×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

لوازم برقی خانگی

چرا بخارشو روشن نمی شود؟

روشن نشدن بخارشوی

اگر جزو افرادی باشید که با بخارشوی‌ها آشنا هستید و در نظافت خانه و شرکت و … از آن استفاده می‌کنید، این محصول برای شما بسان یک عصای دست همه کاره یا شاید یک چراغ جادو است. گاهی تصور ما از روشن نشدن بخارشوی یک فاجعه است. چون بخش اعظمی از نظافت و بهداشت خانه را با بخارشوی انجام می‌دهیم و احساس می‌کنیم، آلودگی در فضای منزل و … بیشتر خودنمایی می‌کند. همانطور که در مقاله راهنمای خرید بخارشوی در موردش صحبت کردیم، بخارشوی‌ها تنها با فشار زیاد بخار آب می‌توانند بخش اعظمی از آلودگی و میکروب‌ها را از بین ببرند. در این مقاله وبلاگ آچارباز قصد داریم، 6 دلیل روشن نشدن بخارشوی را را با شما بررسی کنیم. پس با ما همراه باشید.

1- رسوب گرفتن بخارشوی و روشن نشدن آن

یکی از مهم‌ترین دلایلی که باعث روشن نشدن بخارشوی می‌شود، رسوب‌گیری آن با املاح است. اگر چراغ دستگاه روشن می‌شود، اما خود دستگاه روشن نشده و بخاری تولید نمی‌کند. باید به دنبال دلایلی همچون رسوب آهکی باشید. برای جلوگیری از رسوب گرفتن بخارشوی، باید از آب مقطر در مخزن بخارشوی استفاده کنید که سختی آب آن بسیار کم است.

پیشنهاد مطالعه
آب مقطر در بخارشوی
آب شهری به دلیل منیزیم و کلسیم زیاد درونش سبب رسوب گرفتن بخارشوی می‌شود.

نحوه رفع مشکل رسوب گرفتگی بخارشوی

برای رفع مشکل رسوب گیری باید به بررسی نازل و دیگ بخار بپردازید و انسداد آن‌ها را برطرف کنید. نازل و لوله‌ها را جدا کنید، گرفتگی‌ها را با مایع شوینده تمیز کرده و رسوب‌ها را از بین ببرید. چنانچه مهارت لازم در این زمنیه ندارید، بهتر است از کارشناسان و تعمیرکاران متخصص برای تعمیر بخارشو کمک بگیرید تا مشکل روشن نشدن بخارشوی و رسوب‌گیری مخزن را برطرف کنند.

2- خالی بودن منبع آب بخارشوی چگونه باعث عدم روشن شدن آن می‌شود؟

یکی دیگر از دلایل روشن نشدن بخارشوی، خالی بودن منبع آب آن است. اگر به طور مداوم در حال استفاده از بخارشوی هستید، جریان بخار آن کم خواهد شد. بنابراین بهتر است در این شرایط بلافاصله مخزن آب بخارشوی را بررسی کنید.

3- خراب شدن یا شل شدن دکمه روشن/خاموش بخارشوی

شل شدن دکمه روشن و خاموش، یکی دیگر از دلایل روشن نشدن بخارشوی است. در این شرایط امکان داسرد که دکمه از دورن دچار صدمه و شکستگی شده‌ باشد و اتصال دکمه با مدار برقرار نشده و دستگاه روشن نمی‌شود.

راهکاری که در این شرایط برای دکمه باید به کار برد این است که، ابتدا بخارشوی را از برق بکشید. سپس بررسی کنید که دکمه شکسته یا نه! چنانچه دکمه شکسته باشد باید آن را تعویض کنید. اگر اتصالات دکمه قطع شده‌باشد، آن‌ها را دوباره برقرار کرده و به مدار برگرداند.

پیشنهاد مطالعه
دکمه خاموش/روشن بخارشوی
یکی دیگر از دلایل روشن نشدن بخارشوی شل یا خراب شدن دکمه روشن/خاموش بخارشوی است.

4- خراب شدن تسمه موجود در بخارشوی

خرابی یا پارگی تسمه نیز از دلایل روشن نشدن بخارشوی است. نوار تسمه حرکات قطعات داخل بخارشوی را با هم هماهنگ می‌کند، زمانیکه تسمه بخارشوی خراب یا پاره می‌شود، بخارشور روشن نمی‌شود. در این شرایط باید تسمه را تعمیر و یا تعویض کنید. برای این کار ابتدا دستگاه را از برق بکشید، سپس تسمه را بررسی کنید و در صورت خرابی آن را تعویض کنید. چنانچه مهارت لازم در عیب یابی و تعمیر بخارشوی ندارید، می‌توانید با ثبت سفارش آنلاین در وب سایت یا اپلیکیشن آچارباز از متخصصان ما کمک بگیرید.

5- روشن نشدن بخارشوی به دلیل مشکل در جریان برق

نوسان برق یا مشکل در دو شاخه یکی دیگر از دلایل روشن نشدن بخارشوی است. در این شرایط ممکن است اتصال دو شاخه دستگاه به پریز برق یا سه راهی استاندارد نباشد و دستگاه روشن نشود.‌

راهکاری که برای حل این مشکل می‌توان ارائه داد، این است که در صورت خراب بودن دوشاخه آن را برطرف کنید. اگر پریز برق دچار خرابی است، از پریز دیگر برای بررسی دستگاه استفاده کنید. مشکل دیگری که در این زمینه می‌تواند وجود داشته باشد، نوسان برق است. باتوجه به اینکه بخارشوی برق زیادی مصرف می‌کند، نوسان برق موجب خاموشی دستگاه می‌شود. بهتر است از محافظ برق استاندارد در مسیر برق رسانی به دستگاه استفاده کنید.

نوسان برق بخارشوی
اگر دستگاه به طور کل روشن نمی‌شود، احتمالا مشکل از فیوز برق یا سوکت دوشاخه آن است. در این شرایط دستگاه را به پریز دیگر وصل کنید و بررسی کنید که دستگاه روشن می‌شود یا خیر!

6-   استفاده طولانی مدت و مداوم از بخارشوی یکی از دلایل روشن نشدن آن

بخارشوی از آن دسته دستگاه‌هاست که نباید به صورت مداوم و طولانی آن را روشن نگه داشت. زمانیکه به صورت طولانی آن را روشن نگه می‌دارید، به سنسورها و قطعات بخارشوی فشار وارد می‌شود و در نتیجه دستگاه روشن نمی‌شود.

در این شرایط اگر ابتدا بخارشوی روشن می‌شده و سپس خاموش شده و دیگر روشن نمی‌شود، بهتر است مدتی به دستگاه استراحت بدهید و سپس دوباره آن را روشن کنید.

نوسان برق یا مشکل در دو شاخه یکی دیگر از دلایل روشن نشدن بخارشوی است.

روشن نگه داشتن طولانی بخارشوی
به یاد داشته باشید، بخارشوی را نباید به مدت طولانی روشن بگذارید و از آن استفاده کنید. حتی در طول هفته نیز نمی‌توان تمام مدت از آن استفاده کرد.

روشن نشدن بخارشوی یکی از مشکلاتی است که در تعمیر و عیب یابی بخارشوی باید به بررسی آن پرداخت. در این مقاله آچارباز سعی کرد تا 6 علت روشن نشدن بخارشوی را با شما بررسی کنیم. چنانچه با بررسی دلایل گفته شده بازهم مشکل روشن نشدن بخارشوی شما برطرف نشد، بهتر است که از تکنسین‌های متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

تعمیر بخارشو در محل با آچارباز
تعمیر بخارشو در محل در دسته خدمت تعمیر لوازم خانگی کوچک قرار می‌‌گیرد. خراب شدن المنت، قطعی سیم برق و کثیف بودن مخزن از مشکلاتی است که برای این وسیله پیش آمده و شما می‌توانید با ثبت سفارش در سامانه اعزام تعمیرکار آچارباز آن‌ها را جهت بررسی و عیب یابی به تعمیرکار سیار آنلاین آچارباز بسپارید.
درخواست تعمیر بخارشو

لطفا به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا