×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

لوازم کوچک آشپزخانه

تفاوت چرخ گوشت صنعتی با چرخ گوشت خانگی در چیست؟

تفاوت چرخ گوشت صنعتی با چرخ گوشت خانگی در چیست؟

چرخ گوشت‌هایی که در قصابی، رستوران‌ها، کارخانه‌ها و … استفاده می‌شود چه تفاوتی با مدل‌های خانگی دارند؟ اگر این دو با یکدیگر متفاوت هستند چه ویژگی‌های در مدل‌‌های چرخ گوشت خانگی وجود دارد که در انواع مدل‌های صنعتی آن نیست و یا بالعکس!؟ مهم‌ترین تفاوت چرخ گوشت صنعتی با چرخ گوشت خانگی در چیست؟

آچارباز در این مقاله قصد دارد در ابتدا چرخ گوشت صنعتی را معرفی کرده و سپس در مورد انواع مدل‌های چرخ گوشت صنعتی با شما سخن بگوید. در گام بعدی به سراغ چرخ گوشت خانگی خواهد رفت و انواع مدل‌های چرخ گوشت خانگی را با شما بررسی می‌کند و در انتها به تفاوت چرخ گوشت صنعتی با چرخ گوشت خانگی می‌پردازد. پس با ما همراه باشید. در پایان هم بهترین مرکز تعمیر چرخ گوشت و لوازم خانگی را به شما معرفی خواهیم کرد.

چرخ گوشت صنعتی چیست؟

چرخ گوشت صنعتی یکی از ابزارهای ضروری است که در هر آشپزخانه فست فود، قصابی، مکان‌های تجاری، رستوران‌ها از آن استفاده می‌شود. چرخ گوشت‌های صنعتی می‌توانند حجم بالایی از گوشت را چرخ کنند. علاوه بر این، چرخ گوشت‌های صنعتی می‌توانند انواع گوشت حتی یخ زده را چرخ کرده و یا گوشت‌ها را با مواد دیگر ترکیب کرده و محصولاتی همچون همبرگر، انواع ناگت، کباب کوبیده و … تولید کنند.

مدل های چرخ گوشت صنعتی به چند دسته تقسیم می‌شوند؟

مدل‌های چرخ گوشت صنعتی بسیار متنوع هستند و براساس خواسته و نیاز شما به چند دسته تقسیم می‌شوند. اما چرخ گوشت خانگی به این اندازه متنوع نیستند و همین مسئله می‌تواند یکی از موارد تفاوت چرخ گوشت صنعتی با چرخ گوشت خانگی باشد. با ما همراه باشید تا به بررسی انواع مدل‌های چرخ گوشت صنعتی بپردازیم:

1- مدل‌های چرخ گوشت صنعتی براساس دمای گوشت

براساس دمای گوشت گرم و یا یخ‌زده تا دمای منفی 25 درجه، دو دسته چرخ گوشت داریم، چرخ گوشت‌هایی که برای گوشت‌ها با دمای صفر یا بالای صفر طراحی شده که به آنها اصطلاحا گوشت گرم می‌گویند. مانند چرخ گوشت‌هایی که در رستوران‌ها و یا مراکز تهیه غذا استفاده می‌شود.

چرخ گوشت‌هایی که به مدل زیر صفری مشهورند. این نوع چرخ گوشت‌ها تا دمای منفی 25 درجه به کار گرفته می‌شوند. در این مدل چرخ گوشت یک قطعه استخوان‌بر وجود دارد که علاوه بر دما، می‌توان آن را هم از جمله تفاوت چرخ گوشت صنعتی با چرخ گوشت خانگی دانست، همانطور که در آشنایی با قطعات چرخ گوشت خانگی مطالعه کردیم، در چرخ گوشت خانگی، ما قطعه‌ای به نام استخوان‌بر نداریم.

در رستوران‌ها و آشپزخانه‌های صنعتی بیشتر از چرخ گوشت صنعتی زیرصفر استفاده می‌شود. چون در زمان کمتر با سرعت بیشتر گوشت چرخ شده و از فساد گوشت در آشپزخانه جلوگیری می‌شود.

چرخ گوشت های زیر صفر درجه
چرخ گوشت‌های زیرصفر درجه یکی از وسایل پرکاربرد در رستوران‌ها و کترینگ‌ها هستند. چون با سرعت عمل بالا در کمترین زمان گوشت یخ زده چرخ می شود.

2- مدل‌های چرخ گوشت صنعتی براساس ابعاد چرخ گوشت

  • چرخ گوشت صنعتی رومیزی

این نوع چرخ گوشت برای چرخ کردن گوشت در حجم کم استفاده می‌شود. چرخ گوشت‌های مدل 12 تا بعضی از مدل‌های 42 در این گروه قرار می‌گیرند.

  • چرخ گوشت صنعتی مبله

چرخ گوشت‌هایی که دارای پایه، کابینت زیر چرخ گوشت هستند و یا چرخ گوشت‌هایی که در اندازه بزرگ طراحی شده و ارتفاع زیادی دارند را چرخ گوشت صنعتی مبله می‌گویند. چرخ گوشت مدل 32 و 42 در این گروه قرار می‌گیرد.

تعمیر چرخ گوشت در محل با آچارباز
خدمت تعمیر چرخ گوشت در محل شامل عیب یابی و تعمیر انواع چرخ گوشت است و در دسته خدمات تعمیر لوازم کوچک آشپزخانه سامانه آچارباز قرار می‌گیرد. کند شدن محور خرد کننده، اتصالی کردن سیم‌ها و نچرخیدن چرخ دنده‌ها از جمله مشکلاتی است که با ثبت سفارش در سامانه اعزام تعمیرکار در محل آچارباز می‌توانید آن‌ها را جهت بررسی و عیب یابی به تعمیر کار سیار آنلاین بسپارید:
درخواست تعمیر چرخ گوشت

3- مدل‌های چرخ گوشت صنعتی براساس اندازه خروجی چرخ گوشت

اگر حجم گوشت‌هایی که در روز چرخ می‌شوند بسیار زیاد هستند، خرید چرخ گوشت‌های صنعتی مدل200 یا 240 به صرفه خواهد بود. اما اگر ظرفیت گوشت معمولی بوده، بهتر است از چرخ گوشت‌های صنعتی همچون مدل‌های  12، 22، 32، 42 استفاده کنید. بهتر است قبل از خرید بررسی کامل از حجم گوشت مصرفی داشته باشید تا هزینه‌ی گزاف در این زمینه نکنید.

4- مدل‌های چرخ گوشت صنعتی براساس قدرت موتور

چرخ گوشت‌های صنعتی براساس قیمت تمام شده و توان موتور به دو دسته تقسیم می‌شود:

  • چرخ گوشت تسمه‌ای
  • چرخ گوشت گیربکسی
چرخ گوشت گیربکسی
چرخ گوشت گیربکسی کیفیت بهتری دارد، اما قیمت آن نیز بالاتر است. بنابراین استفاده از چرخ گوشت تسمه‌ای مرسوم‌تر و ارزان‌تر است.

در این قسمت ما به بررسی انواع مدل‌های چرخ گوشت صنعتی پرداختیم و با بیان انواع مدل‌ها شما تا حدودی متوجه تفاوت چرخ گوشت صنعتی با چرخ گوشت خانگی شدید، در ادامه به معرفی چرخ گوشت خانگی و انواع مدل‌های آن می‌‌پردازیم.

چرا در خانه به چرخ گوشت خانگی نیاز داریم؟

چرخ گوشت‌ها از وسایل پرمصرف هستند که در خانه نیز می‌توان از آنها  برای مصارف مختلف استفاده کرد. تفاوت چرخ گوشت صنعتی با چرخ گوشت خانگی در توان موتور، تیغه‌ها و وسایل جانبی آنهاست. چرخ گوشت خانگی در ابعاد و توان موتور کمتر به بازار عرضه شده و در واقع نمونه نیمه صنعتی است.

داشتن یک چرخ گوشت خانگی در منزل به شما این اطمینان را می‌دهد که هروقت نیاز داشتید، بتوانید گوشت چرخ کرده تازه داشته باشید. علاوه براین گوشت‌تان چربی کمتری نیز دارد. در واقع کیفیت نامناسب گوشت‌های چرخ کرده بازار مهم‌ترین دلیل استفاده از چرخ گوشت خانگی در منزل است. هرچند چرخ گوشت‌های جدید به نسبت گذشته کارایی بیشتری داشته و حتی برخی از مدل‌های آن امکان آبمیوه گرفتن، چرخ کردن سبزی، تهیه سوسیس و کالباس خانگی و … دارند که می‌توان به آنها به عنوان مزیت مدل‌های چرخ گوشت خانگی اشاره کرد.

تعمیرات تخصصی چرخ گوشت
در هنگام بررسی مدل‌های چرخ گوشت خانگی قدرت و توان موتور را در نظر بگیرید.
پیشنهاد مطالعه

چه ویژگی‌های باید در مدل های‌چرخ گوشت خانگی درنظر گرفت؟

  1. همان‌طور که بارها اشاره شده قدرت، توان و کارایی چرخ گوشت‌های خانگی بسیار مهم هستند، بنابراین هنگام خرید به این موضوع و چرخش سیستم معکوس چرخ گوشت توجه کنید.
  2. چرخ گوشت‌های خانگی امروزی دارای حسگرهایی هستند که هنگام گرم شدن موتور به صورت خودکار خاموش می‌شود. بنابراین دومین مسئله که در هنگام خرید چرخ گوشت باید به آن توجه کنید، وجود حسگرهای حساس به گرماست.
  3. هنگام خرید چرخ گوشت یکی از موارد مهم دیگر که باید به آن توجه داشت، داشتن تیغه‌ها و چرخ‌دنده‌های متعدد و مختلف برای ساخت غذاهای گوناگون است.
  4. در میان انواع مدل‌های چرخ گوشت خانگی، مدلی را انتخاب کنید که صدای کمتری تولید کند.
  5. داشتن اهرم تغییر موتور از جمله مزیت‌های دیگر چرخ گوشت خانگی است که در حین خرید باید به آن توجه کرد.
تعمیرات تخصصی چرخ گوشت
داشتن تیغه‌ها و صفحات برش ضدزنگ از خصوصیات مهم مدل‌های چرخ گوشت خانگی است که در حین خرید باید به آن توجه کرد.

تفاوت چرخ گوشت صنعتی با چرخ گوشت خانگی در چیست؟

  1. همانطور که در مقاله هم عنوان شد، بازدهی این دو نوع چرخ گوشت اولین دلیل تفاوت آن هاست.
  2. در چرخ‌ گوشت‌های صنعتی می‌توان گوشت‌های یخ‌زده را نیز بدون هیچ مشکلی و به راحتی چرخ کرد.
  3. دومین تفاوت آنها در قدرت موتور چرخ گوشت‌های صنعتی و خانگی است
  4. تعداد قطعات چرخ گوشت‌های صنعتی بیشتر بوده و قطعات درون آنها بیشتر استیل و ضدزنگ هستند.
  5. حجم گوشتی که در چرخ گوشت‌های صنعتی می‌توان چرخ کرد، بیشتر از چرخ گوشت‌های خانگی است. چرخ گوشت‌های صنعتی حداقل 750 تا 1000 گرم گوشت را به راحتی در یک ساعت چرخ می‌کنند.
  6. میزان برق مصرفی چرخ گوشت‌ها معمولا زیاد است این امر در چرخ گوشت‌های صنعتی شدت بیشتری دارد.
  7. زمان چرخ کردن در چرخ گوشت‌های صنعتی بسیار کمتر است. دلیل آن هم وجود سه تیغه و سه پنجره پشت سرهم است که عمل چرخ کردن گوشت و تولید گوشت تیکه‌ای، نخودی و سوزنی را در آن کوتاه و یک مرحله‌ای می‌کند.
  8. قیمت خرید چرخ گوشت خانگی بسیار کمتر از چرخ گوشت صنعتی است
تعمیرکار چرخ گوشت
با وجود چرخ گوشت، با اطمینان بیشتری برای خانواده آشپزی می‌کنید.

در مقاله تفاوت چرخ گوشت صنعتی با چرخ گوشت خانگی، آچارباز سعی براین داشت تا شما را با انواع مدل‌های چرخ گوشت صنعتی و خانگی آشنا کند. آچارباز یک شرکت خدمات آنلاین است که می‌تواند در تعمیر قطعات چرخ گوشت‌های صنعتی و خانگی نیز خدمات‌رسانی مناسب انجام دهد.  چنانچه در چرخ گوشت‌های خانگی و یا صنعتی خود دچار مشکل شدید، کافی است از خدمات سفارش ما استفاده کرده و سفارشتان را در زمان مناسب به ثبت برسانید. کارشناسان خبره ما در کمترین زمان آماده خدمات‌رسانی به شما هستند.

1/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا