×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

کنسول بازی

آشنایی با مشکلات رایج پلی استیشن 4 + ترفند از بین بردن آنها

مشکلات پلی استیشن 4

مشکلات پلی استیشن 4 دغدغه‌های زیادی برای گیمرها و صاحبان کنسول‌های بازی به وجود آورده است. اگر شما هم با خطاهای پلی استیشن 4 سر و کله می‌زنید و دستگاه‌‌ی که دارید دچار مشکل می‌شود، خواندن این مقاله آچارباز را توصیه می‌کنیم. ما در این مقاله ارور های ps4 و راه حل آن را برای شما توضیح می‌دهیم. البته اگر فکر می‌کنید مشکلات کنسول بازی شما با خاموش و روشن کردن دستگاه حل نمی‌شود، بهتر است به فکر تعميرات ps5 یا ps4 خود باشید و کار را به افراد حرفه‌ای بسپارید. در ادامه با آچارباز همراه باشید.

مشکلات پلی استیشن 4

قبل از هر کاری برای اینکه خطاهای پلی استیشن 4 را رفع کنید، ابتدا کنسول بازی را به‌طور کامل خاموش کنید. بعد از خاموش شدن کامل، دوباره پلی استیشن 4 را روشن کنید. ممکن است با همین خاموش و روشن کردن دستگاه مشکل آن حل شود. خاموش شدن کامل پلی استیشن گاهی اوقات می‌تواند معجزه کند!

اگر مشکل با خاموش و روشن کردن دستگاه برطرف نشد، می‌توانید برای انجام راه‌حل‌ها و ترفندهای بعدی اقدام کنید. در ادامه خطاهای پلی استیشن 4 و راه‌حل‌های ابتدایی برای رفع مشکل آن را با هم مرور می‌کنیم.

1- چراغ نشانگر آبی چشمک‌زن

«خط آبی مرگ» یا چراغ نشانگر آبی چشمک‌زن فلج‌کننده‌ترین مشکل پلی استیشن 4 است. چراغ نشانگر آبی چشمک‌زن نشان‌دهنده یک مشکل فنی جدی است و می‌تواند به این معنی باشد که کنسول شما دیگر کار نمی‌کند. در این حالت، کنسول سیگنالی به تلویزیون ارسال نمی‌کند و از عملکرد عادی دستگاه جلوگیری می‌کند.

خطاهای پلی استیشن 4
چراغ نشانگر آبی چشمک‌زن یکی از مشکلات پلی استیشن 4 است و به خط آبی مرگ شهرت دارد.

نور آبی چشمک‌زن می‌تواند نشان‌دهنده چند مشکل سخت‌افزاری یا نرم‌افزاری باشد. مشکلاتی که ترفندهایی رایج برای حل آنها وجود دارد:

  • سیستم عامل تلویزیون خود را به روز کنید: گاهی اوقات به‌روزرسانی سیستم‌عامل تلویزیون، کمبود سیگنال صوتی و تصویری را برطرف می‌کند.
  • پورت‌های HDMI را بررسی کنید: به درگاه HDMI تلویزیون و PS4 و کابل HDMI نگاهی بیندازید تا ناهنجاری‌ها یا آسیب‌های احتمالی چک شود.
  • منبع تغذیه را بررسی کنید: دکمه پاور – در قسمت جلویی PS4 قرار دارد – را برای حداقل هفت ثانیه یا تا زمانی که سیستم دو بار صدای بوق دهد و خاموش شود، لمس کنید.
  • هارد دیسک را چک کنید: مطمئن شوید که PS4 خاموش است؛ سپس سیم برق و سایر کابل‌های متصل را قبل از بیرون کشیدن درپوش محفظه HDD، جدا کنید.
  • دسته‌ها را ریست کنید.
پیشنهاد مطالعه

2- چراغ نشانگر قرمز چشمک‌زن

مشکل «خط قرمز مرگ» یا چراغ نشانگر قرمز چشمک‌زن به اندازه نور آبی چشمک‌زن حاد نیست، اما تقریباً به همان اندازه جدی است. در کنسول‌هایی که مشکل «خط قرمز مرگ» دارند، چراغ LED کنار کنسول، به رنگ قرمز چشمک می‌زند و بلافاصله پس از انتشار سه بوق، سیستم خاموش می‌شود. این مشکل به گرمای بیش از حد مرتبط است و احتمالاً در نتیجه نقص فنی کنسول به وجود می‌آید. برای این مشکلات پلی استیشن 4 انجام چند ترفند را پیشنهاد می‌دهیم:

  • به کنسول استراحت دهید: دکمه روشن/خاموش را در جلوی PS4 خود حداقل برای هفت ثانیه یا تا زمانی که سیستم بوق بزند و خاموش شود، لمس کنید. سپس، منبع تغذیه را قطع کنید و اجازه دهید کنسول برای مدت زمان طولانی یا تا زمانی که به اندازه کافی خنک شود، استراحت کند.

فضای کافی در اختیار کنسول قرار دهید: دستگاه خود را در مکانی با تهویه مناسب قرار دهید و در صورت امکان از گذاشتن روی فرش و وسایل مشابه خودداری کنید. علاوه بر این، با قرار دادن کنسول به صورت عمودی به کاهش گرمای بیش از حد آن کمک ‌کنید. اگر می‌خواهید بدانید هر کدام از رنگ‌های LED که روی کنسول PS4 قرار دارند نشانه چه چیزی هستند؟ روی لینک کلیک کنید.

ارور های ps4 و راه حل
چراغ نشانگر قرمز چشمک‌زن یکی از مشکلات پلی استیشن 4 است که در اثر گرمای بیش از حد مشاهده می‌شود.
پیشنهاد مطالعه

3- خراب شدن پورت HDMI و USB پلی استیشن 4

یکی دیگر از مشکلات پلی استیشن 4  که باید به آن اشاره کنیم، خراب شدن پورت HDMI و USB کنسول است. این مشکل منجر به عدم خروجی صدا یا تصویر در تلویزیون می‌شود. اغلب این مشکل به دلیل اختلال در اتصال ناشی از خم شدن قطعه فلزی در درگاه HDMI داخلی کنسول ایجاد و باعث می‌شود اتصال درگاه با کابل HDMI به‌درستی شکل نگیرد. برای حل این مشکل چند راه‌حل برای شما داریم:

  • پورت‌های HDMI را بررسی کنید: وضعیت پورت و کابل HDMI تلویزیون و PS4 را بررسی کنید تا ناهنجاری یا آسیب‌دیدگی در آنها وجود نداشته باشد. در صورت امکان کابل‌های HDMI جایگزین را امتحان کنید.
  • فلز را به عقب خم کنید: اگر می‌توانید قطعه آسیب‌دیده در درگاه HDMI کنسول را با استفاده از یک پین یا ابزار کوچک به پایین خم کنید.
رایج ترین مشکلات پلی استیشن 4
مشکل خراب شدن پورت HDMI و USB پلی استیشن 4 ، منجر به عدم خروجی صدا یا تصویر در تلویزیون می‌شود.

4- روشن نشدن پلی استیشن 4

یکی از مشکلات پلی استیشن 4 روشن نشدن کنسول است و ترفندهایی برای برطرف کردن آن‌ها وجود دارد. اما توجه داشته باشید که اگر با این راه‌ها مشکل برطرف نشد، بهترین کار اقدام برای تعمیر پلی استیشن است.

  • برق پلی‌استیشن 4 را قطع کنید.
  • با نگه داشتن دکمه پاور، کنسول را خاموش کنید.
  • کابل برق  و پریز دیگری را امتحان کنید.
  • گردو‌غبار را از کنسول خود پاک کنید.
  • سعی کنید دیسک بازی را وارد دستگاه کنید.
  • پلی استیشن خود را در حالت ایمن (safe mode) راه‌اندازی کنید.
  • هارد پلی استیشن خود را بردارید.
  • علائم وجود حشرات را بررسی کنید.
  • مطمئن شوید دکمه پاور شما سالم است.
  • منبع تغذیه خود را تعویض کنید.
پیشنهاد مطالعه

5- اجرای کند بازی و هنگ کردن پلی استیشن 4

هنگ کردن یا تأخیر در اجرا یکی از مشکلاتی است که بسیاری از دستگاه‌های الکترونیکی با آن مواجه می‌شوند. اگر این اتفاق جزو خطاهای پلی استین 4 شماست باید به‌صورت ویژه به آن توجه کنید. در این حالت اغلب کنسول به‌گونه‌ای عمل می‌کند که هنگام بازی کردن، دسته‌ها یا گیم‌پد شما گیر می‌کند یا عقب می‌افتد. هرچند کمپانی سونی علت دقیق این مشکل را اعلام نکرده اما چندین دلیل احتمالی وجود دارد که منجر به این مشکل می‌شود. مشکلاتی مانند گرم شدن بیش از حد کنسول، وجود سخت‌افزار معیوب یا سیستم‌عامل قدیمی، معیوب بودن هارد دیسک و اتصال ضعیف به اینترنت.

برای حل این مشکل راه‌های متعددی پیشنهاد شده‌است اما اگر این تلاش‌ها موفقیت‌آمیز نبود حتماً برای دستگاه اقدام کنید:

  • بازی یا برنامه را به‌روز کنید: اگر دستگاه شما در زمان اجرای یک بازی یا برنامه کند شود یا هنگ کند، به احتمال زیاد به  دلیل از کار افتادن بازی یا برنامه در پلی استیشن 4 است. می‌توانید کنسول و سپس بازی را دوباره راه‌اندازی یا آن را با آخرین نسخه به‌روز کنید. با این کار به رفع باگ‌ها و نصب پچ‌های بازی کمک می‌کنید.
  • مشکل سخت‌افزاری را عیب‌یابی کنید
  • پایگاه داده را بازسازی کنید.
  • اتصال اینترنت را بررسی کنید.
مشکل هنگ کردن پلی استیشن 4
اجرای کند بازی و هنگ کردن یکی از مشکلات پلی استیشن 4 است که دلیل آن مشکلاتی مانند گرم شدن بیش از حد کنسول، معیوب بودن هارد دیسک و … است.

6- وصل نشدن دسته PS4به کنسول

در این حالت دیگر نمی‌توان از دسته‌ها استفاده کرد و شما برای انجام هر کاری دچار مشکل می‌شوید. برای رفع این مشکل ترفند‌هایی وجود دارد، البته توجه کنید بعد از انجام این ترفندها اگر دسته شما همچنان وصل نمی‌شود، ممکن است لازم باشد برای تعیمر آن اقدام کنید.

  • اگر دسته PS4 شما وصل نمی‌شود، در صورتی که کابل اصلی خراب شده باشد کابل USB دیگری را امتحان کنید.
  • با فشار دادن دکمه پشت دسته، آن را ریست کنید.
پیشنهاد مطالعه

7- عدم اتصال پلی استیشن 4 به اینترنت

یکی از خطاهای پلی استیشن 4 عدم اتصال کنسول به اینترنت است. این مشکل اغلب یکی از مسائلی است که شما را به شدت کلافه خواهد کرد! برای رفع این مشکل می‌توانید کارهای زیر را انجام دهید:

  • وضعیت اتصال اینترنت را از بخش Network دستگاه برای خرابی یا تعمیر سرور بررسی کنید.
  • کنسول خود را دوباره راه‌اندازی کنید و در صورت امکان از طریق کابل به اینترنت متصل شوید.
  • اگر از اتصال بی‌سیم استفاده می‌کنید، کنسول خود را به مودم نزدیک کنید.
  • مودم را خاموش و حداقل پنج دقیقه صبر کنید، سپس آن را دوباره راه‌اندازی کنید.
  • اگر مشکل ادامه داشت، ممکن است خط به طور موقت مشغول باشد. بعد از مدتی دوباره امتحان کنید.
خطاهای پلی استیشن 4 و عدم اتصال کنسول به اینترنت
عدم اتصال به اینترنت یکی از مشکلات پلی استیشن 4 است که باعث از کار افتادن دسته‌ها می‌شود.

8- مشکلات دوربین پلی استیشن 4

دوربین واقعیت مجازی پلی استیشن 4، حتی با وجود آخرین فناوری، بدون مشکل نیست. شما گاهی اوقات هنگام استفاده از هدست واقعیت مجازی، با تار شدن، تغییر تصاویر یا مشکلات نور مواجه می‌شوید.  مشکل در دوربین  واقعیت مجازی باعث می‌شود نتوانید متن‌ها را به‌خوبی بخوانید یا آنچه که در اطراف شما اتفاق می‌افتد را به‌صورت کامل ببینید. چند راه‌حل برای این مشکل وجود دارد که می‌تواند به شما کمک کند.

  • این مشکل ممکن است به دلیل نور زیاد، سیم‌های هدست یا لنزهای کثیف باشد.
  • تصاویر تار، خواندن متن‌ها یا دیدن آنچه اتفاق می‌افتد را به وضوح دشوار می‌کند. ساده‌ترین راه‌حل برای این مشکل آن است که مطمئن شوید هدست واقعیت مجازی را به‌درستی سر خود قرار داده‌اید.

مشکلات پلی استیشن  4، در حالی که کنسول نسل 5 هم به بازار آمده، همچنان وجود دارد. برخی از مشکلات مانند چراغ آبی چشمک‌زن جدی‌تر هستند. بدون توجه به اینکه کنسول شما قدیمی یا جدید است، خطاهای پلی استیشن 4 همچنان وجود دارد.

ما در این مقاله آچارباز ارور های ps4 و راه حل آن‌ها را بررسی کردیم. اما به یاد داشته باشید کارشناسان آچارباز در حوزه ارور های ps4 و راه حل آن مهارت بالایی دارند، در نتیجه می‌توانید برای تعمیرات ps5 یا ps4 و … آنها کمک بگیرید. برای این کار کافیست درخواست خود را در این صفحه ثبت کنید یا با شماره 02154591616 تماس بگیرید.

تعميرات ps5 با آچارباز
تعميرات ps5 در آچارباز شامل عیب یابی و تعمیر انواع پلی استیشن است. اجرا نکردن بازی، کانکت نشدن دسته و داغ کردن برد از جمله مشکلاتی است که با ثبت سفارش در سامانه آچارباز می‌توانید آن‌ها را جهت بررسی و عیب یابی به تعمیرکار سیار آنلاین آچارباز بسپارید.
تعميرات ps4

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا