×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

ماشین لباسشویی

چطور ارور ماشین لباسشویی ایندزیت را برطرف کنیم؟

ارورهای ماشین لباسشویی ایندزیت

ارورها در هنگام بروز مشکل در عملکرد لباسشویی، به نمایش در می‌آیند. کدهای خطای لباسشویی به کاربران کمک می‌کنند که به راحتی بتوانند عیب دستگاه را تشخیص دهند. از مزایای کدهای ارور این است که به آسانی میتوان عیب یابی لباسشویی را فهمید و نسبت به تعمیر لباسشویی اقدام کرد. به عبارت دیگر با شناختن کد ارورها گاهی می‌توانید بدون نیاز به کمک تعمیرکار٬ لباسشویی خود را تعمیر کنید.

لیست ارورهای ماشین لباسشویی ایندزیت

خطاهای لباسشویی‌های هوشمند یکی از قابلیت‌های ویژه این دستگاه‌هاست. در مدل‌های قدیمی این دستگاه‌ها عدم وجود این قابلیت باعث می‌شد که در برخی موارد، عیب یابی به سختی صورت گیرد. آشنایی با این کدها شما را در نگهداری، عیب یابی و تعمیر لباسشویی کمک می‌کند. به همین سبب ما شما را با مهمترین این کدها و نحوه رفع آنها آشنا می‎‌کنیم.

ارور H20 ماشین لباسشویی ایندزیت

یکی از ارورهای ماشین لباسشویی ایندزیت کد H20 است. عدم آبگیری در ماشین لباسشویی ایندزیت، سبب نمایش این کد می‌شود. به عبارت دیگر ایراد در سوئیچ فشاری ممکن است، میزان سطح آب را به درستی نشان ندهد.

رفع ارور H20 ماشین لباسشویی ایندزیت

  • برای برطرف کردن خطای H20 باید شلنگ متصل به سوئیچ فشار را هوادهی کنید.
  • این کار سبب می‌شود تا از عدم گرفتگی شلنگ مطمئن شوید.
  • سپس لوله‌های ورودی آب و شیر برقی متصل به لباسشویی را چک کنید تا مسدود نشده باشند.
  • اگر همچنان کد ارور بر روی نمایشگر دستگاه باقی مانده است باید با متخصص این دستگاه تماس بگیرید.
کد ارور  H20
عدم آبگیری در ماشین لباسشویی ایندزیت موجب ظهور کد H20 می‌شود
پیشنهاد مطالعه

ارور F01 لباسشویی ایندزیت

ایراد در مدار برد الکترونیکی، سبب ظهور این کد شده است. اغلب مواقع در این حالت، لباسشویی کار نکرده و یا برخی از عملکردهای آن دچار مشکل می‌شود.

√ جهت رفع این کد دستگاه را از برق جدا کرده و به مدت دو دقیقه مکث کنید. سپس مجددا دوشاخه را به پریز وصل کرده و 30 ثانیه منتظر بمانید تا دستگاه روشن شود. اگر مشکل لباسشویی برطرف نشد، برد دستگاه را تعویض کنید.

ارور F02 لباسشویی ایندزیت

خطا در برد موتور لباسشویی ایندزیت باعث ظاهر شدن کد F02 می‌شود. در این وضعیت موتور دستگاه قفل شده و درام به درستی عمل نمی‌کند.

√ برای رفع این ارور بهتر است از تکنسین کمک بگیرید.

ارور F03 لباسشویی ایندزیت

یکی از ارورهای ماشین لباسشویی ایندزیت نمایش کد F03 است. در این خطا، سنسور تشخیص دما و یا برد دستگاه دچار ایراد شده است. در ارور F03، روند شستشو و خشک کردن لباسشویی با گرم کردن هوا همراه نیست. هنگامی که ایرادی در سنسور NTC متصل به ترمیستور به وجود می‌آید، کد F03 ظاهر می‌شود.

√ برای رفع این خطا باید ترمیستور، سنسور NTC و اتصالات آن را بررسی کنید.

ارور F04 لباسشویی ایندزیت

یکی دیگر از ارورهای ماشین لباسشویی ایندزیت کد F04 است. اگر مشکلی در سوئیچ فشار لباسشویی به وجود آید، کد F04 بر روی نمایشگر دستگاه ظاهر می‌شود. در این وضعیت معمولا سوئیچ فشار، بر روی مد خالی است.

√ برای برطرف کردن این کد باید سوئیچ و اتصالات آن و همینطور لوله تغذیه کننده دستگاه را چک کنید.

ارور F05 لباسشویی ایندزیت

کد F05 هم مانند خطای F04 مربوط به خرابی سوئیچ فشار لباسشویی است. در این وضعیت سوئیچ فشار دستگاه بر روی مد پر قرار گرفته و درب لباسشویی باز نمی‌شود. در برخی مواقع درب دستگاه باز شده ولی درام لبریز از آب است. این ایراد به سبب گرفتگی فیلتر پمپ لباسشویی است. در این ارور ممکن است لوله تخلیه نیز گرفته باشد.

√ برای رفع کد خطای F05، لوله تخلیه و فیلتر را از جهت عدم گرفتگی بررسی کنید.

کد ارور  F05
کد F05 مربوط به خرابی سوئیچ فشار لباسشویی ایندزیت است
پیشنهاد مطالعه

خطای F06 لباسشویی ایندزیت

اگر قفل درب لباسشویی دچار مشکل شده باشد، کد خطای F06 بر روی صفحه نمایشگر دستگاه ظاهر می‌شود. در این خطا درب دستگاه باز یا بسته نشده و همینطور برنامه شستشو اجرا نمی‌شود.

√ جهت رفع مشکل، بررسی کنید که چیزی مانع بسته شدن درب لباسشویی نشده باشد. اگر به این طریق مشکل برطرف نشد، با تعمیرکار تماس بگیرید.

ارور F07 لباسشویی ایندزیت

اگر برد الکترونیکی و یا رله هیتر دچار ایراد شوند، کد F07 به نمایش در می‌آید. در صورت به وجود آمدن این خطا، برنامه شستشوی لباسشویی در حین کار متوقف می‌شود و همینطور آب دستگاه، گرم نمی‌شود. ممکن است علت به وجود آمدن این خطا، صرفا قطع شدن یک سیم باشد. البته در برخی اوقات خرابی رله هیتر موجب بروز این مشکل می‌شود.

√ برای برطرف کردن این کد از تعمیرکار کمک بگیرید. ممکن است که رله هیتر خراب شده و نیاز به تعویض داشته باشد.

ارور F08 لباسشویی ایندزیت

یکی دیگر از ارورهای ماشین لباسشویی ایندزیت کد F08 است. ظهور این کد به معنای وجود اشکال در هیتر دستگاه است. اغلب اوقات در این وضعیت، هیتر سالم و رله آن خراب است و لباسشویی در حین برنامه شستشو، متوقف می‌شود.

√ برای رفع این کد باید هیتر، سوئیچ فشاری و اتصالات آنها را چک کنید. اگر مشکل برطرف نشد، بررسی اتصالات مربوط به ماژول نیز لازم است.

ارور F09 لباسشویی ایندزیت

مشکلات نرم‌افزاری در برنامه‌های لباسشویی یا وجود ایراد در سیم‌کشی، باعث به وجود آمدن این ارور می‌شود. در این حالت، لباسشویی کار نکرده و چشمک می‌زند. شما در این وضعیت نمی‌توانید برنامه‌ای را به دستگاه بدهید.

√ برای برطرف کردن کد F09 می‌توانید لباسشویی را خاموش و مجددا روشن کنید. در صورتی که مشکل دستگاه همچنان وجود دارد، احتمالا نیاز به برنامه‌ریزی مجدد ماژول دستگاه است و یا اینکه تهیه یک ماژول جدید برای لباسشویی الزامی است.

ارور F10 لباسشویی ایندزیت

خرابی سوئیچ فشار، باعث به وجود آمدن این کد می‌شود. علت این خطا، ناتوانی سنسور داخل سوئیچ فشار در تشخیص وضعیت موجود دستگاه است.

√ برای رفع این کد باید سوئیچ فشار و ماژول را چک کرده و لوله متصل به سوئیچ را نیز بررسی کنید تا پودر شوینده در آن گیر نکرده باشد.

پیشنهاد مطالعه

ارور F11 لباسشویی ایندزیت

یکی دیگر از ارورهای ماشین لباسشویی ایندزیت کد F11 است. خرابی پمپ لباسشویی باعث به وجود آمدن این کد می‌شود. در این حالت آب در درام مانده و تخلیه نمی‌شود.

√ جهت رفع این خطا، پمپ و اتصالات دستگاه را چک کنید.

ارور F12 لباسشویی ایندزیت

اشکال در بردهای الکترونیکی موجب ظهور این کد است.

√ جهت رفع کد F12، باید اتصالات و سیم‌کشی برد لباسشویی را بررسی کنید.

کد ارور  F12
ظاهر شدن کد ارور F12 به علت خرابی بردهای الکترونیکی لباسشویی ایندزیت است
پیشنهاد مطالعه

ارور F13 لباسشویی ایندزیت

اشکال در تعیین دمای خشک کن باعث بروز این خطا است. این ارور مخصوص دستگاه‌های دارای برنامه خشک کن است. در این ارور، دمای دستگاه بالاتر از حد نیاز می‌رود.

√ برای رفع ارور سلامت موتور فن و همینطور عدم گرفتگی جریان هوا را بررسی کنید.

ارور F14 لباسشویی ایندزیت

این خطا مربوط به دستگاهی است که برنامه خشک کن دارد. در این لباسشویی، دمای هوا به اندازه مورد نیاز بالا نمی‌رود.

√ برای رفع ارور٬ المنت حرارتی و هیتر خشک کن را چک کنید.

ارور F15 لباسشویی ایندزیت

خرابی هیتر موجب ظهور کد F15 می‌شود. در این حالت لباسشویی، آب را گرم نکرده و یا در حین شستشو متوقف می‌شود.

√ جهت رفع ارور نیاز به یک تعمیرکار مجرب دارید.

ارور F17 لباسشویی ایندزیت

یکی دیگر از ارورهای ماشین لباسشویی ایندزیت کد F17 است. این خطا مربوط به خرابی قفل درب دستگاه است.

√ برای رفع این کد باید قفل درب، اتصالات آن و همینطور PCB متصل به قفل را چک کنید.

ارور F18 لباسشویی ایندزیت

این کد مربوط به اشکال در برد الکترونیکی است. در این وضعیت تمام یا برخی از قابلیت‌های پنل کاربری اجرا نمی‌شود. ارتباط بین ماژول اصلی و ماژول پنل کاربری جلویی قطع می‌شود.

√ برای برطرف کردن این کد باید ماژول‌ها و اتصالات آن‌ها را چک کنید.

ارور F19 لباسشویی ایندزیت

این خطا به این صورت بروز می‌کند که برنامه خشک کردن به درستی انجام نمی‌شود.

√ جهت رفع این عیب باید از متخصص کمک بگیرید.

تعمیر ماشین لباسشویی در محل با آچارباز
آچارباز با راه‌اندازی سامانه آنلاین اعزام تعمیرکار به محل، مشکلات شما را حل خواهند کرد. گفتنیست ماشین لباسشویی شما از هر نوعی و با هر برندی که باشد، متخصصان آچارباز قادر به رفع آن خواهند بود. شما می‌توانید از هم اکنون درخواست تعمیر خود را ثبت کنید:
درخواست تعمیر ماشین لباسشویی


لطفا به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. سلام ماشین لباسشویی من ارور f03 میده و الان خوندم که مشکلش چیه ولی من چطوری اتصالات رو بررسی کنم؟ اینو باید به تعمیرکار بگم یا خودم میتونم انجامش بدم

    1. باسلام
      آقا/خانم مجیدی عزیز متاسفانه بررسی این مورد نیاز به دانش و تجربه فنی دارد. شما می‌توانید درخواست تعمیر ماشین لباسشویی در محل خود را در سایت آچارباز ثبت کنید تا همکاران ما مشکل را بررسی و حل کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا