×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

آبگرمکن و پکیج

راهنمای استفاده از پکیج آریستون مدل ماتیس (Matis)

پکیج آریستون مدل ماتیس

پکیج آریستون یکی از سیستم‌های گرمایشی‌ پرکاربرد و پرطرفدار موجود در بازار است که امروزه سهم بزرگی از بازار را از آن خود کرده است، در این مقاله قصد داریم شما را با چگونگی استفاده از پکیج گرمایشی آریستون مدل ماتیس آشنا کنیم. از بهترین راهنمایی ها در استفاده از پکیج گرمایشی آریستون مدل ماتیس (Matis) ، استفاده از دفترچه راهنمای آن است، در صورتی که به آن دسترسی نداشتید، می‌توانید از این مقاله کمک بگیرید. این مقاله راهنمای کلی استفاده از دستگاه را به شما می آموزد و چنانچه در راه اندازی آن به مشکل برخوردید و یا دستگاه مشکلی پیدا کرد میتوانید برای سرویس و تعمیر پکیج از یک مرکز معتبر درخواست تعمیر کنید.

معرفی دکمه‌های روی پکیج آریستون مدل ماتیس (Matis)

پکیج آریستون دارای دو دکمه روشن و خاموش و دو پیچ ولوم برای کم و زیاد کردن فشار دستگاه است.

دکمه ON / OFF

با فشردن این دکمه، در صورتی که پکیج روشن باشد، خاموش می‌شود و در صورتی که خاموش باشد، روشن خواهد شد.

دکمه RESET

این دکمه برای راه اندازی مجدد دستگاه است، یعنی در صورتی که دستگاه دچار مشکل شود و نیاز به خاموش و روشن شدن دوباره داشته باشد، می‌توان از این دکمه استفاده کرد.

برای تعمیر پکیج از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید

ولوم سمت راست

این دکمه ولوم جهت تنظیم دمای آب، در مدار گرمایش داخلی، یعنی آب گرم انتقالی به شوفاژ، رادیاتور، فن کوئل و … است.

ولوم سمت چپ

این ولوم، مربوط به تنظیم دمای آب گرم مصرفی است، یعنی آب‌گرمی که در حمام، دستشویی و … مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پکیج آریستون
پکیج آریستون دارای مدل‌های مختلفی است.

نحوه تنظیم فشار آب داخل مدار گرمایش (رادیاتور – گرمایش از کف – فن کوئل)

تنظیم نبودن فشار آب، باعث بروز مشکلاتی از جمله: خاموش شدن ناگهانی پکیج، بیش از اندازه داغ شدن آب در مدار گرمایش و یا سرد شدن آب خواهد شد که با تنظیم فشار آب، این مشکل برطرف می‌شود.

  • جهت تنظیم فشار آب، یک قطعه به نام شیرپرکن در قسمت زیر پکیج تعبیه شده که دارای دسته کوچک پلاستیکی آبی رنگی است، به کمک آن می‌توان، تنظیمات فشار آب را انجام داد.
  • در صورتی که فشار پکیج کم باشد، باید دسته کوچک شیرپرکن را به سمت پایین و سپس سمت چپ بچرخانید تا با گردش آب سرد درون دستگاه، فشار آن بالا بیاید. فشار استاندارد پکیج 2 الی 1.5 بار است که پس از رسیدن درجه فشار آب به آن میزان، باید شیر پرکن را ببندید.

نکته قابل توجه در این بخش این است که پس از تنظیم فشار آب، شیرپرکن را به صورت کامل ببندید. چرا که در صورت بسته نشدن آن، آب به صورت مدام وارد دستگاه شده و فشار آب بالا می‌رود، در این حالت شیر اطمینان به صورت ناگهانی باز و تا زمانی که فشار آب تنظیم نشود آب از آن خارج می‌شود.

در مقاله‌ای با عنوان معرفی تمام مدل های پکیج آریستون؛ بهترین را انتخاب کنید به بررسی کلی مدل‌های مختلف این برند پرداخته‌ایم تا افرادی که قصد خرید دارند، بتوانند از یک راهنمای کلی بهره ببرند.

تعمیر پکیج آریستون در آچارباز
خدمت تعمیر پکیج آریستون آچارباز، شامل عیب‌یابی و تعمیرات پکیج آریستون است. برای تعمیر پکیج آریستون خود دیگر نیاز نیست به تعمیرگاه مراجعه کنید. از طریق کلیک روی دکمه درخواست تعمیر پکیج آریستون می‌توانید درخواست خود را ثبت و منتظر تماس کارشناس باشید.
تعمیر پکیج آریستون

نحوه روشن کردن پکیج اجیس پالس (Matis)

قبل از روشن کردن پکیج باید تنظیم فشار آب را انجام دهید. برای روشن کردن پکیج:

  1. ابتدا باید سیم برق آن را به پریز محافظ دار، متصل کنید و سپس دکمه ON/OFF پکیج را بزنید.
  2. پس از فشردن دکمه خاموش/روشن چراغ سبز رنگی روی سیستم پکیج روشن شده که نشانگر روشن شدن دستگاه است.
  3. در صورتی که در فصل زمستان باشید، دستگاه را روی حالت زمستانه و در صورتی که در فصل تابستان باشید، روی حالت تابستانه فعال کنید.
نحوه روشن کردن پکیج اجیس پالس
زمانی که تنظیمات فشار آب دستگاه را به پایان رسید، می‌توانید پکیج را روشن کنید.

راه اندازی حالت تابستانه پکیج آریستون مدل ماتیس

برای فعال کردن حالت تابستانه پکیج آریستون:

  1. پس از تنظیم فشار آب، باید حالت زمستانه آن که ولوم سمت چپ و علامت شوفاژ و رادیاتور روی آن است را ببندید.
  2. پس از اینکه ولوم را به صورت کامل بستید، می‌توانید دستگاه را روشن کنید.

فعال کردن حالت تابستانه به این منظور است که فقط آبگرم مصرفی، برای حمام، دستشویی و … تامین شود و نیاز به آبگرم، جهت گرم کردن فضای محیط به کمک فن کوئل، رادیاتور، شوفاژ و … نیست. در واقع، پکیج روی حالت شمع است و زمانی که آب را باز می‌کنید، آب مورد نیاز شما را گرم کرده و از طریق شیر آب به بیرون منتقل خواهد کرد.

پیشنهاد مطالعه

راه اندازی حالت زمستانه پکیج آریستون مدل ماتیس

برای راه اندازی حالت زمستانه پکیج آریستون مدل ماتیس، عملکردی مخالف فعال کردن حالت تابستانه را انجام می‌دهید. برای فعال کردن حالت زمستانه باید:

  1. پیچ ولوم که سمت چپ دستگاه قرار دارد و علامت رادیاتور بالای آن است را به سمت راست چرخانده و آن را باز کنید تا آبگرم برای رادیاتور، شوفاژ و … تولید شده و به آن‌ها هم منتقل شود.
  2. در این حالت پکیج به صورت مدام روشن است و در حال تامین آبگرم برای انتقال به رادیاتورها، جهت گرم کردن محیط است، زمانی که شما شیر آب را باز می‌کنید، آبگرم به شیر خروجی آب منتقل شده و هیچگونه آب گرمی به رادیاتورها منتقل نمی‌شود.

تنظیم دمای پکیج آریستون مدل ماتیس در مدار مصرفی و گرمایش محیط

چگونگی تنظیم دمای پکیج آریستون مدل ماتیس در مدار مصرفی و گرمایش را به صورت جداگانه در این بخش برای شما توضیح خواهیم داد.

تنظیم دمای گرمایش رادیاتور

در این حالت پکیج روی حالت زمستانه فعال است. برای تنظیم دما باید از ولومی که علامت رادیاتور بالای آن است، استفاده کنید و گرمایش رادیاتور و محیط را تنظیم کنید. میزان دمای استاندارد آبگرم در این حالت 35 الی 80 درجه سانتیگراد است.
برای تنظیم دمای گرمایش محیط باید:

  • دکمه ولوم را در جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید و با توجه به چراغ‌های بالای آن که که سبز رنگ‌اند و میزان دمای گرمایش محیط را نمایش می‌دهند دمای آن را تنظیم کنید.

تنظیم دمای گرمایش آبگرم مصرفی

برای تنظیم دمای آبگرم مصرفی باید از دکمه ولوم که عکس شیر آب بالای آن است، استفاده کنید. میزان دمای استاندارد آب در این حالت، 35 الی 60 درجه سانتیگراد است.
برای تنظیم دمای گرمایش آبگرم مصرفی باید:

تنظیم دمای پکیج آریستون
به کمک پیچ‌های ولوم روی پکیج آریستون، می‌توانیم دمای دستگاه را تنظیم کنیم.

ولوم را در جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید. در این زمان چراغ‌های سبز رنگ دمای 40 تا 60 درجه سانیگراد را نمایش می‌دهند و زمانی که شیر آبگرم را باز می‌کنید، متوجه خاموش و روشن شدن چراغ دمای 40 درجه، می‌شوید. توجه کنید که اگر دمای آب بیشتر باشد، چراغ شروع به چشمک زدن خواهد کرد.

پیشنهاد مطالعه

نحوه تخلیه آب داخل مدار گرمایش رادیاتور پکیج آریستون ماتیس (Matis)

برای تخلیه آب داخل مدار گرمایش رادیاتور پکیج آریستون ماتیس:

  1. قبل از هر کاری باید ایمنی کار را رعایت کنید.
  2. چند ساعت قبل دستگاه را از برق خارج کنید تا آب درون دستگاه خنک شود.
  3. در مرحله بعد شیر آب سرد ورودی به دستگاه را ببندید تا آب وارد دستگاه نشود و آب‌های درون آن به صورت کامل تخلیه شوند.
  4. شیر تخلیه دستگاه را باز کنید و یک ظرف زیر آن قرار دهید تا آب موجود در این قسمت، به صورت کامل، تخلیه شود.
  5. در مرحله بعد قسمت خروجی آب رادیاتورها را باز کنید تا آب موجود درون آنها هم تخلیه شود.
  6. پس از اینکه این کارها را انجام دادید، عقربه فشار سنج را بررسی کنید در صورتی که به صفر رسیده بود، باید بدانید که پکیج به صورت کامل تخلیه شده است.

پس از تعمیر پکیج دیواری هم نیاز به ریست کردن پکیج است.

ریست کردن پکیج آریستون
دکمه ریست به معنی راه اندازی مجدد پکیج است.

نحوه ریست کردن پکیج آریستون ماتیس (Matis)

در اکثر مواقع که پکیج آریستون ماتیس دچار مشکل می‌شود با خاموش و روشن (RESET) کردن آن، مشکل دستگاه برطرف خواهد شد. همچنین پس از تعمیرات پکیج اریستون هم نیاز به ریست کردن پکیج است.

  • برای انجام این کار کافی است، دکمه RESET روی دستگاه را به صورت لحظه‌ای، فشار دهید.

نمایش عیوب آریستون مدل (Matis)

برای نمایش عیوب پکیج آریستون از چراغ‌هایی که روی پکیج تعبیه شده است، استفاده می‌شود. برای مثال زمانی که چراغ‌های روی دستگاه سبز هستند و به صورت چشمکی، خاموش و روشن می‌شوند، مشکل دستگاه جدی نبوده و حتی برای برطرف کردن آن‌ها، نیاز به ریست کردن پکیج نیست.
در صورتی که چراغ‌ها، زرد رنگ به صورت چشمک زن، روشن شدند، باید بدانید که این یک علامت خبری است و نشان دهنده بروز یک مشکل، درون دستگاه است. با توجه به دلیل خطاهای پکیج آریستون که در ادامه به آن اشاره می‌شود، می‌توانید آن را شناسایی و برطرف کنید.

پکیج آریستون
آچارباز مرکز تخصصی عیب یابی، تعمیر و سرویس پکیج در استان تهران است.

در برخی موارد با چراغ‌های قرمزی مواجه خواهید شد که، مدام نمایش داده می‌شوند. در این حالت پکیج دچار مشکل جدی شده است و پس از تعمیر نیاز به ریست شدن دارد.

پیشنهاد مطالعه

خطاهای پکیج آریستون مدل (Matis)

در مقاله راهنمای استفاده از پکیج گرمایشی آریستون مدل ماتیس، قصد داریم شما را با ارورهای این پکیج، آشنا کنیم. از جمله این خطاها موارد زیر هستند:

  1. روشن شدن چشمک زن 40 و 50 درجه سانتیگراد: آب به درستی درون دستگاه چرخش ندارد.
    • برای برطرف کردن این مشکل دستگاه باید تنظیم فشار پکیج انجام شود.
    • در صورتی که مشکل پکیج شما این نبود باید هواگیری برای آن انجام دهید.
  2. نمایش چشمک زن چراغ 40، 50، 60، 70، 80، 90: در این حالت مشکل دستگاه استفاده بیشتر از 5 بار از دکمه ریست در 15 دقیقه است.
  3. روشن بودن چراغ دودکش به صورت ثابت: خروجی دودکش دچار اختلال شده است و به درستی دود را خارج نمی‌کند.
  4. روشن شدن ثابت چراغ 90 درجه سانتیگراد: در این حالت میزان دما و گرمایش دستگاه بالا رفته است.

در این مقاله سعی کردیم راهنمای کاملی برای استفاده از پکیج آریستون مدل ماتیس به شما ارائه کنیم. در حال حاضر می‌توانید برای نصب و تعمیر پکیج اریستون تهران از آچارباز کمک بگیرید. کافیست در قسمت تعمیرات پکیج اریستون درخواست خود را ثبت کنید تا کارشناسان در سریع‌ترین زمان ممکن در محل شما حاضر شوند.

تعمیر پکیج در محل با آچارباز
خدمت تعمیر پکیج در محل آچارباز، شامل ارائه انواع خدمات نصب، عیب یابی، تعمیر و رفع خرابی تمامی برندهای پکیج دیواری و زمینی می‌شود. دستگاه شما را از هر مدلی که باشد، در هر نقطه از تهران و در محل خودتان تعمیر خواهیم کرد.
تعمیر پکیج
1/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

  1. سلام پکیج آریستون دارم سه ماه پیش سرویسکار اومد و لوله هاشو باز کرد. الان دوباره فشار آب کم شده . شنیده بودم پکیج ها رو سالانه سرویس کرد ولی الان پکیج من هر سه ماه داره سرویس میشه

    1. درود بر شما
      رضایی عزیز، اگر در محل زندگی شما، آب املاح زیادی داشته باشد، باید رسوب گیری لوله‌ها هر چند وقت یکبار انجام شود. همچنین می توانید از فیلتر های مخصوص استفاده کنید تا املاح به پکیج وارد نشود.
      موفق باشید

  2. صبح برقمون رفت از اون به بعد دیگه پکیجم روشن نمیشه گاز و برقشم چک کردم ولی مشکلی نداره

    1. باسلام
      سهیلای عزیز، ممکن است این مشکل از خرابی برد و یا جرقه زن باشد. لازم است برای عیب یابی، سیستم توسط کارشناس بررسی شود . چک کنید که موقع روشن کردن پکیج جرقه زن کار می‌کند یا نه و یا حتی پنل پکیج روشن می‌شود یا خیر؟ شما می‌توانید درخواست تعمیر پکیج در محل خود را از طریق سایت و یا با شماره ۰۲۱۵۴۵۹۱۶۱۶ ثبت کنید تا کارشناسان ما مورد را بررسی و رفع کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا