب برقی استفاده طولانی مدت از آن است.
  1. مراقب باشید که به بدنه دستگاه ضربه نخورد. یکی دیگر از دلایل روشن نشدن گوشت کوب برقی، ضربه خوردن به بدنه آن است.
  2. استفاده از ظرف استاندارد خودش و یا ظرفی با حجم استاندارد برای خرد یا له کردن مواد غذایی. به یاد داشته باشید زمانی که از ظرف مخصوص خود گوشت کوب برقی استفاده می‌کنید، مقدار مشخصی مواد غذایی داخل آن می‌ریزید و در نتیجه به موتور دستگاه فشار نمی‌آید.

گاهی دلیل روشن نشدن گوشت کوب برقی کثیفی بدنه موتور است.

ظرف استاندارد گوشت کوب برقی
برای خرد یا له کردن مواد غذایی با گوشت کوب برقی از ظرف استاندارد خودش استفاده کنید.

چنانچه با رعایت کردن موارد فوق باز هم گوشت کوب برقی روشن نشد، باید از تکنسین‌های متخصص کمک بگیرید. همکاران ما در مرکز تعمیر تخصصی لوازم آشپزخانه می‌توانند به سرعت اقدام به تعمیر گوشت کوب برقی شما کنند. کافی است سفارش‌تان را در وب سایت یا اپلیکیشن به صورت آنلاین به ثبت برسانید.

تعمیر گوشت کوب برقی با آچارباز
درآچارباز کلیه خدمات عیب یابی، سرویس، تعویض قطعات، تعمیر گوشت کوب برقی انجام می شود. سر و صدای ناهنجار، لرزش زیاد دستگاه و پاره شدن سیم از جمله مشکلاتی است که در آچارباز عیب‌یابی و تعمیر می‌شود.
درخواست تعمیر گوشت کوب برقی

چرا گوشت کوب برقی صدا می‌دهد؟

صدا دادن گوشت کوب برقی اغلب به دلایل زیر اتفاق می‌افتد:

  • آب شدن بخشی از کوپل‌ها

یکی از دلایل صدا دادن گوشت کوب برقی، آب شدن بخشی از کوپل‌هاست. این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که قطعات دستگاه به درستی بهم متصل نشده باشند و یا از دستگاه برای له کردن مواد غذایی سخت استفاده کرده باشید. توجه کنید که در صورت آب شدن کوپل‌ها باید آنها را تعویض کنید.

  • خرابی درب گیربکس

اگر درب گیربکس خراب شود نیز گوشت کوب برقی صدا خواهد داد. این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که مواد سخت را در ظرف مخصوص گوشت کوب، بریزید. این کار باعث می‌شود که قطعات داخلی گیربکس آسیب ببیند و دستگاه صدا دهد. در این شرایط باید درب گیربکس به طورکامل تعویض شود.

  • ایراد در موتور گوشت کوب برقی

ضعیف شدن موتور گوشت کوب برقی یکی دیگر از دلایل صدا دادن گوشت کوب برقی است. در این شرایط دستگاه صدای غیر عادی می‌دهد و عملکرد درستی ندارد.

ضعیف شدن موتور گوشت کوب برقی، خرابی درب گیربکس و یا آب شدن کوپل‌ها همگی مهم‌ترین دلایل صدا دادن گوشت کوب برقی هستند که برای رفع آن، باید از تکنسین‌های متخصص کمک بگیرید.

چگونه مشکل گوشت کوب برقی را برطرف کنیم؟

برطرف کردن مشکل روشن نشدن گوشت کوب برقی، کار سخت و پیچیده‌ای نیست و می‌توانید با چند روش که در ادامه با شما در میان می‌گذاریم، به بررسی اجزای گوشت کوب برقی پرداخته و مشکل را برطرف کنید. چنانچه در این امر مهارت لازم را ندارید، می‌توانید از تکنسین‌های متخصص ما درآچارباز کمک بگیرید. با ما همراه باشید تا در مورد نحوه رفع مشکل گوشت کوب برقی با یکدیگر بیشتر صحبت کنیم:

  1. کلید روشن و خاموش گوشت کوب را بررسی کنید.

یکی از ساده‌ترین دلایل روشن نشدن گوشت کوب برقی، مشکل در کلید روشن و خاموش آن است. برای بررسی این مسئله و رفع مشکل، باید گوشت کوب برقی را به یک ولت اهم متر متصل کنید. اگر شاخه‌های پلاگین گوشت کوب برقی، پس از نصب به ولت اهم متر، مقدار کمی مقاومت نشان داد، کلید مشکلی ندارد. اما اگر مقدار مقاومت آن زیاد باشد، یعنی کلید سوخته و باید آن را تعویض کنید.

کلید خاموش و روشن گوشت کوب برقی
یکی از مشکلات عمده روشن نشدن گوشت کوب برقی خرابی کلید خاموش و روشن آن است
  1. بدنه موتور را باز کرده و تمیز کنید.

گاهی دلیل روشن نشدن گوشت کوب برقی کثیفی بدنه موتور است. با کمک یک آچار پیچ گوشتی به دقت موتور دستگاه را باز کنید و کامل نواحی تماس دو قطعه یا بدنه را تمیز کنید و مطمئن شوید که نواحی پایانه دستگاه و ترمینال‌ها تمیز شده‌اند.

پیشنهاد مطالعه
  1. قدم سوم بررسی فیوز دستگاه است

دلیل دیگری نیز که سبب روشن نشدن گوشت کوب برقی می‌شود، خرابی فیوز دستگاه است. برای حل این مشکل، دستگاه را باز و فیوزی که در قسمت داخلی بدنه موتور قرار دارد و همچنین محل اتصال سیم‌ها به جعبه سرب‌ها را بررسی کنید. اهم متر را در جعبه‌ای که شامل فیوز و موتور دستگاه است، وصل کنید. اگر میزان مقاومت دستگاه زیاد بود، باید فیوز را تعویض کنید. در غیر این صورت فیوز مشکلی ندارد.

فیوز گوشت کوب برقی
اگر فیوز دستگاه مشکل داشت، فیوز قبلی را نگه دارید و مدلی مشابه آن خریدای کنید.
  1. تیغه را بررسی کنید

اگر تیغه کج شده باشد، گوشت کوب نمی‌تواند به درستی مواد غذایی را له کند و در نتیجه گوشت کوب برقی روشن نمی‌شود. دلیل این امر هم تجمع مواد غذایی اطراف تیغه است. آنها را تمیز کرده و سپس با گریس سفید این مناطق را چرب کنید تا تیغه روان بچرخد.

تیغه گوشت کوب برقی
مقدار اضافی روغن گیریس را با دستمال توالت یا حوله کاغذی جمع کنید و مطمئن شوید بقایای چربی اضافی در این ناحیه باقی نمانده باشد.
  1. قطعات گوشت کوب برقی را مونتاژ کنید

پس از تمیز کردن و بررسی قطعات آسیب دیده، موتور و بقیه قطعات را دوباره به یکدیگر متصل کنید.

در این مقاله سعی بر این داشتیم تا دو مشکل عمده گوشت کوب برقی یعنی روشن نشدن و تولید صدای نابهنجار آن را بررسی

 کنیم و برای حل مشکل روشن نشدن گوشت کوب برقی چند راهکار نیز در اختیارتان قرار دهیم. اما چنانچه دانش فنی لازم در این رابطه را ندارید کار را به کاردان بسپارید! متخصصان ما در کمترین زمان ممکن، مشکل گوشت کوب برقی شما را برطرف می‌کنند. کافی است سفارش‌تان را به صورت آنلاین در سایت یا اپلیکیشن در قسمت تعمیر گوشت کوب برقی به ثبت برسانید.

تعمیر گوشت کوب برقی با آچارباز
درآچارباز کلیه خدمات عیب یابی، سرویس، تعویض قطعات، تعمیر گوشت کوب برقی انجام می شود. سر و صدای ناهنجار، لرزش زیاد دستگاه و پاره شدن سیم از جمله مشکلاتی است که در آچارباز عیب‌یابی و تعمیر می‌شود.
درخواست تعمیر گوشت کوب برقی

4.5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا