×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

لوازم برقی خانگی

5 دلیل جرقه زدن اتو مو + راهکارهای رفع مشکل

جرقه زدن اتو مو

اگر شما هم بطور دائم از اتو مو برای صاف کردن و حالت دادن موهای‌ خود استفاده می‌کنید ممکن است برایتان اتفاق افتاده باشد که در حین کار، ببینید اتو مو جرقه ‌می‌زند. جرقه زدن اتو مو دلایل مختلفی دارد. در این مقاله با ما همراه شوید با 5 دلیل جرقه زدن اتو مو و راهکارهای رفع مشکل آشنا شوید.

گاهی فقط یک مشکل کوچک منجر به اختلال در کار اتو مو شما می‌شود. پس قبل از اینکه تصمیم به خرید مجدد اتو مو بگیرید برای تعمیر اتو مو خود با شماره تلفن 02154591616 تماس بگیرید و ثبت سفارش کنید. همچنین اگر ساکن تهران هستید با کلیک روی کلمه تعمیرات اتو مو در تهران می‌توانید از خدمات کارشناسان ما در آچارباز بهره‌مند شوید.

تعمیر اتو با آچارباز
خدمت تعمیر اتو در محل آچارباز، شامل سرویس، عیب‌یابی و تعمیر اتو بخار و اتو پرسی است که توسط تعمیرکار سیار آنلاین انجام می‌شود. اتوی شما را از هر برندی که باشد، در هر زمانی که شما بخواهید تعمیر خواهیم کرد.
تعمیر اتو

5 دلیل جرقه زدن اتو مو + راهکارهای رفع مشکل

اتو مو هم مثل هر وسیله برقی دیگری به مرور زمان دچار فرسایش و اشکال می‌شود و مشکلاتی برایش پیش می‌آید. به خصوص این‌که دستگاه باید به اندازه کافی داغ شود تا بتوان به‌راحتی برای صاف کردن و حالت دادن مو از آن استفاده کرد. حرارت بالا و استفاده دائم از اتو مو احتمال فرسایش سیم‌ها و اتصالات و قطعات داخلی را بالا می‌برد در ادامه پنج دلیلی که ممکن است باعث جرقه زدن اتو مو در حین کار ‌شود را به همراه راهکارهای رفع مشکل بررسی می‌کنیم:

1- سیم و اتصالات دستگاه آسیب دیده باشد

دستگاه اتو مو با دمای بالا کار می‌کند؛ در نتیجه برای داغ شدنِ المنت‌ها، برق زیادی وارد دستگاه می‌شود که سیم‌ها و دیگر قطعات را هم گرم می‌کند. این موضوع باعث می‌شود سیم‌ها بعد از یک مدت آسیب ببینند و خاصیت اولیه‌شان را از دست بدهند؛ همین امر منجر به جرقه زدن اتو مو و یا آتش گرفتن سیم اتو مو می‌شود.

همیشه سیم ‌و اتصالات اتو را بررسی کنید که اگر آسیب دیدگی داشتند برای تعویض یا تعمیر آن اقدام کنید.

2- نوسانات برق

وقتی که دستگاه در معرض برق با ولتاژ بالا است؛ اگر به طور ناگهانی جریان برق قطع و وصل شود ممکن است به قطعات داخلی آسیب وارد شود که به دنبال آن جرقه زدن اتو مو اتفاق می‌افتد.

بهتر است برای دستگاه محافظ استفاده کنید تا در زمان نوسانات برق، به‌ یک باره جریان برق اتو مو قطع و وصل نشود و به قطعات دستگاه آسیب وارد نکند.

3- آسیب دیدگی قطعات داخلی اتو مو

گاهی شکستگی و یا خرابی قطعات داخلی دستگاه اتو مو باعث می‌شود جریان برقی که وارد دستگاه شده است به‌درستی هدایت نشود و این اختلال منجر‌ به جرقه زدن اتو مو شود.

4- خیس شدن دستگاه اتو مو

قرار دادن اتو مو در مکان‌هایی مثل حمام که رطوبت بالایی دارند یا اتوکشی موهای خیس، ممکن است باعث ورود آب و رطوبت به بخش‌های داخلی اتو مو شود. این مورد می تواند باعث جرقه زدن اتو مو در حین کار شود.

5- اتو مو را بیش از حد داغ کنید

اگر آرایشگر هستید و اتو مو را در دمای بالا و برای مدت طولانی روشن نگه می‌دارید؛ باید دقت کنید که این دما باعث داغ شدن سیم‌ها و قطعات داخلی می‌شود و ممکن است منجر به جرقه زدن اتو مو در حین کار شود.

بهتر است بعد از هر بار اتوکشی، اجازه دهید اتو چند دقیقه‌ای خنک شود و بعد دوباره از آن استفاده کنید.

راهکارهای جلوگیری از جرقه زدن اتو مو
قبل از اینکه موهایتان را اتو بزنید آنها را خوب خشک کنید، با اینکار هم موهایتان آسیب نمی‌بیند و هم آب و رطوبت وارد اتو مو نمی‌شود.
پیشنهاد مطالعه

مشکلات رایج اتو مو

بیشترین مشکلات اتو مو ناشی از ساییدگی یا خراب شدن سیم‌های اتو مو است. سیم‌های دستگاه اتو مو بعد از مدتی استفاده بر اثر حرارت بالای اتو مو، خاصیت خود را از دست می‌دهند و جریان برق را به درستی به دستگاه منتقل نمی‌کنند. همین مورد باعث بروز مشکلات در بخش‌های مختلف اتو مو می‌شود. علاوه بر آن رایج‌ترین مشکلات دیگری اتو مو که کاربران با آن مواجه می‌شوند عبارتند از:

  • اتو مو روشن نمی‌شود.
  • اتو مو روشن می‌شود ولی مثل قبل گرم نمی‌‌کند.
  • اتو مو در حین کار دائم خاموش و روشن می‌شود.
  • موقع استفاده اتو مو بوی سوختگی می‌دهد.
  • جرقه زدن اتو مو
  • نمایشگر اتو مو درجه دما را خیلی کم‌رنگ نشان می‌دهد.
  • اتو مو بیش از حد معمول داغ می‌شود.

همیشه سیم ‌و اتصالات اتو را بررسی کنید که اگر آسیب دیدگی داشتند برای تعویض یا تعمیر آن اقدام کنید.

تعمیر مشکل جرقه زدن اتو مو
برای بررسی و عیب‌یابی مشکل جرقه زدن اتو مو باید دستگاه توسط تعمیرکار بررسی و عیب یابی شود.

استفاده درست و اصولی از وسایل برقی و مراقبت از آنها هم عمر مفید دستگاه را بالا می‌برد و هم از بروز اتفاقات جدی جلوگیری می‌کند. در این مقاله در مورد 5 دلیل جرقه زدن اتو مو و راهکارهای رفع مشکل صحبت کردیم. اگر شما هم در حین کار با اتو مو با این مشکل روبرو هستید می‌توانید در قسمت تعمیر اتو مو  سفارش‌تان را ثبت یا با 02154591616 تماس بگیرید. کارشناسان ما در کوتاه‌ترین زمان ممکن اقدامات لازم برای رفع ایراد دستگاه شما را انجام می‌دهند.

5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا