×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

خانه و آشپزخانه

چرا آبسردکن صدای زیادی تولید می کند؟

صدای زیاد آبسردکن

صدای زیاد آبسردکن اغلب به دلیل ارتعاش سیم پیچ‌های مسی، شل شدن پانل‌ها و پیچ‌ها، محبوس شدن هوا در خطوط یا گرفتگی لوله هواکش شنیده می‌شود. صدای زیاد آبسردکن می‌تواند آزار دهنده باشد. می‌دانید برای رفع این مشکل چه قسمتی از آبسردکن را باید بررسی کنید؟ در این مقاله آچارباز دلایلی که باعث ایجاد صدای زیاد از آبسردکن می‌شود را به همراه راه‌حل آنها بیان می‌کنیم. تا پایان با ما همراه باشید تا بتوانید با پیاده‌سازی این نکات مشکل دستگاه‌تان را به‌تنهایی حل کنید.

اگر برای تعمیر آبسردکن به اطلاعات بیشتری نیاز دارید، می‌توانید با کارشناسان آچارباز از طریق تماس با شماره 02154591616 در ارتباط باشید.

7 علت رایج صدای زیاد آبسردکن

صدای زیاد آبسردکن دلایل زیادی دارد، اولین کاری که باید برای رفع مشکل انجام دهید، بررسی مسیر اتصال آب و اطمینان یافتن ازسالم بودن آن است. اگر اتصال شل بود، آن را سفت کنید تا مطمئن شوید فشار کافی برای جریان آب وجود دارد.

اگر اتصال ایمن است، به مکانیسم داخلی آبسردکن نگاه کنید و هرگونه انسداد یا وجود اشیا خارجی را بررسی کنید. اگر مانعی وجود دارد، آن را با دقت بردارید و سپس سعی کنید، آب را تخلیه کنید. اگر صدای زیاد از کمپرسور شنیده می‌شود، ممکن است به دلیل فرسودگی موتور یا وجود رسوب باشد.

شما باید کمپرسور را بررسی کنید و هرگونه رسوب و جرم که ممکن است باعث ایجاد صدا شود را از بین ببرید. اگر صدای که می‌شنوید، صدایی غیرمعمول، بلند و تیز باشد، ممکن است کمپرسور به تعویض نیاز داشته باشد. اگر قادر به رفع صدا نیستید، بهتر است با  افراد متخصص تماس بگیرید. همیشه به یاد داشته باشید که هنگام عیب یابی یا تعمیرکردن آبسردکن، آن را از برق بکشید.

1- بروز مشکل در قطعات آبسردکن

برای پیدا کردن دلیل صدای زیاد آبسردکن ابتدا دو شاخه را از پریز برق جدا کنید و با جداسازی قطعات مختلف آن، داخل دستگاه را جهت عملکرد درست اجزا بررسی کنیداگر تخصص کافی برای بررسی این قطعات ندارید، بهتر است از افراد مجرب کمک بگیرید.

علت صدای زیاد آبسردکن
یکی از مهم‌ترین دلایل صدای زیاد آبسردکن خرابی قطعات مختلف آن است؛ درصورت بروز مشکل پیش از هرکاری قطعات را بررسی کنید.

2- ارتعاش پانل‌های جانبی را چک کنید.

صفحات جانبی روی آبسردکن اگر شل باشند، صدای زمزمه یا ارتعاش ایجاد می‌کنند. برای حل مشکل، پیچ‌هایی که پنل‌ها را به یکدیگر متصل می‌کنند، محکم کنید. این کار باعث توقف نویز می‌شود.

3- ارتعاش یا برخورد کویل‌های مسی

یکی دیگر از دلایل صدای زیاد آبسردکن برخورد کویل‌های مسی یا ارتعاش آنها در پشت پنل جلویی است. اغلب صدا از پشت قسمتی که لیوان آب قرار می‌گیرد، شنیده می‌شود. آبسردکن را از برق بکشید و پانل جلویی آن را بردارید. سعی کنید کویل‌های مسی را با دقت به سمت پایین خم کنید تا از برخورد لوله‌های مسی پانل جلویی جلوگیری شود. توجه داشته باشید، کویل‌های مسی که به آبسردکن برخورد می‌کنند صدای زمزمه تولید می‌کنند و برای انجام اینکار بهتر از یک متخصص کمک بگیرید.

برای آنکه از ایجاد صدای زیاد آبسردکن جلوگیری کنید، باید مطابق استادندارهای توصیه شده از سمت شرکت سازنده از آن نگهداری کنید و نسبت به سرویس به موقع آن بی توجه نباشید.

ارتعاش لوله مسی دلیل صدای زیاد آبسردکنر
گاهی صدای زیاد آبسردکن به دلیل برخورد یا ارتعاش‌های لوله‌های مسی، قرار گرفته در پشت پانل جلویی آن است.
پیشنهاد مطالعه

4- هوای محبوس شده

هوای محبوس شده در لوله‌های آب نیز می‌تواند باعث ایجاد صدای زیاد آبسردکن شود. برای خارج کردن هوا مراحل زیر را دنیال کنید:

  • برق آبسردکن را قطع کنید.
  • مخزن آب را بردارید.
  • آب سرد مخزن را خالی کنید.

این کار هوا را از لوله‌ها خارج می‌کند. پس از اتمام کار، مخزن آب را دوباره روشن و آبسردکن را به برق وصل کنید. آب سرد را چند ثانیه باز کنید تا آب داخل لوله‌ها جریان پیدا کند. به احتمال زیاد هوا خارج می‌شود و دیگر صدایی نمی‌شنوید.

5- وجود مشکل در فیلتر‌ها

برای اطمینان حاصل کردن از سالم بودن فیلترها، ابتدا فیلتر ورودی آب را بررسی کنید تا از گرفتگی آن مطمئن شوید. رسوبات فیلتر را به‌طور کامل پاک کنید. با این کار احتمالاً صدای زیاد آبسردکن از بین می‌رود.

6- خرابی پمپ آبسردکن

در مرحله بعد، برای پیدا کردن منبع سروصدای زیاد، پمپ آبسردکن را بررسی کنید. اگر پمپ در محل درست خود قرار نگیرد و به‌طور ایمن نصب نشده باشد یا قطعات شل شده باشند، کار کردن پمپ ممکن است با سروصدا همراه باشد. اگر به تنظیم یا تعویض قطعات نیاز دارید، برای انجام این کار با تعمیرکار واجد شرایط تماس بگیرید.

7- خطا در عملکرد فن

فن‌ها را بررسی کنید؛ زیرا ممکن است عملکرد نادرست فن‌ها باعث ایجاد صدا شود. اگر تمام علل احتمالی دیگر را از بین برده‌اید و تنها فن باقی‌مانده است، با تکنیسین خبره تماس بگیرید تا تعمیر یا تعویض آن را انجام دهد.

چرا بعد از تعویض فیلتر آب، آبسردکن باز هم صدا می‌دهد؟

ممکن است فیلتر آب جدید به دلایل مختلف باعث ایجاد صدای زیاد آبسردکن شود:

نصب نادرست فیلتر: نصب نادرست فیلتر آبسردکن و تکان‌های آن داخل محفظه، می‌تواند علت سروصدای زیاد باشد.وجود رسوب یا مواد شوینده در فیلتر: ممکن است مقداری رسوب یا هوا داخل فیلتر محبوس شده باشد که می‌تواند باعث ایجاد صداهای ارتعاشی یا زمزمه بلند شود. اگر فیلتر حین نصب تمیز نشده باشد یا هنگام شستشو مواد شوینده روی آن باقی مانده باشد، ممکن است صداهای غیرعادی را از دستگاه بشنویم.

صدای بسیار زیاد آبسردکن
در بسیاری مواقع برای کاهش یا از بین بردن Noise آبسردکن می‌توانید قطعات مختلف آن را تعویض کنید.

برای آنکه از ایجاد صدای زیاد آبسردکن جلوگیری کنید، باید مطابق استادندارهای توصیه شده از سمت شرکت سازنده از آن نگهداری کنید و نسبت به سرویس به موقع آن بی توجه نباشید. تمیز کردن فیلتر، بررسی قطعات شل یا معیوب خالی کردن و پر کردن مجدد مخزن آب و… نیز می‌تواند به کاهش صدای ناهنجار آبسردکن کمک کند.

صدای زیاد آبسردکن آزار دهنده است و اگر زود آن را برطرف نکنید، می‌تواند مشکلات بزرگتری ایجاد کند. برای تعمیر آبسردکن موارد گفته شده را انجام دهید؛ اما اگر همچنان مشکلتان حل نشد با کارشناسان ما در آچارباز به منظور بررسی، سرویس یا تعمیر از طریق شماره 02154591616 تماس بگیرید.

4.2/5 - (4 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا