×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

آبگرمکن و پکیج

علت خاموش شدن پکیج بوتان چیست و چگونه آن را برطرف کنیم؟

علت خاموش شدن پکیج بوتان چیست

یادداشت ویراستار: اصل این مطلب در اردیبهشت 1399 نوشته شده بود و در دی 1400 دوباره بررسی و به‌روز شده است.

پکیج‌های برند بوتان یکی از انواع پکیج‌های موجود در بازار ایران هستند. این پکیج‌ها کارایی خوبی دارند و در صورت سرویس دوره‌ای می‌توانند عمر مفید قابل قبولی داشته باشند. یکی از مشکلاتی که برای این پکیج‌ها پیش می‌آید، فعال شدن سیستم خاموشی خودکار آن‌هاست. خاموش شدن پکیج بوتان دلایل مختلفی دارد.

کاهش فشار آب یا گاز یکی از دلایل ساده این مشکل هستند؛ اما گاهی فعال شدن سنسور دود و خرابی برد دلیل این مشکل هستند. برای روشن کردن پکیج در زمانی که فشار آب یا گاز کم می‌شود، تنها با چند کار ساده مشکل حل می‌شود؛ اما در صورت خرابی برد و اجزای مهم باید از یک فرد ماهر برای تعمیر پکیج کمک بگیرید. در ادامه تمام دلایل خاموش شدن پکیج بوتان پارما و سایر مدل‌ها را بررسی می‌کنیم. به یاد داشته باشید که آچارباز یک تیم ماهر از تعمیرکاران پکیج دارد؛ در صورتی که در تهران هستید و به خدمات تعمیر پکیج نیاز دارید، روی ما حساب کنید.

آنچه در این مطلب می‌خوانید:

دلایل اصلی خاموش شدن پکیج بوتان

سه دلیل اصلی خاموش شدن پکیج بوتان موارد زیر هستند:

  1. قطع شدن ناگهانی گاز
  2. قطعی برق دستگاه
  3. سوختن برد کنترل

قطع شدن گاز و برق یکی از دلایل خاموش شدن پکیج هستند، پس هنگام خاموش شدن پکیج بوتان ، ابتدا وجود گاز و سلامت پریز برق دستگاه را چک کنید. اگر هیچ یک از این موارد دلیل خاموشی نبود، موارد زیر را چک کنید:

برای تعمیر پکیج از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید

گرفتگی هوا در مدار گرمایش

گاهی اوقات وجود هوا درون سیستم گرمایشی، می‌تواند علت خاموش شدن پکیج بوتان پارما و سایر مدل‌ها باشد. وجود هوا درون پکیج گرمایشی باعث می‌شود، پمپ جلوی جریان آب را بگیرد و هوا را داخل مدار نفرستد. در چنین شرایطی دستگاه، کمبود جریان آب در مدار گرمایشی را تشخیص و برد کنترل، دستور خاموشی پکیج بوتان را می‌دهد. یک راه برای کنترل هوا گرفتن مدار، چک کردن فشار است. در شرایط هوا گرفتن مدار، فشار بالا می‌رود.

تعمیر پکیج بوتان
بهترین روش برای حل مشکل خاموش شدن پکیج بوتان، کمک گرفتن ازتعمیرکار ماهر است.

بهترین روش برای رفع این مشکل، هواگیری رادیاتور پکیج است. شما با کمک دفترچه راهنمای دستگاه می‌توانید این کار را انجام دهید. اگر با خواندن دفترچه راهنما باز هم مشکلی در این زمینه دارید، بهتر است برای هواگیری پکیج از یک تعمیرکار ماهر کمک بگیرید.

در مقاله‌ قطعات پکیج بوتان ، عملکرد و قطعات پکیج بوتان را معرفی کردیم. یکی از این قطعات، پمپ پکیج بوتان است که وظیفه به گردش در آوردن جریان آبگرم را دارد. با خرابی این قطعه جریان آب درون دستگاه قطع می‌شود؛ در نتیجه پکیج بوتان هم روشن نخواهد شد.

 کاهش فشار آب موجود در مدار

کمبود جریان آب در مدار گرمایشی هم دلیل روشن نشدن پکیج بیتا و سایر مدل‌هاست. اگر میزان فشار آب دستگاه به اندازه‌ کافی نباشد، باعث عملکرد کلید نیم‌بارِ پکیج می‌شود که می‌تواند دلیل روشن نشدن پکیج بوتان مدل پارما و دیگر مدل‌ها باشد.

اختلال در شیر پرکن پکیج، خراب بودن منبعِ انبساط و نشتی در مسیر از عواملی هستند که می‌توانند علت خاموش شدن پکیج بوتان باشند. برای حل شدن مشکل کم بودن فشار آب دستگاه، باید فشارسنج دستگاه را کنترل کنید. اگر درجه فشارسنج از ۵/۱ بار کمتر باشد، باید شیر پرکن را باز و آب دستگاه را تنظیم کنید.

تعمیر پکیج در محل با آچارباز
خدمت تعمیر پکیج در آچارباز، شامل ارائه انواع خدمات نصب، سرویس، عیب یابی، تعمیر و رفع خرابی تمامی برندهای پکیج دیواری و زمینی می‌شود. دستگاه شما را از هر مدلی که باشد، در هر نقطه از تهران و در محل خودتان تعمیر خواهیم کرد.
تعمیر پکیج

گاهی اوقات وجود هوا درون سیستم گرمایشی، می‌تواند علت خاموش شدن پکیج بوتان پارما و سایر مدل‌ها باشد. وجود هوا درون پکیج گرمایشی باعث می‌شود، پمپ جلوی جریان آب را بگیرد و هوا را داخل مدار نفرستد.

وجود رسوب در مدار گرمایشی

یکی از دلایل دیگری که می‌تواند، در مسیر حرکت آب در مدار گرمایشی اختلال ایجاد کند، وجود رسوب است. اگر در منطقه‌ای زندگی می‌کنید که سختی آب در آن بالا است،رسوب گرفتن مبدل دلیل خاموش شدن پکیج است.

برای جلوگیری از این اتفاق یک سختی گیر روی دستگاه خود نصب کنید. رسوب گیری پکیج بوتان کاری تخصصی است و نیاز به مهارت و تجربه دارد، برای جلوگیری از آسیب به پکیج این کار را به افراد ماهر در این زمینه بسپارید. اگر در این زمینه مهارت دارید، آچارباز در مقاله رسوب زدایی پکیج دیواری این کار را آموزش داده است.

خراب شدن پمپ پکیج بوتان

وظیفه‌ گرداندن آب در مدار بر عهده پمپ سیرکولاتور دستگاه است. اگر این پمپ خراب شود دیگرهیچ آبی نمی‌تواند وارد دستگاه شود. در شرایطی که پمپ دچار مشکل است، پکیج به طور مرتب، خاموش و روشن می‌شود. اگر پمپ پکیج نسوخته باشد می‌شود آن را تعمیر کرد؛ پس اگر پکیج شما به طور خودکار خاموش و روشن می‌شود برای کاهش هزینه‌ها و تعمیر دستگاه از یک تعمیرکار ماهر کمک بگیرید.

مشکل الکترود یون

الکترود یون قطعه کوچکی در پکیج است. وظیفه این قطعه تشخیص دادن شعله‌ دستگاه است. اگر به هر دلیلی مشکلی در این قطعه ایجاد شود، شعله‌ تشخیص داده نمی‌شود. این مشکل می‌تواند دلیل خاموش شدن پکیج بوتان باشد.

تعمیر الکترود یون پکیج بوتان
یکی از دلایل کار نکردن پکیج بوتان، خرابی الکترود یون است.

 مشکلاتی که باعث اختلال در عملکرد الکترود یون می‌شوند، تنظیم نبودن فاصله‌ جرقه‌زن از الکترود و تمیز نبودن سر آن است. در این شرایط، می‌توانید با تمیز کردن سر الکترود و تنظیم کردن فاصله آن تا جرقه‌زن مشکل را حل کنید. در مورد این که الکترود یون پکیج چیست چه زمان باید تعویض شود این مقاله را بخوانید.

کاهش فشار گاز دستگاه دلیل روشن نشدن پکیج بوتان

کم بودن فشار گاز دستگاه می‌تواند از دلایل روشن نشدن پکیج باشد که برای رفع این مشکل بهتر است از تعمیرکاران کمک بگیرید و آن ‌را تنطیم کنید. اگر زیگلور گاز دچار مشکل شده باشد باید بررسی‌های بیشتری انجام داد.

تخلیه نشدن دود از پکیج‌ها

همه پکیج‌های بوتان، طوری طراحی شده‌اند که محصولات حاصل از سوختن گاز به راحتی از محفظه احتراق خارج شوند. این موضوع باعث می‌شود که دی‌اکسیدکربن تولیدی در فضا پخش نشود. یک قطعه به نام سنسور دود، انجام درست این فرایند را کنترل می‌کند. اگر خروج دود به خوبی انجام نشود، سنسور دود باعث خاموش شدن پکیج می‌شود.

برای حل کردن این مشکل باید به پرشر دود و عملکرد مناسب آن، نصب کردن دودکش در جای مناسب و ارتفاع دودکش توجه کرد.

خراب بودن فن پکیج

عدم تخلیه درست دود حاصل از احتراق، باعث خاموش شدن پکیج بوتان می‌شود؛ چون درچنین شرایطی کلاهک پکیج گرم می‌شود، ترموستات یا سنسور دود این گرما را حس و دستور خاموشی پکیج را به برد ارسال می‌کند. تخلیه دود حاصل از احتراق و آوردن هوای تازه بر عهده دودکش و فن است. نصب نادرست دودکش، ارتفاع نامناسب آن و خرابی فن پکیج دیواری بوتان می‌توانند دلایلی برای این مشکل باشند.

علت روشن نشدن پکیج بوتان
عملکرد سنسور دود پکیج، می‌تواند باعث خاموش شدن پکیج بوتان شود.

حرارت زیاد پکیج علت خاموشی پکیج بوتان

گاهی اوقات دمای آب در مدار گرمایشی، از حد استاندارد پکیج بالاتر می‌رود و دستگاه به اصطلاح جوش می‌آورد. در چنین شرایطی سنسور‌های حرارتی، برای جلوگیری از هرگونه خطر، مانع از روشن شدن پکیج می‌شوند. برخی از عواملی که باعث زیاد شدن حرارت پکیج بوتان می شوند،موارد زیر است:

  • مسدود شدن مسیر چرخش آب
  • خراب بودن  NTC
  • رسوب گرفتگی دستگاه مبدل پکیج
  • تنظیم نبودن شعله

علت روشن نشدن پکیج بیتا در حالت زمستانه

علت خاموش شدن پکیج بیتا و دیگر مدل‌ها در حالت زمستانه متفاوت است که توجه نمودن به آن‌ها قطعا بسیاری از مشکلات را حل خواهد کرد. در ادامه این علت‌ها را بررسی می‌کنیم:

تنظیم درجه گرمایش در دماهای پایین

اگر درجه گرمایش از ۸۰ درجه‌ سیلیوس کمتر تنظیم شود، پکیج توانایی روشن شدن ندارد و باید درجه گرمایش را بالاتر برد.

خراب بودن کلید مخصوصِ تنظیم کردن مدار

برای عملکرد درست پکیج باید سرویس دوره‌ای آن را جدی گرفت. در سرویس دوره‌ای عملکرد درست همه اجزا چک می‌شود و اگر کلیدها خراب باشند، تعمیرکار آن‌ها را تعمیر یا تعویض می‌کند. گاهی علت خاموش شدن پکیج بوتان مدل بیتا خرابی همین کلیدهاست.

عملکرد نادرست ترموستات اتاقی

تنظیم کردن دمای اتاق بر عهده ترموستات اتاقی است. خرابی این ترموستات می‌تواند دلیل روشن نشدن پکیج بیتا ۲۲ و سایر مدل‌های آن باشد. در این صورت، پکیج برای گرم کردن رادیاتورها روشن نمی‌شود و به درستی عمل نمی‌کند.  

علت روشن نشدن پکیج بیتا در حالت زمستانه
خراب شدن ترموستات اتاقی پکیج بوتان، دلیل خاموش شدن این دستگاه در فصول سرد است.

وقتی شیر پای باس باز است

شیر پای باس باعث می‌شود که آب داغ در داخل پکیج به گردش درنیاید. اگر فنر شیر رسوب بگیرد، عملکرد درستی نخواهد داشت. این موضوع می‌تواند دلیل روشن نشدن پکیج بوتان مدل بیتا باشد. برای رفع مشکل در چنین حالتی باید از یک تعمیرکار کمک بگیرید.

علت خاموش شدن پکیج بوتان مدل پارما

اطلاع از علت خاموش شدن پکیج بوتان در مدل پارما قطعا در بهترعمل کردن آن تاثیرگذار است. در این بخش برخی از آن‌ها مورد بررسی قرار گرفته‌اند:

  • قطعی ترموستات حد و پارازیت انداختن شعله که با علامت کد خطا به‌ صورت چراغ قرمز نمایش داده می‌شود و ۰.۵ را نمایش می‌دهد.
  • اختلال در NTC که کد خطای آن به همراه چراغ قرمز با عدد ۰.۲ نمایش داده می‌شود.
  • اختلال در ان‌تی‌سی آب مصرفی که کد خطای آن به‌صورت چراغ‌ های قرمز و سبز مشخص می‌شود.
  • قطعی پرشر آب و دود که کد خطای آن هم به صورت ۰.۵ نمایش داده می‌شود.

علت روشن نشدن پکیج بوتان اپتیما

خراب بودن پرشر دود، اختلال در فن دستگاه، خراب شدن کلید فشارهوای کم، تشخیص ندادن سنسورها، قفلی پمپ سیرکولاتور باعث به نمایش درآمدن کد خطای سبز رنگ که هر ۰.۵ ثانیه روشن خاموش می‌شود. با ایجاد این کد خطا، پکیج بوتان دیگر روشن نمی‌شود.

تعمیر پکیج بوتان در محل با بهترین قیمت
روشن شدن و چشمک‌زدن چراغ‌های روی بدنه پکیج بوتان، دلیل خاموش شدن دستگاه را نشان می‌دهد.

روشن شدن چراغ زرد رنگ نشانگر قطع شدن سنسور ان‌تی‌سی آب گرم مصرفی است و یک علت خاموش شدن پکیج بوتان مدل اپتیما است. اگر چراغ سبز رنگ را مشاهده کردید که به صورت ثابت نمایش پیدا می‌کند، به قطع بودن ترموستات دود و سنسور ان‌تی‌سی گرمایشی، ایجاد نشدن شعله، خرابی برد و کلید حداقل فشار آب توجه و مشکل‌شان را برطرف کنید.

در این مقاله تمام دلایل خاموش شدن پکیج بوتان را شرح دادیم و راهکاری برای آن‌ها ارائه کردیم، تا یک دید کلی نسبت به مشکلی که برای پکیج ایجاد شده است داشته باشید. اگر شما در زمینه تعمیرات پکیج بوتان تخصص کافی ندارید بهترین راه برای رفع ایراد خاموش شدن پکیج دیواری بوتان، پیدا کردن یک تعمیرکار پکیج متخصص و ماهر برای تعمیر آن است.

تعمیر پکیج در محل با آچارباز
خدمت تعمیر پکیج در آچارباز، شامل ارائه انواع خدمات نصب، سرویس، عیب یابی، تعمیر و رفع خرابی تمامی برندهای پکیج دیواری و زمینی می‌شود. دستگاه شما را از هر مدلی که باشد، در هر نقطه از تهران و در محل خودتان تعمیر خواهیم کرد.
تعمیر پکیج
لطفا به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

‫19 دیدگاه ها

  1. با سلام
    من پکیج بیتا مدل 22 دارم که هواکش ان طول 2 متر بود و نیم متر کم کردم الان وضعیت تابستانه کار میکنه ولی زمستانه نه راهنمایی میفرمایید
    با سپاس

  2. پکیج بوتان مدل اپتیما یه مدت بود خودبخود روشن میشد و دما تا 100 بالا میرفت بردشو تعمیر کردیم( تعویض رله) یه مدت بهتر شد ولی بازم اون حالت پیش میاد ترسم اینکه انفجار پیش نیاید، البته در دمای 100 شعله قطع میشه ولی صدای خور خور مانند همجنان هست نمی دونم کدوم قسمته کار میکنه یعنی به حالت تقریبا بی صدا در نمیاید.ممنون اگه راهنمایی کنید.

  3. سلام خدمت دوستان پکیج بوتان بدون فن در حال باز کردن شیر اب مصرفی صدای شبیه لرزش ایجاد میکنه و بعد از چند ثانیه شعله خاموش میشه و مجدد روشن میشه ممنونم اگه بگین مشکل چیه

    1. درود بر شما
      محمد عزیز، دلایل زیادی می‌تواند باعث خاموش و روشن شدن شعله پکیج شود:
      1-وجود هوا در مسیر گرمایش
      2-کمبود آب در مسیر گرمایش
      3-خرابی پمپ
      4-مسدود شدن مسیر دودکش
      5-اختلال در برد دستگاه
      و…
      بهتر است برای سرویس و تعمیر پکیج و کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه از طریق شماره 02154591616 با کارشناسان آچارباز در ارتباط باشید.
      موفق باشید

    1. درود بر شما
      اسماعیل عزیزف روشن و خاموش شدن مکرر پکیج می‌تواند به دلایل مختلف باشد:
      1-وجود رسوب درون پکیج
      2-قطع شدن ناهگهانی گاز
      3-سوختن برد کنترل
      4-وجود هوا درون سیستم
      5-خرابی پمپ پکیج
      و…
      بهتر است به سرعت برای عیب یابی و تعمیر پکیج اقدام کرده و این پروسه را به دست افراد ماهر و متخصص بسپارید تا دستگاه به سرعت و بدون مشکل تعمیر شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با شماره 02154591616 تماس بگیرید.
      موفق باشید

  4. پریشب مهمون داشتم و کلی ظرف کثیف جمع شده بود، داشتم ظرف میشستم که پکیج هی خاموش و روشن شد و هی آب و سرد و گرم میکرد. این همه پول دادم و تازه سرویسش کردم ولی انگار نه انگار تازه جدیدا میخواد روشن بشه هم با یه صدایی روشن میشه انگار یه نارنجک توش میترکه

    1. باسلام
      تهمینه عزیز ایرادهایی که اعلام شده است مربوط به دودکش پکیج است احتمال دارد دودکش پکیج بسته شده و یا مشکلی در آن وجود دارد. در صورتی که ایراد با بررسی دودکش برطرف نشد با کارشناس تماس بگیرید که از نزدیک موضوع را بررسی کند. شما می‌توانید برای تعمیر پکیج درخواست خود را از طریق سایت آچارباز یا تماس با شماره ۰۲۱۵۴۵۹۱۶۱۶ثبت کنید تا همکاران ما مشکل را بررسی و حل کنند.

  5. پکیج ما خاموش شد سرویسکار اومد گفت بردش سوخته برد و تعویض کرد از وقتی برد عوض شده دایم پکیج روشن و خاموش میشه صداش خیلی ازار دهندس

    1. درود بر شما دوست عزیز
      خاموش و روشن شدن پکیج، تنها مربوط به برد نبوده و می‌تواند به دلایلی مانند وجود هوا در پکیج،خرابی پمپ سیرکولاتور، از کار افتادن الکترود یون و تجمع دود و عدم تخلیه درست آن و … باشد. پس تنها برد پکیج عامل موثر خاموش و روشن شدن دستگاه نیست. بهتر است سرویس و تعمیر پکیج را به متخصصین ماهر آچارباز بسپارید و با کارشناسان از طریق شماره 02154591616 در ارتباط باشید.
      موفق باشید

  6. برای تنظیم شعله پکیج باید چیکار کنیم که شعله زیاد نباشه که پکیج زیاد داغ نشه؟

    1. درود بر شما
      نحوه تنظیم شعله پکیج، کاری تخصصی بوده و باید توسط یک سرویسکار ماهر انجام شود.
      بهتر است در این زمینه، از طریق شماره 02154591616 با کارشناسان آچارباز در ارتباط باشید.
      موفق باشید

  7. سلام پکیج داریم و از وقتی که شوفاژارو باز کردیم هر یه دقیقه روشن میشه

    1. درود بر شما
      با توجه به شرایط گفته شده، ممکن است دستگاه نیاز به هواگیری داشته باشد.
      برای جلوگیری از این مشکلات، بهتر است قبل از رسیدن فصل سرما و خنک شدن هوا تعمیر پکیج یا سرویس آن را در برنامه خود بگذارید.
      برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با متخصصین آچارباز در ارتباط بوده و با شماره 02154591616 تماس بگیرید.
      موفق باشید

  8. ما هم این مشکل رو داشتیم که پکیج خاموش میشد٬ بعد متوجه شدیم که هوا گرفته٬ حالا دیگه هر دفعه یه بار یه هواگیری اجباری بهش میدیم :))

  9. سلام وقت بخیر٬ دستگاه ما تقریبا دو هفته است که خاموش میشه و چراغ قرمزش ثابت میمونه٬ دوباره که روشن میکنیم شروع به کار می‌کنه ولی با درجه حرارت بالا٬ وقتی درجه رو کم میکنیم دوباره چراغ قرمز ثابت میشه مشکلشو نفهمیدم چی میتونه باشه٬ ممکنه راهنمایی کنید

    1. درود بر شما
      روشن ماندن چراغ قرمز پکیج با توجه به صحبت‌های شما، ممکن است به دلیل ناتوانی پکیج در تشکیل شعله، خرابی ntc و یا وجود مشکل در فن دستگاه باشد.
      موفق باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا