×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

رنگ و نقاشی ساختمان

نکات کاربردی نقاشی اتاق خواب کودک

نقاشی اتاق خواب کودک

اتاق خواب کودک، بهترین مکان برای بازی و استراحت او است. باید به‌دنبال ایجاد محیطی جذاب برای کودک باشید تا در آن احساس امنیت و آرامش داشته باشد. اما اینکه فقط یک اتاق به او اختصاص دهید، کافی نیست و این تازه شروع ماجراست، زیرا رنگ آمیزی و نقاشی اتاق کودک در مقایسه با سایر بخش­های خانه تا حد زیادی متفاوت است، چرا که کودکان دارای خصوصیات و روحیات متفاوتی با بزرگسالان هستند و این رنگ‌آمیزی باید مطابق با روحیه آن‌ها باشد. در این اینجا شما را با نکات کاربردی نقاشی اتاق خواب کودک آشنا خواهیم کرد، توجه کنید که قبل از شروع کار لازم است با اصول رنگ آمیزی اتاق خواب نیز آشنا باشید. با ما همراه باشید.

روانشناسی رنگ‌ها را جدی بگیرید!

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید در رنگ آمیزی اتاق کودک مورد توجه قرار گیرد، انتخاب رنگ مناسب براساس علم روانشناسی است. از این رو، باید رنگ­ها را شناخته و با توجه به انرژی آنها به رنگ آمیزی اتاق کودک بپردازید. دلیل تمام این توصیه‌های روانشناسی که برای انتخاب رنگ مناسب اتاق کودک به والدین داده می‌شود، همین روحیه‌ی حساس کودکان است. برای نقاشی اتاق کودک باید به المان‌های زیادی مانند رنگ مورد استفاده، طرح در نظر گرفته شده برای دیوار و تناسب نقش و نگار با لوازم موجود در اتاق توجه کرد.

رنگ می‌تواند تاثیرات شگفت انگیزی بر خلق و خوی و روح و روان افراد داشته باشد. کودکان نیز از این قاعده جدا نیستند. برخی رنگ‌ها به آنها آرامش می‌دهد و برخی دیگر تنها انرژی آنها را زیاد می‌کند. یک اتاق بی‌روح و سفید نمی‌تواند برای کودک شما جذاب باشد، و احساس سرزندگی به دلبندتان بدهد.

 

نقاشی ساختمان در آچارباز
در صورتی که نیاز به هرگونه مشاوره در زمینه انتخاب رنگ و خدمات رنگ و نقاشی ساختمان داشتید، کافیست درخواست خود را در سامانه آچارباز ثبت کنید و منتظر تماس کارشناس باشید:
درخواست نقاشی ساختمان

 

اگر کودکتان دچار استرس است از رنگ آبی بهره ببرید، این رنگ به فضا آرامش می‌دهد. اگر با رنگ آبی اتاق خیلی سرد به نظر می‌رسد، آبی را با رنگ­های سفید و یا بنفش ترکیب کرده و در کنار هم استفاده کنید. این را هم در نظر داشته باشید که رنگ آبی اشتها را کم می‌کند. اگر هم می­خواهید روی خلاقیت و افزایش هوش فرزند خود تاثیر بگذارید، از رنگ زرد استفاده کنید. زرد روی خلاقیت و هوش کودک تاثیرگذار است و نشاط را به همراه می­آورد.

نقاشی اتاق خواب کودک

جنسیت کودک را در نظر بگیرید

فرزند شما دختر است یا پسر؟ اگر می‌خواهید اتاق کودکتان را رنگ کنید، به این نکته که دختر دارید یا پسر توجه داشته باشید و انتخاب رنگ را بر این اساس انجام دهید، زیرا دخترها و پسرها به رنگ­های متفاوتی علاقه مندند. به سلیقه و علایق فرزندتان توجه کنید و انتخاب رنگ را براساس نظر او انجام دهید. با این تصمیم علاقه کودک به اتاقش دو چندان شده، و آرامش و استقلال آن نیز بیشتر می‌شود.

نقاشی اتاق خواب کودک

مبلغ زیادی هزینه نکنید

کودکان بسیار بازیگوش و پر شروشور هستند و ممکن است در حین بازی به دیوارهای اتاق آسیب وارد کنند و شما به دلیل هزینه بالایی که برای نقاشی اتاقشان صرف کرده‌اید، خشمگین شوید. این طرح همیشگی نیست و با بزرگ شدن کودک دلبندتان تغییر می‌کند. پس یک بودجه محدود و هزینه‌ای معقول را در نظر بگیرید، تا اگر رنگ اتاق به خاطر شیطنت‌های کودکانه کمی آسیب دید عصبانی نشوید. توجه کنید که کودک به تجملات نیاز ندارد و باید یک فضای کودکانه برای او ایجاد کرد.

نقاشی اتاق خواب کودک

فرصت دهید تا رنگ اتاق خشک شود

در زمان نقاشی ساختمان، اجازه ندهید که بوی آزار دهنده رنگ به کودک برسد. رنگ­ها دارای مواد شیمیایی هستند و می­توانند به ریه­های حساس کودک آسیب بزنند و یا آن را تحریک کنند. از این رو بهتر است، نقاشی اتاق خواب کودک را زمانی انجام دهید که کودک برای چند روزی در خانه حضور نداشته باشد. البته اگر این کار امکان پذیر نیست، در این صورت می­توانید از رنگ­های آکریلیک که بدون بو هستند استفاده کنید. استفاده از رنگ آکریلیک یکی از راه‌های خوب برای غلبه بر این نگرانی در پروسه‌ی نقاشی است.

نقاشی اتاق خواب کودک

با نقش و نگار دیوار را تزیین کنید

در نقاشی اتاق کودک علاوه بر رنگ، طرح‌های نقاشی شده روی دیوارها هم اهمیت دارد. از یک نقاش ماهر برای این کار کمک بگیرید و طرح‌های فانتزی روی دیوار اتاق کودکتان ایجاد کنید، بدون شک کودکتان از استراحت در چنین اتاقی لذت خواهد برد. همچنین مي‌توانيد يك فوم با ضخامت مناسب تهيه كنيد و آن را روي يكي از ديوارهاي ساده اتاق نصب كنيد تا فرزند شما نقاشي‌هايش را روي آن نصب كند.

پیشنهاد مطالعه

از شخصیت‌های کارتونی مورد علاقه کودکتان یا شخصیت‌های کتاب داستان مورد علاقه‌اش الهام بگیرید و اتاق او را به سرزمین پریان تبدیل کنید. سقف را فراموش نکنید، می‌توانید آن را از ابرهای پنبه‌ای یا کهکشانی از ستاره پر بکنید. با این کار، علاوه بر ایجاد فضایی شاد و سرگرم‌کننده، زمینه را برای پرورش خلاقیت‌ او نیز آماده کرده‌اید.

نقاشی اتاق خواب کودک

به هارمونی رنگ‌ها دقت کنید

برای نقاشی اتاق خواب کودک از هارمونی رنگ مشخص استفاده کنید و برای دیوارها می­توانید از رنگ­های ملایم استفاده کنید. زیرا برخی از رنگ­ها برای اتاق نوزاد و یا حتی نوجوان مناسب نیستند. رنگ­هایی مانند سبز ملایم، آبی و یا لیمویی هم برای مادر و هم برای کودک احساس آرامش و راحتی ایجاد می­کند. از این رو در هنگام رنگ کاری اتاق کودک، به این که رنگ­های انتخابی یک نوع هارمونی و هماهنگی مشخصی داشته باشند، توجه کنید و بر این اساس رنگ­های خود را انتخاب کنید. اگر از این کار سر رشته ای ندارید می توانید از خدمات نقاشی ساختمان استفاده کنید.

نقاشی اتاق خواب کودک

اتاق خواب کودک نورگیر است یا نه؟

نور طبیعی تاثیر زیادی در رشد و سلامتی کودکان دارد. از این رو به هنگام انتخاب رنگ به نورگیر بودن اتاق توجه کنید.

برخی از رنگ­ها سبب انعکاس نور می­شوند که می­تواند برای کودک آزار دهنده باشد. به همین دلیل اگر اتاق کودک از نور خورشید بهره مند است، از رنگ­های مات استفاده کنید تا نور وارد شده به اتاق منعکس نشود.

اتاق کودکتان را به حال خودش بگذارید

اصلی‌ترین نکته‌ای که باید در نقاشی اتاق کودک به خاطر داشته باشید، این است که لازم نیست اتاق کودک از دکوراسیون خانه تبعیت کند. شما می توانید اتاق کودک را به گونه‌ای رنگ آمیزی کنید، که گویا به فضای جدیدی در داخل خانه پا گذاشته‌اید.

نقاشی اتاق خواب کودک

همه جوانب را در نظر بگیرید

به یاد داشته باشید، نقاشی اتاق کودک کاری بسیار دقیق است و نیاز به حساسیت زیادی دارد. رنگ­ها تاثیراتی زیادی روی روحیات کودکان می­گذارند و می­توانند در آینده آنها تاثیرگذار باشند. از این رو برای انتخاب رنگ مناسب باید همه جوانب از جمله جنسیت، تاثیرات رنگ‌ها، هارمونی و هماهنگی، طرح‌ها و هزینه نقاشی را مدنظر قرار داد و براساس این نکات اقدام به خرید و نقاشی اتاق خواب کودک کرد.

5/5 - (5 امتیاز)

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا