×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

سبک زندگیلوازم کوچک آشپزخانه

خوراکی مناسب فصل تابستان، غذاهای ساده، سبک و سریع تابستانی

خوراکی مناسب فصل تابستان، غذا‌هایی ساده و سبک برای تابستان

فقط برای دقایقی کوتاه از خانه بیرون رفته‌اید و در معرض آفتاب بوده‌اید، اما احساس خستگی شدید و سردرد دارید. بله، فصل تابستان شروع شده و روز‌های داغ و هوای گرم همه را کلافه کرده است. در این روز‌های گرم تابستانی، چه راهکاری برای افزایش انرژی و آب بدن دارید؟ بگذارید به شما طرز تهیه، چند خوراکی مناسب فصل تابستان را آموزش دهیم. غذا‌هایی ساده و سبک برای روز‌های گرم و شبهای کوتاه تابستان، که به سرعت آماده خواهند شد.

غذا‌های مناسب برای فصل تابستان، همه چی به سلیقه شما!

تابستان رسیده و هوا به شدت گرم است. بنابراین اگر تحمل هوای گرم آشپزخانه را ندارید و می‌خواهید زمان کمتری را برای آشپزی بگذارید، باید کمی تغییر در دستور پخت و برنامه غذایی خود بدهید. اجازه دهید فصل تابستان را، با درست کردن سالاد، پاستا، اسنک و ساندویچ‌های ساده و سالم کمی خنک‌تر بگذرانیم.

در ادامه مطلب قصد داریم شما را با، غذا‌های مناسب برای فصل تابستان آشنا کنیم. خوراکی‌هایی همه پسند، که به یک شام تابستانی به یاد ماندنی تبدیل خواهند شد.

خوراکی مناسب فصل تابستان
در تابستان هوای گرم و بخار غذا، آشپزی را برای ما سخت خواهد کرد اما با خوراکی مناسب فصل تابستان آشپزی سریع و بدون گرما خواهد بود
پیشنهاد مطالعه

غذای ساده برای تابستان، سالاد سزار دوست دارید؟

کمتر کسی پیدا می‌شود که سالاد سزار دوست نداشته باشد، همه ما این غذای فوق العاده را، در رستوران‌ها و کافه‌ها چشیده‌ایم و شاید بار‌ها برای دوباره امتحان کردن آن، به کافه برگشته‌ایم. بنابراین اگر سالاد سزار، غذای مورد علاقه شما هم هست، شاید وقت آن رسیده که آن را در خانه درست کنید. اجازه دهید با طرز تهیه سس سالاد سزار شروع کنیم، در دستور تهیه اصلی این سس تخم مرغ وجود دارد. اما اغلب افراد از مزه تخم مرغ در سس خوششان نمی‌آید، اگر شما هم در این دسته قرار دارید، سس مایونز را جانشین آن کنید.

مواد لازم برای تهیه سس خانگی سالاد سزار

  • 2 قاشق غذاخوری مایونز
  • 2 قاشق غذاخوری خردل
  • 2 الی 3 حبه سیر
  • یک چهارم فنجان آب لیموی طبیعی
  • یک دوم قاشق غذاخوری نمک
  • یک دوم قاشق غذاخوری فلفل سیاع
  • یک فنجان روغن زیتون
  • یک دوم فنجان پنیر پارمسان
غذاهای شیک و ساده برای مهمانی
شما می‌توانید بسته به ذائقه و سلیقه‌ای که دارید، طرز تهیه سس سالاد سزار را تغییر دهید

حالا که تمام مواد مورد نیاز را تهیه کردید، بیائید درست کردن سس سالاد سزار خانگی را شروع کنیم. یک دوم قاشق غذاخوری سس مایونز، سیر له شده ( اگر مزه سیر را دوست دارید، می‌توانید بر مقدار این چاشنی اضافه کنید) یک چهارم لیوان آب لیمو، یک دوم قاشق غذاخوری نمک و فلفل سیاه را در پارچ مخلوط کن و یا غذا ساز ریخته و دکمه پاور را بزنید.

مخلوط کردن را تا زمانیکه ماده به قوام مناسب برسد و همه چیز باهم دیگر به خوبی مخلوط شده و یکدست شوند ادامه دهید. حالا روغن زیتون را بردارید، مخلوط کن را خاموش نکنید. زیرا باید روغن را به آرامی به موادی که هنوز، در حال ترکیب شدن با یکدیگر هستند اضافه کنید. حالا خواهید دید که سس چگونه غلیظ شده و بافتی خامه‌ای پیدا کرده است. حالا باید آرام آرام پنیر پارمسان را به این مخلوط اضافه کنید. از ریختن ناگهانی تمام پنیر داخل سس، خودداری کنید. پنیر را در پنج الی شش مرحله به سس غلیظ خود اضافه کنید و هر بار با مخلوط کن مواد را به خوبی با یکدیگر ترکیب کنید.

رژیم لاغری فصل تابستان
اگر مزه تخم مرغ را در سس سالاد سزار نمی‌پسندید، مایونز را جایگزین آن کنید

طرز تهیه سالاد سزار سبک و خوشمزه، باید امتحان کنید!

کسی می‌تواند مزه نان‌های تکه تکه شده و برشته سالاد سزار را فراموش کند؟ اگر می‌خواهید بدانید این نان‌های خوشمزه چطوری درست می‌شوند، باید طرز تهیه نان برشته سالاد سزار را بخوانید.

  • نصف یک نان باگت ( با یک چاقوی تیز، برش‌هایی مربعی و کمی ضخیم بزنید، به یاد داشته باشید نان باید تمام طعم و مزه‌ها را به خود بگیرد و البته شکل خود را نیز حفظ کند. پس برش نازک را فراموش کنید)
  • 3 قاشق غذاخوری روغن زیتون
  • 2 حبه سیر له شده
  • 2 قاشق غذا خوری پنیر پارمسان رنده شده
سالاد تابستانی خوشمزه
برای تهیه نان برشته سالاد سزار، باید آن را به قطعات بزرگ و درشت برش بزنید

هیچی را از قلم نیاندازید، اگر دوست دارید نان مزه بیشتری داشته باشد، چاشنی‌ها و طعم دهنده‌ها را بیشتر کنید.

نان باگت را برداشته و آن را کمی ضخیم برش بزنید. آن‌ها را روی سینه فر ریخته و سپس به سراغ طعم دهنده‌ها بروید. روغن زیتون و سیر له شده را باهم ترکیب کرده و آن‌ها را روی برش‌های نان بریزید. با قاشق و یا با دست نان و طعم دهنده را خوب باهم ترکیب کنید. برش‌های نان و روغن زیتون سیر دار را روی سینی فر پخش کرده و پنیر پارمسان رنده شده را روی آن‌ها بریزید. سینی را درون فر بگذارید و کمی به آن گرما دهید تا نان به خوبی برشته و ترد شود.

سالاد تابستانی با سبزیجات تازه
برای دادن مزه و طعم بیشتر به نان برشته سالاد سزار، مقدار بیشتری پارمسان روی آن بریزید

حالا باید مواد مورد نیاز برای تهیه خود سالاد سزار را بدانید، بله بالاخره به آن رسیدیم.

  • یک عدد کاهو
  • یک عدد سینه مرغ
  • مقداری روغن زیتون
  • نمک و فلفل به مقدار لازم
سالاد جدید و شیک
کاهو را ریز خرد نکنید، باید آن را به قطعات درشت برش بزنید

بگذارید سخت‌ترین قسمت کار را همان ابتدا انجام دهیم، درست حدس زدید می‌خواهیم سینه مرغ بدون استخوان را مزه دار کنیم.

پر ادویه یا کم ادویه؟ چه سلیقه‌ای دارید؟ اگر خیلی از مزه تند و تیز خوشتان نمی‌آید، کمی فلفل و نمک به مرغ بزنید. اما اگر طرفدار فیله مرغ مزه دار هستید، می‌توانید کمی در طرز تهیه دست ببرید. آب لیموی طبیعی، سیر، نمک و فلفل و حتی پیاز می‌توانند چاشنی‌های طعم دهنده فیله مرغ باشند.

عجله نکنید، بگذارید مرغ طعم این چاشنی‌ها را به خود بگیرد. تا مرغ مزه دار می‌شود، به سراغ کاهو بروید و آن را خوب بشوئید.

یک چاقوی تیز برداشته و مشغول خرد کردن کاهو شوید، اگر همیشه در کافه و رستوران‌ها سالاد سزار سفارش می‌دهید، باید متوجه قطعات درشت کاهو شده باشید.

بله، نکته‌ای که باید رعایت کنید همین است. کاهو را درشت و یک اندازه خرد کنید.

حالا نوبت آن شده که، مرغ مزه دار را از یخچال بیرون بیاورید. ماهیتابه گریل را روی اجاق بگذارید، شعله اجاق را زیاد کنید و کمی روغن درون ماهیتابه بریزید. چرا حرارت کم نمی‌کنیم؟ خیلی ساده است، مرغ در حرارت زیاد بهتر می‌پزد و بافت نرم تری دارد. همچنین اگر دوست دارید، روی فیله مرغ خطوط تیره و اشتها آور صفحه صفحه گریل را بیاندازید، نباید حرارت را کم کنید.

سالاد تابستانی با سبزیجات تازه
شما می‌توانید مزه دار کردن مرغ را بر حسب سلیقه خود انجام دهید

حالا یک کاسه کمی گود بیاورید و کاهو‌های خرد شده را درون آن بریزید. مقداری از سس سالاد سزار را روی کاهو‌ها ریخته و آن‌ها را خوب باهم مخلوط کنید، تا کاهو به خوبی مزه دار شود.

حالا نوبت سرو سالاد سزار رسیده، یک بشقاب زیبا انتخاب کنید. کاهو را درون بشقاب بریزید، حالا کمی از نان‌های برشته شده را روی سالاد قرار دهید.

پیشنهاد مطالعه

فیله مرغ پخته شده را برداشته و با چاقویی تیز، آن را به قطعاتی یک اندازه برش بزنید. فیله مرغ قطعه قطعه شده را کنار سالاد قرار دهید. برای مزه بیشتر کمی پارمسان روی سالاد بپاشید. باقی مانده سس را نیز در ظرف کوچکی ریخته و کنار سالاد بگذارید. می‌توانید برای تزئین سالاد سزار، کمی گوجه گیلاسی نیز کناره‌های ظرف بگذارید. بفرمائید، نوش جان از سالاد سزار خوشمزه خود لذت ببرید، طرز تهیه آن را نیز به دوستانتان بگوئید.

غذای تابستانی فوری
خطوط تیره افتاده روی فیله مرغ، آن را زیبا و اشتها آور می‌کند

خوراکی مناسب فصل تابستان، بفرمائید راتاتویی!

اگر شما هم انیمیشن موش سرآشپز را دیده باشید، با دیدن راتاتویی خوشمزه و خوش رنگ وسوسه شده‌اید آن را درست کنید. اما چه چیزی باعث می‌شود، این غذای کلاسیک فرانسوی در لیست خوراکی مناسب فصل تابستان قرار بگیرد؟ در طرز تهیه این خوراک خوشمزه، گوجه فرنگی و کدو سبز وجود دارد.

گوجه فرنگی سرشار از ویتامین ث و کدو سبز دارای مقدار زیادی فیبر پکتین است. با این مواد مغذی سلامتی خود را در فصل تابستان حفظ خواهید کرد. خب منتظر چه هستید، دستور تهیه راتاتویی را یادداشت کنید!

طرز تهیه راتاتویی کلاسیک

  • 4 قاشق غذاخوری روغن زیتون
  • 2عدد پیاز زرد
  • بادمجان 450 گرم
  • کدو سبز 450 گرم
  • 2 عدد فلفل قرمز یا سبز دلمه‌ای
  • گوجه فرنگی 450 گرم
  • 4 حبه سیر
  • 2 قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی
  • یک دوم قاشق چایخوری نمک
  • یک چهارم فنجام برگ ریحان ریز خرد شده
غذاهای تابستانی ساده
برای درست کردن یک راتاتویی خوشمزه، به کمی گوجه فرنگی و بادمجان احتیاج دارید

یک ماهیتابه بزرگ بردارید و آن را روی حرارت متوسط قرار دهید، دو قاشق غذاخوری روغن زیتون را درون آن ریخته و پیاز‌های خرد شده را به آن اضافه کنید.

بگذارید پیاز‌ها نرم و کاراملی شوند، زیرا عطر و طعم بیشتری را به مواد خواهند داد. کمی به پیاز‌ها نمک اضافه کرده و آن‌ها را باهم مخلوط کنید.

تا زمانیکه پیاز‌ها کاراملی می‌شوند، مواد دیگر را آماده کنید. بادمجان و کدو سبز را پوست گرفته و آن‌ها را به قطعاتی در حدود سه سانتی متر برش بزنید. یک آرام پز برداشته و کدو سبز و بادمجان خرد شده را، درون آن بریزید. فلفل دلمه‌ای، گوجه و سیر خرد شده را نیز به این ترکیب اضافه کنید.

به پیاز کاراملی رب اضافه کنید و کمی به آن حرارت بدهید، حالا باید پیاز سرخ شده و رب را نیز درون آرام پز بریزید. دو قاشق روغن زیتون باقی مانده و رب را از یاد نبرید، آن‌ها را به این ترکیب اضافه کنید. حالا مواد را با یکدیگر ترکیب کرده و بگذارید غذا برای چهار ساعت بپزد.

می‌توانید نیم ساعت آخر، برای طعم و مزه بیشتر ریحان و نمک نیز به غذا اضافه کنید. به به غذای شما آماده است، می‌توانید آن را با کمی برنج و یا نان سرو کنید. آن را با جعفری یا ریحان تزئین کنید. راتاتویی علاوه بر اینکه از غذاهای تابستانی محسوب می‌شود، می‌تواند برای گیاهخواران نیز یک خوراک تازه و البته خوشمزه باشد.

غذاهای تابستانی برای ناهار
با پاشیدن کمی جعفری، نعنا و ریحان راتاتویی سبک و خوشمزه را تزئین کنید
پیشنهاد مطالعه

یک پیش غذا تر و تازه با سبزیجات خنک کننده

سبزیجات، سبزیجات و سبزیجات! تنها کلمه‌ای که وقتی از ویتامین و مواد مغذی حرف می‌زنیم به ذهنمان می‌رسد. در ادامه می‌خواهیم شما را با یک میان وعده کبابی خوشمزه، که از کدو سبز، پینر ریکوتا و مقداری سبزیجات خنک کننده تهیه می‌شود آشنا کنیم. پس یک قلم و کاغذ برداشته و دستور تهیه‌ای که خواهیم گفت را، یادداشت کنید. هیچ چیز را جا نندازید.

طرز تهیه رول کدو سبز با پنیر ریکوتا

  • 3 عدد کدو سبز
  • 2 قاشق غذا خوری روغن زیتون
  • یک و یک سوم فنجان پنیر ریکوتا
  • 2 قاشق غذاخوری نعنای خرد شده
  • مقداری برگ ریحان
  • نمک و فلفل
غذاهای تابستانی برای شام
رول کدو سبز، یک پیش غذای جذاب و البته اشتها برانگیز است

با طرز تهیه رول کدو سبز، زمان زیادی را در آشپزخانه نخواهید بود و به سرعت یک پیش غذا تر و تازه درست خواهید کرد.

فیبر موجود در کدو سبز، سطح کلسترول خون را پایین آورده و با ویتامین و مواد مغذی که در خود دارد برای لاغری نیز موثر است.

کدو سبز را خوب شسته و ضد عفونی کنید، سپس با استفاده از یک رنده تیز آن را نازک نازک برش بزنید. برای برش‌های نازک می‌توانید از غذاساز نیز استفاده کنید. حالا با استفاده از یک برس، به دو طرف کدوی ورقه شده روغن زیتون بزنید و آن را روی صفحه ماهیتابه بگذارید.حرارت باید کم و یا متوسط باشد.

غذای مناسب فصل تابستان
با استفاده از یک غذاساز کدو سبز را برش‌های نازک بزنید

هر بخش از کدو را برای مدت دو دقیقه بپزید و بگذارید کمی خنک شود. در این فرصت پنیر ریکوتای خوشمزه ایتالیایی را از یخچال بیرون بیاورید و مشغول تهیه مواد لازم شوید.

ریحان تازه، نعنای خرد شده، پنیر ریکوتا و حدود یک چهارم قاشق نمک و فلفل را باهم مخلوط کنید. حالا کمی از این ماده خوشمزه را روی لایه نازک کدو بگذارید. با دقت آن را بپیچانید و دست آخر برای اینکه کمی آن را تزئین کنید، برگ ریحان روی رول قرار دهید. برای دادن مزه و رنگ بیشتر به رول کدو سبز، می‌توانید از گوجه فرنگی استفاده کنید.

ساعت را نگاه کنید، بله در کمتر از نیم ساعت یک خوراکی مناسب فصل تابستان، که بسیار رژیمی و سبک است درست کرده‌اید.

رژیم لاغری فصل تابستان
کمی روغن به هر دو بخش کدو بکشید و آن را درون ماهیتابه بگذارید تا گریل شود

طرز تهیه دسرهای تابستانی خوشمزه، میوه خنک تابستانی

طرز تهیه پیش غذا، سالاد و خوراک مناسب فصل تابستان را به شما گفتیم، می‌دانید اکنون وقت چیست؟ بله درست حدس زدید دسرهای تابستانی خوشمزه با میوه خنک تابستانی!

در اوج داغی هوای تابستان، تنها یک دسر شیرین و خنک است که می‌تواند حال شما را خوب کند. بیائید با همدیگر یک دسر فوق العاده درست کنیم.

می‌خواهیم در مورد یک دسر ایتالیایی صحبت کنیم، یک دسر خوشمزه و بسیار پرطرفدار، تیرامیسو! اگر خیلی اهل امتحان کردن دسر‌های شیرین نیستید، به شما قول خواهیم داد بعد از خواندن این طرز تهیه، به سرعت تیرامیسوی تابستانی را امتحان خواهید کرد. بگذارید ابتدا طرز تهیه آن را به شما بگوئیم.

در مورد یکی از بهترین دسر‌های تابستانی حرف می‌زنیم شیرین، زیبا و بی نهایت خوشمزه. مطمئن باشید از امتحان کردن آن پیشمان نخواهید شد.

میوه خنک تابستانی
تیرامیسوی توت فرنگی شیرین، دلپذیر و دلچسب است، یکبار امتحان کنید

طرز تهیه تیرامیسو توت فرنگی

  • یک سوم فنجان مربای توت فرنگی
  • یک چهارم فنجان آب یا اسپرسو
  • یک دوم قاشق غذاخوری سرکه بالزامیک
  • یک چهارم فنجان خامه سنگین
  • یک فنجان پینر ماسکارپونه
  • یک دوم فنجان شکر
  • یک دوم قاشق غذاخوری عسل
  • 2 فنجان توت فرنگی خرد شده
  • یک بسته بیسکوئیت لیدی فینگر

نوبت استفاده از مخلوط کن است، پنیر ماسکارپونه، خامه، شکر و عصاره وانیل را باهم مخلوط کنید. مواد باید به خوبی قوام پیدا کنند، پس مخلوط کن را در سرعت متوسط برای یک الی دو دقیقه روشن کنید. به یاد داشته باشید با استفاده درست از دستگاه، نیازی به تعمیر مخلوط کن نخواهید داشت.

حالا در یک کاسه کوچک توت فرنگی، آب یا اسپرسو و سرکه بالزامیک را ترکیب کنید. مزه سرکه بالزامیک را دوست ندارید؟ هیچ اشکالی ندارد، می‌توانید به جای آن از کمی آب لیموی طبیعی استفاده کنید. مهم سلیقه شماست.

حالا بیسکوئیت‌ها را برداشته و به این مخلوط بزنید، بیسکوئیت‌ها نباید له شوند پس دقت کنید.

یک ظرف شیشه‌ای بزرگ بردارید و یک لایه از بیسکوئیت‌ها را ردرون آن قرار دهید.

پنیر ماسکارپونه، خامه، شکر و عصاره وانیل را که یک ترکیب جادویی و دوست داشتنی ساخته‌اند را روی بیسکوئیت‌ها قرار دهید.

مربای توت فرنگی را که فراموش نکردید؟ کمی از مربا را نیز روی لایه شیرین قرار دهید. این روال را تا تمام شدن مواد تکرار کنید. مقداری توت فرنگی تازه روی آن بگذارید، کمی آلبالو و یا بلوبری هم می‌تواند رنگ و لعابی زیبا به آن بدهد.

اجازه دهید دسر خوشمزه ایتالیایی برای چند ساعت در یخچال باقی بماند، تا مزه بهتری پیدا کند. این هم از این، تیرامیسوی توت فرنگی تقدیم به شما.

دسر تابستانی ساده
با کمی توت فرنگی، شاتوت و یا بلوبری می‌توانید تیرامیسوی توت فرنگی را تزئین کنید

خوراکی مناسب فصل تابستان

در این مقاله خوراکی مناسب فصل تابستان را، به شما معرفی کردیم. از پیش غذا گرفته تا دسر، سعی کردیم با استفاده از میوه‌ها و سبزیجات تابستانی به شما خوراکی‌هایی ساده، سریع و سبک را معرفی کنیم.

خوراکی‌هایی که فصل تابستان را برای شما، آسان و دلچسب خواهند کرد. اگر هر یک از دستور‌های گفته شده را امتحان کردید، خوشحال می‌شویم نتیجه را با ما در میان بگذارید.اگر خوراکی مناسب فصل تابستان را می‌شناسید که در این مقاله به آن اشاره نشده، دستور پخت آن را با ما به اشتراک بگذارید.

لطفا به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

‫5 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا