×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

سرویس و تعمیر خودرو

زمان تعویض روغن خودرو و فلیتر روغن| یادتان نرود یادداشت کنید

نحوه تغییر روغن اتومبیل

اغلب رانندگان ترجیح می‌دهند برای تعویض روغن خودرو، به یک تعمیرگاه مراجعه کنند. شاید با این کار، کثیفی کمتری به بار بیاید و راننده در آسایش خاطر خواهد بود. اما ممکن است شما از آن دسته رانندگانی باشید که دوست دارند همه تعمیرات را خودشان انجام دهند. اگر قصد تعویض روغن خودرو در منزل را دارید، کار شما آنقدر هم سخت نیست. باید قدم‌ها را به درستی بردارید و از یک روغن خوب برای خودرو استفاده کنید.

دلیل و مزایا تعویض روغن خودرو 

موتور یک خودرو از قطعات فراوانی تشکیل شده است. تمامی این قطعات باید به خوبی روغن‌کاری و روان شوند تا بتوانند به درستی فعالیت داشته باشند و روغنی که به داخل موتور منتقل می‌کنیم، وظیفه روان کردن را به عهده دارد. طی مرور زمان، روغن موتور کیفیت خود را از دست می‌دهد و ذرات کثیفی داخل موتور می‌شوند. با از دست رفتن کیفیت روغن، دیگر خودروی شما مانند قبل کارایی ندارد.

پس باید با گذشت زمان، روغن خودرو را تعویض کرد.

مزایایی روغن خودرو برای موتور خودرو روغن

  • روان بودن موتور: همانطور که گفتیم دلیل اصلی استفاده روغن در موتور خودرو، روان کردن عملکرد آن است. قطعات موتور به سرعت حرکت می‌کنند و گرمای زیادی تولید می‌کنند. اگر روغن وجود نداشته باشد، این قطعات به یکدیگر آسیب می‌رسانند و موتور از کار خواهد افتاد.
  • خنک کردن قطعات موتور: قطعاتی که روان‌کننده مناسب ندارند، برخوردی بیشتری با هم خواهند داشت، در نتیجه گرمای بیشتری ایجاد می‌کنند. روغن مناسب و تعویض روغن خودرو در زمان مناسب مانع از ایجاد گرما می‌شود.
  • تمیزی موتور: کثیفی و ذرات برای موتور حکم سم را دارند. همچنین روغن هم با کارکرد زیاد، تبدیل به لجن خواهد شد. هر دوی این‌ها برای موتور مضر هستند و باید برای جلوگیری از این اتفاقات، روغن را تعویض کنید.
  • مصرف بنزین کمتر: روان نبودن موتور، باعث مصرف بیشتر بنزین می‌شود. با تعویض روغن خودرو میزان مصرف سوخت را پایین بیاورید.
برای تعمیر خودرو از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید

زمان تعویض روغن موتور؛ قبل از هرگونه اتفاقی اقدام کنید!

به تناسب شرایط رانندگی شما، زمان تعویض روغن تغییر می‌کند. اگر:

  • راننده شهری هستید
  • استفاده زیادی از خودرو ندارید
  • فواصل زیادی بین رانندگی‌های شما وجود دارد و خودرو به اندازه کافی استراحت می‌کند،

نیاز به تعویض روغن با فاصله زمانی کم ندارید. در شرایط خوب و مناسب، بین هر ۸۰۰۰ تا ۱۲۰۰۰ کیلومتر باید اقدام به تعویض روغن خودرو کنید.

اما اگر شرایط رانندگی شما سنگین‌تر است و حس می‌کنید فشار بیشتری به خودرو وارد می‌کنید، مسئله متفاوت خواهد بود. اگر:

  • در جاهای خیلی گرم مشغول رانندگی هستید
  • جاده‌هایی که در مسیر شما است گرد و خاک زیادی دارند
  • بار زیادی را با خودرو حمل می‌کنید،

پس باید با فاصله زمانی کم روغن خودرو را تعویض کنید. هر ۲۰۰۰ تا ۵۰۰۰ کیلومتر یک بار، روغن خودرو را تعویض کنید. باید مطمئن شوید که شرایط سخت رانندگی تاثیر بدی روی موتور شما نمی‌گذارد.

سرویس و تعمیر خودرو

زمان تعویض فیلتر روغن؛ حواستان باشد!

برای عوض کردن فیلتر ماشین خودتان باید به موتور ماشین توجه نکنید بلکه باید همچون مواردی مانند حجم و وزن خودرو، دمای محیط(تابستان، زمستان)، شرایط آب و هوایی(مرطوب، یخبندان) را در نظر بگیرید.

اگر از ماشینتان بیش از حد کار می کشید بهتر کار این است بعد از 4000 کلیومتر سعی کنید به نزدیکترین تعمیرگاه مراجعه کنید. همچنین بهتر است که فیلتر روغن ماشین خودتان را عوض کنید.

روغن موتور پراید هر چند کیلومتر باید عوض شود؟

با توجه به اینکه پراید یکی از خودرو های سواری پراستفاده برای ما ایرانی است؛ برهمین اساس تصمیم گرفتیم اشاره کوچکی به تعویض روغن موتور پراید هم کنیم.

برای تعویض روغن این ماشین کم مصرف باید به نوع مصرف راننده عزیز هم توجه کنیم. اما هر زمانی دید که ماشین شما 7 یا 8 هزار کیلومتر رسید به نزدیک ترین تعمیرگاه بروید یا از مکانیک سیار در محل استفاده کنید.

هزینه تعویض روغن موتور پراید

برای انتخاب روغن موتور باید به نوع غلظ آن توجه کنید بطور مثال عدد (20W50) برای تعیین ویسکوزینه است. که به اختصار به آن SAE می گویند.  در شاخص SAE عدد قبل از حرف W نشان دهنده گرانروی روغن موترو است و هرچقدر این عدد پایین تر باشد به این معنی که روغن موتور رقیق تر است. اما عدد روغن پراید (10W40)  اینگونه باشد.

تمام این موارد قیمت روغن موتور پراید تعیین می کند. علاوه براین حجم روغن موتورهای چهار لیتر به باک روغن پراید می خورد. حدود قیمت 77 هزارتومان است این قیمت برای سال 98 می باشد؛ هر سال چند درصدص به قیمت روغن موتور اضافه می شود.

تعویض روغن موتور تیبا؛ مراقب باشید به روغن سوزی نیافتد

برای خرید روغن موتور باید به موارد همچون شاخص API (کیفیت روغن موتور) یا ویسکوزینه یا گرانروی یا نوع پایه روغن موتور(میترال، نیمه سنتتیک، تمام سنتتک) توجه کنید.

پیشنهاد می کنیم خودروی تیبای شما حدود 5000 کیلومتر کارکرد به نزدیک ترین تعمیرگاه ببرید و روغن موتور آنرا عوض کنید. اما در هنگام فیلتر روغن موتور را هم تغییر دهید.

هزینه تعویض روغن موتور تیبا

قیمت تعویض روغن موتور تیبا یورو4 حدود بین 50 تا 100 هزار تومان که اجرت تعویض 50 هزارتومان می شود. اما این قیمت سال به سال تغییر می کند و از تخفیف های آچار باز استفاده کنید تا هزینه های کمتر پرداخت کنید.  اما برای اطلاعات بیشتر با شماره های 021-54591600 تماس بفرمایید.

نحوه تعویض روغن خودرو در خانه

قبل از تعویض روغن خودرو در منزل، بهتر است که نگاهی به دفترچه راهنما خودرو و روغن داشته باشید. ببینید که چه روغن و فیلتری مناسب خودرو شما است. همچنین دفترچه راهنما در مورد زمان تعویض روغن یک سری نکات را گوشزد خواهد کرد. لوازم کافی مانند یک سطل، آچار مناسب و قیف برای انتقال روغن را فراهم کنید.

سپس روند تعویض روغن آغاز خواهد شد.

  • بالا بردن خودرو: اولین قدم بالا بردن خودرو است. باید فضای کافی زیر خودرو وجود داشته باشد که روغن را تعویض کنید. در حین کار نکات ایمنی را رعایت کنید چون این کار کمی خطرناک خواهد بود. می‌توانید از دو جک، در دو طرف خودرو استفاده کنید. یا اینکه خودرو را روی یک سطح بلند ببرید. خودرو را کامل متوقف کنید و مطمئن شوید که چرخ‌های عقب بلوکه شده‌اند.
  • پیدا کردن محل تخلیه: در این شرایط می‌توانید با جستجوی آنلاین، خواندن دفترچه راهنمای خودرو یا کمک گرفتن از یک متخصص، محل تخلیه روغن را پیدا کنید. قبل از باز کردن هر نوع پیچی از محل تخلیه مطمئن شوید.
  • باز کردن: به زیر خودرو بروید. محل تخلیه را به خاطر بیاورید و زیر آن یک ظرف قرار دهید. این ظرف روغن تخلیه شده را جمع‌آوری خواهد کرد. با آچار مناسب محل تخلیه را باز کنید و اجازه دهید که روغن بیرون بریزد. این روند چند دقیقه‌ای طول می‌کشد. فیلتر روغن را پیدا کرده و آن را باز کنید. بر خلاف جهت ساعت، فیلتر را بچرخانید تا باز شود. حتی می‌توانید با دست هم فیلتر را باز کنید و نیاز به آچار خاصی نخواهید داشت.
  • فیلتر جدید: فیلتر جدید را بردارید و به جای فیلتر پیشین استفاده کنید. هنگامی که فیلتر را عوض می‌کنید، ممکن است کمی روغن نشت کند که جای نگرانی ندارد. خیلی زیاد هم فیلتر را سفت نکنید.
  • بستن محل تخلیه: بعد از اینکه کل روغن بیرون ریخت، محل تخلیه را با پیچ مناسب ببندید. از زیر ماشین بیرون بیایید و ظرف حاوی روغن را بیرون بکشید. سپس جک‌های ماشین را پایین بیاورید تا خودرو به ارتفاع عادی خود بازگردد.
  • تعویض روغن: آخرین مرحله در مراحل تعویض روغن خودرو، جایگزین کردن روغن قدیمی با روغن جدید است. کاپوت را باز کنید و با استفاده از یک قیف، روغن را وارد محفظه مناسب و درست کنید. در پایان، زیر ماشین را چک کنید تا نشتی وجود نداشته باشد. با سیم مناسب، میزان روغن را اندازه بگیرید.
نحوه تغییر روغن اتومبیل

به همین سادگی شما موفق به تعویض روغن ماشین در منزل خود شده‌اید. از این پس از خودرو به خوبی مراقبت کنید و در زمان مناسب دوباره روغن آن را تعویض کنید.

 
سرویس تعویض روغن خودرو در محل با آچارباز
خدمت تعویض روغن در محل، برای تمامی مدل و برندهای خودرو ایرانی و خارجی انجام می‌شود. فرقی ندارد از چه برند روغن موتوری استفاده کنید، در هر نقطه از تهران، با بهترین روغن ماشین، روغن موتور خودروی شما را در محلتان تعویض خواهیم کرد.
درخواست تعویض روغن خودرو
5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا