×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

یخچال و فریزر

معرفی کدهای خطای یخچال فریزر پارس و برخی مشکلات رایج

رفع ارورهای یخچال فریزر پارس

یخچال فریزر پارس مانند دیگر یخچال‌ها ممکن است دچار اختلالات و مشکلاتی شود. امروزه در اکثر یخچال‌ها، بردهایی نصب شده‌اند، که به کمک یک سری کد، از وجود هرگونه مشکل در یخچال خبر می‌دهند. کدهای خطا یخچال فریزر پارس نیز در زمان بروز، نشان از معیوب بودن قسمت‌هایی از یخچال را دارند، که با تشخیص درست کدها می‌توان قطعات معیوب شده را تعمیر یا تعویض کرد.

یخچال را به دلیل پیچیدگی که در طراحی و ساخت دارد، به راحتی نمی‌توان بدون هیچ‌گونه تخصصی در منزل تعمیر کرد، به همین خاطر بهتر است تعمیر یخچال را به کاردان این حوزه بسپارید و در مجموع تعمیرات لوازم خانگی را تا حد امکان با حساسیت بالایی انجام دهید.

کد خطای AF نشانه چیست؟

کد خطای AF اولین و مهم‌ترین کدی است که می‌تواند باعث نگرانی شما شود، چرا که این کد مرتبط با سنسور محیط یخچال است و به شما می‌گوید که مشکلی برای سنسور محیط یخچال پیش آمده است.

  • اولین کاری که باید پس از دیدن این کد خطا انجام دهید، این است که مقاومت سنسور را بررسی کنید، در صورتی که مشکلی را مشاهده کردید، اولین گزینه‌ی پیش رو برای رفع مشکل پیش آمده، تعویض سنسور یخچال است.
  • به عنوان دومین راه‌حل شما می‌توانید با متخصصین این حوزه تماس بگیرید، تا مدار برد کنترل یخچال پارس را برای شما تعمیر کنند، چرا که انجام این کار خارج از توان شماست.

کد خطای EF

کد خطای EF مربوط به سنسور داخلی اواپراتور یخچال است. علت نمایش این خطا هم علاوه بر خرابی سنسور، می‌تواند قطع شدن سیم‌های اتصال باشد.

  • اگر کد خطا با برطرف کردن قطعی سیم‌های اتصال و تعمیر سنسور برطرف نشد، باید مدار برد کنترل یخچال را بررسی کنید و در صورت مشاهده هرگونه مشکلی در این بخش، تعمیر یخچال را به عهده تعمیرکار بگذارید.

کد خطای FF چگونه رفع می‌شود؟

کد خطای FF مربوط به سنسور دمای فریزر است.

  • برای رفع این کد خطا، ابتدا باید مقاومت اهمی و سیم‌های اتصال سنسور را بررسی کنید
  • در صورت ادامه دار بودن این خطا، به سراغ مدار برد کنترل یخچال بروید.
  • تعمیر بسیاری از قطعات یخچال قطعا نیاز به تخصص دارد و اگر بخواهید بدون تخصص مدار برد کنترل یخچال پارس را تعمیر کنید، بی شک شاهد بروز مشکلات بیشتری خواهید بود و ناچار خواهید شد که هزینه‌های بیشتری صرف تعمیر یا تعویض قطعات یخچال پارس کنید.
کدهای خطای یخچال پارس
هر کد نمایش داده توسط یخچال فریزر پارس، به شما کمک می‌کند تا سریع‌تر از مشکلات پیش آمده در یخچال مطلع شوید.

کد خطای DF یخچال پارس

کد خطای DF از جمله مشکلات و کدهای یخچال فریزر پارس است. این خطا اغلب به سنسور اواپراتور یخچال مرتبط است.

  • برای رفع خطا طبق معمول باید سنسور از لحاظ مقاومت اهمی و سیم‌های اتصال بررسی شود و در نهایت در صورت خرابی، سنسور تعویض شود.
  • اگر با تعویض سنسور هم مشکل حل نشد، باید به سراغ مدار برد الکترونیکی یخچال بروید.

تعمیر یخچال و فریزر در محل با آچارباز
در صورت مشاهده هرگونه مشکل در نصب و راه اندازی یخچال و همچنین خرابی یخچال خود، به راحتی می‌توانید در سامانه آچارباز درخواست خود را ثبت کنید و منتظر تماس کارشناس باشید.
درخواست تعمیر یخچال و فریزر

کد خطای HI

کد خطای HI نشان دهنده دمای بالای 24 درجه در فریزر یخچال است. که در این صورت باید دما را متعادل کنید.

کد خطای LO

کد خطای LO برعکس کد خطای HI است. اگر دمای فریزر یخچال پارس پایین‌تر از -33 درجه باشد، کد خطای LO در صفحه نمایش یخچال نمایش داده می‌شود.

  • برای رفع این مشکل باید دما را متعادل کنید تا کد خطا به‌راحتی برطرف شود.

بررسی کدهای یخچال فریزر پارس نوع چند دکمه‌ای

در یخچال فریزر پارس مدل چند دکمه‌ای، چندین کد خطا مهم‌تر از هر کد خطا دیگر هستند. دو مورد از کد خطاهای این مدل، HI و LO هستند که همانند مدل‌های دیگر یخچال پارس، نشان از تنظیم نبودن دمای فریزر را دارند. اما 2 مورد دیگر از این کدها با سایر مدل‌ها متفاوت هستند.

کد خطای PO

کد خطایPO خبر از خرابی سنسور داخلی فریزر می‌دهد. برای رفع مشکلات و کد خطاهای یخچال فریزر پارس:

  • ابتدا بهتر است در تعمیر قطعات بسیار احتیاط کنید و دستکاری سیم کشی‌های یخچال و همینطور مدار برد کنترل آن را به تعمیرکار بسپارید.
  • سنسور را تعویض کنید، اما پیش از این کار اهم آن را با اهم متر اندازه‌گیری کنید تا از خرابی آن به طور کامل مطمئن شوید.
  • اگر با اندازه‌گیری اهم مشکلی تشخیص داده نشد، بهتر است به ترتیب سیم کشی‌های یخچال و مدار برد کنترل آن را بررسی کنید که البته این کار باید به عهده متخصص گذاشته شود.
پیشنهاد مطالعه

کد خطای PC

زمانی این کد خطا بروز پیدا می‌کند، که سنسور داخلی کابین فریزر دچار اتصال کوتاه شده باشد. که بروز این خطا می‌تواند به عوامل بسیاری بستگی داشته باشد. برای رفع این مشکل:

  • ابتدا به سراغ سیم‌کشی‌های مرتبط با سنسور بروید
  • اگر هیچ گونه مشکلی در این بخش مشاهده نکردید، یخچال را از پریز برق جدا کنید
  • برای تشخیص خطا از طریق مدار برد کنترل یخچال، با تعمیرکار و متخصص این حوزه تماس بگیرید.
کدهای خطا در مدل های مختلف یخچال فریزر پارس
کدهای خطا اگر به درستی بررسی نشوند، ممکن است باعث بروز مشکلات بزرگ‌تری شوند، پس بهتر است در بررسی آن‌ها دقیق باشید.

بررسی برخی از مشکلات دیده شده در یخچال فریزر پارس

یک سری از مشکلات پیش آمده در یخچال‌ها، بدون آنکه به عنوان خطا در برد دیجیتالی نمایش داده شوند، برای ما قابل درک هستند و ما آن‌ها را به وضوح مشاهده می‌کنیم. در ادامه به بررسی علت بروز برخی از این مشکلات می‌پردازیم:

  • نم و رطوبت در یخچال و دمای بالای بدنه

از جمله مشکلات رایج یخچال فریزر پارس می‌توان به وجود نم و رطوبت در یخچال و همچنین دمای بالای بدنه یحچال فریزر پارس، اشاره کرد. دلایل عمده بروز این مشکل را می‌توان باز بودن بیش از اندازه درب یخچال، مجاورت یخچال با لوازم گرمایشی مانند بخاری و اجاق گاز، نبودن فضای مناسب برای چرخش هوا در اطراف یخچال و موارد این چنینی دانست.

  • چشمک زدن چراغ قرمز

این مورد از جمله مشکلات رایج و پیش آمده در یخچال فریزر پارس است، که می‌توان علت آن را مواردی همچون خرابی درب و یا لاستیک دور درب، تراز نبودن سطح نشیمن‌گاه یخچال، خراب بودن مدار برفک زدا و خراب بودن یکی از سنسورهای یخچال فریزر پارس، دانست.

پیشنهاد مطالعه
  • بوق زدن یخچال فریزر پارس

بوق یخچال که بسیار آزاردهنده است، بدون نمایش کد خطا از بروز برخی مشکلات در یخچال خبر می‌دهد. اغلب دلیل بوق زدن یخچال پارس، بسته نشدن درب یا خرابی میکروسوئیچ درب آن است. اگر درب یخچال مشکلی نداشت، این اخطار می تواند به دلیل وجود سرمای ناکافی در یخچال بروز پیدا کند.

خطای  (- -)

اگر قسمت یخچال با دکمه ی تنظیم درجه یخچال خاموش شده باشد این چراغ نشان داده می شود. در هنگام نمایش این خطا، لامپ داخل کابین یخچال خاموش است.

2/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا