×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

ماشین ظرفشویی

نحوه چیدن ظروف در ماشین ظرفشویی

نحوه چیدن درست ظروف در ماشین ظرفشویی

نحوه صحیح چیدن ظروف در ماشین ظرفشویی یکی از مهم‌ترین مواردی است که باعث ارتقای عملکرد و جلوگیری از نیاز به تعمیر ماشین ظرفشویی می‌شود. اگر می‌خواهید بعد از باز کردن درب ماشین ظرفشویی هیچ اثری از باقی‌مانده غذا و لکه‌ چربی روی بشقاب‌ها، لیوان‌ها، چنگال و قاشق‌ها و دیگر ظروف نباشد، لازم است با در نظر گرفتن دسته‌بندی قفسه‌های ماشین ظرفشویی و توجه به نوع، جنس و اندازه ظروف آن‌ها را بچینید.

ماشین ظرفشویی این روزها بسیار مورد توجه قرار گرفته است. استفاده از این وسیله‌ی پرکاربرد نیازمند دقت و توجهی خاص است که در غیر این‌صورت استفاده از آن رضایت‌بخش نخواهد بود. دفترچه ماشین ظرفشویی راهنمای خوبی برای استفاده درست از آن است. اگر برای چیدن ظروف در ماشین ظرفشویی مدل بوش، سامسونگ، ال جی و دیگر برندها به دنبال یک دستورالعمل استاندارد هستید، با آچار باز همراه باشید.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

نتایج بد چیدن ظروف در ماشین ظرفشویی

بعد از باز کردن درب ماشین ظرفشویی و به محض دیدن ظرف‌های کثیف ممکن است با خود فکر کنید که در انتخاب برند و مدل دستگاه اشتباه کرده‌اید یا مشکلی برای آن پیش آمده است. اغلب اوقات علت اصلی عملکرد ضعیف ماشین ظرفشویی در تمیز شستن ظروف، چیدن اشتباه ظرف‌ها است. بی‌توجهی به چیدن درست ظروف، می‌تواند باعث خرابی و تعمیر ماشین ظرفشویی شود. جالب است بدانید که یکی از دلایل تمیز نشستن ظروف در ماشین ظرفشویی می‌تواند گذاشتن ظروف در محل نامناسب و پر کردن بیش از حد ماشین ظرفشویی باشد.

قاشق‌ها، چنگال‌ها و چاقوی صبحانه و ظروفی را که شبیه به آن‌ها هستند، در سبد مخصوص‌شان بچینید.

برای چیدن انواع ظروف در ماشین ظرفشویی اصول خاصی وجود دارد. زمانی باید انتظار داشته باشید دستگاه شما درست کار کند و عمر طولانی داشته باشد که طرز استفاده صحیح از آن را بلد باشید.

در بیشتر مدل‌ها و برندها نحوه چیدن ظروف در ماشین ظرفشویی تا حد زیادی شبیه به هم است. محل و اصول چینش بشقاب‌ها‌، لیوان‌ها‌، کاسه‌ها‌، کارد، قاشق‌ و چنگال‌ها‌، ظروف بزرگ مثل قابلمه و ماهیتابه و همچنین ظرف‌های پلاستیکی در ماشین ظرفشویی با هم متفاوت است. در بخش زیر با نحوه چینش انواع ظروف و نکات مهم آن بیشتر آشنا می‌شوید.

تعمیر ماشین ظرفشویی در محل با آچارباز
آچارباز، در زمینه خدمات و تعمیر ماشین ظرفشویی آماده ارائه خدمت به مشتریان خود است. شما می‌توانید جهت ثبت درخواست در سامانه آچارباز از طریق این لینک اقدام کنید، تا کارشناس با شما تماس گرفته و هماهنگی‌های لازم صورت گیرد:
تعمیر ماشین ظرفشویی

نحوه چیدن صحیح بشقاب‌ها در ماشین ظرفشویی

برای بهتر شسته شدن و تمیزی بشقاب‌ها باید آن‌ها را در سبد پایینی ظرفشویی قرار دهید. بشقاب‌های هم شکل و هم اندازه را کنار هم بچینید و از کوچک به بزرگ مرتب کنید. بشقاب‌های بزرگ و سینی‌ها را در ردیف اول قرار دهید. تا مانعی بر سر راه آب و چرخش مناسب آن‌ها وجود نداشته باشد. برای اینکه بشقاب‌ها خیلی تمیز شسته شوند، باید آن‌ها را به‌ صورت اُریب و عمودی و رو به سمت داخل بچینید.

چیدن صحیح بشقاب‌ها در ماشین ظرفشویی
چینش درست بشقاب‌ها در ماشین ظرفشویی جهت تمیز شسته شدن‌ آنها اهمیت دارد.

نحوه چیدن درست ماهیتابه‌، قابلمه و ظروف بزرگ در ماشین ظرفشویی

سبد پایینی ماشین ظرفشویی مخصوص چیدن قابلمه‌، ماهیتابه و دیگر ظروف بزرگ است. آن‌ها را به صورت برعکس و مورب قرار دهید تا جریان آب به خوبی چرخش داشته باشد و خیلی تمیز شسته شوند. می‌توانید ظروف کوچکتر را در بین آن‌ها با کمی فاصله قرار دهید.

پیشنهاد مطالعه
چیدن درست قابلمه و ماهیتابه در ماشین ظرفشویی
برای شست‌وشوی تمیز ظروف بزرگ، مثل قابلمه و ماهیتابه، آن‌ها را به طور برعکس و مورب بچینید.

نحوه چیدن درست ظروف پلاستیکی در ماشین ظرفشویی

در بیشتر مدل‌ها المنت حرارتی در قسمت پایین دستگاه قرار دارد، به همین خاطر باید ظروف پلاستیکی را در قفسه‌ی بالایی ماشین ظرفشویی بچینید تا از رسیدن حرارت و گرما به آن‌ها جلوگیری شود. عدم توجه به این نکته ممکن است باعث تغییر شکل و حتی ذوب ظروف پلاستیکی ‌شود.

نحوه چیدن صحیح کاسه‌، فنجان‌ و ظروف کریستال‌ در ماشین ظرفشویی

قفسه بالایی مخصوص چیدن فنجان‌ها، کاسه‌ها و ظرف‌های کریستال‌ است. برای شست‌وشوی تمیز این ظروف باید آن‌ها را به صورت زاویه‌دار و برعکس بچینید. به خاطر اینکه در این حالت در اثر ایجاد فاصله بین ظرئف، آب و محلول شستشو به راحتی بین آن‌ها جریان پیدا می‌کند. توجه داشته باشید که دقت به اصول و نکات چیدن ظروف در ماشین ظرفشویی، باعث تمیز شسته شدن ظرف‌ها و خشک شدن بهتر آن‌ها می‌شود.

تعمیر ماشین ظرفشویی در محل با آچارباز
آچارباز، در زمینه خدمات و تعمیر ماشین ظرفشویی آماده ارائه خدمت به مشتریان خود است. شما می‌توانید جهت ثبت درخواست در سامانه آچارباز از طریق این لینک اقدام کنید، تا کارشناس با شما تماس گرفته و هماهنگی‌های لازم صورت گیرد:
تعمیر ماشین ظرفشویی

نحوه چیدن درست قاشق و چنگال در ماشین ظرفشویی

قاشق‌ها، چنگال‌ها و چاقوی صبحانه و ظروفی را که شبیه به آن‌ها هستند، در سبد مخصوص‌شان بچینید. قاشق و چنگال‌ها را به سمت بالا و به طور تصادفی در کنار هم قرار دهید تا آب چرخش بهتری داشته باشد. در هنگام چیدن چاقوها در ماشین ظرفشویی دقت داشته باشید که نوک آن‌ها به سمت پایین باشد. وسایل بلند را بهتر است در قفسه بالایی بچینید تا در عملکرد نازل‌ها و اسپری‌های دستگاه، مشکلی ایجاد نشود.

در نهایت بعد از چیدن ظروف در ماشین ظرفشویی به آرامی بازوهای آبپاش را بچرخانید تا خیال‌تان از بابت گیر کردن آن و شسته شدن تمیز ظرف‌ها راحت شود.

پیشنهاد مطالعه
نحوه چیدن درست قاشق و چنگال‌ها در ماشین ظرفشویی
قرار دادن قاشق و چنگال‌ها در سبد مخصوص‌شان، باعث بهبود عملکرد ماشین ظرفشویی در شستن می‌شود.

نحوه چیدن درست لیوان‌ها و جام‌ها در ماشین ظرفشویی

برای شستشوی درست لیوان‌ها در ماشین ظرفشویی بهتر است نحوه چیدن لیوان در ماشین ظرفشویی را یاد بگیرید. در قفسه بالایی ماشین ظرفشویی یک قفسه‌ی ایمن پلاستیکی در نظر گرفته شده است، لیوان‌ها و ظروف حساس و کریستالی را جهت شست‌وشوی تمیز و ایمن در آنجا قرار دهید. برای جلوگیری از شکسته‌شدن و خراش این ظروف از گیره نگه‌دارنده استفاده کنید. لیوان‌ها و جام‌ها را رو به سمت پایین و با کمی زاویه بچینید.

پیشنهاد مطالعه

نکات مهم در چیدن ظروف

اکنون که نحوه چیدن ظروف در ماشین ظرفشویی را به طور کامل یاد گرفتید، بد نیست نکات مهم زیر را هم به خاطر بسپارید.

  • قبل از چیدن ظروف در ماشین ظرفشویی، قطعات بزرگ غذا و خوراکی را از سطح ظرف‌های کثیف پاک کنید. به خاطر اینکه در دراز مدت باعث خراب شدن پمپ تخلیه ماشین ظرفشویی و کاهش عملکرد آن می‌شود.
  • برای کاهش هزینه مصرف برق و آب، بهتر است زمانی که تعداد ظرف‌های کثیف به اندازه گنجایش ماشین ظرفشویی رسید، دستگاه را روش کنید.
  • اگر آب مصرفی شما املاح زیادی دارد بهتر است از دستگاه تصفیه آب استفاده کنید تا بعد از شستن ظروف هیچ گونه اثری از لکه‌های سفید نمک، روی آن‌ها نبینید.
  • وسایل چوبی، قابلمه‌های چدن و نچسب، ظروف گران قیمت و نقره‌ای را داخل ماشین ظرفشویی قرار ندهید.
  • ضمن چیدن درست ظروف در ماشین ظرفشویی بهتر است از مایع شوینده مناسب برای شستن ظرف‌ها استفاده کنید تا هیچ‌گونه لکه و کثیفی روی ظرف‌ها باقی نماند.

1.5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا