×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

یخچال و فریزر

چرا یخچال خاموش شده و روشن نمی‌شود

علت روشن نشدن یخچال

شاید تا بحال با این مسئله روبرو شده باشید، که یخچال فریزرتان هنگام کار کردن به یکباره و خود به خود خاموش و دیگر روشن نشود. دلایل متفاوتی برای روشن نشدن یخچال وجود دارد؛ یعنی ممکن است علت، یک مسئله ساده و پیش پا افتاده باشد و یا اختلال، مربوط به ایراد پیدا کردن و معیوب شدن قطعات یخچال، باشد. در هر صورت باید بررسی‌های لازم را انجام دهید تا موردی که باعث بروز مشکل در یخچال شده است را پیدا کنید. در این مقاله از آچارباز، ما به بررسی دلایل روشن نشدن یخچال خواهیم پرداخت، دلایلی که ذکر می‌شوند، برای بیشتر مدل‌های یخچال صدق می‌کنند.

ایراد در تامین برق یخچال

لازمه اولیه‌ی هر وسیله‌ی الکتریکی برای کار کردن، جریان و انرژی ورودی به دستگاه است. در مورد یخچال و مسئله روشن نشدن آن هم، بهتر است اولین موردی که مورد بررسی قرار می‌دهید، جریان و ولتاژ برقی باشد که، به یخچال وارد می‌شود.

  • به این منظور بهتر است کابل و سیم خود یخچال را بررسی کنید.
  • سپس به سراغ پریز برقی بروید که، کابل یخچال به آن وصل می‌شود
  • و در نهایت از صحت کنتور برق و فیوزها مطمئن شوید.
  • اگر موارد ذکر شده کمکی به حل مشکل شما نکردند، به احتمال زیاد، ایراد پیدا کردن برد یخچال، دلیل روشن نشدن یخچال است.
دلایل روشن نشدن یخچال
قطع بودن جریان برق ورودی، خرابی قطعاتی مانند خازن، رله استارت و اورلود، باعث می‌شوند یخچال روشن نشود.

خرابی رله استارت‌ها، خازن یا اورلود

بر خلاف مورد قبلی که مشکل یخچال خود را، در قسمت خارجی یخچال و جریان ورودی جستجو کردید؛ ممکن است نرسیدن جریان و انرژی برق به یخچال و موتور آن، مربوط به معیوب شدن برخی قطعات داخلی یخچال باشد. خراب شدن قطعاتی اعم از خازن‌ها که جریان برق ورودی را به کمپرسور، انتقال می‌دهند، همچنین ایراد پیدا کردن رله استارت و اورلود، همگی می‌توانند دلیلی بر روشن نشدن یخچال باشند.

قطعه اورلود، محافظ قطعه کمپرسور است و در صورت گرم شدن کمپرسور، مانع از کار کردن یخچال می‌شود. خرابی اورلود باعث می‌شود، فعالیت یخچال بی‌هیچ دلیلی اعم از گرم شدن کمپرسور، قطع شود. با تعویض یا تعمیر این قطعات، می‌توانید مشکل را حل کنید. البته توجه داشته باشید، هر یک از قطعات داخلی یخچال، باید توسط تکنسین‌ها و افراد متخصص در حوزه تعمیر یخچال، بررسی و اگر نیاز بود، تعویض شوند.

پیشنهاد مطالعه

خرابی ترموستات علت روشن نشدن یخچال

معیوب شدن قطعه ترموستات یخچال هم، می‌تواند از دلایلی باشد که مانع روشن شدن یخچال می‌شوند؛ چرا که این قطعه دمای یخچال را در حد معمول و مطابق با دمای از قبل تنظیم شده، نگه می‌دارد. توجه کنید که ترموستات این عمل را با ارسال پیام‌هایی به کمپرسور انجام می‌دهد. خرابی این قطعه، باعث می‌شود، پیامی به کمپرسور ارسال نشده و یا پیام اشتباهی، ارسال و مانع از کار کردن کمپرسور، شود. در همین راستا در صورت خرابی ترموستات باید به سرعت اقدام به تعمیر و یا تعویض آن کنید. در این راستا مطالعه مقاله «آموزش تعویض ترموستات انواع یخچال و فریزر» می‌تواند به شما کمک کند.

بررسی و تعمیر موتور نیاز به دانش و مهارت یک کارشناس متخصص در تعمیر یخچال دارد و بهتر است در صورتی که متوجه اختلالی در موتور یخچال خود، شدید، با مراکز معتبر ارائه دهنده خدمات تعمیر یخچال در محل تماس بگیرید.

ایراد در برد الکتریکی

قطعه برد در بیشتر لوازم الکتریکی مانند یخچال نقش مهم و حیاتی را بر عهده دارد. در واقع برد مانند یک فرمانده، عملکرد دیگر قطعات را تحت کنترل دارد. جریان ورودی و پیام‌های ارسال شده از برخی قطعات هم، توسط برد به سایر قطعات ارسال می‌‌شود. ایراد پیدا کردن قطعه برد، می‌تواند دلیل روشن نشدن یخچال شما باشد و بعد از بررسی و تعویض قطعه برد، مشکل شما، حل خواهد شد.

چرا یخچال روشن نمی‌شود
خرابی ترموستات و برد الکتریکی، از دیگر دلایل روشن نشدن یخچال است.

خرابی موتور یا کمپرسور

یکی دیگر از عواملی شایعی که باعث می‌شود یخچال روشن نشود، آسیب دیدن موتور یخچال است. معیوب شدن قطعه مهمی مثل موتور، باعث مختل شدن عملکرد یخچال، می‌شود. بررسی و تعمیر موتور نیاز به دانش و مهارت یک کارشناس متخصص در تعمیر یخچال دارد و بهتر است در صورتی که متوجه اختلالی در موتور یخچال خود، شدید، با مراکز معتبر ارائه دهنده خدمات تعمیر یخچال در محل تماس بگیرید.

تعمیر یخچال و فریزر در محل با آچارباز
در صورت مشاهده هرگونه مشکل در نصب و راه اندازی یخچال و همچنین خرابی یخچال خود، به راحتی می‌توانید در سامانه آچارباز درخواست خود را ثبت کنید و منتظر تماس کارشناس باشید.
درخواست تعمیر یخچال و فریزر

ایراد در سیم کشی داخلی

در قسمت داخلی یخچال فریزر، اتصالات و سیم‌کشی‌های زیادی وجود دارد که به وسیله همین اتصالات، قطعات با یکدیگر ارتباط برقرار و با گردش جریان برق داخل یخچال، قطعات به خوبی کار می‌کنند. حال اگر این اتصالات دچار مشکلی شوند، عملکرد قطعات یخچال و در نهایت عملکرد کلی یخچال، با مشکل مواجه می‌شود و حتی ممکن است باعث روشن نشدن یخچال شود. بررسی قطعی و اختلال در اتصالات داخلی یخچال، نیازمند مهارت و دقت بسیار بالایی است، در همین راستا لازم است از کارشناسان تعمیر یخچال در محل، کمک بگیرید.

پیشنهاد مطالعه

خرابی تایمر دیفراست

تایمر دیفراست قطعه‌ای است که با صدور فرمان برای قطعه هیتر، باعث شروع روند آب شدن برفک‌های یخچال می‌شود. اگر تایمر دیفراست خراب شود، ممکن است پیغامی مبنی بر قطع عملکرد هیتر صادر نشود و از آنجایی که هنگام کار کردن هیتر، کمپرسور به حالت استراحت در می‌آید، قطع نشدن عملکرد هیتر، باعث می‌شود کمپرسور شروع به کار نکند. در این شرایط، تعویض تایمر دیفراست می‌تواند مشکل شما را برطرف کنید.

لطفا به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

‫3 دیدگاه ها

  1. باسلام و عرض ادب یه یخچال فریزر امرسان دارم که درنمایشگرش کدs5میادویخچال روشن نمیشه راهنمایی کنید لطفا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا