×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

سخت افزار

سرویس و تعمیر کیبورد را در کمترین زمان ممکن یاد بگیرید

تعمیر کیبورد کامپیوتر

شاید برای شما هم این اتفاق افتاده باشد که هنگام کار با کیبورد و تایپ، دکمه‌ای از آن گیر کرده و عمل نکند. در بیشتر موارد این موضوع به دلیل وجود کثیفی و گرد و غبار داخل کیبورد است. در این مواقع بیشتر ما سعی می‌کنیم با وارد کردن فشار بیشتر به دکمه آن را وادار به کار کردن کنیم. اما این کاری اشتباه است؛ چرا که ممکن است باعث شکستگی قطعات داخلی کیبورد شود. پس بهتر است خونسردی خود را حفظ کرده و با ترفندهایی که در اختیارتان قرار می‌دهیم تا مانند تعمیر کامپیوتر، خودتان اقدام به تعمیر کیبورد کنید.

عیب یابی کیبورد کامپیوتر

برای عیب یابی کیبورد کامپیوتر، ابدا باید ببینیم که مشکل از کجاست؟!

  • کیبورد شناسایی نمی‌شود
  • دکمه‌های کیبورد کار نمی‌کنند
  • دکمه‎های کیبورد گیر کرده‌اند
  • چراغ بک لایت کیبورد روشن نمی‌شود
  • خیس شدن کیبورد
  • کثیف شدن داخل کیبورد
  • جابجایی حروف در کیبورد لپ تاپ
  • قطع شدن کابل کیبورد

و مشکلاتی دیگری که موجب می‌شوند تا شما نتوانید از کیبورد خود استفاده کنید. در ابتدای کار باید نسبت به عیب یابی کیبورد خود اقدام کنید تا ایراد اصلی دستگاه خود را بشناسید و نسبت به تعمیر آن اقدام کنید.

تمیز کردن کیبورد
گاهی ظاهر سیم کیبورد سالم است ولی کیبورد کار نمی‌کند.
برای تعمیر کامپیوتر از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید

شکستن قطعات کیبورد؛ کار نکردن بعضی دکمه‌های کیبورد کامپیوتر

گاهی ممکن است به دلیل وارد شدن ضربه، برخی از قطعات و دکمه‌های کیبورد بشکند و یا حتی دکمه‌های آن از کار بیوفتند. خیس شدن کبیورد و یا ریختن نوشیدنی‌های چسبناک روی آن هم از دیگر دلایل خرابی و کار نکردن دکمه‌هاست.

گیر کردن خرده‌های مواد غذایی در زیر دکمه‌های کیبورد هم از دیگر دلایل کار نکردن دکمه‌ها بوده و برای جلوگیری از این امر، بهتر است در حین کار با آن، چیزی نخورید که برایتان دردسرساز شود.

شکستن دکمه کیبورد
بهتر است کاهی نسبت به تمیز کردن کیبورد اقدام کنید.

تمیز کردن کردن کیبورد لپ تاپ و کامپیوتر

در ابتدا کیبورد خود را از کامپیوتر جدا کرده و پیچ‌های آن را باز کنید. سپس قاب کیبورد را به آرامی جدا کنید تا کلیدهای کیبورد جا بجا نشوند.

گفتن است که در بیشتر صفحه کلیدها بعد از باز کردن پیچ‌های کیبورد، با استفاده از یک سری خارها دو صفحه به هم چفت می‌شود. به این نکته توجه کنید که هنگام برداشتن آنها شکسته نشوند.

حال برای تمیز کردن کیبورد، بهترین راه استفاده از پنبه آغشته به الکل سفید است. پنبه را به آرامی و با دقت بالا، روی سطح مدار کیبورد بزنید تا به مدارها آسیبی نرسد. بعد از تمیز شدن کامل صفحه، با استفاده از پنبه خشک تمامی سطح مدار را پاک کرده تا جرمی روی آن باقی نماند.

لازم به ذکر است که این مراحل به طور صددرصد مشکل را حل نخواهد کرد و ممکن است مشکل کیبورد بعد از سرویس کیبورد و تمیز کردن کیبورد نیز همچنان برقرار باشد.

آموزش تعمیر کیبورد
الکل را مستقیم روی کیبورد نریزید.

پیدا کردن محل قطع شدن اتصال در کیبورد؛ چگونه کیبورد کامپیوتر را درست کنیم؟

قطع شدن اتصالات کیبورد در بیشتر موارد به دلیل ریختن مایعات و یا ضربه وارد شدن به کیبورد است. حال برای پیدا کردن محل قطع شدن اتصالات، از یک اهمتر استفاده کنید و در ابتدا اهمتر را بر روی حالت اتصال کوتاه قرار دهید، در این حالت چنانچه دو سر اهمتر را به هم وصل کنید صدای بوق اتصال کوتاه شنیده می‌شود، اول یک سر اهمتر را به مدار کلید قطع شده وصل کنید و با سر دیگر اهمتر تا انتها آن مدار را دنبال کنید در هر قسمتی که بوق اتصال شنیده نشود نشان دهنده آن است که اتصال در آن بخش قطع شده است.

پیشنهاد مطالعه

آموزش تعمیر کیبورد؛ تعمیر محل قطع شدگی اتصال در کیبورد

در این مرحله می‌توانید محل قطع شدن این اتصالات را با استفاده از ماژیک‌هایی در بازار الکترونیک وجود دارند و شبیه خودکار غلط گیر هستند، برطرف کرده و دوباره با اهمتر برقرار بودن اتصال را چک کنید. سپس بعد ریبون و محل اتصال آن را به صفحه کلید با اسپری خشک تمیز کنید.

لازم به ذکر است که در صورت در اختیار نداشتن این ماژیک با استفاده از یک رشته سیم نازک برای برقراری اتصال بین دو نقطه، به وسیله چسب نواری دو سر سیم را به ابتدا و انتهای قطع شدگی وصل کنید تا اتصال دوباره برقرار شود. در آخر بعد از اینکه از خشک شدن تمامی کلیدها و اجزای کیبورد مطمئن شدید، قاب را به آن وصل کرده و مثل اول پیچ‌ها را به آرامی ببندید.

تعمیرات تخصصی کامپیوتر
بهتر است تعمیر لپ تاپ را به تعمیرکار سخت افزار بسپارید.

آیا کالیبر کردن باطری لپ تاپ، تاثیری روی عملکرد کیبورد آن دارد؟

برخی از کیبوردها دارای نور پس زمینه هستند و همین امر موجب مصرف بیشتر باتری خواهد شد و ممکن است لپ تاپ شما زودتر از حد معمول خاموش شود. پس می‌توان با کالیبره باتری لپ تاپ، عملکرد دستگاه را بهبود بخشید.

پیشنهاد مطالعه

مشکل تایپ خودکار کیبورد

گاهی با فشردن یک دکمه از کیبورد، بیشتر از یک کارکتر تایپ می‌شود و این مورد آزاردهنده است. برای رفه این مشکل، از مسیر Control Panel، وارد تنظیمات کیبورد شده و در تب Speed، تنطیمات Repeat delay را تغییر دهید.

تنظیمات کیبورد
در اینجا می‌توانید سرعت تایپ کلمات را تغییر دهید.

چرا حروف کیبورد بهم ریخته است؟

گاهی در حین کار با کامپیوتر با زدن دکمه ک حرف چ تایپ می‌شود و اینجاست که باید به فکر رفع این مشکل باشید. برای حل مشکل بهم ریختگی کلمات، باید از قسمت Control Panel، وارد بخش Region شوید و تنظیمات موقیعت مکانی را بررسی کنید. همچنین در کنار زبان فارسی، باید زبان فارسی استاندارد را نیز اضافه کنید.

تعمیر کیبورد بی سیم و تعویض سیم کیبورد کامپیوتر

تعمیرات کیبورد بی سیم و تعویض سیم، کاری تخصصی است که نیاز به ابزار و دانش کافی برای انجام آن دارید. اگر مشکل دستگاه شما خیلی جدی نباشد، شاید با دستکاری آن مشکلات بزرگ‌تری ایجاد شود. پس بهتر است تعمیر سیم کیبورد هم مانند سایر قطعات کامپیوتر از قبیل قطعه چیپست، CPU، رم، مادربورد و … توسط تعمیرکار کامپیوتر انجام شود.

تعمیر کامپیوتر در محل با آچارباز
سرویس تعمیر کامپیوتر در محل آچارباز یک تعمیرگاه سیار آنلاین کامپیوتر است که کار آن عیب یابی و رفع ایراد تمامی سیستم‌های کامپیوتری است. در صورت بروز مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری، کافیست در اپلیکیشن خدمات سیار آچارباز، درخواست تعمیرکار سیار کامپیوتر را ثبت کنید.
درخواست تعمیر کامپیوتر

4.1/5 - (16 امتیاز)

نوشته های مشابه

‫199 دیدگاه ها

  1. سلام
    من روی لپتاپم شربت ریخت
    تمام قطعات سالم هستن فقط بلور های شکر باعث شدن که چند تا کیبورد چسبناک باشه زیرشون و درست حرکت نکنن
    اسپری هایی که برای تمیز کردن قطعات حساس به کار میره میتونه گزینه خوبی باشه یا حتما باید ببرمش تعمیرگاه؟

    1. درود بر شما
      سارا عزیز، تمیز کردن این مورد بسیار حساس است و میتواند به دکمه ها آسیب برساند. در نتیجه پیشنهاد میکنیم این کار توسط تعمیرکار انجام شود.

  2. سلام و خسته نباشید، لپ تاپ من لنوو لیجن ۵ هست با کانفیگ ۳۰۵۰ti، لپ تاپ بک لایت ۴ زون داره که هم ثابت میشه و هم به صورت روون میره و میاد. ولی من از روز اول که لپ تاپ رو آنباکس کردم، بک لایتم نه خاموش میشه، نه کم نور میشه، نه اینکه رنگش عوض میشه و بیست و چهار ساعته داره همینجور می چرخه رنگاش. از نظر نرم افزاری هم همه کار کردم، از تعویض ویندوز تا درایور و… در صورتی که روی دسکتاپ علامت خاموش شدن اش رو نشون میده، ولی خودش خاموش نمیشه. میخواستم بدونم از لحاظ سخت افزاری امکان داره که لازم بشه کل کیبورد رو عوض کنم یا فقط در حد یه تعمیر کوچیک کفایت می کنه ؟

    1. با سلام
      آرش عزیز، جهت برطرف شدن این موضوع، نیاز است تعمیرکار دستگاه را از نزدیک بررسی کند.

  3. با تشکر فراوان از خانم مهندس چگینی بابت این راهنمایی ها .
    کاری بجز تشکر و دعا از ما بر نمی آید .

    1. با سلام
      زینب عزیز، خوشحالیم که توانسته ایم به شما کمک کنیم. نظرات شما انرژی بخش تیم آچارباز است.

  4. با سلام بنده از یه سایتی یه کیبورد سفارش دادم که اول خیلی خوب بود ولی بعد یه مدت همه دکمه ها مشکل دار شدن یعنی من وقتی ن رو تایپ میکنم 2 تا ن تایپ میشه و زمانی که یه دکمه رو نگه میدارم تند تند روی اون دکمه کلیک میشه

    1. درود بر شما
      امین عزیز، ممکن است ایرادی در دکمه ها، ویندوز یا درایورها وجود داشته باشند. چنانچه دستگاه گارانتی دارد نیز میتوانید با شرکت گارانتی کننده تماس بگیرید تا در صورت خرابی کیبورد را تعمیر یا تعویض کنند.

  5. درود کیبورد من بیسیم هستش و خیلی اوقات با فشار یک کلید 20بار همون کلید عمل میکنه و خیلی اذیت شدم ولی با تغییر سرعت در تنظیمات حل شد سپاس از مطلب مفید شما خیلی کمک شد.

    1. با سلام
      محمد عزیز، خوشحالیم که توانسته ایم به شما کمک کنیم. نظرات شما انرژی بخش تیم آچارباز است.

  6. سلام من یک کیبورد سیم دار تایوانی دارم محصول ۲۰۲۱
    ولی به هیچ جور کار نمیکند کابل برسی کردم ورودی کیبوردو برسی کردم هرکاری کردم باز کار نمیکند آیا تعمیر کار تخصصی یا کسی هست کمک کنه تحویل بدم برا تعمیر

    1. درود بر شما
      برای تعمیر دستگاه میتوانید در این صفحه سفارش تان را ثبت کنید یا با شماره 02154591616 تماس بگیرید.

  7. من کیبردم رو چشه حرف حرف میزنه مثلا من اگه رو دکمه پاک کردن بزنم حرف به حرف پاک میشه و وقتی تایپ میکنم کیبوردم پس از دو سه بار حرف میزنم یلا تایپ میکنه کیبوردم چینیه نمیدونم مدلش چیه

    1. درود بر شما
      کاربر عزیز، کیبورد را به یک دستگاه دیگر وصل کنید تا از سالم بودن آن مطمئن شوید. در برخی مواقع این موارد نرم افزاری هستند و با آپدیت درایورها یا ویندوز از بین می روند. در غیر اینصورت اگر ایراد از کیبورد باشد ممکن است قابل حل نبوده و مجبور باشید دستگاه جدید بخرید.

  8. وقتی کامپیوترم رو روشن می‌کنم بل یه صفحه سیاه که روش یک متن انگلیسی نوشته مواجه میشم
    باید چیکار کنم؟

    1. زارع عزیز، سلام
      برای حل این مشکل باید ویندوز کامپیوتر خود را عوض کنید.

  9. سلام خسته نباشید ببخشید من کامپیوترم فقط با کیبورد روشن میشه و الان هرچی روی دکمه های کیبورد میزنم هیچ اتفاقی نمیوفته و کار نمیکنه مشکل چیه ؟؟باید چیکار کنم؟؟

    1. زارع عزیز سلام،
      برای حل مشکل یک بار اتصال کیبورد و کامپیوتر را قطع و آن را ریستارت کنید. حالا دوباره کیبورد را به دستگاه متصل کنید.

  10. سلام
    کیبورد من سه تا چراغاش یکسر روشن میومونه و اصلن کار هم نمیکنه. مشکل چیه به نظر شما
    سپاس

    1. درود بر شما
      مجتبی عزیز، این مورد اغلب در زمان هنگ کردن بوجود می آید یا گاهی در اثر خرابی کیبورد. آیا کیبورد ضربه خورده یا مایعات روی آن ریخته است؟

  11. سلام مرسی از توضیحات. روی کیبورد لپ تاپ من چایی ریخته و الان دکمه اش کار نمیکنه. آیا سوخته؟

    1. با سلام
      هنگامه عزیز، باید دستگاه توسط تعمیرکار باز شود تا بررسی شود چه مقدار چای به دستگاه نفوذ کرده و آیا قابل تعمیر است یا باید تعویض شود.
      در صورت تمایل می توانید درخواست خود را در قسمت تعمیر لپ تاپ آچارباز ثبت کنید تا تعمیرکاران ما وضعیت دستگاه را از نزدیک بررسی کنند و نظر قطعی را خدمتتان اعلام کنند.

  12. سلام . من با اتصال کیبرد به کامپیوتر و لپتاپ ویندوز شروع به حذف پوشه ها میکنه . با یه کیبرد دیگه امتحان کردم اون کیبرد تند تند مرورگر باز میکنه یا رفرش میکنه. اگر چیزی به ذهنتون میرسه ممنون میشم کمکم کنید . سپاسگذار

    1. درود بر شما
      علی عزیز، اگر دستگاه دیگری در دسترس است میتوانید این کیبورد ها را به آن وصل کنید و ببینید در دستگاه های دیگر نیز ایراد دارند یا خیر. این مورد میتواند ناشی از بهم ریختن درایورها یا ایراد در ویندوز باشد.

  13. با سلام
    اگر کیبرد لپ تاپ رو هم بردش و هم کلیداش رو با اسپری کنتکتشور ناهید (خشکش) بشورم اوکی هست ؟

  14. سلام خدمت شما ببخشید من یک لپ تاپ دارم بعد چند وقت پیش ویندوزش رو عوض کردم ۱۰
    حالا یک چند وقته یکی یکی دکمه های کیبورد لپ تاپم دارن از کار می افتن
    مثلا اسپک و tوy کار نمیکنن بعد اسپک رو که فشار میدم دکمه t و y کار میکنن
    حالا به نظر شما باید چکار کنم کیبوردشو عوض کنم یا سیمی چیزی ازش قطع شده لطفا راهنمایی کنید

    1. درود بر شما
      امیر عزیز، برای بررسی و رفع ایراد بهتر است ابتدا درایورهای مربوط به کیبورد را تعویض یا بروزرسانی کنید. زیرا این موارد در اکثر مواقع با بروزرسانی درایورها برطرف می شود.

  15. کلید اینتر کیبورد من شکسته چیکار باید بکنم از کجا باید یک کلید اینتر بخرم و اگر ببرمش تعمیرات کیبورد میتونن بهم یک کلید اینتر بدن چون الان این کلید یکی از پر کاربرد ترین کلید هاست و من لازمش دارم.

    1. درود بر شما
      پارسا عزیز، شرکت آچارباز در این زمینه ارائه خدمات ندارد. با توجه به مدل کیبورد ممکن است از فروشندگان قطعات جانبی بتوانید مدلی را تهیه کنید.

  16. کیبورد من فراسو FCR 8130 است و حروف د ذ / نمیزنه . داخلش باز و تمیزکاری شده مهندس کامپیوتر اداره می گویند مدارش قطع شده آیا امکان تعویض مدارش وجود داره؟

    1. درود بر شما
      الهام عزیز، در اکثر مواقع تعویض مدار برای یک دکمه مقرون به صرفه نیست.

    1. درود بر شما
      کاربر عزیز، بسته به مدل و برند دستگاه پاسخ به این سوال متفاوت خواهد بود.

  17. سلام اسم اون ماده ای که به صورت خطوط سفید داخل کیبورد هست و به گفته شما ماژیک مخصوص داره رو میشه بفرمایید

  18. سلام و خسته نباشید خدمت شما کارشناس محترم
    عرض شود که من یک کیبورد دارم که مدتهاست با اون کار میکنم به ساختارش عادت کردم و بجز اون با کیبورد دیگه ای نمیتونم کار کنم چند وقت پیش دکمه 3edاز کار افتاد من کیبوردو باز کردم و متوجه شدم خطوط سفید رنگی که روی دو طلق هست و یک طلقه محافظ جهت عدم اتصال بینشون قرار داره کم رنگ شده و برخی هم سیاه شده من اشتباها با ابزار نامناسب سیاهی هارو پاک کردم که در نهایت منجر به خراشیده شدن و قطع یکی از خطوط شد انگار یک سیم رو از وسط قط کرده باشن میخواستم بدونم آیا این خطوط از عنصره رسانایی تشکیل شده که قابل دسترسی باشه؟ چون ظاهرا شبیه رَدِ خمیر دندون خشک شدس انگار یجور خمیر سیلیکونه سفت شدس
    و اگه قابل دسترس هست لطفا اسم این ماده رو بفرمایید و اینکه ازکجا تهیه کنم چون مشابه کیبوردم در بازار نیست که تهیه کنم
    با تشکر و سپاس فراوان جهت راهنماییهای مفیدتون و زمانی که برای رسیدگی به پیامهای ما میگذارید کمال تشکر را دارم

  19. سلام وقت بخیر
    کی برد فراسو دارم همه کلیدها کار می‌کنند
    منتهی ی اثر انگشت داره کی برد که داغ میشه مدل کی برد هم 9100fp هست. ممنون

    1. درود بر شما
      مدینه عزیز، داغ شدن کیبورد اغلب چه زمان هایی رخ میدهد و آیا پس از داغ شدن مشکلی در کارکرد کیبورد بوجود می آید؟

  20. سلام ببخشید کسی میتونه به من کمک کنه من در پشت کیبرد را باز کردم چون یک کلیدش گیر می کرد وبه سختی کار می کرد وقتی دوباره دره اون را بستم دیگه کلا هیچ کلیدی کار نمیده

    1. درود بر شما
      علی عزیز، پس از باز کردن درب پشت کیبورد چه قطعاتی را تغییر داده اید؟ اگر کیبورد بی سیم است ممکن است باتری آن جابجا شده باشد.

  21. با سلام. من کامپیوترم ویندوز ۷ تا دیروز کیبورد کار می‌کرد ولی امروز کار نمیکنه میشه یه راه حلی بهم بدید بی سیم هم هست کیبورد ) farassoo ( باتری هاشم عوض کردم ولی بازم نشد میشه بگید چیکارکنم با اینکه تمام راه حل های تو گوگل هم رفتم دیگه نمیدونم والا لطفا راهنماییم کنید مرسی ممنون.

    1. درود بر شما
      فاطمه عزیز، این مسائل در اکثر مواقع ناشی از ایراد در درایورها یا باتری نداشتن است. میتوانید این دو مورد را بررسی کنید و در صورت امکان کیبورد را به یک دستگاه دیگر وصل کنید تا از سلامت آن مطمئن شوید.

  22. سلام وقتتون بخیر.
    من کیبورد کامپیوترم رو با شیشه پاک کن تمییز کردم الان هر دکمه کیبورد رو میزنم چند کلمه مینویسه به جای یک کلمه.
    لطفا راهنمایی کنید.باتشکر

    1. با سلام
      علیرضا عزیز، به احتمال زیاد برد اصلی کیببورد به مشکل خورده است و بهتر است یا با یک کیبورد دیگه کار کنید و یا برد را تعویض کند.

  23. سلام من کیبورد لب تابم چند وقت پیش اب رفته توش بعد الان دکمه . همینجور خود به خود کار میکنه چند روز هست که اینطور شده اگه میشه کمک کنید ممنون

    1. درود بر شما
      مرتضی عزیز، به احتمال زیاد این مسئله ناشی از نفوذ آب به داخل کیبورد است. میتوانید داخل آن را خشک کنید. اما اگر این اتصالی ادامه داشته باشد بهتر است از یک تعمیرکار کمک بگیرید تا در صورت امکان کیبورد را تعمیر کند.

  24. سلام ، من امروز یک کیبورد از دیجیکالا به دستم رسید و کیبورد گیمینگ هست و دکمه های 3 و c آن انگار که قطعی داره و بعضی وقتا تو یک پوزیشنی که قرارش می دم کار می کنه و هیچ گارانتی هم نداشت
    ایا می تونم اینو خودم در خانه درست کنم؟ چون عجله دارم و یک تورنمنت رو می خواهم شرکت کنم و باید سریع تعمیر بشه

    1. درود بر شما
      عرشیا عزیز، با توجه به اینکه کیبورد نو است پیشنهاد میکنیم با سایت فروشنده تماس بگیرید تا در صورت ایراد داشتن دستگاه را تعویض کنید.

  25. سلام کیبورد من دو ردیف از دکمه هایش کار نمیکند تمیز ش کردم کار نکرد حالا چه کار کنم البته بگم بیسیم هم هست

    1. درود بر شما
      امیرحسین عزیز، این ایراد اغلب پس از ریختن مایعات روی کیبورد بوجود می آید. در اینصورت باید تکنسین از نزدیک وضعیت دستگاه را بررسی و عیب یابی کند.

  26. سلام خسته نباشید.من دیروز کیبورد رو باز کردم که دکمه هاش رو تمیز کنم ولی دیدم نیاز به باز کردنش نبود و راحت میشد دکمه هارو در اورد و جا انداخت.مشکلم اینه که بعد بستنش بعظی دکمه هاش سخت کار میکنن و حالت فنری بعظی هاشون رفته.چجوری با دقت بازش کنم و ببندمش که عادی کار کنن؟

    1. درود بر شما
      بهنام عزیز، به احتمال زیاد فنر آنها را بدرستی جا نزده اید. یکبار دیگر این دکمه ها را باز کنید و به دقت آنها را روی فنر بگذارید.

  27. سلام کیبورد من دچار مشکل شد ودکمه های ۳ و E . D . C از کار افتادند ، بعد به مدت ۱ روز دوباره درست شد خود ب خود و الان دوباره از کار افتاده از قسمت دیوایس منیجر هم آپدیت کردم ویندوز هم عوض کردم .ابدیت هم کردم ولی باز هم مشکل حل نشد. دیدم یک نفر دیگه هم همین مشکلو اینجا نوشته راهنمایی کردید درست شده ولی منم همین کارو کردم درست نشد ممنون میشم کمک کنید

    1. درود بر شما
      وحید عزیز، چنانچه با راهنمایی های اعلام شده مشکل برطرف نشده است باید تعمیرکار از نزدیک دستگاه را بررسی و عیب یابی کند.

  28. سلام خسته نباشید اقا من سه تا کیبورد دارم

    اولیش شربت ریخت روش دکمه ی tab خراب شد

    دومی هم شربت ریخت روش تمیزش نکردم کیبورد رو وقتی وصل میکنم دکمه هاش کار نمیکنن بعضیاشون بعد بازش کردم اون ورقه داخلشو با اب و دستما تمیز کردم امدم با سشوار و دستمال کاغذی خشکش کردم و در روبروی افتاب قرارش دادم آیا درست میشود؟

    سومی تمام چراغ های کیبورد روشن میشوند اما دکمه هارا هرچقدر فشار میدم کار نمیکنند با اینکه شکسته هم نیستنند!!! باید چیکار کنم

    1. درود بر شما
      ابوالفضل عزیز، چنانچه مایعات به قطعات داخلی کیبورد نفوذ کرده باشند قابل تعمیر نیستند. این مواردی که اعلام کردید اغلب قابل تعمیر نیستند اما برای اعلام نظر قطعی باید تکنسین از نزدیک آنها را بررسی و عیب یابی کند.

  29. سلام آقا من یک کیبورد فراسوس دارم که نه چراغش روشن میشه نه کار می‌کنه جای اتصال عوض کردم نشد نمی‌دونم چیکار کنم سوخته یا باید چیکار کنم ممنون میشم بگین

    1. باسلام
      طاهای عزیز، برای رفع مشکل لازم است برد کیبورد شما توسط کارشناس بررسی شود. شما میتوانید درخواست تعمیر کیبورد خود را در سامانه آچارباز ثبت کنید و یا با شماره 02154591616 در تماس باشید. همکارانمان در بخش پشتیبانی راهنماییتان می کنند.

  30. باسلام
    صفحه کلید کامپیوترم وقتی وصلش میکنم یک سری برنامه ها خود به خود باز میشن مثل مرورگرها ماشین حساب و غیره وقتی صفحه کلید رو از کیس جدا میکنم مشکلی نداره ممنون میشم راهنمایی کنید که مشکل چیه

    1. باسلام
      علیرضای عزیز، احتمال دارد که برخی از کلیدهای صفحه کلید شما دچار اتصال کوتاه شده و یا گیر کرده باشند، وجود گرد و غبار در کیبورد نیز باعث این اختلال میشود. برای رفع مشکل میتوانید درخواست تعمیر کیبورد خود را در سایت آچارباز و یا با شماره ۰۲۱۵۴۵۹۱۶۱۶ثبت کنید تا همکاران ما مشکل را بررسی و در صورت امکان رفع کنند.

  31. سلام
    من فکر میکنم که سوکت سر سیم کیبوردم ب مشکل خورده باشه و ب کامپیوتر وصل نمیشه. خواستم بدونم قابل تعمیر هست یا خیر
    ممنون

    1. با سلام
      احسان عزیز، تعمیر سیم کیبرد مقرون به صرفه نیست و اغلب پیشنهاد می شود در این مواقع کیبرد جدید خریداری کنید.

  32. سلام کیبورد من دچار مشکل شد و بعضی از دکمه ها کار نکردند ، کیبورد رو کاملا عوض کردم و یک کیبورد نو قرار دادم که اون هم بعد از تقریبا 1 ماه دکمه های 3 و E . D . C از کار افتادند ، بعد به مدت 1 روز دوباره درست شد خود ب خود و الان دوباره از کار افتاده از قسمت دیوایس منیجر هم آپدیت کردم ولی باز هم مشکل حل نشد

    1. باسلام
      علی عزیز برای رفع مشکل Ease of Access keyboard را در منوی استارت جستجو کنید. سپس در قسمت Use filter keys گزینه اول را فعال کنید.

      1. ممنون از پاسخگوییتون ولی قسمت Use filter keys رو پیدا نمیکنم ، ویندوز من 7 هستش

        1. باسلام
          خواهش میکنیم علی عزیز، برای رفع مشکل
          – Ease of Access را جستجو کنید.
          – گزینه Change how your keyboard works را انتخاب کنید.
          – در بخش Make it easier to type گزینه Turn on Filter Keys را غیر فعال کنید.

          1. با سلام
            علی عزیز، نظرات شما انرژی بخش تیم آچارباز است.

  33. سلام من کیبوردم را باز کردم تمیز کردم وبسته و بعدش کار کرد ولی بعضی وقت ها کار نمی کنه مشکل از کجاست

    1. باسلام
      امیر حسین عزیز، برای رفع مشکل درایور کیبورد خود را از قسمت دیوایس منیجر آپدیت کنید و از عدم وجود اتصالی و گرد و غبار در کیبورد خود مطمئن شود. اگر مشکل رفع نشد، برای تعمیر کیبورد خود میتوانید درخواست تعمیر کیبورد خود را در سایت آچارباز و یا با شماره ۰۲۱۵۴۵۹۱۶۱۶ثبت کنید تا همکاران ما مشکل را بررسی و در صورت امکان رفع کنند.

    1. با سلام
      عباس عزیز، اغلب مشکلات کیبورد قابل تعمیر نیست و چاره ای جز تعویض کیبرد نیست. ولی برای نظر قطعی و بررسی بیشتر می‌توانید درخواست خود را در قسمت تعمیر کامپیوتر آچارباز ثبت کنید تا کارشناسان کامپیوتر مشکل را از نزدیک بررسی کنند.

  34. سلام خدمت شما و سایتتون .
    من یه کیبورد داشتم که همه چیزش کار میگرد ولی دکمه های Q W E R U I O P اینها کار نمیکردند دوباره یک کیبورد دیگه خردیم و همین مشکل رو پیدا کرد روی کیبورو مایعی نریخته و ضربه هم ندیده و بازش هم نکردم تا به حال لطفا اگه میشه راهکار دزست کردنش رو بهم بگید.

    1. باسلام کسری عزیز
      برای رفع مشکل، درایور کیبورد خود را از قسمت Device Manager آپدیت کرده و مطمئن شوید که کیبورد شما در معرض گرد و غبار، قرار نگرفته باشد. در صورتی که مشکل رفع نشد، شما می‌توانید درخواست تعمیر کیبورد خود را در سایت آچارباز و یا با شماره ۰۲۱۵۴۵۹۱۶۱۶ثبت کنید تا همکاران ما مشکل را بررسی و در صورت امکان رفع کنند.

  35. سلام خسته نباشید من یک کیبورد مکانیکی BMI دارم چندین ساله باهاش کار می کنم خارهای کربنش خراب شده شما تعمیر کیبور مکانیکی دارید؟

    1. باسلام
      عیسی عزیز، درخواست تعمیر کیبورد مکانیکی خود را در سامانه آچارباز با شماره ۰۲۱۵۴۵۹۱۶۱۶ ثبت کنید تا همکاران ما جهت بررسی مشکل با شما تماس بگیرند.

  36. سلام خسته نباشید
    من یک کیبورد بیسیم دارم
    و باتریش تموم شد و کار نکرد
    یک اداپتور چند کاره داشتم و روی ۳ ولت گزاشتم وصلش کردم اما کار نکرد
    وبعدش یک باتری جدید گذاشتم که اصلا کار نکرد باید چیکار کنم

    1. باسلام
      سید عارف عزیز لازم است اتصالات کیبورد شما بررسی شود، زیرا استفاده از منبع تغذیه با ولتاژ بالا می‌تواند به دستگاه شما آسیب زده باشد. برای رفع مشکل شما می‌توانید درخواست تعمیر کیبورد خود را در سایت آچارباز و یا با شماره ۰۲۱۵۴۵۹۱۶۱۶ثبت کنید تا همکاران ما مشکل را بررسی و در صورت امکان رفع کنند.

  37. سلام من کیبورد لپ تاپم نور نداره میخواستم کیبوردم رو ال ای دی دار کنم میشه این کار را کرد یا نه؟

    1. با سلام
      سینا عزیز، متاسفانه امکان نصب کیبورد ال ای دی دار وجود ندارد. جهت راهنمایی بیشتر و ارتباط با کارشناس کامپیوتر می توانید با شماره 54591616-021 تماس بگیرید.

  38. من وقتی کیبوردم رو وصل میکنم چراغش روشن میشه ولی عمل نمیکنه البته بعد اینکه شستمش اینجوری شد
    و کامپبوترم هم عرور خرابی کیبورد میده
    میخواستم بدونم مشکل از کجایت؟

    1. باسلام
      علی عزیز، نباید کیبورد شما با آب برخورد مستقیم داشته باشد، زیرا اتصالات آن دچار اختلال شده و ممکن است برد آن بسوزد. برای پاک کردن کیبورد، استفاده از یک دستمال نیمه مرطوب و دمنده‌های هوا کفایت می‌کند. برای تعمیر کیبورد خود با شماره ۰۲۱۵۴۵۹۱۶۱۶ تماس بگیرید، تا همکاران ما مشکل را بررسی و حل کنند.

  39. سلام . من قاب کیبورد را برای تمیز کردن و درست کردن چند تا دکمه که کار نمی کرد باز کردم و مجدد آنها را بستم و دیگر کیبورد کلا کار نمیکنه اشکال از کجاست قبل از باز کردن کتر میکرد

    1. باسلام
      حسین عزیز، به احتمال زیاد اتصالات کیبورد دچار اختلال شده است. اگر از آپدیت بودن درایور کیبورد خود مطمئنید، برای تعمیر کیبورد خود با شماره ۰۲۱۵۴۵۹۱۶۱۶ تماس بگیرید، تا همکاران ما مشکل را بررسی و حل کنند.

  40. با سلام..بعد ازریختن کمی اب روی کیبورد…دوعدد از کلیدهای کیبورد کار نمیکندد ابا میتونم درستش کنم؟

    1. با سلام
      کامی عزیز، باید وضعیت کیبرد شما توسط کارشناسان فنی بررسی شود تا نظر قطعی خدمتتان اعلام گردد. ولی اغلب کیبرد امکان تعمیر ندارد و باید تعویض گردد.

  41. سلام من کیبوردم دکمه هاش از کار افتاده بر اثر ضربه و سخت افزار هم هستش می تونید بهم بگید چجوری تعمیرش کنم ؟💙

    1. باسلام
      کسرا عزیز، تعمیر کیبورد نیازمند دانش و تجربه فنی کافی است، در صورتی که با قطعات و اتصالات کیبورد آشنایی نداشته باشید، هر گونه اقدامی از سمت شما ممکن است باعث آسیب بیشتر به کیبورد و در نهایت از رده خارج شدن کلی آن، ‌شود. در همین راستا بهتر است از یک کارشناس تعمیر کیبورد، کمک بگیرید. با این حال در مقاله نحوه تعمیر و بررسی اتصالات توضیح داده شده است. البته هنگام باز کردن کیبورد، مواظب باشید تا باعث قطعی سایر اتصالات و یا شکستن پین دکمه‌ها نشوید. همچنین شما می‌توانید درخواست تعمیر کیبورد در محل خود را با شماره ۰۲۱۵۴۵۹۱۶۱۶ ثبت کنید، تا همکاران ما مشکل را بررسی و حل کنند.

  42. سلام
    دیشب در حین کار با سیستم چراغ های کیبوردم خاموش شد و دیگه کار نکرد. یه کیبورد دیگه هم وصل کردم اما جواب نداد. درایور رو اپدیت کردم جواب نگرفتم. پوره یو اس بی سالمه و کابل و فلش متصل میشه. الان نمی دونم با نصب مجدد ویندوز مکلم حل میشه یا نه
    لطفا راهنماییم کنید

    1. باسلام
      سحر عزیز،درایور کیبورد را به صورت کلی پاک کنید و پس از اطمینان از متصل بودن سیستم به اینترنت، سیستم را ریستارت کنید. همچنین آپدیت درایورهای USB نیز ممکن است مشکل شما را رفع کند. همچنین شما می‌توانید درخواست تعمیر کیبورد در محل خود را با شماره ۰۲۱۵۴۵۹۱۶۱۶ ثبت کنید، تا همکاران ما مشکل را بررسی و حل کنند.

  43. سلام من حدود یک سال پیش یک کیبورد خریدم وار اون موقع خراب بود و مشکلش این هست که خودش کلمات رو تایپ میکنه و یک کلید خاص هم نیست خیلی از کلید ها همین مشکل رو داره میخاستم ببینم میشه کاریش کرد؟

    1. باسلام
      مبین عزیز احتمال دارد پین شکستگی و یا اختلالی در اتصالات کیبورد شما وجود داشته، برای بررسی و رفع مشکل شما می‌توانید درخواست تعمیر لپ تاپ در محل خود را در سایت آچارباز و یا با شماره ۰۲۱۵۴۵۹۱۶۱۶ ثبت کنید تا همکاران ما مشکل را بررسی و حل کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا