×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

آبگرمکن و پکیج

مبدل پکیج دیواری چیست؟؛ نحوه تعمیر مبدل پکیج دیواری

مبدل پکیج دیواری

مبدل پکیج به محفظه بالای مشعل گفته می‌شود، که آب ورودی درون آن جاری است و به کمک مشعل آب جاری را گرم و به محیط بیرون منتقل می‌کند؛ آبگرم تولید شده توسط پکیج، اغلب به رادیاتورها، سرویس بهداشتی، ظرفشویی، لباسشویی و … منتقل می‌شود. در برخی موارد ممکن است پکیج شما دچار مشکل جدی شود و علت اصلی آن بروز اختلال در عملکرد مبدل پکیج باشد. در این مقاله از آچارباز قصد داریم شما را با چگونگی تعمیر مبدل پکیج آشنا کنیم، با ما همراه باشید.

تعمیر مبدل و حل مشکلات مربوط به آن باید با احتیاط زیادی انجام شود. لوله‌های مبدل پکیج به راحتی سوراخ می‌شوند یا تغییر شکل می‌دهند. برای آشنایی با کار پکیج بهتر است این مقاله را بخوانید؛ ولی اگر در کارهای فنی تخصص ندارید، از یک تعمیرکار پکیج برای رفع خرابی مبدل کمک بگیرید.

آنچه در این مطلب می‌خوانید:

مبدل پکیج چیست؟

مبدل پکیج به قطعه‌ای در پکیج گفته می‌شود که وظیفه دارد به صورت همزمان آبگرم مصرفی مورد نیاز محیط و رادیاتور را تامین کند. مبدل‌های حرارتی پکیج از جنس مس هستند، اما اکثر افراد آن را به اشتباه آلومینیوم می‌گویند. این مبدل‌ها در صنایع مختلف از جمله: صنایع دارویی، پتروشیمی، صنایع غذایی، پالایشگاه، نیروگاه برقی و … مورد استفاده قرار می‌گیرند. در این مقاله ما قصد بررسی مبدل حرارتی پکیج را داریم.

مبدل پکیج در فصل سرد سال یکسره روشن بوده و آبگرم را به رادیاتورها منتقل می‌کند. در این شرایط، زمانی‌که یک شیر آبگرم را باز می‌کنید، آب گرم فقط به شیر آبگرم منتقل می‌شود.

تعمیر پکیج در محل با آچارباز
خدمت سرویس و تعمیر پکیج در محل آچارباز، شامل ارائه انواع خدمات نصب، سرویس، عیب یابی، تعمیر و رفع خرابی تمامی برندهای پکیج دیواری و زمینی می‌شود. دستگاه شما را از هر مدلی که باشد، در هر نقطه از تهران و در محل خودتان تعمیر خواهیم کرد.
تعمیر پکیج
مبدل پکیج ایساتیس
در صورت خرابی مبدل، دستگاه به صورت کلی خراب شده و توانایی گرم کردن آب را ندارد.
  • مبدل‌ها دارای دو نوع اولیه و ثانویه هستند.

مبدل‌های ثانویه پکیج بوتان اغلب از جنس مس و استیل، ابعاد  19*7*3 سانتی‌متر ووزن 0.7 گرم، تولید می‌شوند.

دلایل خرابی مبدل پکیج و تعمیر مبدل پکیج

علت خرابی مبدل پکیج، گرفتگی لوله‌های موجود در آن به وسیله منیزیم، کلسیم و املاح معدنی موجود در آب است. اغلب شهرها دارای سختی آب بالایی هستند، که پس از گرم شدن، سختی آب گرفته شده و باعث انسداد در لوله‌های مسی مبدل می‌شود. اما چگونه متوجه رسوب گرفتگی مبدل حرارتی شویم؟ موارد زیر از نشانه‌های رسوب گرفتگی مبدل، هستند:

  • گرم نشدن شوفاژ و رادیاتورها
  • کم بودن فشار آبگرم در حین خارج شدن از شیر آبگرم
  • بالا رفتن فشار سنج و بار سنج پکیج بدون هیچ علتی
  • گرم نشدن آب با وجود روشن بودن پکیج
  • سر و صدای زیاد دستگاه در حین روشن شدن
  • گرم شدن آب ورودی دستگاه در مدت زمانی طولانی

پیشنهاد مطالعه

مبدل پکیج آریستون
در عکس بالا یک مبدل سوارخ شده و رسوب گرفته را مشاهده می‌کنید.

از اصلی‌ترین دلایل خرابی مبدل پکیج، رسوب گرفتن آن است، که جهت رفع آن باید مبدل پکیج را رسوب زدایی کنید. توجه کند که رسوب زدایی مبدل پکیج کار آسانی نیست. در صورتی که تجربه کافی برای انجام این کار را ندارید، بهتر است از یک کارشناس تعمیر پکیج کمک بگیرید، چرا که با آسیب زدن به مبدل پکیج، باید هزینه زیادی جهت خریداری یک مبدل جدید بپردازید.

تعمیر سوراخ مبدل پکیج

یکی از دلایل خرابی مبدل پکیج، عدم سرویس به موقع و رسوب زدایی آن است. سرویس پکیج و مبدل آن باید هر شش ماه یا یک سال یک بار انجام شود، در صورتی که رسوب زدایی به موقع انجام نشود، بدون شک باعث سوراخ شدن مبدل خواهد شد.

برای تعمیر مبدل پکیج در صورت سوراخ بودن، مراحل زیر را طی کنید:

  1. در ابتدا قبل از انجام هر کاری باید یک محلول درزگیر رادیاتور ماشین تهیه کنید.
  2. در اولین مرحله باید شیر آب ورودی را بسته و اقدام به تخلیه آب درون دستگاه کنید.
  3. در مرحله بعد باید مقداری از محلول درزگیر رادیاتور را مخلوط کنید با مقدار کمی آبجوش.
  4. سپس باید درب ایرونت هواگیری را باز کنید و محلول مواد مخلوط آبجوش و درزگیر را درون آن بریزید و درب ایرونت را ببنید.
  5. شیر آب ورودی دستگاه را باز کرده و فشار دستگاه را روی یک بار تنظیم کنید و سپس آب ورودی را ببندید.
  6. در مرحله بعد دستگاه را روی حالت زمستانه تنظیم کنید، ولی مواظب باشید که پکیج روشن نشود؛ چراکه باعث جوش آوردن دستگاه خواهد شد. در این حالت محلول درون دستگاه حرکت می‌کند.
  7. پس از 40 دقیقه، محلول را در سه مرحله از شیر تخلیه، تخلیه کنید.
  8. پس از تخلیه محلول، آب ورودی دستگاه را باز کنید، اگر مبدل نشت نداشت مشکل آن رفع شده و در غیر اینصورت نیاز به تعویض یا تعمیر دوباره دارد.
عیب یابی مبدل پکیج گلدایران
جهت نصب، سرویس و عیب یابی دستگاه خود، می‌توانید از آچاباز مرکز تخصصی تعمیر پکیج یا آبگرمکن در تهران کمک بگیریم.

نکته: در صورتی‌که تجربه انجام این کار را ندارید، این روش را به شما پیشنهاد نمی‌کنیم، چراکه در صورت کم بود تجربه اینکار ممکن است باعث بروز خطر مالی و جانی شود.

هزینه تعمیر مبدل پکیج چقدر است؟

هزینه تعمیر مبدل به میزان خسارت وارده به دستگاه بستگی دارد، که کارشناس تعمیر پکیج پس از بررسی آن به شما اعلام خواهد کرد. در صورتی که این قطعه دچار اختلال زیادی باشد، گاهی حتی پیشنهاد می‌شود که این قطعه را تعویض کنید.

یکی از دلایل خرابی مبدل پکیج، عدم سرویس به موقع و رسوب زدایی آن است.

مبدل پکیج تاچی
با سرویس به موقع پکیج می‌توانید از بروز هرگونه مشکل در آن جلوگیری کنید.

تعمیر مبدل پکیج کار آسانی نیست و پیشنهاد آچارباز به شما این است که تعمیر مبدل پکیج را به دست نیروهای متخصص و کار بلد تعمیر پکیج یا آبگرمکن بسپارید، چراکه افراد اماتور در اکثر مواقع نه تنها دستگاه شما را تعمیر نمی‌کنند، بلکه آسیب جدی و غیر قابل جبرانی به آن وارد می‌کنند؛ که در این حالت باید یک مبدل جدید با هزینه بالا خریداری کنید. جهت اطلاع از قیمت تعمیر مبدل پکیج، می‌توانید سفارش خود را در اپلیکیشن و یا وب سایت آچارباز ثبت کنید تا کارشناسان ما جهت بررسی پکیج با شما تماس و یا به محل شما اعزام شوند.

3.5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. ابگرم کن دیواری بوتان روشن میشه ولی اب داغه داغ نمیشه.کمک کنید مرسی

    1. نادره عزیز،
      مبدل پکیج را اسيد شویی كنید، درجه آب را چک كنید زياد نباشد و شعله را تنظيم كنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا