×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

ماشین ظرفشویی

خطاهای ماشین ظرفشویی جنرال را چگونه رفع کنیم؟

ارورهای ماشین ظرفشویی جنرال

با توجه به مشکلات و اختلالاتی که ممکن است در وسیله‌ای پرکاربرد مثل ماشین ظرفشویی بروز پیدا کند، سازندگان این وسایل برای تشخیص درست مشکلات و رفع آنها، کدهای خطایی را تنظیم و برنامه‌ریزی کرده‌اند. این کدهای خطا به استفاده‌کنندگان کمک می‌کنند تا مشکلات پیش آمده را در کوتاه‌ترین زمان بررسی و برطرف کنند. در این مطلب خطاهای ماشین ظرفشویی جنرال را مورد بررسی قرار داده‌ایم تا در صورت بروز هر یک از خطاهای پیش بینی شده برای این دستگاه، اقدامات لازم را برای تعمیر ماشین ظرفشویی جنرال خود انجام دهید.

ارور c1 ماشین ظرفشویی جنرال

زمان تخلیه آب از ماشین ظرفشویی ۲ دقیقه است؛ اگر این زمان از ۲ دقیقه بیشتر شد کد c1 در صفحه نمایان می‌شود.

برای رفع کردن این ارور باید پمپ تخلیه را مورد بررسی قرار داد  و از مشکل نداشتن فیلتر ماشین ظرفشویی مطمئن شد. سپس شیر خروجی را چک کرد و از سالم بودن آن اطمینان حاصل کرد. همچنین باید خرابی برد ماشین ظرفشویی  را بررسی و سالم بودن آن‌را تایید کرد.

ارور c2

ارور c2 زمانی مشاهده می‌شود که تخلیه‌ی آب دستگاه از ۷ دقیقه بیشتر شده باشد.

برای رفع این ارور هم ابتدا باید پمپ تخلیه‌ی ماشین ظرفشویی را بررسی کرد، اگر مشکل حل نشد باید به سراغ فیلتر دستگاه رفت و لوله‌ای که توسط آن آب از دستگاه خارج می‌شود را بررسی کرد.

 

تعمیر ماشین ظرفشویی در محل با آچارباز
آچارباز، در زمینه خدمات و تعمیرات انواع ماشین ظرفشویی آماده ارائه خدمت به مشتریان خود است. شما می‌توانید جهت ثبت درخواست در سامانه آچارباز از طریق این لینک اقدام کنید تا کارشناس با شما تماس گرفته و هماهنگی‌های لازم صورت گیرد:
درخواست تعمیر ماشین ظرفشویی

 

ارور 2c و رفع گرفتگی فیلتر ظرفشویی جنرال
برای رفع ارور 2c باید به سراغ فیلتر دستگاه رفت

ارور c3  ظرفشویی جنرال

اگر دستگاه توانایی خارج کردن آب از دستگاه را نداشته باشد باید به رفع ارور c3 پرداخت. رفع ارور c3 هم مانند ارورهای c1 و c2 باید از طریق چک کردن پمپ تخلیه و لوله‌ی مختص خروج آب انجام شود.

ارور c4

آبی که وارد ماشین ظرفشویی می‌شود باید به اندازه باشد؛ اگر آبی بیش از اندازه  وارد ماشین ظرفشویی شود ارور c4 نمایش پیدا خواهد کرد. قطعات شناور آب و پمپ تخلیه قطعاتی هستند که برای رفع ارور c4 بایر مورد بررسی قرار بگیرند. برای تعویض شناور آب دستگاه خود می توانید از مقاله چگونه فلوتر ماشین ظرفشویی را تعویض کنیم؟ کمک بگیرید.

ارور c5 ماشین ظرفشویی جنرال

اگر آب مورد نیاز دستگاه به اندازه‌ی کافی وارد نشده باشد و زمان کافی برای ورود آب مورد نیاز هم وجود نداشته باشد کد خطای c5 نمایش می‌یابد.

شیر ورودی، شناور آب و فیلتر ورودی آب قطعاتی هستند که در صورت ظاهر شدن این ارور باید مورد بررسی قرار بگیرند.

ارور c6

اگر دمای آب درون دستگاه پایین باشد که کیفیت شستشو را پایین آورده و ضدعفونی ظروف انجام نشود، ارور c6 در صفحه نمایش دیده خواهد شد.

برای رفع این ارور باید سنسور مخصوص دمای آب و همچنین برد الکترونیکی بررسی شوند و مورد تعمیر یا تعویض قرار گیرند.

ارور c7 ظرفشویی جنرال

اگر المنت حرارتی یا سنسور دما دچار اختلال شده باشند ارور c7 نمایش داده می شود.

راه حل رفع این ارور نیز بررسی المنت حرارتی و سنسور دما است که باید توسط متخصصین انجام شود.

ارور c8

ارور c8 از دیگر خطاهای ماشین ظرفشویی جنرال است که زمانی داده می شود که محفظه شوینده یا دیسپنسر ماشین ظرفشویی دارای مشکل باشد. خرابی دیسپنسر می تواند منجر به حل نشدن قرص ماشین ظرفشویی در حین شستشو و یا آزاد نشدن پودر و ژل در هنگام شستشو شود.

برای رفع این ارور باید دیسپنسر ماشین ظرفشویی را بررسی و در صورت نیاز تعمیر و یا تعویض کنید.

ارور  pf در ماشین ظرفشویی جنرال

مشکل پیدا کردن ولتاژ برق دلیل ظاهر شدن این ارور است که برای برطرف کردن آن باید ولتاژ ورودی و برد دستگاه مورد بررسی قرار گیرند.

پیشنهاد مطالعه

ارور f2

اگر ارتباط برد الکترونیکی و رابط کاربری دچار اختلال شده باشد، ارور f2 قابل مشاهده است. کنترل رابط کاربری و برد و همچنین سیم‌ها قطعاتی هستند که برای رفع این ارور باید بررسی شوند.

ارور f3

مشکل پیدا کردن تنظیمات برد کنترل نمایش ارور f3 را به همراه خواهد داشت. سیم‌های پشتی دستگاه و برد کنترلی دستگاه باید بررسی شوند و مورد تایید قرار بگیرند تا ارور f3 از صفحه نمایش پاک شود.

ارور f5

از دیگر خطاهای ماشین ظرفشویی جنرال مشکل پیدا کردن برد اینورتور است  که کد خطای f5 به آن اختصاص دارد. برطرف کردن این خطا فقط به کمک متخصصین قابل انجام است. صحت عملکرد برد کنترل و سیم‌ها باید توسط متخصصین تایید شود تا این ارور از صفحه نمایش محو شود.

ارور f16

بالا رفتن دمای آب در ماشین ظرفشویی ظاهر شدن ارور f16 را به همراه خواهد داشت. رفع این خطا در صورت برطرف کردن اختلال قطعه‌ی میکروسوئیچ است.

ارور f34 ظرفشویی جنرال

نشتی آب پشت دستگاه دلیل نمایش ارور f34 است. با چک کردن پمپ‌ها و شلنگ‌های دستگاه و تعمیر یا تعویض آن‌ها مشکل را برطرف خواهد کرد. این خطا با عبارت leak detected نیز نمایش داده می شود.

دیسپنسر ماشین ظرفشویی جنرال
مسدود شدن محفظه شوینده نیز باعث نمایش ارور در ظرفشویی جنرال می شود.

ارور cub open ماشین ظرفشویی جنرال

مسدود شدن در یا یاز ماندن در دیسپنسرِ ماده‌ی شوینده علت نمایش کد خطای cub open است.  باید بعد از ظاهر شدن این خطا،  دیسپنسر ماده‌ی شوینده را بررسی کرد و به رفع انسداد آن پرداخت.

ارور H2O

اگر در هنگام اجرای برنامه شستشو دستگاه دچار کمبود آب شود ارور H2O نمایش می‌یابد. برای رفع این خطا باید قطعه‌های مربوط به ورود آب را بررسی و سرویس کرد.

لطفا به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. دستگاه من با اینکه ورودی آبش اوکی هست و من صدای وارد شدن آب رو به دستگاه میشنوم باز هم ارور h2o میده.

    1. باسلام
      سبحان عزیز بررسی کنید که در مسیر آب گرفتگی وجود نداشته باشد و فشار آب مناسب باشد.در صورتی که اختلال در این قطعات و فشار نبود ماشین ظرفشویی را ریست کنید باز اگر حل نشد برد باید بررسی گردد.
      شما می‌توانید درخواست تعمیر ماشین ظرفشویی خود را از طریق سایت ثبت کنید تا همکاران ما مشکل را بررسی و رفع کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا