×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

خانه و آشپزخانه

آشنایی با 4 علت کار نکردن آبسردکن

کار نکردن آبسردکن

طی چند سال اخیر استفاده از آبسردکن‌ها در بسیاری از مجتمع‌ها و خانه‌ها رایج شده‌است. این دستگاه کاربردی نیز مانند بسیاری دستگاه‌های دیگر به مرور زمان با مشکلاتی نظیر سرد نکردن آب، بوی بد آب، کار نکردن دستگاه و… مواجه می شود. در چنین مواقعی اگر با دلایل کار نکردن آبسردکن آشنا نباشیم نمی‌توانیم برای رفع مشکل اقدام کنیم.

در این مقاله آچارباز می‌خواهیم علت‌های کار نکردن آبسردکن مانند روشن نشدن، سرد نکردن، آب ندادن و … را به همراه روش‌های رفع آنها بررسی کنیم. پس برای پیدا کردن راه حل مشکلتان تا پایان با ما همراه باشید. اگر وقت یا تخصصی کافی را برای تعمیر آبسردکن ندارید، می‌توانید از طریق تماس با شماره 02154591616 درخواست خود را با کارشناسان ما در میان بگذارید.

بررسی دلایل کار نکردن آبسردکن به همراه راه حل رفع

کار نکردن آبسردکن به‌خصوص در فصل تابستان می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد اما نگران نباشید شما می‌توانید با مطالعه این مقاله مشکلات آب سردکن خانه‌تان را شناسایی و برای تعمیر یا تعویض قطعات آن اقدام کنید. در ادامه به دلایلی که ممکن است باعث روشن نشدن آبسردکن شوند اشاره می‌کنیم. لازم به ذکر است که این موارد فقط چند دلیل ممکن برای روشن نشدن آب سردکن هستند و بهتر است در صورت مشاهده مشکل در آب سردکن، به یک تکنسین مجرب مراجعه کنید تا عیب‌یابی دقیق‌تری انجام دهد.

1- تنظیم نبودن ترموستات

ترموستات در آبسردکن وظیفه کنترل دمای آب را بر عهده دارد. اگر ترموستات به‌درستی تنظیم نشده باشد، ممکن است آبسردکن روشن نشود یا دمای آب مناسب را تنظیم نکند. وقتی ترموستات آبسردکن تنظیم نباشد، با مشکلاتی مانند دمای آب بسیار بالا یا دمای آب بسیار پایین روبرو هستید.

2- خرابی برد

برد الکترونیکی در آب سردکن نقش حیاتی دارد و اطلاعات لازم را برای عملکرد صحیح آبسردکن ارسال می‌کند. اگر برد خراب شود یا مشکلی در ارتباط بین برد و سایر قسمت‌های آبسردکن وجود داشته باشد، ممکن است آب سردکن روشن نشود. خرابی برد به ‌دلایل زیر می‌تواند منجر ‌به کارنکردن آبسردکن شود:

قطع ارتباط الکتریکیدرصورت خرابی قسمت‌های الکترونیکی برد، مانند مقاومت‌ها، خازن‌ها، ترانزیستورها و سایر اجزا، ارتباط الکتریکی بین اجزای مختلف قطع می‌شود.
خرابی سنسورهااگر سنسورها خراب شوند، سیگنال مناسب به برد ارسال نمی‌شود و باعث می‌شود آبسردکن درست عمل نکند.
اختلال در مدارهای کنترلیبرد آبسردکن شامل مدارهای کنترلی است که وظیفه کنترل عملکرد موتورها، پمپ‌ها و سایر قطعات را دارند. اگر این مدارها خراب شوند یا با مشکل روبرو شوند، کنترل عملکرد صحیح قطعات آبسردکن تضمین نمی‌شود.
دلایل کار نکردن آبسردکن
آبسردکن می‌تواند به دلیل خراب بودن برد یا خراب بودن موتور کار نکند.

3- خرابی موتور

موتور در آبسردکن وظیفه پمپاژ آب را برعهده دارد. اگر موتور خراب باشد یا فعال نباشد، آب سردکن قادر به پمپاژ و تأمین آب نخواهد بود و درنتیجه روشن نمی‌شود. خرابی موتور به‌دلایل مختلفی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم،  می‌تواند منجر به کارنکردن آبسردکن شود:

قطع ارتباط الکتریکیاگر ارتباط الکتریکی بین موتور و باقی قطعات قطع شود یا خراب شود، موتور قادر به عملکرد صحیح نخواهد بود.
اختلال در سیستم خنک‌کننده موتوراگر سیستم خنک‌کننده موتور خراب شود، ممکن است دمای موتور بیش از حد افزایش یابد و باعث خرابی و کار نکردن آبسردکن شود.

بنابراین، هرگونه خرابی در موتور آبسردکن ممکن است باعث عدم کارکرد صحیح آبسردکن شود. برای تعمیرات لازم است به تعمیرکار متخصص مراجعه کنید.

4- خراب بودن سیم‌کشی

اگر سیم‌کشی آب سردکن خراب شده باشد یا برق به‌درستی به قسمت‌های مختلف آبسردکن منتقل نشود، آبسردکن روشن نمی‌شود. به همین دلیل لازم است ابتدا از اتصال آبسردکن با برق اطمینان حاصل کنید و در صورت نیاز با افراد متخصص تماس بگیرید.

پیشنهاد مطالعه

برای جلوگیری از کار نکردن آبسردکن باید چه اقداماتی انجام دهیم؟

برای جلوگیری از کارنکردن آب سردکن و رفع مشکلات ممکن، می‌توانید اقدامات زیر را انجام دهید:

بررسی تنظیمات

مطمئن شوید تنظیمات آب سردکن به‌درستی انجام شده‌است. این شامل موارد شامل تنظیم درجه حرارت، تنظیمات ترموستات و دیگر پارامترهای مرتبط با عملکرد آبسردکن است.

بررسی منابع برق

اطمینان حاصل کنید که آبسردکن به‌درستی به منبع برق متصل شده‌است و برق در محل نصب آب سردکن وجود دارد. بررسی وضعیت پلاگ و سیم برق را انجام دهید.

تأمین آب

 اطمینان حاصل کنید که منبع آب (مثلاً شیر آب) آبسردکن باز است و آب به‌درستی به منبع می‌رسد. در صورت وجود مشکل یا قطعی در آب، ممکن است آبسردکن کار نکند.

تمیز نگه‌داشتن

 برای جلوگیری از خرابی و کار نکردن آبسردکن، به طور منظم آن را تمیز کنید. تمیز نگه کردن شامل تمیزکردن بازوهای پمپ، فیلترها و سایر قسمت‌های قابل‌ دسترس می‌شود.

تماس با تعمیرکار مجرب: در صورتی که با انجام مراحل فوق به حل مشکل نرسیدید، بهتر است با تعمیرکار مجرب یا خدمات پشتیبانی تماس بگیرید تا به رفع مشکل بپردازند.

پیشنهاد مطالعه

چه عواملی باعث عملکرد بد آبسردکن می‌شود؟

عوامل متعددی می‌توانند بر عملکرد بد آبسردکن تأثیر بگذارند. در ادامه برخی از این عوامل را بررسی می‌کنیم:

  • کیفیت و ترکیبات موجود در آب

آب شهری یا آب قلیایی ممکن است ترکیباتی مانند کلسیم و منیزیم داشته باشد که باعث زیاد رسوب در آبسردکن شود. این رسوبات ممکن است افت عملکرد آبسردکن را در پی داشته باشد.

  • نگهداری نامناسب

عدم تمیزکردن منظم قطعات آبسردکن، مانند فیلترها، باعث انسداد آنها و کاهش جریان آب می‌شود. همچنین، عدم تعویض منظم فیلترها و سایر قطعاتی که نیاز به تعویض دارند، می‌تواند باعث کاهش عملکرد آبسردکن شود.

  • دمای محیط

در محیط‌های بسیار گرم، آبسردکن ممکن است نتواند دمای آب را به‌صورت مطلوب تنظیم و حفظ کند. این عامل ممکن است باعث ایجاد فشار زیاد روی قسمت‌های الکترونیکی و موتور آبسردکن شود و عملکرد آن را تحت ‌تأثیر قرار دهد.

  • خرابی قطعات

خرابی قطعات آبسردکن مانند موتور، پمپ، ترموستات و دستگاه الکترونیکی می‌تواند منجر به عملکرد نامناسب یا کارنکردن آبسردکن شود.

  • نصب نامناسب

نصب نادرست آبسردکن یا عدم توجه به دستورالعمل‌های سازنده می‌تواند عملکرد ضعیف آبسردکن را به همراه داشته باشد. به‌عنوان‌مثال، نصب آبسردکن در محلی که هوا به خوبی جریان ندارد، می‌تواند باعث افزایش دمای دستگاه شده و عملکرد آن را تحت‌تأثیر قرار دهد.

  • استفاده طولانی‌مدت

 استفاده طولانی ‌مدت آبسردکن منجر به خرابی و کاهش عملکرد آن می‌شود.

کار نکردن آبسردکن به دلیل عملکرد نادرست
نگهداری نامناسب، توجه نکردن به خدمات تعمیر و سرویس دوره‌ای، نصب نادرست و… می‌توانند منجر به عملکرد نادرست آبسردکن شوند.

کار نکردن آبسردکن می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد؛ بنابراین در مرحله اول لازم است اتصال آبسردکن با برق را بررسی کنید. در مرحله بعد اگر تخصص کافی برای بررسی جزئیات آبسرد کن ندارید، بهتر است با افراد متخصص تماس بگیرید. برای دسترسی سریع‌تر به خدمات تعمیر آبسردکن می‌توانید با شماره 02154591616 تماس بگیرید یا درخواست خود را در سایت و اپلیکیشن آچارباز ثبت کنید.

5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا