×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

لوازم کوچک آشپزخانه

دلایل اصلی گرم نکردن مایکروفر چیست؟

دلایل اصلی گرم نکردن مایکروفر چیست؟

مایکروفرها به مشکلات مختلفی دچار شده و یکی از مواردی که این نوع دستگاه‌ها را با خرابی رو برو می‌کند، گرم نکردن است. البته اصلی‌ترین علت گرم نشدن مایکروفر، خرابی قطعات این وسیله بوده که بسیاری آن را برای راحتی در پخت و پز در آشپزخانه به کار می‌گیرند.

البته برای رفع مشکل علت گرم نشدن مایکروفر، باید از کارشناس بهره گرفت و هر فردی نمی‌تواند آن را رفع کند. بنابراین سعی کنید جهت تعمیر مایکروفر از متخصصین اهل فن بسپارید و کار را به عهده او بگذارید.

ما هم در این مطلب قصد داریم شما را با علت گرم نکردن مایکروفر آشنا کنیم.

هر دستگاه از جمله مایکروفرها، با گذشت زمان قطعاتشان معیوب شده و دچار نقص عملکردی خواهند شد. بنابراین برای رفع مشکلات آنها باید از کارشناسانی کمک گرفت تا به سرعت علت را یافته و به حل مشکل بپردازند.

متاسفانه مایکروفر قطعات حساسی داشته و بررسی آن برای یافتن مشکل امر دشواری است. بنابراین اگر مهارت کافی نداشته باشید، ممکن است دست زدن به قطعات، آسیب جدی به مایکروفر وارد کند. در نتیجه برای تعمیر مایکروفر سعی کنید اطلاعات کافی کسب کرده یا به متخصص مراجعه داشته باشید تا کمک شایانی در این زمینه به شما داشته باشد.

تعمیرات تخصصی ماکروویو
قبل از بررسی مایکروفر، پریز دستگاه را از برق جدا کرده و هر مواد غذایی درون آن قرار دارد، خارج کنید.

عمل نکردن سوئیچ درب

مایکروفرها دارای ساختاری هستند که تا درب کاملا بسته نشود، نمی‌توان به پخت یا گرم کردن غذایی پرداخت. بنابراین باید درب را بست تا مایکروفر به خوبی عمل کرده و پخت غذای کاملی داشته باشد. در مجموع هر مایکروفر 4 سوئیچ درب دارد تا این سوئیچ‌ها تشخیص دهند آیا درب کاملا بسته شده یا خیر.

اگر هر یک از این سوئیچ‌ها خراب شود، بسته شدن درب به صورت دقیق انجام نمی‌گیرد و بنابراین نمی‌توان تشخیص داد درب مایکروفر به خوبی بسته شده یا خیر. پس یکی از دلایل اصلی گرم نشدن مایکروفر وجود مشکل و خرابی در سوئیچ درب مایکروفر است.

سوختن دیود مایکروفر
سوئیچ درب نقش مهمی در بسته شدن درب مایکروفر دارد.

پیش از آن که به بررسی سوختن دیود مایکروفر بپردازید، بهتر است بدانید نقش دیود در مایکروفر چیست. دیود موجب می‌شود تا ولتاژ گرمایی دو برابر شده و مگنترون هم به مواد غذایی حرارت دهد. بنابراین دیود نقش بسزایی در مایکروفر ایفا کرده و سوختن آن به طور جدی از گرم شدن غذا در مایکروفر جلوگیری می‌کند.

بنابراین نقش دیود در این دستگاه ضروری است. البته تعویض آن نیاز به کمک یک کارشناس داشته و شما قادر به تعویض آن نیستید.

تعمیر ماکروفر
تعویض دیود راه حل دقیق رفع گرم نکردن مایکروفر
تعمیر مایکروفر و مایکروویو در محل با آچارباز
خدمت تعمیر مایکروفر و مایکروویو در محل آچارباز، شامل عیب‌یابی و تعمیر انواع مایکروفر، مایکروویو و سولاردام است. تعمیرکار سیار آنلاین آچارباز، دستگاه شما را تحویل گرفته، به تعمیرگاه برده، تعمیر می‌کند و تحویلتان می‌دهد.
درخواست تعمیر مایکروفر

مگنترون سوخته مایکروفر

اگر پس از بررسی موارد فوق علت مشخص نشد، بهتر است برای یافتن دلیل گرم نکردن مایکروفر به سراغ بخش مگنترون رفت که وظیفه آن، گرم کردن غذای داخل مایکروفر است.

متاسفانه هنگامی که مگنترون می‌سوزد نمی‌توان آن را تعمیر کرد و باید مثل دیود آن را تعویض کنید.

تعمیرکار مایکروفر
قطعه مگنترون ماکروفر

خراب شدن خازن

دیگر موردی که باید به آن اشاره کرد، خراب شدن خازن مایکروفر است. مایکروفر برای آن که عمل گرم کردن را انجام دهد از مگنترون بهره گرفته و این بخش هم با کمک خازن و دیود، ولتاژ دوبرابری را بدست می‌آورد. گاهی ممکن است خازن مشکل داشته یا خراب شود که این امر گرم نکردن مایکروفر را در پی دارد.

تعویض خازن خطرات بسیاری را در پی داشته و بهتر است توسط کارشناس انجام شود.

تعمیرات تخصصی لوازم خانگی
خازن مایکروفر

عیب در برد اصلی مایکروفر

در برخی موارد پیش می‌آید که دلیل گرم نکردن مایکروفر آسیب رسیدن به برد اصلی باشد. از آنجایی که بردها قیمت بالایی دارند و بهتر است تعویض آنها تا آخرین لحظه صورت نگیرد، بهترین عمل، تعمیر برد است.

تعمیرکار مایکروفر
تعمیر برد باید توسط کارشناس متخصص انجام شود.

پیشنهاد مطالعه

مشکل در ترموسوئیچ مایکروفر

یکی دیگر از علل اصلی گرم نکردن مایکروفر، خراب شدن ترموسوئیچ است. نحوه طراحی و ساخت ترموسوئیچ به گونه‌ایست که با گرم شدن زیاد، برق ورودی به مایکروویو قطع می‌شود و دستگاه نمی‌تواند بدرستی غذا را گرم کند.

قطعات یدکی مایکروفر
ترموسوئیچ مایکروفرريال قطعه‌ایست که قابل تعمیر نخواهد بود.

معیوب بودن ترانس ولتاژ

سیستم داخلی مایکروفر به این شکل بوده که ولتاژ ورودی باید به دو برابر برسد تا مگنترون بتواند گرمایشی برای غذا فراهم سازد. برای به حداکثر رسیدن این ولتاژ باید از ترانس افزایش ولتاژ بهره گرفته شود. هنگامی که این سیستم از کار می‌افتد، گرم کردن مایکروفر هم با اختلالی مواجه خواهد شد.

اگر به بررسی ترانس بپردازید و شاهد معیوب بودن آن باشید، باید آن را تعمیر کنید.

تعمیرکار مایکروفر
قطعه ترانس مایکروفر

ایجاد نقص در فیوز مایکروفر

عدم وجود فیوز در مایکروفر مشکلاتی را دربرخواهد گرفت. در واقع فیوز را باید در نقش محافظ مایکروفر دانست که اگر به شدت گرم شود، برق مایکرو هم قطع می‌شود. گاهی اوقات به دلیل اشکالاتی در فیوز، عملیات گرم شدن غذا با مشکل روبرو خواهد شد.

از این رو باید عدم کار کردن فیوز را دیگر دلیل گرم نکردن مایکروفر به حساب آورد. به نوعی باید بیان داشت که مایکروفرها بدون فیوز نمی‌توانند برق رسانی درستی داشته باشند و از این رو باید به طور حتم فیوزی در کار باشد.

قطعات یدکی مایکروفر
قطعه فیوز مایکروفر
لطفا به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

  1. درب ماکروفر من هر چند وقت یکبار بسته میشه وبه سختی باز میشه. باید با زور و کشیدن فراوان بازش کرد. خودم میتونم درستش کنم؟

    1. باسلام
      خورشید عزیز ممکن است مشکل در دستگیره، کلید بازو بسته، ضامن،کلید فنری، قلاب و… باشد باید صحت این موارد را بررسی و پس از یافتن قطعه معیوب آن را تعویض کنی. اگر تجربه کافی ندارید انجام اینکار توسط خودتان توصیه نمی‌شود و ممکن است به سایر اجزا صدمه وارد شود. شما می‌توانید درخواست تعمیر ماکرفر در محل خود را در سامانه آچارباز با شماره ۰۲۱۵۴۵۹۱۶۱۶ ثبت کنید تا همکاران ما مشکل را بررسی و حل کنند.

  2. سلام. من وقتی چندین دقیقه ماکروفرم رو پشت سر هم استفاده می کنم احساس می کنم شدت گرماش کمتر میشه و غذای آخر رو به اندازه غذای اول گرم نمیکنه. ممنون میشم راهنمایی کنید.

    1. باسلام
      آزاده عزیز، پیشنهاد می‌شود پس از گرم کردن هر غذا کمی به دستگاه فرصت دهید تا خنک شود. برخی از سنسورهای دستگاه ماکروویو برای جلوگیری از وارد شدن آسیب به قطعات آن در اثر افزایش دما، اقدام به کنترل دمای درون دستگاه می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا