×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

لوازم کوچک آشپزخانه

راهنمای از بین بردن زنگ زدگی داخل کتری برقی

از بین بردن زنگ زدگی کتری

زنگ زدگی داخل کتری مشکلی است که بعد از یک مدت استفاده برای اکثر کتری‌ها ایجاد می‌شود. در واقع  املاح و مواد معدنی موجود در آب باعث به وجود آمدن چنین مشکلاتی می‌شوند، هر چقدر هم که آب منطقه سخت‌تر و میزان نمک و املاح موجود در آن بیشتر باشد، زنگ زدگی و رسوب کتری، بسیار بیشتر خواهد بود.

از بین بردن زنگ زدگی کتری مسئله‌ی بسیار مهمی است؛ چرا که علاوه بر تاثیری که می‌تواند روی مزه آب داشته باشد، برای انسان هم بسیار مضر و خطرناک است. به علت اهمیت ویژه‌ی این موضوع، تصمیم گرفتیم تا در این مقاله از آچارباز به سوال چطور زنگ زدگی درون کتری برقی را تمیز کنیم، پاسخ دهیم. پس اگر دنبال پاسخ این سوال و راه حلی برای رفع آن هستید، ما را تا پایان، همراهی کنید.

روش جلوگیری از زنگ زدن کتری برقی

با توجه به سخت و دشوار بودن از بین بردن زنگ زدگی کتری بهتر است سعی کنید از به وجود آمدن آن تا حد ممکن، پیشگیری کنید. برای جلوگیری از بروز زنگ زدگی و رسوب چند روش کارآمد و ساده وجود دارد که می‌توانید مطابق با آنها عمل کنید. از جمله این روش‌ها عبارتند از:

  • سعی کنید کتری را از آب تصفیه شده یا مقطر پر کرده و از آب‌های سختی که املاح زیادی دارند، استفاده نکنید؛ چرا که این املاح بعد از جوشیدن آب تبدیل به رسوب شده و می‌توانند باعث ایجاد زنگ زدگی شوند.
  • بعد از اینکه از آب جوش استفاده کردید، مابقی آب جوشیده شده داخل کتری را خالی کنید، زیرا آب باقی مانده داخل کتری، کلسیم تولید می‌کند. پس بهتر است که کتری را خالی و بعد از آن کتری را خشک کنید.
  • بعد از اینکه باقی مانده آب جوشیده شده کتری را خالی کردید، کتری را بشویید تا املاح و ذرات باقی مانده در آن از بین بروند.
تعمیر کتری برقی در محل با آچارباز
تعمیر کتری برقی در محل شامل عیب یابی و تعمیر انواع کتری برقی است و در دسته تعمیر لوازم کوچک آشپزخانه سامانه آچارباز قرار می‌گیرد. با ثبت سفارش در سامانه اعزام تعمیرکار در محل آچارباز می‌توانید آن‌ها را جهت بررسی و عیب یابی به تعمیرکار سیار آنلاین آچارباز بسپارید.
درخواست تعمیر کتری برقی
پیشگیری از زنگ زدگی کتری
استفاده از آب تصفیه و مقطر، خالی کردن آب اضافی و خشک کردن کتری از جمله موارد موثر در پیشگیری از زنگ زدگی کتری است.
  • پیشنهاد میکنیم گه در طول هر ماه، حداقل یکبار از محلول‌های مخصوص یا مواد طبیعی مانند لیمو و سرکه، برای تمیز کردن کامل کتری، استفاده کنید.

روش تمیز کردن زنگ زدگی کتری

حال اگر شما از کتری خود استفاده کردید بدون اینکه موارد ذکر شده را رعایت کنید و کتری شما دچار زنگ زدگی و رسوب شد، زیاد نگران نباشید؛ چرا که چندین روش موثر در جهت رفع و از بین بردن زنگ زدگی کتری وجود دارد. این روش‌ها عبارتند از:

  • از اسید سیتریک استفاده کنید؛ اسید سیتریک را به همراه آب داخل کتری بریزید و سپس آن را حدود ده دقیقه، بجوشانید. بعد از آن محلول را خالی کنید، کتری را با آب کامل بشویید و آبکشی کنید.
  • سرکه؛ یک سوم کتری را پر از آب کنید و مابقی را سرکه 9% بریزید، اجازه دهید یک شب این محلول داخل کتری بماند و بعد از آن، کتری را خالی کنید و بشویید. در صورت سختی بیش از حد رسوب و زنگ زدگی چندین بار این روش را تکرار کنید و همچنین با افزودن مقداری نمک، شدت رسوب زدایی محلول را افزایش دهید.

پیشنهاد مطالعه

از بین بردن زنگ زدگی کتری برقی با سرکه
استفاده از سرکه یکی از آسان‌ترین روش‌های بین بردن زنگ زدگی کتری برقی است.
  • سیب زمینی و پودر لباسشویی؛ کتری را خیس کنید روی آن پودر لباسشویی بریزید و حدود بیست دقیقه صبر کنید، بعد ن با برببرشی از یک سیب زمینی را روی کتری بکشید.
  • نوشابه کوکاکولا؛ نوشابه را درون کتری بریزید و بگذارید یک شب بماند. سپس با آب، صابون و یک اسفنج، آن را بشویید. اسپریت هم گزینه خوبی برای این کار است؛ چرا که رنگ کمتری نسبت به کوکاکولا دارد.
  • گوجه فرنگی؛ اسید موجود در گوجه فرنگی می‌تواند در از بین بردن زنگ زدگی کتری موثر باشد. نمک به اضافه گوجه یا کنسرو آن را به همراه آب داخل کتری، بجوشانید، سپس خالی کرده و بشویید.
  • جوشاند شیر فاسد یا پوست سیب زمینی با سیب، گلابی در آب کتری هم از دیگر روش‌های پیشنهادی برای برطرف کردن زنگ زدگی و رسوب کتری است.

در طول هر ماه، حداقل یکبار از محلول‌های مخصوص یا مواد طبیعی مانند لیمو و سرکه، برای تمیز کردن کامل کتری، استفاده کنید.

روش‌های از بین بردن زنگ زدگی کتری
برای اینکه زنگ زدگی کتری را برطرف کنید، می‌توانید از سرکه، اسید سیتریک، لیموترش و مواردی از این قبیل استفاده کنید.

برای اینکه مزه محلول‌ها و مواد مورد استفاده در کتری باقی نماند، بعد از اتمام شستشو کتری را با آب پر کنید و چند مرحله پشت سر هم آب آن را بجوشانید و خالی کنید.

فراموش نکنید که اگر کتری برقی شما به دلیل زنگ زدگی آسیب دیده است، می‌توانید تعمیر کتری برقی خود را به کارشناسان متخصص در تعمیر لوازم برقی آچارباز بسپارید.

لطفا به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا